Moderátoři: Olda, Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1935
Registrován: čtv úno 21, 2008 12:54 pm
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

MG Metro 6R4

Produkt koncernu British Leyland. Prvé kusy vyrobené koncom roka 1982. Použitá karoséria Austin Metro. Premiéra v súťaži MS Rally na britskej RAC Rally 1985. Pre potrebu homologácie vyrobených 200 civilných kusov + asi 20 kusov verzie Evolution.
Motor V6, atmosférický, objem 3 litre, výkon 410 koní pri 9000 ot., motor uložený v strede, trvalý pohon 4x4. Maximálna rýchlosť 250 km/h, z 0 na 100 za 4.2 sekundy. Údaje o týchto autách sa líšia od zdroja ppo zdroj :?

Obrázek Obrázek
pát led 29, 2010 12:20 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9827
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Pohoné ústrojí tohoto vozu by se mi náramně hodilo do buginy. A má to krásnej zvuk!
BES - běs
pát led 29, 2010 12:23 am

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1935
Registrován: čtv úno 21, 2008 12:54 pm
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

Malo to upravený motor Rover. Tuším to bol prekopaný motor z pôvodného V8 z modelu SD... ale to fakt len tipujem. :wink: No a na čo by ti bolo 400 koní do 500 kilovej buggy? :lol:
pát led 29, 2010 12:32 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9827
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

No na co? No i když v té mojí by to bylo asi zbytečný, ale třeba Hošek ve své Audi V8 přiznal 650 koněho :wink:

U mě to dopadne tak, že tam vsunu AUDI 2.3 KE-Jetronic, tak aspoň ten zvuk bude pěknej :)
BES - běs
pát led 29, 2010 12:36 am

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1935
Registrován: čtv úno 21, 2008 12:54 pm
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

Ford RS200

Prvý krát uzrel tento stroj v roku 1984. Ford chcel s týmto modelom zabojovať v skupine B - no tomuto autu sa jeho neskorý príchod na svet stal osudným. Zdržanie vo výrobe 200 kusivej ivilnej homologačnej série spôsobilo, že na štart v MS Rally sa dostal až začiatkom roka 1986, teda na sklonku vlády skupiny B.

Ford RS200 mal karosériu navrhnutú firmou Ghia. Ako pohonná jednotka slúžil motor Cosworth, štorvalcom o objeme 1.8 litra s výkonom 350 - 550 koní pri 8000 ot. umiestneným v strede. Prevodovka manuálna 5 stupňová, maximálna rýchlosť cez 250 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 za 3.2 sekundy. Hmotnosť 1050 kg.
Po zrušení skupiny B sa objavilo pár kusov RS200 Evolution s výkonom cez 800 koní (motor 2.1 litra). Tento sa účastnil pretekov rallycross a závodov do vrchu Pikes Peak.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
ned led 31, 2010 10:00 pm

Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 297
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Toto jsou speciáli: Avia AE-2 a Avia AE-3, obě od Václava Límy, závodil s nimi v 80.letech.

Obrázek Obrázek (omluvte horší kvalitu druhého obrázku).
úte úno 02, 2010 5:44 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1935
Registrován: čtv úno 21, 2008 12:54 pm
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

Dlho sa tu nič nedialo tak prihodím niečo z histórie Group B (a týmto príspevkom by som túto kapitolu uzavrel) :wink:

V skupine B sa objavilo niekoľko "exotov". Jedným z nich bol podľa mňa rozhodne Citroen BX 4TC. Tento stroj vznikol v dvoch verziách - 4TC a 4TC EVO. Prvý z nich mal motor 2.1 litra, radový štvorvale uložený pozdĺž, prepĺňaný turbom Garett a vstrekovaním Bosch K-Jetronic. Výkon bol 200 koní pri 5250 ot./min.
Maximálka zhruba 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 za 7.5 sekundy.

Verzia EVO bola už našliapnutejšia. Objem motora ostal nezmenený, no bolo použité turbo KKK K26. Výkon stúpol na 380 koní pri 7000 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 za 5.5 sekundy a maximálka (neoficiálne) 280 km/h. Obidva verzie mali hydropneumaticky odpružený podvozok, čiže ako bolo dobrým zvykom u civilných BX, po vypnutí motora sa z auta za pár okamihov stal "low-rider" :wink: Za povšimnutie stojí výrazne dlhší predný previs - daň za nové umiestnenie motora.
BX 4TC bol homologovaný v novembri 1985, do súťaží majstrovstiev sveta nastúpil v roku 1986, no odjazdil len 15 súťaží - z toho len 3 v hodnotení FISA WRC.
Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) Eddie dne sob bře 06, 2010 11:26 am, celkem upraveno 1 x.
sob bře 06, 2010 12:06 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9827
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

No vlastně auto k ničemu...
Někde zkusím pohledat, měl jsem časopis, kde byla věnovaná dvoustránka tomuhle vozu. Zajímavost byla, že velkou část civilních verzí homologační serie (nebyly vyprodány všechny) nakoupila automobilka zpět.
BES - běs
sob bře 06, 2010 1:29 am

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1935
Registrován: čtv úno 21, 2008 12:54 pm
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

Pri ďalšej etape upratovania mojej izby som natrafil na jeden článok o skupine B. Tak ho sem dávam ako bodku za touto témou :wink:
Obrázek Obrázek
ned bře 07, 2010 12:44 am

ned bře 07, 2010 12:57 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9827
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Eddie, mohl bych mít přání?
BES - běs
ned bře 07, 2010 3:18 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1935
Registrován: čtv úno 21, 2008 12:54 pm
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

Aj ty chceš aby som ti niečo nakreslil? :wink: :lol:
ned bře 07, 2010 3:56 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9827
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Nakreslit ani ne, ale článek o BMW M1 :wink:
BES - běs
ned bře 07, 2010 3:58 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1935
Registrován: čtv úno 21, 2008 12:54 pm
Bydliště: Krivany, Slovakia

Příspěvek

BMW M1 :wink:

Vývoj tohto modelu bol sprevádzaný množstvom problémov, odkladov a organizačných ťažkostí. M1 bol koncipovaný ako rival pre ostatné automobilky súťažiace v sérii "Group 5". BMW predstavila prototyp v roku 1972 a divízia Motorsport presadila, aby sa začal vyrábať ako pretekársky model. Nemci sa obrátili na Talianov - Giorgetta Giugaru a spoločnosť Ital Design, aby navrhli laminátovú karosériu. Podvozok s motorom v strede mal zabezpečiť Lamborghini. Motor mali v rukách Nemci. Ako srdce bol použitý klasický liatinový radový 6-valec s hlavou s 24 ventilmi. Porvozok spolu s priestorovým rámom však Lamborghini nebol schopný dodávať a tak ho dodávala firma Marchesi. To sa už písal rok 1979 a u BMW zistili, že na homologizáciu je potrebné vyrobiť 400 kusovú sériu. To sa podarilo až v roku 1981. Pri nástupe M1 do pretekov sa však zistilo, že konkurencia za ten čas o kus postúpila. Napriek tomu si 397 kusov z tejto série našlo domov u súkromných majiteľov. Objavili sa aj verzie Procar, štartujúce v rovnakej sérii, ktorá sa pretekala ako otvárací závod pred pretekmi F1. Typ M1 bolo prvé sériovo vyrábané BMW s motorom v strede.

Technické údaje:
M1 motor radový 6-valec, rozvod DOHC, objem 3.4 litra, vstrekovanie BOSCH, výkon 277 koní pri 6500 ot./min., krútiaci moment 330 Nm pri 5000 ot./min., 5 stupňová manuálna prevodovka, maximálka 262 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 za 5.6 sekundy.

M1 Procar
motor rovnaký, objem zväčšený na 3.5 litra, výkon 470 koní pri 9000 ot./min., maximálka 310 km/h, z 0 na 100 za 4.5 sekundy. Okruhové verzie (Group 5) s turbom mali okolo 850 koní, maximálka cez 350 km/h, z 0 na 100 za 3.9 s. (celkom som sa zasmial keď som čítal ako niekto opísal Group 5 - "Najnudnejšie preteky s tými najúžasnejšími autami") :lol:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

8)
ned bře 07, 2010 6:15 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9827
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Díky :!: :clap:

Chtěl bych slyšet zvuk. Mám slabost pro Mnichovské šestiválce :)
BES - běs
ned bře 07, 2010 7:30 pm

Odpovědět

Zpět na „Osobní auta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host