Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Pokud vim, veteran se nesmel pouzivat pro podnikani a "pro denni potrebu", o zadnem prevozu matrose tam nikdy nebyla ani zminka.
http://www.autoweb.cz/registrace-histor ... -veteranu/
http://www.autoweb.cz/registrace-histor ... -veteranu/
Ze je clovek drzitelem prislusne skupiny RP neznamena, ze s tim umi jezdit. Tak.
Mykesh: denni potreba je podle me neco, co tim autem vykonavas denne, ale je pravda, ze vyklady se muzou lisit. Nikde jsem vsak nevidel vyklad MDCR, jedine tam nekdo zkuste napsat muzes mit pravdu...jinak s veteranem se muzes jet jen tak projet na nakup (s osobakem), tak se mi to nejak nezda, zebys nemohl do lesa delat drevo...
JiříČapek: a kdyby mu upadlo kolo a prejel babku neveteranskym autem, tak ho poplacaji po rameni, dostane medaili a odtah zdarma? Asi ne, co? Takze tuhle odpoved beru jako kuriozitu z provozu veteranu, nikoli nejaky "dukaz", ze naklad se vnima jako poruseni podminek provozu historickeho vozidla. Ale kdyz uz to tak dostal, zjisti od nej paragraf ktereho zakona porusil, urcite nejsem jediny, koho by to zajimalo.
JiříČapek: a kdyby mu upadlo kolo a prejel babku neveteranskym autem, tak ho poplacaji po rameni, dostane medaili a odtah zdarma? Asi ne, co? Takze tuhle odpoved beru jako kuriozitu z provozu veteranu, nikoli nejaky "dukaz", ze naklad se vnima jako poruseni podminek provozu historickeho vozidla. Ale kdyz uz to tak dostal, zjisti od nej paragraf ktereho zakona porusil, urcite nejsem jediny, koho by to zajimalo.
Ze je clovek drzitelem prislusne skupiny RP neznamena, ze s tim umi jezdit. Tak.
Uřčitě Tě nepoplácaj,ale zaplatí se léčení a další náklady s tím spojené z povinného ručení.V tomto případě dala od toho pojištovna ruce pryč pro porušení pravidel o provozu veteránů...A neboj se,že já na T 138 náklady nevozil,ale po téhle zkušenosti si raději objednávám auto ofiko i když mám 3 nákladáky,ale veterány. PS-A je jedno podle jakého paragrafu,prostě takto dopad kolega z našeho klubu.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Takže já mám Ifu rv. 1986 do celkové hmotnosti 12 tun přihlášenou na Rč, používám jí jen pro sebe a je na normálních a krásných žlutých číslech. Tím s ní můžu jezdit jak chci a kde chci, třeba do Rostocku a zpátky za jeden den . Za 16 let co jí vlastním nikdo nechtěl vidět tachograf, ten tam stejně nemám a policie u mě kontrolovala jen techničák a to je vše. Jak vidí soukromé auto tak je to jen běžná kontrola jako u osobáku a to bylo i s velkým vlekem bez jediné komplikace.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
jirka Novák
Zatím jsi měl štěstí, jinak nemáš pravdu že si můžeš jezdit jak chceš
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
To je možný s tím štěstím , jen popisuji zkušenosti za posledních 16 let a i v Německu mi kolegové potvrdili že u soukromého nákladního auta se nekontroluje a není povinnost mít kotouček v tachografu, nebo tachograf. Jen co je potřeba je dodržovat zákazy jízdy dle zákona pro auta těžší 7,5 tuny v D. u nás snad od 6 tun. Jen z praxe, řada Pragy V3S, S5T a dalších starších aut nemá tachograf z výroby, taky Ify byly bez něho a montoval se až při používání pro podnikání. Snad až od roku 1987 byl podle nařízení Ehs předepsaný pro auta nad 7,5 tuny.
Pokud se pletu tak prosím o vysvětlení, díky.
Pokud se pletu tak prosím o vysvětlení, díky.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Dneska jsem byl na technický a tak jsem se zeptal na téma tachografu a velkého auta. Takže názor technické je že u starého auta kde nebyl tachograf a auto je soukromé na Rč, je to jedno a tachograf není potřeba .
Dále u auta přihlášeného do konce roku 1986 může být stále mechanický DDR tachograf a nic se nemusí měnit a klidně se dají spotřebovávat skladové zásoby. Od registrace 1987 je potřeba ten s oválným středem. Všeobecně platí že u auta na Rč se nedělá cejchování tachografu a nepoužívají se kotoučky, protože to není dané zákonem.
Dále u auta přihlášeného do konce roku 1986 může být stále mechanický DDR tachograf a nic se nemusí měnit a klidně se dají spotřebovávat skladové zásoby. Od registrace 1987 je potřeba ten s oválným středem. Všeobecně platí že u auta na Rč se nedělá cejchování tachografu a nepoužívají se kotoučky, protože to není dané zákonem.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů