Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Bazilisák
S Lízou valníkem 100.02 a 100.05 jsem začínal v devatenácti jako mladej chlapec! S valníkem jsem jezdil rok,a vůbec jsem jí teda nešetřil.Vozil jsem bubny s kabelama,a když jsi vez měděný s gumovou izolací tak to bylo naprdlý dobře.02 měla ještě kapalinovzduchový ovládání brzd-což když bylo v cajku brzdilo líp jak plněvzduchový u 05.Tenhle exot,co se vysekal s toho krpálu nejspíš jel jak pako,možná totiž jel na vyhozenou a vono se mu to vymklo....... Kdyby bylo auto v cajku,a jel přiměřeně nevím co je za problém přibrzdit a vrazit tam kvalt zpátky.Jinak na vojně Tatra138,148,815,PV3S,druhej rok Karosa C734.Po vojně Tatra148,815.Po tzv.revoluci soukromně LIAZ 100.47 ,110 s návěsem-6let.K tomu nějakej ten exot MAN,Mercedes,Dempr Volvo,nakladač Volvo,zase Tatra.....kdo si to má za 27 let pamatovat? Ted Volvo FH13 440
TTN
S Lízou valníkem 100.02 a 100.05 jsem začínal v devatenácti jako mladej chlapec! S valníkem jsem jezdil rok,a vůbec jsem jí teda nešetřil.Vozil jsem bubny s kabelama,a když jsi vez měděný s gumovou izolací tak to bylo naprdlý dobře.02 měla ještě kapalinovzduchový ovládání brzd-což když bylo v cajku brzdilo líp jak plněvzduchový u 05.Tenhle exot,co se vysekal s toho krpálu nejspíš jel jak pako,možná totiž jel na vyhozenou a vono se mu to vymklo....... Kdyby bylo auto v cajku,a jel přiměřeně nevím co je za problém přibrzdit a vrazit tam kvalt zpátky.Jinak na vojně Tatra138,148,815,PV3S,druhej rok Karosa C734.Po vojně Tatra148,815.Po tzv.revoluci soukromně LIAZ 100.47 ,110 s návěsem-6let.K tomu nějakej ten exot MAN,Mercedes,Dempr Volvo,nakladač Volvo,zase Tatra.....kdo si to má za 27 let pamatovat? Ted Volvo FH13 440
TTN
TTnandy : onen hlavní tříokruhový brzdič důverně znám, jelikož ho mám na 813 , popravdě, jestli ti do válců pustí vzduch mechanický pedál nebo tohle kapalinou ovládané zvěrstvo , je celkem jedno...... Já když vidím, v jakém stavu jsou některé takové vozy tzv. na dojetí.... tak bych se nedivil, že mu to třeba moc nebrzdilo..... Souhlas, že kdyby to auto a cestu znal a nedělal blbosti, mohl to ubrzdit motorem na malý kvalt ........
Já jen pamatuju, že ty brzdy solo byly slabé , s vlekem to bylo v poho .
Já jen pamatuju, že ty brzdy solo byly slabé , s vlekem to bylo v poho .
Bazilisák
Ta řada 100 a vejš ještě ušla,ale Matesa vopravdu ,,držel" vlek.Přes tu kapalinu to bylo takový měkčí a citlivější.Ten tříokruhák nebyl špatnej nápad,jenže je to složitý a náchylný k poruchám.Jak nepohlídáš sejtka před ním,a poctivě neodkaluješ,schnijou vevnitř v těch ceckách ty pérka,nebo se tam dostane bordel a je to v prdeli Vono bylo lepší dát kažý dva roky novej.Zapomněl jsem ještě při těch mejch začátcích jsme tam měli taky 7tunu valník Romana.Von na to každej nadával,ale tenhle byl vlastně z první serie.Takže vlastně jen německej MAN,ale smontovanej v Rumunsku z origo dílů.Náhodou nebyl špatnej,pohodlnej a celkem spolehlivej.Ten brzdil jako krááááva Měl na předek jen čistě kapalinovej rozvod s posilovačem a na zadku vzduch.Bylo to i bezpečný,páč ten předek brzdil tak dobře že bys to auto bez problémů zastavil i bez vzduchu.
U Liazek bylo neštěstí to přepákování klíčů.Po vymačkání šneků,drážek,nějaká vůle na futrech,čepech-se to nazbíralo a už to bylo naprd.....
U tý 813,pokud to teda nemáš veterána,bys to moh předělat na pedálovej brzdič ne?
TTN
Ta řada 100 a vejš ještě ušla,ale Matesa vopravdu ,,držel" vlek.Přes tu kapalinu to bylo takový měkčí a citlivější.Ten tříokruhák nebyl špatnej nápad,jenže je to složitý a náchylný k poruchám.Jak nepohlídáš sejtka před ním,a poctivě neodkaluješ,schnijou vevnitř v těch ceckách ty pérka,nebo se tam dostane bordel a je to v prdeli Vono bylo lepší dát kažý dva roky novej.Zapomněl jsem ještě při těch mejch začátcích jsme tam měli taky 7tunu valník Romana.Von na to každej nadával,ale tenhle byl vlastně z první serie.Takže vlastně jen německej MAN,ale smontovanej v Rumunsku z origo dílů.Náhodou nebyl špatnej,pohodlnej a celkem spolehlivej.Ten brzdil jako krááááva Měl na předek jen čistě kapalinovej rozvod s posilovačem a na zadku vzduch.Bylo to i bezpečný,páč ten předek brzdil tak dobře že bys to auto bez problémů zastavil i bez vzduchu.
U Liazek bylo neštěstí to přepákování klíčů.Po vymačkání šneků,drážek,nějaká vůle na futrech,čepech-se to nazbíralo a už to bylo naprd.....
U tý 813,pokud to teda nemáš veterána,bys to moh předělat na pedálovej brzdič ne?
TTN
tak jsem tu překulenou liazku dneska viděl na vlastní oči,vydá to,že je fakt rozbitá
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
2x Nissan atleon 210
Vzhledem k tomu, že tady není téma podobné vlákno Liaz jinde jako je např. O Tatře jinde nebo Avia jinde a nemá cenu ho asi zakládat, tak to dám sem:
http://liberec-reichenberg.net/clanky/c ... -v-liberci
Trochu historie automobilové výroby v Liberci včetně dobových fotek. Sice se tam píše o mnoha dnešních firmách, které dodávají do automobilového průmyslu, ale finální výroba je finální výroba. A ta už tam dnes bohužel není.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Několik periodik nezapomnělo připomenout 60. výročí od oficálního založení n.p. LIAZ. Odkazy níže:
http://liberecky.denik.cz/zpravy_region ... 21231.html
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs ... iaz/883119
http://auto.idnes.cz/liaz-by-slavil-90- ... zpravy_ddt
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů