Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
to HomoFaber:
To co navrhuješ úplně dobře nebude, pokud bude mít tahač 4x2 celkovou 21 tun, tak je o 3 tuny přetížený, zase flastr. Kdysi jsem uvažoval nad jinou kombinaci, tahač 4x2 a k tomu 3-osý návěs s rozvory náprav 2x1810 mm a 3x10 tun na nápravy, tak to jezdí v Holandsku a mají na 5-ti nápravách povolenou celkovou až 50 tun, tahač 20,5 tuny a návěs 3x10 tun: http://www.bulthuis-bv.nl/producten/opl ... per/tata12
No ale kvůli tomu paragrafu 14 z vyhlášky 341/2002 Sb. jsem to hodil za hlavu. Ještě k těm 2 zvedacím nápravám (asi první 2?), když mám tedy na návěsu 4x7,5 tuny a na tahači 18 tun, celková 48 tun, a na návěsu 2 nápravy zvednu, tak ty 2 zbývající 9-ti tunové nápravy mají zatížení přes 2x13 tun ??? (odhadem) a tahač přížím skoro na 22 tun? Ty 9-ti tunové nápravy to bez problémů vydrží? Ještě by mě zajímalo, asi za jak dlouho po zmáknutí tlačítka v kabině se ty nápravy zvednou od země? (u naloženého návěsu). Musím, ale uznat, žý technicky jde o zajímavou vychytávku. Kdyby byla poslední náprava samonatáčecí (asi + 200 kg) a 1. automaticky zvedací - systém Wabco OptiTurn, tak by to mělo mít i lepší poloměry otáčení jako 3-osý návěs 2x1410 mm a 3x 9 tun na nápravy.
http://www.wabco-auto.com/de/produkte_s ... ptiturn-tm
http://www.youtube.com/watch?v=OU9OQRs4Ff4
To co navrhuješ úplně dobře nebude, pokud bude mít tahač 4x2 celkovou 21 tun, tak je o 3 tuny přetížený, zase flastr. Kdysi jsem uvažoval nad jinou kombinaci, tahač 4x2 a k tomu 3-osý návěs s rozvory náprav 2x1810 mm a 3x10 tun na nápravy, tak to jezdí v Holandsku a mají na 5-ti nápravách povolenou celkovou až 50 tun, tahač 20,5 tuny a návěs 3x10 tun: http://www.bulthuis-bv.nl/producten/opl ... per/tata12
No ale kvůli tomu paragrafu 14 z vyhlášky 341/2002 Sb. jsem to hodil za hlavu. Ještě k těm 2 zvedacím nápravám (asi první 2?), když mám tedy na návěsu 4x7,5 tuny a na tahači 18 tun, celková 48 tun, a na návěsu 2 nápravy zvednu, tak ty 2 zbývající 9-ti tunové nápravy mají zatížení přes 2x13 tun ??? (odhadem) a tahač přížím skoro na 22 tun? Ty 9-ti tunové nápravy to bez problémů vydrží? Ještě by mě zajímalo, asi za jak dlouho po zmáknutí tlačítka v kabině se ty nápravy zvednou od země? (u naloženého návěsu). Musím, ale uznat, žý technicky jde o zajímavou vychytávku. Kdyby byla poslední náprava samonatáčecí (asi + 200 kg) a 1. automaticky zvedací - systém Wabco OptiTurn, tak by to mělo mít i lepší poloměry otáčení jako 3-osý návěs 2x1410 mm a 3x 9 tun na nápravy.
http://www.wabco-auto.com/de/produkte_s ... ptiturn-tm
http://www.youtube.com/watch?v=OU9OQRs4Ff4
Tatra + MAN = Superstroj!
Safky
zvedací nápravy, mám 1 a 4 a na kruháčí zvedám pouze jednu a to 4. Jinak při plném naložení nikdy nezvedám dvě. Z důvodů, na které se ptáš, protože by to asi nevydrželo, takže to kombinujem 1 a 4. Opravdu nevím jak rychle, ale stihne před kruháčem a samonatáčecí nápravu ve výrobě napočítali na 300 až 350kg. Uvidím jak dlouho to bude fungovat
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Safky
ono možná bude stačit jen ty osy nadlehčit...nevím jak je to řešený...jen sem to tenkrát okukoval, ale hele já mám dojem, že v techničáku mám celkovou na dafa 22 nebo 22,5 tak nevim...kouknu zejtra jestli nezapomenu
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
to Broněk:
Tak s těmi zvedacími nápravami (1. a 4.), to už mi teď dává smysl! Při potřebě manevrování na malém prostoru zvedneš poslední nápravu (jako ten systém Wabco OptiTurn, jenom to musíš dělat ručně) = poloměry otáčení budou lepší jako u klasického 3-osého návěsu - střed otáčení návěsu se posune víc dopředu a při jízdě v terénu, zvedneš 1. nápravu a dostaneš z tahače "dotíženou 4x2". Teď jde jenom o to dávat pozor před každým kruháčem nebo ostrou zatáčkou a nepoplést si čudlíky v kabině (zvedání 1. nebo 4. nápravy)
P.S.: Pokud to není tajné jaké trasy jezdíš (přes celou republiku nebo jenom lokálně kolem Brna) a co hlavně vozíš (písky, štěrky, zemědělské produkty ...)? No u Volva nebyl problém s TP aby Ti u 2-osého tahače zapsali povolenou celkovou 48 tun?
Jinak přeji hodně zdaru a štěstí při provozování této velmi zajímavé a hezké 6-ti osé soupravy. Klobouk dolů! Fandím lidem, kteří si nekupují jenom std. auta + přípojná vozidla co je má prodejce skladem a chtějí zkusit něco nového, jiného co může technicky auta posunout někam dál. Mezi takové blázny řadím takové firmy jako:
Čmakal Auto, Silnice Hejda, Doprava TŽ, Sihelský ... Ne vždy to vyjde na 100%, ale "kdo nic nedělá - nic nezkazí a je povýšen".
Tak s těmi zvedacími nápravami (1. a 4.), to už mi teď dává smysl! Při potřebě manevrování na malém prostoru zvedneš poslední nápravu (jako ten systém Wabco OptiTurn, jenom to musíš dělat ručně) = poloměry otáčení budou lepší jako u klasického 3-osého návěsu - střed otáčení návěsu se posune víc dopředu a při jízdě v terénu, zvedneš 1. nápravu a dostaneš z tahače "dotíženou 4x2". Teď jde jenom o to dávat pozor před každým kruháčem nebo ostrou zatáčkou a nepoplést si čudlíky v kabině (zvedání 1. nebo 4. nápravy)
P.S.: Pokud to není tajné jaké trasy jezdíš (přes celou republiku nebo jenom lokálně kolem Brna) a co hlavně vozíš (písky, štěrky, zemědělské produkty ...)? No u Volva nebyl problém s TP aby Ti u 2-osého tahače zapsali povolenou celkovou 48 tun?
Jinak přeji hodně zdaru a štěstí při provozování této velmi zajímavé a hezké 6-ti osé soupravy. Klobouk dolů! Fandím lidem, kteří si nekupují jenom std. auta + přípojná vozidla co je má prodejce skladem a chtějí zkusit něco nového, jiného co může technicky auta posunout někam dál. Mezi takové blázny řadím takové firmy jako:
Čmakal Auto, Silnice Hejda, Doprava TŽ, Sihelský ... Ne vždy to vyjde na 100%, ale "kdo nic nedělá - nic nezkazí a je povýšen".
Tatra + MAN = Superstroj!
Safky
Přesně jak říkáš. Tak se je snažím používat, ale pořád je to ve stádiu pozorování.
U Volva mi schvalili celkovou na 48t a na točnu 15t při 60km/h
Vozím jenom zemědělské komodity a jezdím převážně Kroměříž a teďka jezdím na řepné kampani kolem Brněnska.
U Volva mi schvalili celkovou na 48t a na točnu 15t při 60km/h
Vozím jenom zemědělské komodity a jezdím převážně Kroměříž a teďka jezdím na řepné kampani kolem Brněnska.
to Broněk:
Díky za info! Hlavně ať to dobře slouží a nemáš s tím starosti.
P.S.: Motor 750 koní je pěkná hračka, ale u nás (nejezdíme skoro vůbec ven), bych asi místo FH 16 750 koupil FMX 13 s 500 kobylami a k tomu X-Track (hydrostatický pohon přední nápravy jako má MAN HydroDrive), to bychom asi využili lépe než těch 750 mustangů a cena by byla možná stejná.
Díky za info! Hlavně ať to dobře slouží a nemáš s tím starosti.
P.S.: Motor 750 koní je pěkná hračka, ale u nás (nejezdíme skoro vůbec ven), bych asi místo FH 16 750 koupil FMX 13 s 500 kobylami a k tomu X-Track (hydrostatický pohon přední nápravy jako má MAN HydroDrive), to bychom asi využili lépe než těch 750 mustangů a cena by byla možná stejná.
Tatra + MAN = Superstroj!
to Broněk:
No když vezmu, že std. tahač s velkou boudou stojí kolem 70 tis. EUR, dumpingové značky začínají někde kolem 64 tis. EUR, trochu lépe vybavené FH 13 500 asi kolem 80 tis. EUR, tak mi ten příplatek za tu FH 16 750 nepřijde až tak hrozný! Asi se jich (myslím tím FH 16) ve Skandinávii prodá celkem dost, takže i ta cena je rozumná. To takový MAN TGX 680 je celkem unikát a taky ceníkové ceny jsou o dost přes 100 tis. EUR, o Scanii 730 nemluvě.
No když vezmu, že std. tahač s velkou boudou stojí kolem 70 tis. EUR, dumpingové značky začínají někde kolem 64 tis. EUR, trochu lépe vybavené FH 13 500 asi kolem 80 tis. EUR, tak mi ten příplatek za tu FH 16 750 nepřijde až tak hrozný! Asi se jich (myslím tím FH 16) ve Skandinávii prodá celkem dost, takže i ta cena je rozumná. To takový MAN TGX 680 je celkem unikát a taky ceníkové ceny jsou o dost přes 100 tis. EUR, o Scanii 730 nemluvě.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 hostů