Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
No je to furt dokola: Závisí jak na co. A co kdo by od toho chtěl. No a na financích. Teoreticky by se dalo dostat někam lehce přes 600 koní. Někam na Breslau to neni špatný ale už i tam to je neska na hraně skoro až na nic. Ono totiž taková normální MAN D26 má v sérii 540 koní a stačí tam nechat udělat nějakej blbej chiptuning za pár tisíc a je tam 650 koní jako prd. A to eště s lepší momentovou křivkou.
Filip Nikl
Už se to tu psalo několokrát, ale je to tak, motory řady T3 (T3?-928, T3?-929, T3?-930) nemá smysl dále řešit. Nejdál jsou V12 (T3-930) Tomáše Tomečka a nic víc s tím udělat nepůjde a mám dojem, že ani CommonRail výrazně už koníky a ani krouťák nepřidá. Sice je mi to líto, že se se vzducháči Tatra musíme rozloučit, ale je to fakt.
A znovu jen lituji, že nebyl datožen vývoj motorů řad T5/T6!!!
A znovu jen lituji, že nebyl datožen vývoj motorů řad T5/T6!!!
Ještě trocha vzpomínek na rok 2011. je to Martinova Tatra, ještě před přestavbou, s kterou tehdy na začátku roku boural.
http://www.youtube.com/watch?v=eYTfOR_1 ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=eYTfOR_1 ... e=youtu.be
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: ned led 06, 2013 12:23 am
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
S přechodem na 13l motory musí situaci řešit i Kamaz. Protože v Rusku není výrobce vhodného motoru 13l., tak Kamaz pro Dakar testuje Liebherr a Cummins. Aktuálně se věci kloní právě k Liebherr. V prosinci byla v Kamazu i obchodní delegace a přímo osobně i pan Liebherr. Rozhodnutí o volbě motoru ale ještě nepadlo.
Napadlo mě, jak je to u dakarských speciálů v současnosti řešeno s emisními normami. Přece nově registrované vozidlo musí splňovat určitou emisní normu. V současnosti je to EURO 5, kde většina výrobců využívá systém SCR s použitím močoviny Ad blue. Jsou tedy dakarské vozy tímto systémem vybaveny nebo je např. po registraci vozidla tento systém odstraněn? Jako příklad můžeme použít vůz Marcela Shoo, který byl registrován v roce 2012. Jak to u něho proběhlo?
To je pěkné, že se vyrábí 20 let, ale pokud se nové vozidlo registruje v zemích EU musí splňovat emisní limity a to i vozidlo, které se vyrábí už dvacet let. Proto jsou Tatry T815 řady Terrno vybaveny systémem SCR, který následně upravuje emise výfukových plynů, aby splňovaly normy EURO 4 a 5. Vozy vyvážené do Ruska toto splňovat nemusí, protože se nejedná o zemi EU a legislativa je jiná, takže je možné pro tento trh vyrobit i vozidlo s EURO 2, ale není možné ho u nás registrovat! A je mně jasné, že to nějak šlo. Mně ale zajímá jak to šlo!
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: stř lis 14, 2012 6:55 pm
- Bydliště: Milevsko
Myslím, že jsem kdysi četl, že by v trucku směli být jen motory od výrobcům, jejichž motory byli použity přímo výrobcem vozu, ale dneska to tak už asi není...
a ani Deutz není mimo hru... má v nabídce TCD2015 V6 11,9L 360kW s Euro 3
Jinak mě by zajímalo, jaké mají omezení ohledně turbodmychadel a pokud je mají třeba dvě tak jsou zapojena, jestli třeba je vždy jedno pro polovinu válců nebo jako je to dnes moderní dvoustupňově a jestli někdo používá kombinaci turba a kompresoru
a ani Deutz není mimo hru... má v nabídce TCD2015 V6 11,9L 360kW s Euro 3
Jinak mě by zajímalo, jaké mají omezení ohledně turbodmychadel a pokud je mají třeba dvě tak jsou zapojena, jestli třeba je vždy jedno pro polovinu válců nebo jako je to dnes moderní dvoustupňově a jestli někdo používá kombinaci turba a kompresoru
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: stř lis 14, 2012 6:55 pm
- Bydliště: Milevsko
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů