Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
já toho s točnicovým nacouval jen málo ale moje blbé rady (ale maám je už od dědy, tak by měly fungovat) zní - moc nepřemýšlet nad tím kam točit - ruky se ti zamotají Spíš si představ že držíš to oje v ruce a kam ho potřebuješ dostat, jestli narovnat, nebo zalomit a podle toho pak hodíš zadek auta což už je většinou věc automatická, to má člověk už z osobáku Jinak podle mého delší převis auta u běžného valníku znamená točit raděj méně než více, tlama je tak 3 metry za zadní nápravou, tak když hodíš plný rejd, tak to oje hodí úplně jinam
A za srovnání soupravy se nestyď, většinou je to lepší, než zbytečně složitě válčit
A za srovnání soupravy se nestyď, většinou je to lepší, než zbytečně složitě válčit
- Netopejr
- Příspěvky: 1381
- Registrován: úte úno 12, 2013 12:59 pm
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Aha ... kucí zlatí díkas ..., už se mi to "trošinku" rýsuje v palici ...
Každopádně couvat se v autoškole bude, a chci couvat. Dopředu umí skoro každý ("jen" si zdravě naject, ale kouzlo je v tom couvání ...).
Jinak autoškola v Ostravě DPO ... coš je tuším dobrá "značka" a naučí co je potřeba. Já jen že je na to vše moc málo hodin jízd - jak profesák, tak C+E.
Děkuji za rady, škoda že mne nikdo nenatočí jak budu couvat ... to asi bude dobrá prča ... No, každý začíná, no. Ale vidět bych to chtěl, aspoň bych viděl kde dělám chybu a příště se jí vyhnul (tedy rád bych se jí vyhnul ...).
Díky za tipy, rady. Vážím si toho.
EDIT:
Jo, má cenu si hned po udělání toho všeho (C, C+E, Profesák) dělat i ADR - né na cisternu ... toho se kapku bojím ..., ale na pevné/sypké "svinstvo" ???
To nevím, zda to mám udělat hned ... Když nemám praxi, a zatím tomu rozumím jak koza petrželi ...
Každopádně couvat se v autoškole bude, a chci couvat. Dopředu umí skoro každý ("jen" si zdravě naject, ale kouzlo je v tom couvání ...).
Jinak autoškola v Ostravě DPO ... coš je tuším dobrá "značka" a naučí co je potřeba. Já jen že je na to vše moc málo hodin jízd - jak profesák, tak C+E.
Děkuji za rady, škoda že mne nikdo nenatočí jak budu couvat ... to asi bude dobrá prča ... No, každý začíná, no. Ale vidět bych to chtěl, aspoň bych viděl kde dělám chybu a příště se jí vyhnul (tedy rád bych se jí vyhnul ...).
Díky za tipy, rady. Vážím si toho.
EDIT:
Jo, má cenu si hned po udělání toho všeho (C, C+E, Profesák) dělat i ADR - né na cisternu ... toho se kapku bojím ..., ale na pevné/sypké "svinstvo" ???
To nevím, zda to mám udělat hned ... Když nemám praxi, a zatím tomu rozumím jak koza petrželi ...
Netopejr- Já jsem dělal É-čko u DPO a musím říct, že v klidu.. Na jména si už nevzpomenu, ale jezdili s semnou dva chlapi, jeden starší, menší, ten byl dobrý, ale celkem ras.. Pak o něco mladší, holohlavý.. to byl správný řízek!! Jezdil na choperu, vykládali jsme si vtipy, pomlouvali politiky, na přechodech jsem MUSEL zastavovat mladým babám, NESMĚL jsem zastavovat cigánům a ostatní byli na mě!! =D Jezdilo se už s tím Volvem s vlekem, couvalo se na Bohumínské u skládky podél dálnice, nebo na Slezskoostravském hradu.. Naučí tě pěkně, byl jsem spokojený!!
Ranní ptáče bez lahváče vůbec nikam nedoskáče!!
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
cigáni mě pobavili. Na DPO jsem dělal v 96 bus. Docela pohoda, já 22letý ušák, napovídal v technice starým mazákům. Někteří byli totálně marní...
A cenově to byla tehdy taky ještě docela fraška, dalo se rozšíření pořídit tuším jen okolo 3tkč!
A cenově to byla tehdy taky ještě docela fraška, dalo se rozšíření pořídit tuším jen okolo 3tkč!
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
- Netopejr
- Příspěvky: 1381
- Registrován: úte úno 12, 2013 12:59 pm
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Ano u te skadky či pod hradem na parkovisti a kolem něj couváme.
Jo taky semnou jezdí ten starší ten je dobrý.Toho na chopru neznam asi uz tam neni.
Jinak pořád to platí ciganum se nezastavuje.
Vtipy neříkáme, ale kecáme o autech a kam vzít rodinu na výlet. To s tím druhým je mladší, z počátku "trochu hulákal" hold zlozvyk z Béčka...
Díky tedy vypadá to na slušný oddíl tady.
Jo taky semnou jezdí ten starší ten je dobrý.Toho na chopru neznam asi uz tam neni.
Jinak pořád to platí ciganum se nezastavuje.
Vtipy neříkáme, ale kecáme o autech a kam vzít rodinu na výlet. To s tím druhým je mladší, z počátku "trochu hulákal" hold zlozvyk z Béčka...
Díky tedy vypadá to na slušný oddíl tady.
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1567
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: úte úno 05, 2013 2:25 pm
- Bydliště: Praha
ludva27
Hele ja si myslim že rozumnější by bylo získat praxi třeba na dodávce nebo na C protože když budeš mít praxi tak třeba bude šance na slušnější firmu.A možna i voněco lepší peníze a celkově,když sem projíždel inzeraty a skoro každá firma chce praxi
2roky.
Hele ja si myslim že rozumnější by bylo získat praxi třeba na dodávce nebo na C protože když budeš mít praxi tak třeba bude šance na slušnější firmu.A možna i voněco lepší peníze a celkově,když sem projíždel inzeraty a skoro každá firma chce praxi
2roky.
Naposledy upravil(a) TruckerTonáněk dne úte bře 05, 2013 5:08 pm, celkem upraveno 1 x.
- Netopejr
- Příspěvky: 1381
- Registrován: úte úno 12, 2013 12:59 pm
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Hmmm možná budu za vola .... (v kamionu jsem totální zelenáč a tak mi to promiňte), ale mám páru otázek ... Zatím dodělávám E a profesák.
1. neukazovali nám jak zapojit/odpojit návěs, ani z tahačem jsem nejel. Jezdit budu na tandemu Volvo FL 240 + valník (dvě osy - je to z ojí). Jak na to - teorii znám to jo (pořadí hadic), ale praxe je jaká? Je to auto od auta jiné? Co z točnou, jak jí odemknu pro napojení/odpojení atd.?
2. jezdím z manuálem klasické H 8 kvalt + dvě zpátečky ("plazivá C1 a pak klasika) - přepínám jenom spodní a horní řadu 1 - 4/ a 5 - 8 No, ale nejezdil jsem z řadičkou/převodovkou co má ještě půlené rychlosti ... Jak na to prosím.
3. Automatická převodovka - s tím jsem nejezdil ani na béčkových autech - tomu jsem se vyhýbal, jak čert kříži .... sice nějakou jízdu jsem jel na automatu (stará Toyota Avensis a pak v Kanadě ale co to bylo za krám nevím ... ale nějaká blbá amerika, a měnič byl pod volantem a byl to větší Van - u nás by to bylo něco jak Espace). Ale u kamionů je to jinak tuším z automatickou převodovkou ... pls poraďte - je to taky typ od typu? Tedy Volvo to má jinak, než Scania, DAF, MAN atd. ??
Vím, že mnohým asi zvednu krevní tlak ..., či pohnu žlučí .... No, to se omlouvám, ale já to opravdu nevím a když už někam po autoškole půjdu, nechci být za totálního trotla ... (vím, že si mne staří mazáci "vychutnají" a budu jim dělat "ocáska" ... no marný každý někdy začínal, a učený z nebe nezpadl ... že.
Navíc mne se*e, že i na C, teď na C+E a Profesák je děsně málo hodin jízdy (děsně mne to ale baví totok řídit, proto jezdím i na PC v ETS2 - tam jsou ale jen soupravy kozel+návěs) - na C bylo jen 8 jízd po 2hod, na C+E jenom 4 po 2hod a profesák o5 jen 8hod ... a bez komisaře (tedy to jen odjet). Ale co se týká techniky napojení atd. nic ... a to mne štve.
Lítám tady po foru, a hltám informace o AETRu atd. Jo, to je taky dobrý ... v autoškole taky nic moc ktomu neřeknou, a kolečko?! To jsem ani neviděl jak vypadá ... jen vím že má dvě strany - první "jehla" dělá záznam jízdy a typu činností atd. a druhá strana ... tam někde, něco mohu zaznamenat ... ale kde a jak ... nevím. A pokud je digitální tachograf ... jo, v autě je, a občas mi instruktor řekne - tady to zmáčkni, ale proč? To nevím ... ale tady to čtu, a snažím se pochytit co se dá. I školitel na profesáku mi to vysvětlil ... to jo, ale až co jsem to tady něco přečetl a pak se ptal k věci ...
Budu moc rád pokud mi to někdo zkušený popíše - tak nějak srozumitelně. Moc díky, a pokud jsem někomu hnul žlučí ... Tak se omlouvám a nebyl to můj záměr.
1. neukazovali nám jak zapojit/odpojit návěs, ani z tahačem jsem nejel. Jezdit budu na tandemu Volvo FL 240 + valník (dvě osy - je to z ojí). Jak na to - teorii znám to jo (pořadí hadic), ale praxe je jaká? Je to auto od auta jiné? Co z točnou, jak jí odemknu pro napojení/odpojení atd.?
2. jezdím z manuálem klasické H 8 kvalt + dvě zpátečky ("plazivá C1 a pak klasika) - přepínám jenom spodní a horní řadu 1 - 4/ a 5 - 8 No, ale nejezdil jsem z řadičkou/převodovkou co má ještě půlené rychlosti ... Jak na to prosím.
3. Automatická převodovka - s tím jsem nejezdil ani na béčkových autech - tomu jsem se vyhýbal, jak čert kříži .... sice nějakou jízdu jsem jel na automatu (stará Toyota Avensis a pak v Kanadě ale co to bylo za krám nevím ... ale nějaká blbá amerika, a měnič byl pod volantem a byl to větší Van - u nás by to bylo něco jak Espace). Ale u kamionů je to jinak tuším z automatickou převodovkou ... pls poraďte - je to taky typ od typu? Tedy Volvo to má jinak, než Scania, DAF, MAN atd. ??
Vím, že mnohým asi zvednu krevní tlak ..., či pohnu žlučí .... No, to se omlouvám, ale já to opravdu nevím a když už někam po autoškole půjdu, nechci být za totálního trotla ... (vím, že si mne staří mazáci "vychutnají" a budu jim dělat "ocáska" ... no marný každý někdy začínal, a učený z nebe nezpadl ... že.
Navíc mne se*e, že i na C, teď na C+E a Profesák je děsně málo hodin jízdy (děsně mne to ale baví totok řídit, proto jezdím i na PC v ETS2 - tam jsou ale jen soupravy kozel+návěs) - na C bylo jen 8 jízd po 2hod, na C+E jenom 4 po 2hod a profesák o5 jen 8hod ... a bez komisaře (tedy to jen odjet). Ale co se týká techniky napojení atd. nic ... a to mne štve.
Lítám tady po foru, a hltám informace o AETRu atd. Jo, to je taky dobrý ... v autoškole taky nic moc ktomu neřeknou, a kolečko?! To jsem ani neviděl jak vypadá ... jen vím že má dvě strany - první "jehla" dělá záznam jízdy a typu činností atd. a druhá strana ... tam někde, něco mohu zaznamenat ... ale kde a jak ... nevím. A pokud je digitální tachograf ... jo, v autě je, a občas mi instruktor řekne - tady to zmáčkni, ale proč? To nevím ... ale tady to čtu, a snažím se pochytit co se dá. I školitel na profesáku mi to vysvětlil ... to jo, ale až co jsem to tady něco přečetl a pak se ptal k věci ...
Budu moc rád pokud mi to někdo zkušený popíše - tak nějak srozumitelně. Moc díky, a pokud jsem někomu hnul žlučí ... Tak se omlouvám a nebyl to můj záměr.
Éh každej nějak začínal a každej dělá chyby, proto je na tužce z druhý strany guma a je chválihodný, že se zajímáš.
Na rovinu nejlepší by bylo někoho přemluvit aby tě svezl a všechno vysvětlil za chodu a ukázal. Od vypsání kolečka po odpřažení.
Ad řazení: Automat je úplně jednoduchej, dáš D jako dopředu a šlápneš na plyn. Chce to odladit dynamiku jízdy, občas tomu pomoct pádlem (pokud je). Pokud budeš jezdit s tim volvem, tak bych se divil, kdyby tam byla půlená převodovka, bude tam to co popisuješ, přehazovací 8kvalt.
Jinak pak záleží na autě a jak je postavený (rozuměj jakou má převodovku 12/16), jak je to s těma páčkama na páce ti upřesněj kucí, ale pokud se dobře pamatuju tak ze předu přepínáš velkou a malou řadu a z boku máš půlky + spojku, ale nejsem si moc jistej, já si tohohle moc neužil. Já jsem milovník automatu i v osobáku.
Na rovinu nejlepší by bylo někoho přemluvit aby tě svezl a všechno vysvětlil za chodu a ukázal. Od vypsání kolečka po odpřažení.
Ad řazení: Automat je úplně jednoduchej, dáš D jako dopředu a šlápneš na plyn. Chce to odladit dynamiku jízdy, občas tomu pomoct pádlem (pokud je). Pokud budeš jezdit s tim volvem, tak bych se divil, kdyby tam byla půlená převodovka, bude tam to co popisuješ, přehazovací 8kvalt.
Jinak pak záleží na autě a jak je postavený (rozuměj jakou má převodovku 12/16), jak je to s těma páčkama na páce ti upřesněj kucí, ale pokud se dobře pamatuju tak ze předu přepínáš velkou a malou řadu a z boku máš půlky + spojku, ale nejsem si moc jistej, já si tohohle moc neužil. Já jsem milovník automatu i v osobáku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 52 hostů