Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jarda32
Příspěvky: 140
Registrován: úte čer 26, 2007 10:18 am
Bydliště: CR

Garant 30K

Příspěvek

Ahoj Dane,
otázkou je, čemu říkáš mírný kopeček a čemu, že to vůbec nejede.
Pro Garanta 30K jsou parametry: převodový stupeň, převodový poměr, max. rychlost, stoupavost
1. 6,09 : 1, 15 km/h, 29,5 %
2. 3,09 : 1, 25 km/h, 13,5 %
3. 1,71 : 1, 45 km/h, 6,5 %
4. 1,00 : 1, 80 km/h, 2,5 %

Nový benzínový motor má výkon asi 60 koní při 2800ot/min. a auto váží cca 2200 kg. Tak si vem, kolik (a jak rychle) toho musí každá kobylka :( utáhnout. Já vím, že těch mých rádoby 52 koní musí utáhnout dokonce 3100 kg a tak jsou kopečky, u kterých jsem rád, že je vyjedu alespoň na tu dvojku.
ned lis 03, 2013 3:10 am

Dan466
Příspěvky: 37
Registrován: úte bře 09, 2010 6:04 pm
Bydliště: Jablonec

Příspěvek

Ahoj
Na jedničku na dvojku to vyjede všechno ale je problém rozvášnit to na trojku i na rovince ještě mě napadlo jestli jsem náhodou neotočil tlumič výfuku. Do kopce se na dvojku dostanu tak na 20km/h. a mam strach abych to neuvařil. Jelikož to nemam s kým porovnat tak se ptám tady. Jo a ještě mě něják nehraje spotřeba ujel jsem asi 30km a vzalo si to 15l je pravda že všechno do kopce ale stejně se mě to nezdá. Dík za rady ty jsou neocenitelné :-)


http://www.youtube.com/watch?v=pb1ko3yiUBY
http://www.youtube.com/watch?v=PM9S0fH8im0
ned lis 03, 2013 8:26 am

Uživatelský avatar
Smeerf
Příspěvky: 14
Registrován: úte čer 08, 2010 12:21 pm
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ahoj Dane, jezdím sice s Roburem, ale běžně kopce jezdím na 3jku v pohodě a do 2jky to musí být už krpál. Ale ta spotřeba je divná, 15 l na 30 je 45 na 100, to je moc ... To bych hledal chybu někde v karburátoru, protože jestli ti teče benzín někde skrz, tak je motor přelitý a nejede taky ...

Já teď nedávno řešil karburátor ...
ROBUR LO3000 KF/Pr
www.robur.xf.cz
ned lis 03, 2013 9:05 am

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvek

Málo to rozťahuješ a kvalty sa ti chytajú v nízkych otáčkach. Poriadne to roztiahni na dvojke a potom zaraď trojku. Zuby v prevodovke prestanú škrýpať keď budeš radiť "nadvakrát", z vyšších rýchlostí na nižšie s poriadnym medziplynom. 15l na 30km je veľká spotreba. Vymeň karburátor. Pokiaľ sa to nezlepší, tak musíš zlepšiť kompresiu toho motoru.
ned lis 03, 2013 10:15 am

jindra
Příspěvky: 134
Registrován: čtv pro 20, 2007 11:47 am
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

čus Dane, Garant 30K má jet po rovině 90km/h a do kopce 70km/h, ten můj to v pohodě zvládá, tedy pokud přede mnou nejede nějaký pomalý Garant 32 :D :D :D no ale, teď vážně, dle toho zvuku motoru usuzuji, že tam benzín teče proudem.Zkus dát menší trysku a dej trochu větší předstih, pokud toto nepomůže, tak raději vyměň celý karburátor a když neseženeš origo, tak tam pasuje z Robura.
ned lis 03, 2013 9:22 pm

Dan466
Příspěvky: 37
Registrován: úte bře 09, 2010 6:04 pm
Bydliště: Jablonec

Příspěvek

Dík za radu karbec mám tak vyměním a zkusím.
pon lis 04, 2013 4:46 pm

Jarda32
Příspěvky: 140
Registrován: úte čer 26, 2007 10:18 am
Bydliště: CR

Příspěvek

Zdravím kolegové.
Jindro musím tě trochu poopravit, ten Garant 32 před tebou není pomalu jedoucí - jen řidič poctivě dodržuje (je pravda, že někdy u větších kopečků pouze na 25 % :P ) nejvyšší povolenou konstrukční rychlost 80 km/hod. Teď si uvědomuji, že ti na autě chybí, na "obytňáčku" ji máš.
Milane, Robur už má synchronizovanou převodovku a o kvalt víc, to se to pak jezdí a řadí do kopce :driver: . Kdy se přijedeš podívat?
Dane, to řazení s dvojitým sešlápnutím spojky i odhad jak hodně nechat klesnout, nebo naopak zvýšit, otáčky motoru při řazení mi taky z počátku dělalo problémy. Stávalo se mi, že jsem přeskočil z Garanta do Avie nebo do Favorita a řadil stále s meziplynem :wink: .
pon lis 04, 2013 10:29 pm

jindra
Příspěvky: 134
Registrován: čtv pro 20, 2007 11:47 am
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ahoj Jardo, ta cedulka nejvyšší povolené rychlosti tam není účelově, protože když ostatní vidí takovou nízkou konstrukční rychlost, tak se cpou hned před tebe, takhle alespoň přede mne nikdo nejede kdo to má pak neustále předjíždět :valetsesmihy:
Ale jednou jsem jel i po rovině max. 70km/h a to byl naftovej Garant 32 za mnou a držel se mě jako klíště celou cestu přesně 2,95m za mnou a já mu né a né ujet :P , že by to bylo tou čevenobílou věcí mezi námi :D viz. odkaz http://jindragarant30k.rajce.idnes.cz/s ... 030066.jpg
úte lis 05, 2013 12:24 pm

Uživatelský avatar
Smeerf
Příspěvky: 14
Registrován: úte čer 08, 2010 12:21 pm
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak to vím, že v Roburu je kvaltů 5, ale nezkoumal jsem jejich převodové poměry, ale tak jsem si myslel, že když stejně jezdím od 2 do 5, tak vlastně využívám taky jen 4 stupně, jednička je pomalá ...

Myslel jsi Jardo mě, na podívání ? Už jsem by skoro s Jindrou domluven, ale pracovně to nevyšlo ... Snad to ještě letos stihnu :)
ROBUR LO3000 KF/Pr
www.robur.xf.cz
úte lis 05, 2013 5:23 pm

Jarda32
Příspěvky: 140
Registrován: úte čer 26, 2007 10:18 am
Bydliště: CR

Příspěvek

Zdravím.
Jindro, to účelové vysvětlení mě vede k zamyšlení, zda nemám přejít od klasických RZ k veteránským. Pak bych mohl tu rychlost ze zádi vozidla odstranit, nikdo z těch co se vlečou za mnou by nevěděl jak pomalu jsem schopen jet a bál by se mě předjet :smich:
Škoda že Míra tenkrát šetřil naftu a jel bez nastartovaného motoru, jinak tě mohl trochu postrčit a svezl by ses po rovince i větší rychlostí než jenom tou sedmdesátkou :think: .

Michale,(myslel jsem tebe, ale už jsem u psaní usínal a trochu to popletl) pokud ti to letos nevyjde nevadí, bude na to čas celý další rok a další... Ta možnost je tu stále, jen jsem se připomenul. Přeci jenom od Kolína je to ke mně blíž než z Ostravy.
úte lis 05, 2013 8:25 pm

Jarda32
Příspěvky: 140
Registrován: úte čer 26, 2007 10:18 am
Bydliště: CR

Strahwalde 2013

Příspěvek

Do sekce Truckfestivaly jsem do Strahwalde 2013 - veteranentreffen dal odkazy na videa z letošního červnového srazu. Po nezbytném zahajovacím ceremoniálu je tam pár záběrů nejenom na Garanty, ale i na další vozidla produkce "NDR".
sob lis 30, 2013 8:27 pm

Attila
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 02, 2013 10:54 pm
Bydliště: Rožňava

Garant

Příspěvek

Doby,

Genovujem Garant K 32 . Potrebujem katalog ND podvozku. Neviete kde sa do dzohnat, alebo prefotit.

Attila
stř pro 04, 2013 11:05 pm

Jarda32
Příspěvky: 140
Registrován: úte čer 26, 2007 10:18 am
Bydliště: CR

Podvozek Garant

Příspěvek

Zdravím do Rožňavy,
díly podvozku jsou v Katalogu náhradních součástí nákladních automobilů Granit 27, Garant 32 a Garant 30K část II., (Mototechna, dopravní nakladatelství, 1959) která má přes 300 stran.
Další vhodnou literaturou je Dílenská příručka nákladních automobilů Garant 30K, Garant 32 (české vydání 1959). O podvozku asi 60 stran.
Obojí se dá občas sehnat v antikvariátech a na aukcích (česky i německy). Momentálně vím pouze o nabídce Katalogu ND I. - motory u p.Zelenky.
Napiš (do S Zprávy kontaktní email, zkusím něco naskenovat) a co konkrétního potřebuješ vědět, jaké provedení vozidla máš -případně foto. Jsou rozdílné rámy na různé skříně, valník, sanitu. Pak je i jiné umístění palivové nádrže. Podobně třeba kabina dle roku výroby. Pokud nevíš rok výroby, napiš mi číslo rámu 17xx-xxxx.
čtv pro 05, 2013 10:54 am

Attila
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 02, 2013 10:54 pm
Bydliště: Rožňava

Příspěvek

Ahoj,

Dielenskú príručku mám, a taktiež Katalog ND Motora po nemecky. Objednal som si to u p. Zelinka. Pri rozobratí som si veci nafotil, ale je možné že niečo nie je tak ako to je v org. stave. Mám k autu aj TP. Rok vyroby 1958 , výrobné č. 1887-0230, valník.

E mail . keltech@centrum.sk

Diki Attila
pát pro 06, 2013 9:08 am

Attila
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 02, 2013 10:54 pm
Bydliště: Rožňava

Příspěvek

Ahoj,

Dielenskú príručku mám, a taktiež Katalog ND Motora po nemecky. Objednal som si to u p. Zelinka. Pri rozobratí som si veci nafotil, ale je možné že niečo nie je tak ako to je v org. stave. Mám k autu aj TP. Rok vyroby 1958 , výrobné č. 1887-0230, valník.

E mail . keltech@centrum.sk

Diki Attila
pát pro 06, 2013 9:15 am

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů