Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Liaz633
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 12, 2014 7:40 pm
Bydliště: Javorník

Osudy českých dakarských automobilů

Příspěvek

Rád bych se i ve spolupráci s vámi všemi pokusil dát dohromady osudy jednotlivých kamionů české výroby, které se účastnily Dakaru od počátku až dodnes. Jde mi především o to, dopátrat se, v jakých ročnících ten který vůz jel, s jakým startovním číslem, s jakou posádkou, jakou měl SPZ, a co se s ním stalo poté, co tuto soutěž jezdit přestal. Vzhledem k tomu, že to bude nálož, budu informace o jednotlivých vozech vkládat postupně. Už teď ale samozřejmě uvítám vaše postřehy hlavně o méně "profláklých" autech.

Začněme s liazkami:
Ročník 1985:
Liaz 100.55D s.č. 626, posádka Galland, Kováč, Brzobohatý, SPZ JN-49-89, další osud mi prozatím není znám, se stejnou SPZ se ročníku 1986 účastnila Liaz 100.55D s.č. 633 s posádkou Brzobohatý, Héritier, Fencl, ale zatím nevím, jestli jde o tentýž vůz
Liaz 100.55D s.č. 627, posádka Moskal, Joklík, Fencl, SPZ JN-49-88, vůz byl po návratu z rallye postupně rozebrán a na počátku 90. let jej odkoupil nadšenec Tomáš Pour, který vůz uvedl až na detaily do původního stavu, se stejnou SPZ jel v ročníku 1986 vůz s.č. 632, ale zde víme, že se o stejné auto nejednalo

Ročník 1986:
Liaz 100.55D s.č. 631, posádka Joklík, Tyl, Stöhr, SPZ JN-52-38, tento vůz po slavném skoku z duny musel odstoupit, jeho torzo bylo později k vidění v Bilmě, možná se tam nalézá dodnes
Liaz 100.55D s.č. 632, posádka Moskal, Krejsa, Vojtíšek, SPZ JN-49-88, další osud neznámý, v dalším ročníku Liaz nasadil nové vozy 111.154D
Liaz 100.55D s.č. 633, posádka Brzobohatý, Héritier, Fencl, SPZ JN-49-89, nelze vyloučit, že jde o tentýž vůz jako s.č. 626 z ročníku 1985, další osud neznámý, v dalším ročníku Liaz nasadil nové vozy 111.154D

Ročník 1987:
Liaz 111.154D s.č. 614, posádka Moskal, Joklík, Záleský, SPZ JN-55-77, tento vůz (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) se účastnil prokazatelně dále ročníku 1988 se s.č. 616 a posádkou Krejsa, Joklík, Brzobohatý (ve výčtu ročníku 1988 jej proto uvedu jen pro přehlednost), a ročníku 1989 se s.č. 619 a posádkou Krejsa, Serre, Perrier, další osud mi zatím není znám
Liaz 111.154D s.č. 615, posádka Brzobohatý, Krejsa, Vonšovský, SPZ JN-55-66, vůz se stal po skoku z duny nepojízdným a zůstal v poušti, objevil se zde na pár pozdějších fotkách

Ročník 1988:
Liaz 111.154D s.č. 616 - viz roč. 1987
Liaz 111.154D s.č. 617, posádka Moskal, Vojtíšek, Záleský, SPZ JN-58-27, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1990 se s.č. 508 a posádkou Svoboda, Kakrda, Lamač, ročníku 1991 s novou SPZ AP-71-17, se s.č. 502 a s posádkou Kakrda, Velkoborský, Lamač, další osud mi zatím není znám
Liaz 111.154D s.č. 644, posádka Fajtl, Loiseaux, Chevalier, SPZ JN-58-30, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1989 se s.č. 618 a posádkou Filip, Micquaux, Chamois, ročníku 1990 se s.č. 587 a posádkou Fajtl, Thomas, Obel a ročníku 1992 se s.č. 533 a posádkou Lamač, Minelli, Brusatin, další osud mi zatím není znám
Liaz 111.154D s.č. 652, posádka Svoboda, Pohl, Urbiha, SPZ JN-58-29, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1989 se s.č. 622 a posádkou Svoboda, Struys, Travers, další osud mi zatím není znám
Liaz 111.154D s.č. 687, posádka Vonšovský, Julien, Armingaud, SPZ JN-58-66, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1992 se s.č. 515 a posádkou Fajtl, Ducháček, Filip, další osud mi zatím není znám
Liaz 111.154D s.č. 688, posádka Fotr, Dupin, Dreosso, SPZ JN-58-67, další osud mi zatím není znám, ale tento vůz je s krátkou kabinou k vidění na fotografiích Jaroslava Joklíka z Rallye Faraónů
Liaz 111.154D s.č. 706, posádka Fencl, Juvanteny, Casademont, SPZ JN-58-28, další osud mi zatím není znám

Ročník 1989:
Liaz 111.154D s.č. 618 - viz roč. 1988
Liaz 111.154D s.č. 619 - viz roč. 1987
Liaz 111.154D s.č. 622 - viz roč. 1988
Liaz 111.154D s.č. 642, posádka Fencl, Lucas, Dot, SPZ JN-62-22, další osud mi zatím není znám
Liaz 111.154D s.č. 652, posádka Fajtl, Klein, Bas, SPZ JN-62-20, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1990 se s.č. 571 a posádkou Šimek, Pardo, Criado, další osud mi zatím není znám

Ročník 1990:
Liaz 111.154D s.č. 508 - viz roč. 1988
Liaz 111.154D s.č. 509, posádka Fencl, Mašanský, Lozano, SPZ JN-65-41, další osud mi není znám
Liaz 111.154D s.č. 510, posádka Vonšovský, Záleský, Fanta, SPZ MB 87-78, další osud mi není znám a navíc se může klidně jednat o vůz již z předchozích ročníků
Liaz 111.154D s.č. 571 - viz roč. 1989
Liaz 111.154D s.č. 587 - viz roč. 1988

Ročník 1991:
Liaz 111.154D s.č. 502 - viz roč. 1988
Liaz 111.154D s.č. 543, posádka Vonšovský, Záleský, Jalonen, SPZ MB 92-92, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1992 se s.č. 514 a posádkou Vonšovský, Záleský, Fanta a jedná se o pozdější Macíkův stroj
Liaz 111.154D s.č. 604, posádka Tibau, Sans, Ricart, SPZ JN-65-42, další osud mi není znám

Ročník 1992:
Liaz 231.154D s.č. 513, posádka Kakrda, Joklík, Žák, SPZ JN-73-13, další osud mi není znám
Liaz 231.154D s.č. 514 - viz roč. 1991
Liaz 111.154D s.č. 515 - viz roč. 1988
Liaz 111.154D s.č. 523, posádka Palladini, Ansaloni, Lucarotti, SPZ U 05-39, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1993 se s.č. 513 a posádkou Palladini, Ansaloni, Lucarotti, další osud mi není znám (ovšem pravděpodobně se tento vůz zúčastnil i ročníku 1996 se s.č. 427 a posádkou Palladini, Descrescendo) a navíc se pravděpodobně jedná o vůz již z předchozích ročníků
Liaz 111.154D s.č. 524, posádka Krejsa, Pohl, Urbiha, SPZ BR 88-08, další osud mi není znám a navíc se může klidně jednat o vůz již z předchozích ročníků
Liaz 111.154D s.č. 533 - viz roč. 1988
Liaz 111.154D s.č. 534, posádka Adamec, Delaporte, Brzobohatý, SPZ LIA 64-69, tento vůz se prokazatelně (pokud nedošlo k nějakým čachrům s techničákem) účastnil dále ročníku 1995 se s.č. 417 a posádkou Lamač, Adamec, Walk, další osud mi není znám

Ročník 1993:
Liaz 111.154D s.č. 513 - viz roč. 1992

Ročník 1994:
Liaz 111.154D s.č. 533, posádka Fajtl, Birke, Bejdl, SPZ JN-76-37, další osud mi není znám a navíc se pravděpodobně jedná o vůz již z předchozích ročníků

Ročník 1995:
Liaz 111.154D s.č. 417 - viz roč. 1992

Ročník 1996:
Liaz 111.154D s.č. 427, posádka Palladini, Descrescendo, SPZ ?

pokračování příště...
Naposledy upravil(a) Liaz633 dne čtv dub 21, 2022 2:17 pm, celkem upraveno 7 x.
úte led 14, 2014 12:17 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Díky za zajímavou snahu - podle mne v Liazu brali různé části starých vozů a stavěli z nich nové, např. Moskal 1986 - 87 atd. takže je možné, že některé vozy byly rzebrány, aby z nich vznikly jiné. Myslím si též, že ta vozidla komunálních služeb, hasičská a jiná, která z dakarek později vznikla, bya spíše z těch dorpovodných verzí, stavěných pro zahraniční týmy.

Nicméně co vím jistě:

Liaz JN 55-77 poté, co ho dotáhli z Dakaru 1988 z té záchranné expedice, jak o ní psal Honza Králík, jel také truck trial 1991 (Kakrda).

Liaz JN 58-27 (Moskal 1988) byl po zkrácení nástavby použit na Dakaru 1990 (Kakrda) a pak byl prodán družstvu Unimax, dostal SPZ AP 71-17 a Kakrda s ním jel Dakar 1991. Poté dostal "stojatý" motor, kabinu z řady 200 a tutéž starou korbu a delší rozvor a představil se na Le Cap 1992 s číslem 513 (už měl správně nést označení 231.154D). Tento vůz jezdil pak ještě trucktrial 1993, Faraony 1993, pak už nejezdil a byl rozebrán. jeho ochranný rám kabiny je použit na kabině doprovodného Liazu KM Racingu.

Liaz MB 92-92 z roku 1990 měl na Dakar 1991 jinou nástavbu a jel s ním Jalonen (543), poté v létě jel truck trial Vonšovský a Filip, pak byl vůz rozebrán, dostal stojatý motor, delší rozvor, jinou zástavbu příslušenství, kabinu řady 200, tutéž starou nástavbu a byl z něj Liaz 231.154D a na Le Cap dostal číslo 514 (Vonšovský). Tam havaroval a po soutěži dostal novou kabinu z řady 200, plachtu v jiných barvách a jel Faraony 1993, v roce 1993 jel ještě nějaký trial. V roce 1994 s ním jel Vonšovský ještě předjezdce na rally Bohemia. Pak byl prodán a skončil v kopřivách do roku 2002, kdy ho koupil Martin Macík. Kabina tohoto vozu byla pak přebírána na nový Macíkův vůz (2006) a od roku 2011 je na autě J. cabaly, potažmo V. Vildmana. Je to tedy ta kabina, která byla posazena nová na havarované Vonšovského auto. Kabina na Valtrově voze byla nová v roce 2008, kdy ji Martin Macík zastavěl na svůj poslední speciál, se kterým jezdil.

nevím ale, ze kterého auta měla MB 92-92 nástavbu, když 55-77 si zachovala svou nástavbu , 92-92 měla nástavbu stejného druhu v tom roce 1991 a zároveň Kakrdův vůz měl tu zrácenou se dvěma rezervními koly vzadu. Bu´d ta zkrácená byla nová, nebo to bylo tak, že 92-92 dostala nástavbu původní, delší z 58-27.

Více by řekli větší znalci liazek, než jsem já, jmenovat mohu Davida Fejgla, Tomáše Poura nebo Honzu Roseckého...
úte led 14, 2014 12:31 pm

Liaz633
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 12, 2014 7:40 pm
Bydliště: Javorník

Příspěvek

Mnohokrát děkuji za podnětné připomínky, večer je do textu zapracuji. Jen tak dál :wink: K tomu liazu JN-55-77 - až včera jsem si všiml těch fotek z trucktrialu, je patrné, že vůz má jiné zbarvení než na Dakaru 1988, je tedy možné, že se v mezidobí účastnil i některého z dalších ročníků, zvláště při vědomí, že ostatní liazy z této fotogalerie nesou na střeše startovní číslo z Dakaru, bohužel zrovna u tohoto auta záběr na střechu není.
úte led 14, 2014 12:54 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Myslím, že ne, že Dakar 1989 tohle auto nejelo a 1990 asi taky ne. Určitě to auto jelo rallye jelcz 1988 a možná 1989 (pokud se Liaz účastnil). Ale na Dakaru to auto už nestartovalo. Pokud jde o jeho další osud, tak nevím, ale podle mě bylo rozebrané na stavbu jiných kamionů, nebo bylo prodáno do civilního sektoru.
úte led 14, 2014 1:12 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Liaz JN 58-27 (Moskal 1988) byl po zkrácení nástavby použit na Dakaru 1990 (Kakrda) a pak byl prodán družstvu Unimax, dostal SPZ AP 71-17 a Kakrda s ním jel Dakar 1991. Poté dostal "stojatý" motor, kabinu z řady 200 a tutéž starou korbu a delší rozvor a představil se na Le Cap 1992 s číslem 513 (už měl správně nést označení 231.154D). Tento vůz jezdil pak ještě trucktrial 1993, Faraony 1993
Jel Trucktrial 1992, Faraoni 1992 + Jelcz Rally 1993. Trial 93 a Faraoni 93 je mylná informace.

Stejně tak je mylná informace o Vonšovského vozu, že startoval na trialu 93 - opět to byl rok 1992
!LIAZ 4life!
úte led 14, 2014 2:14 pm

fugas
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 04, 2008 8:43 am
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek

Měl bych nějaké espézetky:
1988: č.706- JN 58-28, 1989: č.619- JN 55-77, č.622- JN 58-29, č.642- JN 62-22 nebo 42-22?
1991: č.604- JN 65-42
úte led 14, 2014 8:24 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Zapátral jsem ve svém archivu a můžu doplnit následující informace:

1985: exDakarský LIAZ 626 absolvoval na podzim Rally Faraonů. Kovář-Brzobohatý-Heritier si dojeli pro 2. místo mezi kamiony a první místo mezi kamiony nad 10t.

1987: Jelcz rally vyhrál absolutně (bez rozdílu kategorií) LIAZ s posádkou Joklík-Krejsa-Brzobohatý. Tento vůz pak startoval na Dakaru 1988 pod číslem 616.

1988: Dakar absolvovaly oba "ostré" vozy z předchozího ročníku, tentokrát pouze v roli doprovodných vozidel. Oba dva vozy měly nové SPZ, takže je těžké identifikovat, který byl ex 614 a který ex 615. Jisté je to, že startovní číslo 644 měl doprovodný vůz Ecureuil s posádkou Fajtl-Loiseaux-Chevalier (26. místo mezi kamiony) a číslo 687 doprovodný vůz týmu SPL 4x4 Range-Rover posádky Vonšovský-Julien-Armingaud (nedojel)

Jelcz rally vyhrál opět v absolutním pořadí tentýž vůz (dakarská ex 616), tentokrát s posádkou Joklík-Fajtl-Svoboda. Druhý vůz (bývalá 617 z Dakaru) s posádkou Filip-Fanta nedojel do cíle.

1989: V tomto ročníku Jelcz rally startovala opět osvědčená ex 616, ale posádka Fajtl-Krejsa-Lehký cíl neviděla. Druhý vůz posádky Vonšovský-Záleský-Fanta dojel do cíle na 6. místě absolutně, 4. mezi kamiony. SPZ tohoto vozu se shoduje s SPZ doprovodu týmu SPL 4x4 Range-Rover z Dakaru 88 (st. číslo 687)

1991: V evropském poháru v Truck-trialu vyhrála posádka Kakrda-Král titul mistra Evropy v kategorii P2 s vozem, který by měl být bývalá 617 z Dakaru 1988. Třetí místo v téže kategorii vybojovala posádka Filip-Joklík s vozem, který na Dakaru 1991 nesl číslo 543. Jelikož pravidla Truck-Trialu umožňují, aby jedno auto využívaly dvě posádky, tak s tímto Liazem ještě startovala posádka Vonšovský-Fanta (umístění se nepodařilo zjistit).

1992: Jak už jsem psal výše, ex-dakarský (1992) Liaz č. 513 vyhrál titul mistra Evropy v kategorii P2 v Truck-trialu, a to s posádkou Kakrda-Birke. Druhá posádka startující s tímto vozem, Joklík-Mašanský, skončila v celkovém hodnocení kategorie P2 na druhém místě. Druhý vůz (bývalé číslo 514 z Dakaru 92) se v prvním závodě trialové sezony objevil také se dvěma posádkami v kategorii P2, ale od druhého závodu se zařadil do kategorie S3. Posádka Vonšovský-Záleský byla hodnocena v celkové klasifikaci kategorie S3 na 5. místě a posádka Filip-Brzobohatý ml. byla na místě 6.
Na podzimní rally Faraonů vybojoval LIAZ (bývalé číslo 513 z Dakaru 92) posádky Kakrda-Joklík-Fajtl 2. místo mezi kamiony a vítězství v kategorii nad 10t.

1993: Polské Jelcz rally se účastnil vůz LIAZ (bývalé číslo 513 z Dakaru 92) s posádkou Joklík-Filip-Brzobohatý ml. LIAZ do cíle nedojel.
Na Rally Faraonů dojela posádka Vonšovský-Záleský-Frodl (s vozem, který na Dakaru 92 nesl číslo 514) na 6. místě mezi kamiony.

To je v kostce zhruba to nejdůležitější na téma působení Dakarských Liazek v jiných soutěžích. Liazů, které se zúčastnily nějakého Dakaru je celkem dost a dopátrat se osudů všech (zejména ovšem doprovodných vozů), je v dnešní době už úkolem nesmírně obtížným, dovolím si dokonce tvrdit, že i neproveditelným.
!LIAZ 4life!
čtv led 16, 2014 1:54 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Ve službách hasičů se objevily v podstatě pouze dvě "Dakarky" - První je dodnes sloužící technický automobil s hydraulickou rukou s nástavbou Karosa (dnes THT) Polička u HZS Liberec. Vozidlo má dodnes "ostrý" závodní motor. Druhé a v podstatě úplně neznámé auto u hasičů byla jedna ze známých oválných cisteren, které používala mj.autodoprava Mostecké uhelné - DTS sídlící na bývalém dole Vrbenský. Známa jsou dvě civilní auta u DTS (bílé kabiny, nerezové nádrže). Otázkou je, zda to hasičské auto u podnikových hasičů Mostecké uhelné je jedna z těchto dvou cisteren, nebo je to třetí auto. Každopádně jezdila v hasičských barvách až do roku 1999 kdy byla nádrž přemontována v THT Polička na nový podovzek T815 4x4 EURO II a slouží tak dodnes. Další osud podvozku LIAZ zpodcisterny je mi neznámý. Fotky obou cisteren DTS Vrbenský (mimochodem pořízené na stanici HZS Liberec) jsou zde na webu LIAZ.cz:
http://www.liaz.cz/galerie/prestavene_d ... /pdv14.jpg
http://www.liaz.cz/galerie/prestavene_d ... /pdv13.jpg

Celá galerie přestavěných Dakarek a Faraonek je na LIAZu tady:
http://www.liaz.cz/prestavene_dakary_galerie.php
čtv led 16, 2014 2:35 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

co se týká trialového Liazu Josefa Kakrdy z roku 1991, tak na tomto obrázku je na střeše vidět číslo 619:
http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=12&adr ... 91_galerie

Jediný Liaz, který měl do té doby st. č. 619 (kontrolovány všechny soutěže, kterých se do té doby LIAZ účastnil) je doprovodný vůz z roku 1989. Ten měl na dveřích ale číslo se žlutým podkladem, možná, že na střeše mohl zůstat podklad bílý. Nicméně tento vůz má jinou nástavbu, takže buď přehodili nástavbu anebo (což je pravděpodobnější) kabinu na Moskalův vůz (617 z Dakaru 88 ).

Zde foto (spodní) vozu 619 z Dakaru 1989:
http://liaz.cz/galerie/rada_150_prospekty/151154_4.jpg
!LIAZ 4life!
čtv led 16, 2014 6:29 pm

Liaz633
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 12, 2014 7:40 pm
Bydliště: Javorník

Příspěvek

Díky všem za Vaše postřehy, vidím, že v tom bude ještě větší hokej, než jsem si myslel... Jen bych měl drobnou připomínku k příspěvku Timyho: V ročníku 1988 zcela určitě nemohly jet oba ostré vozy z předchozího ročníku, neboť Liaz 615 zůstal po havárii v dunách. Druhý vůz zřejmě jel, ale je otázkou, jestli jako ostrý vůz 616 nebo jako některý z doprovodných.
pát led 17, 2014 10:29 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Díky taky za připomínky.

Timy - ao, je to pravda, Kakrdovo i Vonškovského auto z Le Cap jelo trial i faraóny v roce 1992, ne 93, to mi už zapadlo.

Jinak 55-77 z roku 1987 (Moskal) řídil Krejsa v roce 1988. Brzobohatého havarované auto z roku 1987 (56-88) zůstalo v Africe.

Moskalovo auto z roku 1988 (58-27) bylo nové.

Jinak jsem se přiučil - vidím, že 55-77 s jinou nástavbou jela Dakar 1989 a pak dostalo zpátky původní nástavbu, zatímco ta "Moskalova" byla za Kakrdy vzadu zkrácena. Ale jak vidno, auta střídala nástavby a různě se skládalo více aut z původních, tak asi nebude jednoduché to vystopovat. nějak to na mě působí, že 55-77 byla nakonec taky rozebrána...
pát led 17, 2014 10:41 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

tak se omlouvám za mystifikaci ohledně toho startu Liazů 87 na Dakaru 88.
Obě popisované doprovodky mají nástavby odpovídající vozům ročníku 87, tak mne to zmátlo...
Což jen dokazuje, že se u těch liazů nemůžeme řídit ani SPZ ani kabinama ani nástavbama, protože to tam kombinovali, jak se jim to zrovna hodilo.
!LIAZ 4life!
pát led 17, 2014 4:53 pm

MiguelleOne
Příspěvky: 1
Registrován: čtv úno 27, 2014 8:18 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Osudy českých dakarských automobilů

Příspěvek

Zdravím všechny fandy a příznivce, náhodou jsem natrefil na netu na foto Liazky, a dle viditelných indicií by se mělo pravděpodobně jednat o pozůstatek jednoho doprovodného vozu z Paris LeCap ´92. Nemáte někdo prosím nějaké informace, odkud pořízený snímek je, případně kdo je momentálním majitelem ? Předem díky za jakoukoliv informaci.

http://www.dakar-team.estranky.cz/fotoa ... a-1.-.html
čtv úno 27, 2014 9:55 pm

Dakarák
Příspěvky: 9
Registrován: stř kvě 09, 2007 2:24 pm
Bydliště: Czech republic

Příspěvek

Nástavba z Moskalova vozu pro Dakar 88' st. č. 617, JN-58-27, kterou poté používal ve zkrácené verzi s rezervami na zádi na svém voze Kakrda, dodnes existuje i když již nesedí na žádném z továrních vozů, ale je na voze, který se přestavuje z tahače.
Obrázek
Obrázek
stř bře 05, 2014 10:11 am

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 376
Registrován: sob úno 25, 2012 4:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

:clap:

Zdravím pana Joklíka a chtěl bych navázat na diskuzi, která probíhá v sekci Sen o Dakaru. Je to moc fajn, že máte jeden z Dakarských vozů doma. Přeji, aby se vám podařila jeho renovace. Když to byla původně SPZ JN 58-29, startovní číslo 652 v r.1988, nechtěli by jste jej raději úvést do tohoto původního stavu:

http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=37 ... 88_galerie

Ony tenkrát i ty doprovodná auta byla hezká i s těmi reklamami, které potom EU zakázala a od těch tzv. "ostrých" se moc nelišily, protože také jely v závodě (ne tak jako dnes) a jak Pavel Svoboda s tímto vozem tři dny bloudil v poušti bez nafty, to je také příběh, na který by se nemělo zapomenout. :naughty:

A "šestsetšestnáctka" se třeba podle výrobního čísla a TP ještě někde objeví :D
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
čtv led 22, 2015 6:43 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů