- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2439
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 3&start=60
Gallič:
tak ked možem tak začnem:
1. ako sa dostanem ku riadeniu supravy na NZ? sú tam nejaké firmy čo berú europanov alebo europana zoberu všade?
2. treba pracovné povolenie?
3. platí tam vodičak ktorý si spravím doma alebo treba robyť zvlášť u nich vodicky ( osobne auto a Truck), popripade koľko by to tam stálo
4. potrebujem mať nejaku prax s riadením kamiona aby ma tam prijali do zamestnania alebo by ma zobrali aj bez praxe s tym že budem v tej danej firme zaučovať.
5. ake sú životne podmienky na NZ? dá sa tam vyžiť s platu šoféra alebo je to bieda ako všade.
už ma nič nenapada co by som sa opytal.
Gallič:
tak ked možem tak začnem:
1. ako sa dostanem ku riadeniu supravy na NZ? sú tam nejaké firmy čo berú europanov alebo europana zoberu všade?
2. treba pracovné povolenie?
3. platí tam vodičak ktorý si spravím doma alebo treba robyť zvlášť u nich vodicky ( osobne auto a Truck), popripade koľko by to tam stálo
4. potrebujem mať nejaku prax s riadením kamiona aby ma tam prijali do zamestnania alebo by ma zobrali aj bez praxe s tym že budem v tej danej firme zaučovať.
5. ake sú životne podmienky na NZ? dá sa tam vyžiť s platu šoféra alebo je to bieda ako všade.
už ma nič nenapada co by som sa opytal.
čau...........situace není úplně ideální, ostatně jako nikde. Po řidičích poptávka je, to ne že ne, bohužel je to hodně jako v Anglii třeba, takže většina práce je přes agentury, na tom by nebylo nic špatného, peníze jsou stejný(stejně mizerný ), ale nejsi tu v EU, takže potřebuješ pracovní vízum a agentura ti ho nedá, řidič kamionu-Class 5 je na tzv. short listu(profese na Zélandu potřebné), takže není zase až tak velkej problém to vízum dostat, problém je, že lidí je docela dost a firmy až tak moc o lidi z Evropy nestojí, to že jsi někdy jezdil v Evropě je sice hezký, ale tady to nemá žádnou velkou váhu, bohužel....
Takže postupně, ano, je potřeba pracovní vízum, my, Češi a Slováci máme tzv. víza Working holiday(něco ve stylu přijeď a sedři se !!!), je to hlavně pro lidi, co přijedou cestovat a pracovat v sadě, tzn. jablka, hrušky, mandarinky a víno, bleee, stačilo. Češi mají 1200 víz, Slováci jen 100 a jsou hned pryč.
Firmy často nechtějí zaměstnávat lidi, co nemají NZ řidičák(CE=Class 5), ale je spousta vyjímek, známej jezdí na českej s překladem od Číňanů,další zase jezdil na mezinárodní 1roční řp, všechno je to legální, ale je problém, že firmy nevědí, leckdy je problém s pojišťovnou a hlavně, kdo chce pracovní vízum, musí mít kiwi licenci !!! Její převod není těžký, pokud potkáš správný lidi, pokud ne, můžeš si v tom lehce pochodit........
Takže postupně, ano, je potřeba pracovní vízum, my, Češi a Slováci máme tzv. víza Working holiday(něco ve stylu přijeď a sedři se !!!), je to hlavně pro lidi, co přijedou cestovat a pracovat v sadě, tzn. jablka, hrušky, mandarinky a víno, bleee, stačilo. Češi mají 1200 víz, Slováci jen 100 a jsou hned pryč.
Firmy často nechtějí zaměstnávat lidi, co nemají NZ řidičák(CE=Class 5), ale je spousta vyjímek, známej jezdí na českej s překladem od Číňanů,další zase jezdil na mezinárodní 1roční řp, všechno je to legální, ale je problém, že firmy nevědí, leckdy je problém s pojišťovnou a hlavně, kdo chce pracovní vízum, musí mít kiwi licenci !!! Její převod není těžký, pokud potkáš správný lidi, pokud ne, můžeš si v tom lehce pochodit........
Naposledy upravil(a) Gallič dne ned úno 23, 2014 2:35 am, celkem upraveno 1 x.
Převod řidičáku: jako takový není těžký, stačí zajít na AA a nebo VTNZ, to jsou kontraktoří NZ transport agency, dělají řp,STK(VTNZ)a další věci. Při převodu potřebuješ překlad Evropského řp(a nebo platný mezinárodní řp),napsat teoretická test v Aj(některý slovíčka fakt nikdy nepochopím ) a udělat praktickou zkoušku, tj.povozit komisaře po okolí, technika se nedělá. Taková velká svízel je, že musíš mít na zkoušku svůj kamion, kterej ti nikdo nepůjčí, nemáš přece kiwi licenci atd, docela prdel, vlastně ne . Já musel do autoškoly, páč kamion, mně nikdo nepůjčil, před pár lety, kdy byl po šoférech opravdu hlad a i přes agenturu nebyl problém dostat vízum, bylo vše lehčí, a třeba autoškola, ve který jsem byl já, půjčovala náklaďák na zkoušku, to je ale minulost. Dnes platí, chceš auto, zaplať si kurz !!! Mě vyšel řp na 1700 dolarů, včetně doktora, rekondiční jízdy a autoškoly, dá se to asi pořídit levněji, v Aucklandu asi, já jsem v Christchurch,méně možností=dráž. První foto je auto z autoškoly, bohužel bez couráku, další fota jsou můj první zélandskej kamion, MACK Vision 470,18ka Roadranger=nesynchron a pohled přes čumák !!!
je to v podstatě tak, jak říkáš, možnost vézt více. Také by tam mělo být jiné zpoplatnění, platí se podle ujetých kilometrů, to platí i pro diesel osobáky. Další důvod může být i ten, že silnice nejsou příliš kvalitní, myslím že by se velmi brzy vyjezdily koleje, asi..........jinak ta souprava by měla spíš vypadat takhle, 4+4, tam je celková 44t
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
8 náprav a celková 44,to u nás by bylo snad na 60 t no tak jasně čím více náprav tím lépe rozložená váha a tím pádem menší opotřebení vozovky.
jo děkuji
jo děkuji
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2439
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
furt mam takovy pocit že mimo Europy, že šoferovy tiráku sa lepšie žije a ono je to všude stejný Co pozeram na to Volvo FL, 420 ferdov celkom síla na FLko Jazdia tam aj staršie stroje typu napr. Volvo F16 alebo Scania 143? Novy Zeland to bude asi hornatá krajina?, ked čo som si všimol v inych sekciach TF majú vozy po 500 kobyl. Sice OT ale vedľa NZ je Australia, tam to funguje ako nevieš/te? :
Inak dakujem za info i za par obrazkov
Inak dakujem za info i za par obrazkov
Jak kde se řidiči mají, nevím přesně, ale je to všude podobný. Pokud tě tady nutí dělat 70hodin týdně, tak mně to jako výhra nepřijde, jsem ted ve firmě, kde dělám o něco méně a jsem za to rád, dělal jsem 70 za týden asi čtvrt roku a stačilo , v pět začátek, v sedm konec(13+2x0,5) Zéland je dost hornatý,nahoru a dolů,já si toho tolik neužiju, jezdím kolem komína.
Jinak starejch aut je tady spousta, Euro norma nehraje při placení za cesty žádnou roli, takže třeba můj Dědek je rok 96 a nepatří rozhodně k nejstarším. Nový auta už mají motory většinou silný, ale taky to není pravidlo.
Austrálie je asi poslední země, kde se dají vydělat peníze za volantem, roční plat se tam může vyšplhat přes 100 000 AUD, což není špatný, myslím ale, že se to bude zhoršovat, závisí to na hodně na těžebním průmyslu. S pár lidma jsem mluvil a nestěžovali si, až na počasí. To vedro a Slunce je tam fakt kurewský, ostatně ono to stačí tady
Jinak starejch aut je tady spousta, Euro norma nehraje při placení za cesty žádnou roli, takže třeba můj Dědek je rok 96 a nepatří rozhodně k nejstarším. Nový auta už mají motory většinou silný, ale taky to není pravidlo.
Austrálie je asi poslední země, kde se dají vydělat peníze za volantem, roční plat se tam může vyšplhat přes 100 000 AUD, což není špatný, myslím ale, že se to bude zhoršovat, závisí to na hodně na těžebním průmyslu. S pár lidma jsem mluvil a nestěžovali si, až na počasí. To vedro a Slunce je tam fakt kurewský, ostatně ono to stačí tady
re
to máš recht .ja tam právě na toto doplatil..ale koukam ty jsi v Chch a to je stát ve státě pokud jde o short list tak pro Chch je truck driver na short listu stale ale pro zbytek země už ne ..ale je mi to nakonec jedno nechtěl bych v tom vidlákově žít ani za zlatou bačkoru takže kdo chce na truck tak v Chch easy
projel jsem skoro celou zem včetně chch a cantebury tam jsem měl možnost jezdit při sklizni herteplí ale nebavilo mě to tam a hlavně jsem měl už v planu zvednout kotvu a posunout se do tasman bay a tam jsem prolezl několik firem .vždycky si s šéfama dobře pokecal ale že sorry s WHS to nejde nebo šlo by ale my chceme někoho na dlouho a truckdr. už nebude na shortlistu.. možna jsem se jim jen nezdál byt dost dobrej .myslim že na čecha mam angličtinu solidní a praxi na kamionu taky.pak jsem tam makal na zámečnické dilně a tam se projel kousek s domichávačem MACK jsem rad že už na NZ nejsem...zlatá evropa! a jestli mě to tu někdy omrzí tak to zkusím v OZ..škoda že jsem o tobě nevěděl když jsem tam byl.možná by ta moje kiwi mise dopadla uplne jinak ale čert to vem..za měsic už mi propadnou WHS tak to už je pasé
Měsíc ??? Já žádal o work visa poslední den platnosti WHS, protože firma, kde jsem jezdil předtím, mě odmítla s vízem na poslední chvíli podpořit. Někdo jezdil na WHS na mezinárodní řp a někdo musel dělat NZ Class 5 a žádat rovnou o work permit.
Pokud jsi víc happy v Evropě jedině dobře, já si užívám to, že se tu nekrade(ještě jsem neviděl na kamionu uzamykatelnou nádrž), nikdo nekontroluje kudy jedeš, protože je jasný, že jedeš tou nejkratší a nejrychlejší cestou a o normě na spotřebu jsem taky v žádné firmě neslyšel.
Výdělky v porovnání s Evropou nejsou o tolik vyšší, ale při srovnání cen potravin, benzínu a běžných věcí, se dá ušetřit docela slušný peníz.
Některé věci tu jsou jiné a nemá cenu si nad nima lámat hlavu,proto někdo odchází a někdo zůstává
Jo a že nebude Class 5 na Short listu nebude problém, firmy shání řidiče pořád, před týdnem na truck show spousta firem také rekrutovala řidiče, problém může být, že nevědí, jak zaměstnávat řidiče z overseas a jaké řidičské průkazy(kterých států) tu vlastně platí..........
Pokud jsi víc happy v Evropě jedině dobře, já si užívám to, že se tu nekrade(ještě jsem neviděl na kamionu uzamykatelnou nádrž), nikdo nekontroluje kudy jedeš, protože je jasný, že jedeš tou nejkratší a nejrychlejší cestou a o normě na spotřebu jsem taky v žádné firmě neslyšel.
Výdělky v porovnání s Evropou nejsou o tolik vyšší, ale při srovnání cen potravin, benzínu a běžných věcí, se dá ušetřit docela slušný peníz.
Některé věci tu jsou jiné a nemá cenu si nad nima lámat hlavu,proto někdo odchází a někdo zůstává
Jo a že nebude Class 5 na Short listu nebude problém, firmy shání řidiče pořád, před týdnem na truck show spousta firem také rekrutovala řidiče, problém může být, že nevědí, jak zaměstnávat řidiče z overseas a jaké řidičské průkazy(kterých států) tu vlastně platí..........
welcome to NZ you will be fucked up and ripped off
na NZ že se nekrade? tak to je fór dne pokud jde o NZ licence nebo euro řidičak..všude mi řekli že mužu jezdit na euro dokud mi plati mezinarodni i když zakon je jiny..zřejmě to maji tak nějak na háku..jinak ta technika tam jsou hrozny kraksny jezdit s tim musi byt utrpení..jinak všim jsem si že truckeři tam jezdi jak hovada i přes ty hory v serpentynách kde se člověk boji i s osobákem je radost jet třeba v noci přes hory kde neni kam uhnout a na zadku máte nalepenyho vysmaženyho kretena ve 40t kamionu:D..no ale když to vezmu všechno sumasumárum NZ neni vubec ráj je to díra a žít bych tam opravdu nechtěl ale chápu že každymu vyhovuje něco jinyho takže nejlepší pro každýho je si to zkusit. ale většina cestovatelu co jsem tam potkal byla z NZ poněkud zklamaná včetně mě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů