Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Gyrtech

Příspěvek

No hlavně aby to nedopadlo tak, že z našich aut se pomalu vytratí - krom Marťase - a nakonec se s nimi budou prohánět Kamazy :-( To je zase letos překvapeních. No ať je to vše jak chce Queen je škoda, bude mi tedy v záběrech z Dakaru hodně chybět i když ta volba Manu je racionální a souhlasím s JV, že nakonec i pro Aldu výhodná. Avšak raději bych ho viděl s Kolomajzem v druhé Tatře - i když jde o utopickou myšlenku.
pon říj 20, 2014 7:35 am

hanzs
Příspěvky: 629
Registrován: ned led 06, 2013 8:12 pm
Bydliště: Neratovice

Příspěvek

Takže mladý Macík bude mít taky Gyrtech? Tak to jsem nevěděl, nějak jsem předpokládal, že v rámci úspor pojedou Deutz... tak to je fajn :thumbud: (teda pokud pojede bez problému :wink: )

Jinak si myslím, že v době elektronicky řízených motorů a variabilních turb, je to hlavně o vyladění mapy motoru a protože se ty motory neladí úplně na krev po stránce výkonu, je tam velký prostor jak ten motor naladit. Takže bych skoro řekl, že nezáleží na motoru jako takovém, ale kdo ho ladí. Ale samozřejmě je tam spousta dalších věcí jako chlazení jednotlivých částí atd.. takže jako celek, je to celý hoodně složitý .)

No když jsme u těch motorů, docela by mě zajímalo, jestli jsou některá důležitá čidla jako čidlo otáček motoru, nebo tlaku na sání zdvojená (bez nich to prostě nepojede) nebo jestli palubní mechanik veze sebou diagnostiku a taková čidla si veze sebou jako náhradní díl...?
pon říj 20, 2014 10:40 am

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Ok pánové,je ten MAN k něčemu?Jede to,brzdí to,zatáčí to,je to schopno fungovat jak Hurvajzovo Iveco a Rusáků Kamaz?Nebo je to jen auto na druhou desítku.Nejsem fanda Manu i když mám jednoho doma,je z vás někdo schopen o tom autě něco napsat?Koukal jsem na videa s roku 2012 s Alešem za kniplem,přišlo mě to nedotáčivé,váha v předu a pérování rychlej odskok ale já jsem motorkář jezdící X let v kamionu.Tak to někdo dejte,názor na tu káru.Dík
Ještě jsem zapoměl na jedno a to je motor,je tam 10,8l nebo 12,8l?Oba neradi špatnou naftu(na co se jede v Jižní Americe netušim)rovněž oba mají problém s mazáním,uklepanej sací koš motor ende(v dunách to asi klepe)atd.
Ještě než se do mě pustí fandové MANu,pouze jsem očima člověka co X let pracuje v motorsportu porovnal videa Tatry(co nikam nepojede a MANu co pojede)a teď do mě,pleas
Naposledy upravil(a) TP dne pon říj 20, 2014 8:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pon říj 20, 2014 8:09 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Od roku 2012 to je uplně jiný auto. Motor 12,8 l přímo od MANu, odvozenej od okruhovýho motoru podobně jako třeba Gyrtech. Od loňska novej podvozek, odlehčíno kde se dá. Motorově předčí jak Kamaz, tak Iveco, podvozkově to jsou na tom všichni stejně. Tam bude spíš záležet na nastavení. Myslim že pokud nebudou poruchy, tak s tim Aleš pojede špičku uplně s přehledem. :wink:
Možná líp jak s Queen...
Naposledy upravil(a) filip 90 dne pon říj 20, 2014 9:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Filip Nikl
pon říj 20, 2014 8:53 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Jasně, že je MAN k něčemu. Je to závodní speciál, se sériovkou to nemá společného snad nic... Možná boudu. 8) MAN měl vždycky jedny z nejlepších motorů, jistě tomu nebude jinak. Byť základ toho auta může být starší, ale to se o Tatře dá říct taky. Aleš má asi největší šanci za poslední roky, aby ukázal, co v něm skutečně je. Protože dosud neměl možnost jet v tak silném týmu a mít takové zázemí.
pon říj 20, 2014 8:53 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Ok od vás to beru,konečně řešíme věci nad rámec tohodle fora.Rovnou se Filipe zeptám co je derivace,i když jsem skoro dědek a nic mě to neříká takže pleas do Češtiny fenks :lol:
Naposledy upravil(a) TP dne pon říj 20, 2014 9:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pon říj 20, 2014 9:07 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No právě že MAN snad ani tu boudu, ta jejich oplechovaná krabička nevim no... :lol: Základ asi jak u čeho třeba Versluisův je postavenej loni ale i ty starší jsou tak překopaný, že s těma původníma co Veka koupila z rozpadlého teamu Staceyho nemaj prakticky nic společnýho.

Upraveno :wink:
Filip Nikl
pon říj 20, 2014 9:08 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

No dobře,Alešova Tatra je dejme tomu stejná jak Hurvajzovo Iveco.Dlouhá bouda,nohy jak v osobáku,volant taktéž.Prostě nákladní závodní bugyna.No a Hurvajz je ok a Lopré né,má to bejt seriové.Iveco to má seriové dle Australie,viděl tam někdo Statora s dlouhou a nízkou boudou :?: Nejde on komisař Glusoe jen po penízkách,oni jsou Frantíci fér ale jen když nejde o penízky.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pon říj 20, 2014 9:25 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Nepochybuju o tom, že bude mít Aleš dobrý auto, ale trošku se obávám toho nastavení podvozku. Řekl bych, že jeho styl je o dost agresivnější než Versluise nebo van Vlieta, nastavení tlumičů na pevných nápravách při použití listových per a jiných stabilizátorů asi pro něj nebude tak intuitivní jako na Tatře. Vždyť i loni mu optimální nastavení podvozku trvalo několik etap. Tady vidím obrovskou výhodu Kamazu, který to při tom počtu jezdců a najetých testovacích kilometrů musí už mít vychytané k dokonalosti.
pon říj 20, 2014 9:45 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Nevím, zda to tu už bylo... http://www.kmracing.cz/?p=8832
pon říj 20, 2014 9:48 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Nero je to tak,pérování je věda.Jet na pononápravách sednout do celo náprav vše je jinak.Sedět rok a půl v Tatře s nohama a vomantem před sebou a sednout na prudko do Mana nohy pod sebe,volant kolmo(skoro) a pevné nápravy hmmm,dá se stim na prudko srovnat :?:
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pon říj 20, 2014 9:55 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

TP

Příspěvek

No sice to nikdo neviděl ale neni problém to objednat pokud bude zájem. http://www.iveco.com.au/index.php/on-ro ... star/range
Jamala se střední kabinou nedostaneš.
Filip Nikl
pon říj 20, 2014 10:05 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Jestli pojede s rezervou, tak věřím, že se s tím nějak srovná. Pokud ale bude chtít jet hranu, tak nemusí úplně poznat, kde u tohoto auta vlastně je. Nebude to mít určitě lehké, o to víc pak zaslouží uznání, když zajede dobrý výsledek.

Filip: Něco se najde.

Obrázek
pon říj 20, 2014 10:13 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

No pěkně,řešení,ať to dá Tatra do katalogu.Bo to u nás stejně nikdo neobjedná(když jó tak ty dva kusy do roka se postavěj)a Glusó má smolíka :wink:
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pon říj 20, 2014 10:44 pm

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 490
Registrován: čtv led 08, 2009 7:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

JAMAL se už nevyrábí a tím pádem ani neprodává!
pon říj 20, 2014 11:55 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 hostů