Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
není to pro koncového spotřebitele ale pro výrobce,proto někdy vidíš že je nafta normálního zbarvení to znamené že bio složky je tam méně nebo je žlutá to znamená je tam bio složky více.Výrobce to není povinen dodat do každého litru ale zákon mu udává že musí zpracovat dám příklad 7% bio složky z celkového množství.Jak a kdy to tam přidá je pak na něm, musí to palivo samozřejmě splňovat danou normu.
- Tom-Oaza
- Příspěvky: 1886
- Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
- Bydliště: Nikol-city
- Kontaktovat uživatele:
staci i tady sledovat. ja to sleduji a kdyz je zmena tak to pisu. akorat jezdim jen kolm komina a tak to sleduju jen tady
http://www.ceskybenzin.cz/aktualni-ceny ... kraj/Nafta
http://www.ceskybenzin.cz/aktualni-ceny ... kraj/Nafta
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
no skoro mi ukápla slza ze skleněnýho voka vodnatý palivo ... kvalita nekvalita , ... je to jeden velkej kartel a unterwasserman....každej si to mixuje , jak potřebuje do krámu a je jedno jesli míchaj v rafinerce , nebo "doma"
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
To, že víc benzínek zaváží jedna (stejná) cisterna, neznamená, že mají stejnou naftu. Ani když to bere ze stejné rafinerie (skladu). V jednom skladu mají víc druhů nafty o různých kvalitách. Tam už je to o tom kdo bere od jakého výrobce a hlavně o ceně. Ale je to jak píše PETR1, hodně složity a na dlouhy povídání.
A k té barvě nafty: vozil jsem jenom čistou naftu bez biosložky a mívala rozdílnou barvu jednou byla žlutší, jednou zelenější, pak víc domodra, ale vžycky byla čistá, takže ta biosložka nemá moc na barvu vliv. Proč to tak je mi nedokázali říct ani na skladu.
A k té barvě nafty: vozil jsem jenom čistou naftu bez biosložky a mívala rozdílnou barvu jednou byla žlutší, jednou zelenější, pak víc domodra, ale vžycky byla čistá, takže ta biosložka nemá moc na barvu vliv. Proč to tak je mi nedokázali říct ani na skladu.
JiRaY
jo pumpa ono v Měcholupech zhruba tak před rokem mě pěkně dosrala.léta sem tam jezdil pak když mi auto začalo chcípat a netahat tak sem tam přestal jezdit.stalo se to několikrát po sobě.a to abych tam čekal v koloně jak debil 20 minut poskakoval a hadal se s vychcánkama který museji za každou cenu předjíždět i tam tak to ne.a ve finále čumět na otrávenou obsluhu za pokladnou.
jezdím na primku do uhříněvse za stejnou cenu a bez kolon
jezdím na primku do uhříněvse za stejnou cenu a bez kolon
2x Nissan atleon 210
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
okles cen ropy se v cenách pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic nepromítá takovým tempem, jak by teoreticky bylo možné. Mimo jiné totiž stoupají marže pumpařů, shodli se analytici. Podle společnosti CCS, která ceny pohonných hmot v ČR dlouhodobě sleduje, sice klesly za poslední měsíc ceny benzinu a nafty o více než 1,5 koruny na litr, pohonné hmoty nicméně stojí prakticky stejně jako na jaře 2011, kdy byla cena ropy dvojnásobná. Cena ropy Brent se přitom v pátek dostala pod 63 dolarů za barel, což je nejnižší úroveň od roku 2009.
"Maloobchodní marže vychází přes pět korun, což je asi dvojnásobek dlouhodobého průměru," řekl ČTK analytik Patria Finance Tomáš Vlk.
Také podle analytika společnosti Colosseum Borise Tomčiaka je takzvaná distributorská marže nyní nadprůměrná. Její dlouhodobý průměr je 3,5 koruny na litr, v současné době však činí zhruba čtyři koruny u litru benzinu a 4,7 koruny u litru nafty, uvedl. Zopakoval, že výsledná cena pohonných hmot u stojanů se skládá právě z této marže, dále pak z ceny produktů z rafinérií, spotřební daně a DPH.
Analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák upozornil, že až na spotřební daň jsou všechny tyto složky variabilní. Kvůli klesajícím cenám pohonných hmot tak roste podíl daní na celkové ceně nafty nebo benzinu.
"Například při ceně 35 korun za litr benzinu tvoří daně 54 procent z celkové ceny, ale při ceně 40 korun za litr tvoří daně necelých 50 procent z celkové ceny," uvedl. Dodal, že tato logika platí za předpokladu, kdy je výsledná cena odvislá od růstu ceny suroviny, a ne změny marže. Podle něj je také potřeba si uvědomit, že výše marže je individuální záležitost každé čerpací stanice či sítě čerpacích stanic.
Spotřební daň na benzin a naftu se v Česku naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzinu a 10,95 Kč na litr nafty. Základní sazba DPH v Česku od roku 2013 činí 21 procent, předtím byla 20 procent.
"Maloobchodní marže vychází přes pět korun, což je asi dvojnásobek dlouhodobého průměru," řekl ČTK analytik Patria Finance Tomáš Vlk.
Také podle analytika společnosti Colosseum Borise Tomčiaka je takzvaná distributorská marže nyní nadprůměrná. Její dlouhodobý průměr je 3,5 koruny na litr, v současné době však činí zhruba čtyři koruny u litru benzinu a 4,7 koruny u litru nafty, uvedl. Zopakoval, že výsledná cena pohonných hmot u stojanů se skládá právě z této marže, dále pak z ceny produktů z rafinérií, spotřební daně a DPH.
Analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák upozornil, že až na spotřební daň jsou všechny tyto složky variabilní. Kvůli klesajícím cenám pohonných hmot tak roste podíl daní na celkové ceně nafty nebo benzinu.
"Například při ceně 35 korun za litr benzinu tvoří daně 54 procent z celkové ceny, ale při ceně 40 korun za litr tvoří daně necelých 50 procent z celkové ceny," uvedl. Dodal, že tato logika platí za předpokladu, kdy je výsledná cena odvislá od růstu ceny suroviny, a ne změny marže. Podle něj je také potřeba si uvědomit, že výše marže je individuální záležitost každé čerpací stanice či sítě čerpacích stanic.
Spotřební daň na benzin a naftu se v Česku naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzinu a 10,95 Kč na litr nafty. Základní sazba DPH v Česku od roku 2013 činí 21 procent, předtím byla 20 procent.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Tož ty Hanáku bude lepčí když budeš lapět na té židli a nezvedat se z ní. Ale ať se ti dobře spí tak ti vysvětlím že směsná nafta se neprodává na každé pumpě, proto jaksi logicky se nabízí TANKONO. Jinak směsná nafta to je poměr ( 70/30 ) tedy nafta - FAME. A Bionafta to je nafta vyrobená z řepkového oleje, no měla by být řežou to samozřemě palmovým. To jen tak na vysvětlenou někteří v tom mají trochu hokej co je co. Jinak trvale krásné ceny nafty mají od Jičína, Mělníku nahoru do Ústí nad Labem. Třeba Shell v Mělníku nafta 31,50kč
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů