Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

místo čidla na tlak oleje byl tuším teploměr a kulička uzavírá odbočku k budíku mazání :D :D :D a ten termostat bych hledal pod takovým víčkem jako je to vzadu na tři matky ale muselo by být na kanále k ventilátoru :D :D :D
ned kvě 10, 2015 8:25 pm

tomas 148
Příspěvky: 321
Registrován: pon led 02, 2012 4:08 pm
Bydliště: Slavkovský les

Příspěvek

Ta regulace existovala,ale asi se šetřilo.Vzpomente si ve starých učebnicích schémá vzduchového chlazení t 813,tam byl termoregulátor.proto mají závity v hlavách 138 813,148 už nemá.
ned kvě 10, 2015 8:28 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

ale začal se používat až na T2 tušim :D
ned kvě 10, 2015 9:14 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Kluci sorry za OT ale kdyby někdo někde věděl o tomhle (nejlépe ve stavu rozboru na implantáty) dost by mi to pomohlo

Obrázek

Pozor nepoplést s tímhle, to je pro mě bezcenné

Obrázek
ned kvě 10, 2015 9:27 pm

Elicar
Příspěvky: 8
Registrován: stř kvě 06, 2015 9:08 pm
Bydliště: Louny

Příspěvek

taky mě přijde že ten paulmilch popisuje erch, tohle je z roku 83 podle štítku, žadný závity v hlavách nejsou na čidla,kulička je tam jak řiká nevim je to pro budik na tlak (letí z toho olej)

okouknu ještě ten termostat pod těma 3 sřoubkama

za studena s odpojeným přivodem oleje do kapalinky, se vrtule i tak točí (hustý olej za studena) na volnoběh stejně, ale při plnym plynu ne tak rychle jako s připojenym olejem,
u chcíplého motoru jde točit volně s vrtulí, a tak mi přijde že ji unáší malá dírka na průtok oleje,protože když olej ohřeju na 80 tak se vrtule s odpojeným přívodem oleje normálně zastaví (řídký teplý olej ji už neunese) za tepla když připojím olej ke kapalince a přidám tak se zvedne mazací tlak a roztočí ji fest.

zavřel jsem teda olejovej chladič, odpojil přívod k vrtuli, nechal jsem to ohřát se zvýšeným volnoběhem, a žadná nafta nikde nekape tímto mockrát díky za radu

akorát se jedna strana hřeje víc než druhá, taky to čerpadlo je dost nakloněné na žebra levé strany válců který jsou teplejší.

nevim jakej maj ty vys.tlak. čerpadla odpor (250bar), ty budou potřebovat stejný otačký ale pořád, taky nic dobrýho pro spalování.
pon kvě 11, 2015 8:04 am

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

elicar moc to nedráždi s uplně odpojeným přívodem ke kapalince :D arch erch a i ten termostat pokud tam má být zajišťují mazání hydrospojky částečným průchodem oleje :wink: no je tam malá dírka kterou protíká olej pořád :D :D :D
pon kvě 11, 2015 1:01 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

i když regulace ventilátor odstaví :D musím dodat
pon kvě 11, 2015 1:10 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Nic se tomu nestane, na starší stařence jsem si pro špatnou funkci archu, natáhl polyetylénku do kabiny , pod sedačku umístil vodařský ventil, a olej do hydrospojky jsem nohou zastavoval úplně, a nic se tomu nestalo, stačí tomu olejová pára která je v bloku vždy :lol: :lol: kdysi jsem tady dával fotky, a tuším že JiRay to nazval Norch (nožní regulace chlazení) fungovalo to bez problému, jen jsem musel furt čučet na teploměr, tak jsem si vymyslel Lerch :lol: :lol:
pon kvě 11, 2015 6:23 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Kluci kdysi dávno jsem tady nabízel těm co mají plné zuby odvodňování vzduchojemů pomocí originálního ventilu s kroužkem který pak vždy uchází
Obrázek
Tímto se omlouvám všem kdo měli zájem o zátky s boční dírkou které jsem hodlal nechat vyrobit, není to že bych se na Vás vykašlal, ale napadlo mě ještě lepší řešení, které po dvou letech bezproblémového provozu, můžu jen doporučit. Jedná se o běžné šroubení M22x1,5/16x1,5 a běžného vodařského ventilu 3/8" nesyčí, ovládá se lehce i po dvou letech :lol: :lol:
Obrázek Obrázek
stř kvě 13, 2015 9:42 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Funguje to přesně tak jak píše Luboš,je to prostě daný tlakem a prutokem oleje.Natvrdo tam nic nespojíš,je to zakrytovaný v zadních prsou,hydrospojka.Dal by se možná ještě udělat ojeb-tu pitomou trubku,co tak ráda praská-nad čidlem teploměru,která přivádí olej k hydrospojce.Vyhodit jí-já tam měl na všech autech vysokotlakou hadici-dát tam taky hadice,mezi normální ventyl a přiškrtit jí prívod,vyladit správnou polohu když to běží ve stabilním režimu,nemužeš nic zkazit.Nebo včlenit nějakej ventil redukční....
Jinak páč tady je to narozdíl od vlákna Volvo samej praktik,tak se optám i tady.Mám prefíkanou zřejmě elektrickou závadu na sedum let starým FH13,44O e5,manual.Popsal jsem to na vlákně FH13,nebudu to přepisovat i sem :D Tak kolegové,zkoukněte to a řekněte co si vo tom myslíte :D Tam je akorát pár praktiků,jinak klucí co fotěj Volva po parkovištích,a ty mi moc neporaděj :D Dík!
TTN
pát kvě 15, 2015 10:33 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Luboš
No,dyt jo,já to měl na Líze taky.Na bábu jsem se to zdráhal dát,tam to bylo dost dole,a bál jsem se že to někde ve sračkách ulomím.Na tyhle ventily jsem nedal dopustit,ale když jsem dělal ne tunelu Blanka,používali se tam ve všech velikostech na všechno,na strojích,na vzduchu i vodě v tunelu.Nezadřou se,jsou dobře ovladatelný atd.Ale....I když má teflonovou vystýlku a je přesnej,stejně kolem tý koule pronikne vlhkost.A když byl velkej mráz,tak ta přesnost měla nevýhodu.Když je zavřenej,tak i to minimum vlhka mezi koulí a obalem ho roztrhne na bocích.
TTN
pát kvě 15, 2015 10:44 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

no já nevim ale když ho pužíváš na vodu ten ventil tak ten špunt co v něm zůstane když ho uzavřeš tak to věřím :D ale u toho vzduchojemu ten ventil dobře vyfouklej tak snad myslim že ne jako tím mrazem :wink:
pát kvě 15, 2015 11:52 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

ja netvrdím že praskne ten pinda na vzduchojemu,ele tyhle ventily obecně...
TTN
sob kvě 16, 2015 12:38 am

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

jó tak to jó :D prej pomáhá když ho necháš jen napůl otevřenej
sob kvě 16, 2015 6:38 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Když je to na vzduchojemu, vývrt v kuličce i prostor kolem kuličky by měl být suchý (po odkalení ho profoukneš čistým vzduchem) :lol: :lol: je zajímavé že metrický závit 16x1,5 jde našroubovat do vodařského 3/8" je to trochu volnější ale teflonová páska nebo měděná podložka to spolehlivě udrží :lol: :lol: používám to i na naftu
Obrázek
sob kvě 16, 2015 6:47 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], msifa a 15 hostů