Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
laik: podle mého názoru to Aleš neřeší, má svoji cestu, svůj postup, svůj byznys model. Tím modelem je nyní pronájem špičkového vozu ve špičkovém týmu s vlastními sponzory plus případný pronájem staršího vozu.
Spíše mi přijde zajímavá ta myšlenka ohledně Africa Race. Do jaké míry je ta událost s peru a Chile pro Dakar ohrožující, když tolik týmů skutečně mohutně investuje do závodní techniky a zabezpečení, přitom se dakarské teritorium zužuje a otřásá v základech. Do jaké míry je ta poptávka elastická a nad možností zajet si celý závod v poušti zvítězí komerční síla organizace ASO. Třeba kdyby polovina Holanďanů, která stejně cílí na Dakaru do dvacítky, se rozhodla odjet AER, užít si pravou dakarskou atmosféru a jízdu v poušti, kterou řada z nich stejně pořádně neovládá. Jistě podstatným elementem může být rozhodnutí de Rooye. A nyní: jak moc jsou jednotlivá ozubená kola do sebe zaklíněna? ASO chce vydat informaci o pozměněné trase v září, přihlášky jsou poslané, platby asi ne a nyní...jaké bude rozuzlení toho všeho? ASO musí zcela předefinovat argentinskou trasu, ne jen cosi napojit na už oznámená města, musí celý závod vést v nějakém organickém celku, ne jen původní úseky s několika apendixy. ASO má nyní velkou podporu v účastnících z JA kontinentu, ale kamiony? Pokud by poslal Kamaz do Afriky dva vozy, co když cukne de Rooy a stáhne s sebou Lopraise, ten Tomaštíka, dále veku a pár kvalitních Holanďanů? A jak by na to reagovali Češi? Nic z toho nelze předjímat, ale spíše se obávám, že ASO nouzově udělá závod v Argentině o 10-12 etapách a bude mu to stačit k udržení dosavadních kvót a zas budou všichni žehrat, k čemu že ten Dakar dospěl... To vše ukáže čas, ale ohledně toho srovnání - mám spíše obavu, že daná situace žádné veliké terno pro AER znamenat nebude a nakonec skončí zase všichni v Argentině.
Podobně zajímavou situaci může vnést avizovaná Silk Way do Pekingu. Tam by mohla být zajímavá účast, ale ze zkušenosti očekávám jen pár elitních Holanďanů, anebo těch kdo jsou ekonomicky silní, to samé od nás. Ale bylo by moc zajímavé, vidět zase kamiony ve středoasijských pouštích. Nicméně soudím, že účast v autech i kamionech bude přece jen kompaktnější. A všimněte si jak Rusové dbají na funkci a zásluhy. organizaci soutěže dostal rovnou na svá bedra Čagin. že budou Kamazy dominovat, je celkem jasné, ale to není ani tak zajímavé, jako spíš to, že on má svá měřítka pro to, jak mají takové etapy vypadat, takže lze očekávat opravdu zajímavé a dlouhé etapy, protože kamazáci je zvládnou. Zkrátka on se s nějakou 224 km dlouhou speciálkou nespokojí. No, ale neříkejme hop, zatím je pouze oznámeno, nebude to levná soutěž kdopak ví, co se může ještě semlít...
Spíše mi přijde zajímavá ta myšlenka ohledně Africa Race. Do jaké míry je ta událost s peru a Chile pro Dakar ohrožující, když tolik týmů skutečně mohutně investuje do závodní techniky a zabezpečení, přitom se dakarské teritorium zužuje a otřásá v základech. Do jaké míry je ta poptávka elastická a nad možností zajet si celý závod v poušti zvítězí komerční síla organizace ASO. Třeba kdyby polovina Holanďanů, která stejně cílí na Dakaru do dvacítky, se rozhodla odjet AER, užít si pravou dakarskou atmosféru a jízdu v poušti, kterou řada z nich stejně pořádně neovládá. Jistě podstatným elementem může být rozhodnutí de Rooye. A nyní: jak moc jsou jednotlivá ozubená kola do sebe zaklíněna? ASO chce vydat informaci o pozměněné trase v září, přihlášky jsou poslané, platby asi ne a nyní...jaké bude rozuzlení toho všeho? ASO musí zcela předefinovat argentinskou trasu, ne jen cosi napojit na už oznámená města, musí celý závod vést v nějakém organickém celku, ne jen původní úseky s několika apendixy. ASO má nyní velkou podporu v účastnících z JA kontinentu, ale kamiony? Pokud by poslal Kamaz do Afriky dva vozy, co když cukne de Rooy a stáhne s sebou Lopraise, ten Tomaštíka, dále veku a pár kvalitních Holanďanů? A jak by na to reagovali Češi? Nic z toho nelze předjímat, ale spíše se obávám, že ASO nouzově udělá závod v Argentině o 10-12 etapách a bude mu to stačit k udržení dosavadních kvót a zas budou všichni žehrat, k čemu že ten Dakar dospěl... To vše ukáže čas, ale ohledně toho srovnání - mám spíše obavu, že daná situace žádné veliké terno pro AER znamenat nebude a nakonec skončí zase všichni v Argentině.
Podobně zajímavou situaci může vnést avizovaná Silk Way do Pekingu. Tam by mohla být zajímavá účast, ale ze zkušenosti očekávám jen pár elitních Holanďanů, anebo těch kdo jsou ekonomicky silní, to samé od nás. Ale bylo by moc zajímavé, vidět zase kamiony ve středoasijských pouštích. Nicméně soudím, že účast v autech i kamionech bude přece jen kompaktnější. A všimněte si jak Rusové dbají na funkci a zásluhy. organizaci soutěže dostal rovnou na svá bedra Čagin. že budou Kamazy dominovat, je celkem jasné, ale to není ani tak zajímavé, jako spíš to, že on má svá měřítka pro to, jak mají takové etapy vypadat, takže lze očekávat opravdu zajímavé a dlouhé etapy, protože kamazáci je zvládnou. Zkrátka on se s nějakou 224 km dlouhou speciálkou nespokojí. No, ale neříkejme hop, zatím je pouze oznámeno, nebude to levná soutěž kdopak ví, co se může ještě semlít...
Co prosím ? Takže wrcdakar 2016 budou mít už všechny trucky 13 l motor ? nebo v čem je problém že někteří mohou jet v větším obsahem a někteří ne ?
Ohledně AER bylo by to nádherné kdyby se tam objevilo více top jezdců ale moc tomu nevěřím. Nakonec všichni skončí na jakaru a po 2 týdnech budou rozestupy mezi prvním a 15 max 20 min
Ohledně AER bylo by to nádherné kdyby se tam objevilo více top jezdců ale moc tomu nevěřím. Nakonec všichni skončí na jakaru a po 2 týdnech budou rozestupy mezi prvním a 15 max 20 min
No ja teda neviem... V ASO teraz maju asi slusne hlavybolenie....Ja sa od tej chvile ako odstupilo Peru trochu bojim toho, ze ak ASO nepostavi novu trasu tak, aby bola vhodna aj pre kamiony (a teda aby neslo o nejaku trat na ktorej sa bude v tejto kategorii jazdit uz den za dnom vylozene len "vlacik"), tak sa mozu rozhodnut tu situaciu riesit tym, ze proste Dakar 2016 nebude mat kategoriu kamionov... Precedens v tomto smere uz bohuzial mame. Ak sa k tomu pridavaju uvahy, ze sirsia spicka sa dohaduje na alternative v podobe inej rallye...tak to celu tu situaciu posuva presne tym smerom. No uvidime do mesiaca....
Inak, ze by de Rooy neposlal nikoho na Dakar, toho sa nebojim. Maximalne dojde k rozdeleniu teamu v nejakom pomere medzi Dakar a AER. Skor si myslim, ze "na tahu" je skor to ASO..
Inak, ze by de Rooy neposlal nikoho na Dakar, toho sa nebojim. Maximalne dojde k rozdeleniu teamu v nejakom pomere medzi Dakar a AER. Skor si myslim, ze "na tahu" je skor to ASO..
Člověk je pár dní mimo a v dakarském prostředí se dějí věci.
Phoenix: podle mě jednoznačně nejhezčí auto s dafáckou boudou. A ani mezi ostatními trucky se neztratí, čisté linie, barevně zajímavé, zpracování na vysoké úrovni, technologicky také jistě špička. Za tatrovácký nárazník jsem rád, jednak je praktický, vypadá dobře, k Tatře pasuje lépe a výrazně se odlišuje od toho čínského na DAFech. Kluci budou jistě ještě dodělávat plno věcí, byla tu řeč o dořešení sání vzduchu za kabinou (na vizualizacích se mi to provedení velmi zamlouvalo), líbilo by se mi, kdyby se ještě nainstaloval nějaký plast/podběh nad přední kola, prostřední dálková rampa se srovnala do osy s těmi krajními a trošku se barevně upravila maska. Jinak si myslím, že postavili opravdu pěkné auto. Tak řádně otestovat a najezdit potřebné kilometry.
Gerard de Rooy: dobře to zamotává. Na jednu stranu je to pochopitelné, ale zase na tu druhou tomu moc nerozumím i s ohledem na to, jaké plány a vize s Alešem prezentovali a jaká může být nakonec realita... No, nechme se překvapit.
Phoenix: podle mě jednoznačně nejhezčí auto s dafáckou boudou. A ani mezi ostatními trucky se neztratí, čisté linie, barevně zajímavé, zpracování na vysoké úrovni, technologicky také jistě špička. Za tatrovácký nárazník jsem rád, jednak je praktický, vypadá dobře, k Tatře pasuje lépe a výrazně se odlišuje od toho čínského na DAFech. Kluci budou jistě ještě dodělávat plno věcí, byla tu řeč o dořešení sání vzduchu za kabinou (na vizualizacích se mi to provedení velmi zamlouvalo), líbilo by se mi, kdyby se ještě nainstaloval nějaký plast/podběh nad přední kola, prostřední dálková rampa se srovnala do osy s těmi krajními a trošku se barevně upravila maska. Jinak si myslím, že postavili opravdu pěkné auto. Tak řádně otestovat a najezdit potřebné kilometry.
Gerard de Rooy: dobře to zamotává. Na jednu stranu je to pochopitelné, ale zase na tu druhou tomu moc nerozumím i s ohledem na to, jaké plány a vize s Alešem prezentovali a jaká může být nakonec realita... No, nechme se překvapit.
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Podle mne je to, jak píše Marko. na tahu je tedy ASO. ASO musí přijít s něčím smysluplným a uchopitelným a nestavět to jen na tom, že má logo toho beduína a silnou značku Dakaru. De Rooy spíše vypustil takový ten balónek, ale bylo by pouze spekulativní uvažovat, jak se k tomu postaví ostatní.
Podobná situace tu už byla po zrušeném Dakaru 2008. tenkrát jsem psal Lopíkům. Rychlé rozhodnutí bylo odjet do Tuniska, pak ovšem ASO přišlo s projektem CER a přihláška putovala tam, Tomáš Tomeček se tehdy už přihlásil do toho Tuniska. Z hlediska diváků, sponzorů a publicity to asi nebylo šťastné, ale odjel si určitě zajímavější rallye po stránce trasy, ovšem bez vážných soupeřů. André byl tehdy v Rumunsku a Maďarsku a moc se mu tam nedařilo. Takže až budou jasné alternativy na stole, budou se všichni rozhodovat. ASO ví, že mimojihoamerickým účastníkům přidělalo problémy, spousta jich má dopředu nakoupené letenky, a ty částky jsou při těch počtech lidí opravdu vysoké (já tak dlouho špekuloval, zda investuju do další jihoamerické cesty, až se to vyřešilo za mě a vím, že nikam nepojedu a že jsem nic naplano nezaplatil). Letenky do Argentiny na poslední chvíli jsou dost drahá záležitost, při tom množství lidí to pro ty týmy naskáče do opravdu vysokých částek...
Nicméně další spekulace by byly, až Chile a Peru zjistí (resp. dospějí k názoru), že vlastně na svém území Dakar nepotřebují a že peníze na rallye nedají ani v příštích letech - doufejme, že se to nestane.
V Argentině je navíc limitace u Fiambaly - tamní poušť je malá, ale na soutěž zajímavá, ale už ji odtud vyhnali ekologové a archeologové. Další duny jsou ty černé u San Rafael, další těžké etapy se dají vést na ose San Juan - Chilecito. jižněji už je to o tom vláčku, soutěž se soustředí do prašných tvrdých cest, což se pro kamiony nehodí...
Ale jak bylo řečeno, již planě spekulujeme a počkejme si na to, s čím přijde ASO a jak to bude zajímavé a pro koho. Do té doby si jen stavíme nějaké vzdušné zámky...
Podobná situace tu už byla po zrušeném Dakaru 2008. tenkrát jsem psal Lopíkům. Rychlé rozhodnutí bylo odjet do Tuniska, pak ovšem ASO přišlo s projektem CER a přihláška putovala tam, Tomáš Tomeček se tehdy už přihlásil do toho Tuniska. Z hlediska diváků, sponzorů a publicity to asi nebylo šťastné, ale odjel si určitě zajímavější rallye po stránce trasy, ovšem bez vážných soupeřů. André byl tehdy v Rumunsku a Maďarsku a moc se mu tam nedařilo. Takže až budou jasné alternativy na stole, budou se všichni rozhodovat. ASO ví, že mimojihoamerickým účastníkům přidělalo problémy, spousta jich má dopředu nakoupené letenky, a ty částky jsou při těch počtech lidí opravdu vysoké (já tak dlouho špekuloval, zda investuju do další jihoamerické cesty, až se to vyřešilo za mě a vím, že nikam nepojedu a že jsem nic naplano nezaplatil). Letenky do Argentiny na poslední chvíli jsou dost drahá záležitost, při tom množství lidí to pro ty týmy naskáče do opravdu vysokých částek...
Nicméně další spekulace by byly, až Chile a Peru zjistí (resp. dospějí k názoru), že vlastně na svém území Dakar nepotřebují a že peníze na rallye nedají ani v příštích letech - doufejme, že se to nestane.
V Argentině je navíc limitace u Fiambaly - tamní poušť je malá, ale na soutěž zajímavá, ale už ji odtud vyhnali ekologové a archeologové. Další duny jsou ty černé u San Rafael, další těžké etapy se dají vést na ose San Juan - Chilecito. jižněji už je to o tom vláčku, soutěž se soustředí do prašných tvrdých cest, což se pro kamiony nehodí...
Ale jak bylo řečeno, již planě spekulujeme a počkejme si na to, s čím přijde ASO a jak to bude zajímavé a pro koho. Do té doby si jen stavíme nějaké vzdušné zámky...
Tak i BDP uvažuje o AER
http://www.bonverdakarproject.com/novin ... -eco-race/
http://www.bonverdakarproject.com/novin ... -eco-race/
Trasa pouze v Argentině a Bolivii ve stylu jako v minulých letech je zcela nevhodná pro kamiony.
Jen jen dobře, že týmy dávají najevo svůj nesouhlas a pouští zprávy typu, že radši pojedou AER.
ASO si bude muset sakra rozmyslet svůj postoj.
Nevěřím sice, že by dakar 2016 někdo odpískal (DeRooy, Bonver....), ale pokud by to takto pokračovalo, tak dakar 2017 by už zřejmě špičkové týmy odpískat mohli a hromadně se přesunout do Afriky.
Jen jen dobře, že týmy dávají najevo svůj nesouhlas a pouští zprávy typu, že radši pojedou AER.
ASO si bude muset sakra rozmyslet svůj postoj.
Nevěřím sice, že by dakar 2016 někdo odpískal (DeRooy, Bonver....), ale pokud by to takto pokračovalo, tak dakar 2017 by už zřejmě špičkové týmy odpískat mohli a hromadně se přesunout do Afriky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 hostů