Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

To bude mít Loprais radost.
pon srp 31, 2015 11:31 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jinak co se týká Vatrovky tak se mi vždycky líbila na Dafácké kabině reklama na dveřích oknech taková správná frajeřinka :lol:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pon srp 31, 2015 11:42 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

laik: podle mého názoru to Aleš neřeší, má svoji cestu, svůj postup, svůj byznys model. Tím modelem je nyní pronájem špičkového vozu ve špičkovém týmu s vlastními sponzory plus případný pronájem staršího vozu.

Spíše mi přijde zajímavá ta myšlenka ohledně Africa Race. Do jaké míry je ta událost s peru a Chile pro Dakar ohrožující, když tolik týmů skutečně mohutně investuje do závodní techniky a zabezpečení, přitom se dakarské teritorium zužuje a otřásá v základech. Do jaké míry je ta poptávka elastická a nad možností zajet si celý závod v poušti zvítězí komerční síla organizace ASO. Třeba kdyby polovina Holanďanů, která stejně cílí na Dakaru do dvacítky, se rozhodla odjet AER, užít si pravou dakarskou atmosféru a jízdu v poušti, kterou řada z nich stejně pořádně neovládá. Jistě podstatným elementem může být rozhodnutí de Rooye. A nyní: jak moc jsou jednotlivá ozubená kola do sebe zaklíněna? ASO chce vydat informaci o pozměněné trase v září, přihlášky jsou poslané, platby asi ne a nyní...jaké bude rozuzlení toho všeho? ASO musí zcela předefinovat argentinskou trasu, ne jen cosi napojit na už oznámená města, musí celý závod vést v nějakém organickém celku, ne jen původní úseky s několika apendixy. ASO má nyní velkou podporu v účastnících z JA kontinentu, ale kamiony? Pokud by poslal Kamaz do Afriky dva vozy, co když cukne de Rooy a stáhne s sebou Lopraise, ten Tomaštíka, dále veku a pár kvalitních Holanďanů? A jak by na to reagovali Češi? Nic z toho nelze předjímat, ale spíše se obávám, že ASO nouzově udělá závod v Argentině o 10-12 etapách a bude mu to stačit k udržení dosavadních kvót a zas budou všichni žehrat, k čemu že ten Dakar dospěl... To vše ukáže čas, ale ohledně toho srovnání - mám spíše obavu, že daná situace žádné veliké terno pro AER znamenat nebude a nakonec skončí zase všichni v Argentině.

Podobně zajímavou situaci může vnést avizovaná Silk Way do Pekingu. Tam by mohla být zajímavá účast, ale ze zkušenosti očekávám jen pár elitních Holanďanů, anebo těch kdo jsou ekonomicky silní, to samé od nás. Ale bylo by moc zajímavé, vidět zase kamiony ve středoasijských pouštích. Nicméně soudím, že účast v autech i kamionech bude přece jen kompaktnější. A všimněte si jak Rusové dbají na funkci a zásluhy. organizaci soutěže dostal rovnou na svá bedra Čagin. že budou Kamazy dominovat, je celkem jasné, ale to není ani tak zajímavé, jako spíš to, že on má svá měřítka pro to, jak mají takové etapy vypadat, takže lze očekávat opravdu zajímavé a dlouhé etapy, protože kamazáci je zvládnou. Zkrátka on se s nějakou 224 km dlouhou speciálkou nespokojí. No, ale neříkejme hop, zatím je pouze oznámeno, nebude to levná soutěž kdopak ví, co se může ještě semlít...
pon srp 31, 2015 12:04 pm

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jedna z dalších informací kterou jsem si přivezl z Mostu je ta, že v současné době je ohrožen start Roba Kasáka na Dakaru 2016 z důvodu nepovoleného motoru Tatra. Takže pokud neseženou nějakou třináctku, tak nejedou
Obrázek
pon srp 31, 2015 5:46 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Co prosím ? :D Takže wrcdakar 2016 budou mít už všechny trucky 13 l motor ? nebo v čem je problém že někteří mohou jet v větším obsahem a někteří ne ?

Ohledně AER bylo by to nádherné kdyby se tam objevilo více top jezdců ale moc tomu nevěřím. Nakonec všichni skončí na jakaru a po 2 týdnech budou rozestupy mezi prvním a 15 max 20 min :(
pon srp 31, 2015 5:59 pm

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Obrázek
pon srp 31, 2015 9:13 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Příspěvek

No ja teda neviem... :( V ASO teraz maju asi slusne hlavybolenie....Ja sa od tej chvile ako odstupilo Peru trochu bojim toho, ze ak ASO nepostavi novu trasu tak, aby bola vhodna aj pre kamiony (a teda aby neslo o nejaku trat na ktorej sa bude v tejto kategorii jazdit uz den za dnom vylozene len "vlacik"), tak sa mozu rozhodnut tu situaciu riesit tym, ze proste Dakar 2016 nebude mat kategoriu kamionov... Precedens v tomto smere uz bohuzial mame. Ak sa k tomu pridavaju uvahy, ze sirsia spicka sa dohaduje na alternative v podobe inej rallye...tak to celu tu situaciu posuva presne tym smerom. No uvidime do mesiaca....

Inak, ze by de Rooy neposlal nikoho na Dakar, toho sa nebojim. Maximalne dojde k rozdeleniu teamu v nejakom pomere medzi Dakar a AER. Skor si myslim, ze "na tahu" je skor to ASO..
pon srp 31, 2015 9:43 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Příspěvek

zajímavé, já si myslím, že Aleš do Afriky nepojede, takže asi proto píše o tom rozdělení týmu.... každopádně bylo by to zajímavé kdyby tam jel i Kamaz a špička.... Dakar bych viděl radši v Africe.... no uvidíme
pon srp 31, 2015 9:45 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Člověk je pár dní mimo a v dakarském prostředí se dějí věci. 8)

Phoenix: podle mě jednoznačně nejhezčí auto s dafáckou boudou. A ani mezi ostatními trucky se neztratí, čisté linie, barevně zajímavé, zpracování na vysoké úrovni, technologicky také jistě špička. :clap: :clap: :clap: Za tatrovácký nárazník jsem rád, jednak je praktický, vypadá dobře, k Tatře pasuje lépe a výrazně se odlišuje od toho čínského na DAFech. Kluci budou jistě ještě dodělávat plno věcí, byla tu řeč o dořešení sání vzduchu za kabinou (na vizualizacích se mi to provedení velmi zamlouvalo), líbilo by se mi, kdyby se ještě nainstaloval nějaký plast/podběh nad přední kola, prostřední dálková rampa se srovnala do osy s těmi krajními a trošku se barevně upravila maska. Jinak si myslím, že postavili opravdu pěkné auto. Tak řádně otestovat a najezdit potřebné kilometry. :finish: :finish: :finish:

Gerard de Rooy: dobře to zamotává. Na jednu stranu je to pochopitelné, ale zase na tu druhou tomu moc nerozumím i s ohledem na to, jaké plány a vize s Alešem prezentovali a jaká může být nakonec realita... No, nechme se překvapit.
pon srp 31, 2015 10:14 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Podle mne je to, jak píše Marko. na tahu je tedy ASO. ASO musí přijít s něčím smysluplným a uchopitelným a nestavět to jen na tom, že má logo toho beduína a silnou značku Dakaru. De Rooy spíše vypustil takový ten balónek, ale bylo by pouze spekulativní uvažovat, jak se k tomu postaví ostatní.

Podobná situace tu už byla po zrušeném Dakaru 2008. tenkrát jsem psal Lopíkům. Rychlé rozhodnutí bylo odjet do Tuniska, pak ovšem ASO přišlo s projektem CER a přihláška putovala tam, Tomáš Tomeček se tehdy už přihlásil do toho Tuniska. Z hlediska diváků, sponzorů a publicity to asi nebylo šťastné, ale odjel si určitě zajímavější rallye po stránce trasy, ovšem bez vážných soupeřů. André byl tehdy v Rumunsku a Maďarsku a moc se mu tam nedařilo. Takže až budou jasné alternativy na stole, budou se všichni rozhodovat. ASO ví, že mimojihoamerickým účastníkům přidělalo problémy, spousta jich má dopředu nakoupené letenky, a ty částky jsou při těch počtech lidí opravdu vysoké (já tak dlouho špekuloval, zda investuju do další jihoamerické cesty, až se to vyřešilo za mě a vím, že nikam nepojedu a že jsem nic naplano nezaplatil). Letenky do Argentiny na poslední chvíli jsou dost drahá záležitost, při tom množství lidí to pro ty týmy naskáče do opravdu vysokých částek...

Nicméně další spekulace by byly, až Chile a Peru zjistí (resp. dospějí k názoru), že vlastně na svém území Dakar nepotřebují a že peníze na rallye nedají ani v příštích letech - doufejme, že se to nestane.

V Argentině je navíc limitace u Fiambaly - tamní poušť je malá, ale na soutěž zajímavá, ale už ji odtud vyhnali ekologové a archeologové. Další duny jsou ty černé u San Rafael, další těžké etapy se dají vést na ose San Juan - Chilecito. jižněji už je to o tom vláčku, soutěž se soustředí do prašných tvrdých cest, což se pro kamiony nehodí...

Ale jak bylo řečeno, již planě spekulujeme a počkejme si na to, s čím přijde ASO a jak to bude zajímavé a pro koho. Do té doby si jen stavíme nějaké vzdušné zámky...
úte zář 01, 2015 7:39 am

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 877
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Příspěvek

Jé, to by mě potěšilo, kdyby se to konečně začalo trošku vracet do Afriky. No, pokud jde o konkurenci, hlavní je Kamaz a ten je na obou soutěžích...
úte zář 01, 2015 11:44 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

stř zář 02, 2015 2:44 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Trasa pouze v Argentině a Bolivii ve stylu jako v minulých letech je zcela nevhodná pro kamiony.
Jen jen dobře, že týmy dávají najevo svůj nesouhlas a pouští zprávy typu, že radši pojedou AER.
ASO si bude muset sakra rozmyslet svůj postoj.

Nevěřím sice, že by dakar 2016 někdo odpískal (DeRooy, Bonver....), ale pokud by to takto pokračovalo, tak dakar 2017 by už zřejmě špičkové týmy odpískat mohli a hromadně se přesunout do Afriky.
stř zář 02, 2015 4:26 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Taky to na mě zatím působí jako velký BUBUBU. Na té africe je trochu ošidný, že jim tam zase někdo může ukrást auta s kalachem v ruce nebo v lepším případě uřezat hlavu, jak je to teď v kursu.
stř zář 02, 2015 5:21 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Když už hrozí veřejně, tak je to asi sakra velký BUBUBU. Ani bych se nedivil, kdyby fakt jeli všichni do Afriky. A ASO by utřelo nos...
stř zář 02, 2015 6:30 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 hostů