Ahoj řešil někdo po domácku zvýšení vnitřní výšky pod plachtou ? Psal jsem do montexu a tam dali cifru 80tis za 20-30 cm. Počítají i přední čelo atd. Našel jsem i eshop kde to prodávají ,ale podle obrazku nejde přesně určit , které je to správné. Jedná se o shrnovačku s klasickými bočnicemi. Navadvařují to někdě nebo se to mění komplet ? Vím,že se pak bude muset upravit plachta ,ale tu chci novou a napínací račny atd.
Díky
Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 427
- Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
- Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
- Kontaktovat uživatele:
Zvýšení vnitřní výšky
LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
Já to dělal, jak na skříni tak na plachtě. Vždy sám, zajel jsem s autem k plachtařům, domluvil se o kolik to zvednu a že na jednu stranu chci shrnovačku a zanechat sajtny. Oni si to změřily, řekli jak a kam přidělat kolejnici- tu jsem si od nich koupil. Rozebral jsem konstrukci, nad posledním držákem bočních prken jsem říznul sloupky a nastavil je o domluvený kus, dělal jsem je ze stejnýho jeklu jako jsou sloupky a dovnitř toho nastavení jsem strčil slabší jekl o pár cm delší- taková výstuha...pro jistotu. Sloupky jsem svařil, nastříkal a namontoval zpět. Nad přední čelo jsem udělal z podlahové desky zvýšení. Práce na pár hodin, vyšlo to do tisícovky, ale svářím a mám pilu na železo. U nástavbářů je to nesmysl pokavad to nechceš mít zapsané v techničáku. Pokud to nemáš možnost si to udělat sám tak oslov v okolí nějakého zámečníka. Zvedal jsem i bednu na Avii, tam jsem si v Montexu koupil nové plechy na boky. Stejně tet i auta snižuju, plachtař si sundá plachtu, o 30cm jí skrátil, já o 30cm říznul sloupky. Tet jsem snižoval dvě bedny, potřebujeme se vejít do 3,40m. Odvrtat 600 nýtů, zvednout střechu, seříznout flexou o 30cm boky, snížit zadní portál s vyklápěčkou nad čelem, sesadit s střechou, nanýtovat 600 nýtů, otmelit to a jít na pivo Dělal jsem první auto 4 dny a druhé už jen 3, sám v jednom. Tet mě nejspíš bude čekat podříznout chladák. Nebo sehnat na vrakáči vyšší sloupky, nebo http://www.alu-sv.com/cs/ koupit nové, tam koupíš i matroš na zvednutí předního čela.
- Globe
- řidič angličáku
- Příspěvky: 4787
- Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
- Bydliště: Usti nad Labem
...a az ti to nekde praskne, na nekoho to spadne a zabije ho to, budes mit ve vezeni spoustu casu se radovat z toho, ze jsi usetril par korun.
Jednoznacne to nech udelat u nastavbare, zvlast v dnesni dobe homologaci a jinejch eu vymyslu... sice das o par kacek vic, ale predpokladam, ze nosny casti vymenej a nebudou svarovat a ty tak budes mit jistotu... nevim, proc si spousta lidi mysli, ze zkonstruovat nastavbu zvladne na dvorku se svareckou a par jeklama kazdej....
Jednoznacne to nech udelat u nastavbare, zvlast v dnesni dobe homologaci a jinejch eu vymyslu... sice das o par kacek vic, ale predpokladam, ze nosny casti vymenej a nebudou svarovat a ty tak budes mit jistotu... nevim, proc si spousta lidi mysli, ze zkonstruovat nastavbu zvladne na dvorku se svareckou a par jeklama kazdej....
-
- Příspěvky: 427
- Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
- Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
- Kontaktovat uživatele:
Díky za rady ,ale já mám hliníkové sloupky jen ty středy sů železné/ocel. Když jsem psal do montexu kolín a včera přišla odpověd na 79 600kč bez dph a to sem jim psal z 2,5m na 2,8m. Jenomže ten horní rám má 15cmvýšky takže když nechám zvednout na 3m pod plachtou tak tam dám 3,85,ale to by nevadilo. Jde o to to navýšit. A když domadělal jak je to potom ? musí to firma zapsat do techničáku nebo jak je to ? .. kdysi jsem tu psal o dodělání horní zhrnovačky. To sů opravdu ceny. Jsou tam 4x sloupek hliník takže celkem 2m hlíníku a 80 bez DPH ?
LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
Samozřejmě sváření hliníku je dražší Jestli to chceš mít zapsané v tp tak se zeptej u vás na magistrátu jak postupovat, podle mě půjde o přestavbu, takže si požádáš a oni ti dají rozhodnutí za jakých podmínek to můžeš udělat.
Jestli to chceš samodomo tak si sežen někoho kdo dělá s hliníkem, nebo zámečníka, ukaž mu to v alu a že to chceš z železa.
Nemyslím že bych to udělal hůř než nástavbáři, svářím třicet let, svářím želeho, hliník, nerez, svářím Migem, Magem, Tigem, plamenem, mimo plamen na to vlastním i "řidičák" tak asi vím co dělám.
Jestli to chceš samodomo tak si sežen někoho kdo dělá s hliníkem, nebo zámečníka, ukaž mu to v alu a že to chceš z železa.
Nemyslím že bych to udělal hůř než nástavbáři, svářím třicet let, svářím želeho, hliník, nerez, svářím Migem, Magem, Tigem, plamenem, mimo plamen na to vlastním i "řidičák" tak asi vím co dělám.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
A o jakém autě je řeč? Někde na dílně se to zrobit dá, já zrovna loni předělával na návěs celoshrnovačku, supr práce Doporučil bych se poohlídnout třeba po nějakém vyřazovaném návěsu, po bouračce a podobně, většinou to nějaká část přežije bez úhony - pokud to potřebuješ třeba na nějaký kratší valník. Za 80tis koupíš i celou kompletní korbu v potřebné výšce, pokud to nemáš zrovna nové auto, tak bych to řešil na nějaké rozumné dílně
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Na Eurocargu jsme kdysi snižovali střechu společně se zámečníkama... udělalo se to přesně stejně jako píše milan.p ,když se to udělá pořádně,tak no problem... ,jezdil jsem s tím dva roky a plná spokojenost,nic nepraskalo,vše drželo perfekt,naopak konstrukce byla pevnější než předtím díky vyztužení Nesmí se o to pokoušet nějaký patlal co neumí svářet a nebo šetří na materiálu.
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů