Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
TACHO.1 : Jsem rád, že žiješ a "monitoruješ" . . .
Pro neznalé, pokud se nemýlím, tak TACHO.1 byl (či, snad ještě je) ten, kdo vždy, pokud mohl, tak poradil, či navedl správným směrem a nezištně pomohl, kdysi dávno, pokud se diskuze neotočila do "keců u automatu na kafe", kde byl každý chytřejší, než ten nejchytřejší a to ho "otrávilo" . . . asi ten automat na kafe a už se tu moc neozývá. A pokud ano, asi ví proč
Pro neznalé, pokud se nemýlím, tak TACHO.1 byl (či, snad ještě je) ten, kdo vždy, pokud mohl, tak poradil, či navedl správným směrem a nezištně pomohl, kdysi dávno, pokud se diskuze neotočila do "keců u automatu na kafe", kde byl každý chytřejší, než ten nejchytřejší a to ho "otrávilo" . . . asi ten automat na kafe a už se tu moc neozývá. A pokud ano, asi ví proč
Raději se 5x zeptám, než jednou zaplatím . . .
Ahoj, můžete poradit. Příklad začínám v neděli ve 22h, odjedu 4h pak na to 9h pauza. Po ní odjedu např. 8h jizdy a opět pauza 9h. Pak už normálně do pátku. Jde mi o to, mohu jet i v sobotu, když v sobotu bych začal 7 výkon? Jestli se nepletu 6 pracovních dni neplatí ( neděle=konec v pátek) ale zajímají mě ty výkony. Budu rád za radu, zda mohu v sobotu začít a jet 7 výkon. Hodiny jízdy by byli ok. Díky
Odpověď k počtu výkonů.
Řidič musí začít dobu týdenního odpočinku nejdéle po šesti dvaceti čtyř hodinových časových cyklech. Je to celkem 144 hodin od předešlé doby týdenního odpočinku. Pracovních výkonů můžeš mít tolik, kolik se ti jich vejde do zmíněných 144 hodin. Nejdéle v sobotu ve 22 hodin musíš začít TDO.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
Nový zákon vo FR ?
Zdravim...minuly tyzden chceli pokutovat kolegov vo FR za to ,ze po dvoch 4,5 h jazdy nespravili prestavku 45 min (podotykam ze myslim jazdu vo dvojke). Vraj zaciatkom roka vysiel novy zakon ktory plati na uzemii FR stretol sa s tym uz niekto ? Ak som to dobre pochopil tak jeden sofer odjazdi 4,5h druhy 4,5h potom by mala nasledovat pauza 45 minut a az potom mozu pokracovat v jazde. Vdaka za rozumne odpovede
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Žádný nový zákon nevyšel. Jen francie začala ignorovat pokyn Evropské komise, kde se uvádělo: „Pokud je vozidlo řízeno více než jedním řidičem a je k dispozici druhý řidič pro případné řízení vozidla, sedí vedle řidiče a není aktivně nápomocen řidiči při řízení vozidla, lze dobu 45 minut pracovní pohotovosti uvedeného člena posádky považovat za přestávku.“
Takže opravdu vyžadují 45minut přestávky při stojícím vozidle.
Evropská komise to teď prošetřuje. Než ale něco vyřkne, doporučuje se dělat přestávky tak, jak to chce Francie.
Takže opravdu vyžadují 45minut přestávky při stojícím vozidle.
Evropská komise to teď prošetřuje. Než ale něco vyřkne, doporučuje se dělat přestávky tak, jak to chce Francie.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Centrum dopravního vzdělání (doporučení BP. osádka).
Bezpečnostní přestávky v době řízení v režimu osádky
Toto doporučení vzniklo jako reakce na problém uznávání bezpečnostních přestávek v režimu osádky, který nastal v některých členských zemích od měsíce března 2016.
Dle námi získaných informací pocházejících zejména od dopravních společností, některé členské země Evropské unie zvýšily počty kontrol řidičů, kteří vykonávají práci v osádkách. Tito řidiči jsou sankcionováni za neprovedení bezpečnostní přestávky v době řízení podle NR (ES) č. 561/2006 čl. 4 písm. d) a čl. 7.
K otázce bezpečnostních přestávek v době řízení v režimu osádky byl Evropskou komisí vydán pokyn č. 2: „Pokud je vozidlo řízeno více než jedním řidičem a je k dispozici druhý řidič pro případné řízení vozidla, sedí vedle řidiče a není aktivně nápomocen řidiči při řízení vozidla, lze dobu 45 minut pracovní pohotovosti uvedeného člena posádky považovat za přestávku.“ Tento pokyn začal být v březnu roku 2016 kontrolními orgány některých členských států ignorován a dochází k tomu, že bezpečnostní přestávky v době pohotovosti nejsou řidičům uznány a je jim uložena pokuta v řádu i několika tisíc eura porušení čl. 7 NR (ES) č. 561/2006.
Lze konstatovat, že v posledních měsících nedošlo k žádné významné změně, která by upravovala jednotlivé normy vyplývající z NR (ES) č. 561/2006. Kontrolní orgány některých členských zemí argumentují čl. 34 odst. 5 nařízení EP a Rady (EU) č. 165/2014, podle kterého je řidič povinen bezpečnostní přestávky a odpočinek vykazovat pod symbolem "postýlky". Tento článek je však účinný již od 2. března loňského roku a je naprosto totožný s obsahem čl. 15 předchozího NR (EHS) č. 3821/85.
Celou tuto vzniklou situaci prověřuje Evropská komise, která doporučuje v případě neuznání bezpečnostní přestávky v době pohotovosti následující postup:
1. podat odvolání proti uložené pokutě přímo v dané členské zemi, jejíž kontrolní orgán tuto pokutu uložil;
2. podat stížnost proti postupu kontrolního orgánu evropské komisi.
Do doby než bude znám výsledek šetření Evropské komise, doporučujeme provádět bezpečnostní přestávky podle čl. 7 NR (ES) č. 561/2006, tedy nejdéle po 4,5 hodinách nepřetržité doby řízení a následně zaznamenané době pohotovosti při řízení druhým řidičem, proveďte bezpečnostní přestávku v délce 45 minut.
Toto doporučení vzniklo jako reakce na problém uznávání bezpečnostních přestávek v režimu osádky, který nastal v některých členských zemích od měsíce března 2016.
Dle námi získaných informací pocházejících zejména od dopravních společností, některé členské země Evropské unie zvýšily počty kontrol řidičů, kteří vykonávají práci v osádkách. Tito řidiči jsou sankcionováni za neprovedení bezpečnostní přestávky v době řízení podle NR (ES) č. 561/2006 čl. 4 písm. d) a čl. 7.
K otázce bezpečnostních přestávek v době řízení v režimu osádky byl Evropskou komisí vydán pokyn č. 2: „Pokud je vozidlo řízeno více než jedním řidičem a je k dispozici druhý řidič pro případné řízení vozidla, sedí vedle řidiče a není aktivně nápomocen řidiči při řízení vozidla, lze dobu 45 minut pracovní pohotovosti uvedeného člena posádky považovat za přestávku.“ Tento pokyn začal být v březnu roku 2016 kontrolními orgány některých členských států ignorován a dochází k tomu, že bezpečnostní přestávky v době pohotovosti nejsou řidičům uznány a je jim uložena pokuta v řádu i několika tisíc eura porušení čl. 7 NR (ES) č. 561/2006.
Lze konstatovat, že v posledních měsících nedošlo k žádné významné změně, která by upravovala jednotlivé normy vyplývající z NR (ES) č. 561/2006. Kontrolní orgány některých členských zemí argumentují čl. 34 odst. 5 nařízení EP a Rady (EU) č. 165/2014, podle kterého je řidič povinen bezpečnostní přestávky a odpočinek vykazovat pod symbolem "postýlky". Tento článek je však účinný již od 2. března loňského roku a je naprosto totožný s obsahem čl. 15 předchozího NR (EHS) č. 3821/85.
Celou tuto vzniklou situaci prověřuje Evropská komise, která doporučuje v případě neuznání bezpečnostní přestávky v době pohotovosti následující postup:
1. podat odvolání proti uložené pokutě přímo v dané členské zemi, jejíž kontrolní orgán tuto pokutu uložil;
2. podat stížnost proti postupu kontrolního orgánu evropské komisi.
Do doby než bude znám výsledek šetření Evropské komise, doporučujeme provádět bezpečnostní přestávky podle čl. 7 NR (ES) č. 561/2006, tedy nejdéle po 4,5 hodinách nepřetržité doby řízení a následně zaznamenané době pohotovosti při řízení druhým řidičem, proveďte bezpečnostní přestávku v délce 45 minut.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
corsair: Je to pravda. Výjimkou je samozřejmě nikdo jiný než Rakousko, tam ho po tobě stále chtějí, protože jsou prostě "jiní" podobně jako v článku výše. Co se týče mě, tak mi tohle bylo od začátku jasný a ten papír na dovolenou pokud mám kartu na víkend venku budu prostě vozit až do smrti a mám klid
Oplík_XF_106
Nic ve zlém, ale to bude zase nějaká křeč ze strany francouzské policie, prostě znechutit unionistům život v Evropě. Nejdříve 45ti hodinové pauzy na parkovišti, teď to jsou přestávky v dvojposádce. K jádru věci nemůžou jít, tak se nějak snaží jinak to ztížit piknikářům na parkovišti.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů