Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Amazon

Příspěvek

Vejr - tak si přečti poslední řádky skoro na konci článku a rychle si to rozmyslíš.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
ned pro 18, 2016 1:28 am

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4464
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Příspěvek

To xkubisekx: Zase tak horké to nebude, a než začne být doba, že bude řidičů nadbytek, tak si myslím, že hodně vody uteče. A zrovna vy se nemusíte bát nic. By mě zajímali, jak by autopilot zajel na nakládku do Prefy Strážnice :D :D
Včera o tom byla pěkná glosa na český rozhlas-dvojka: Příští rok má vyjet Tesla na autopilot z New Yorku do Los Angeles. Všichni se na to těší, a konec glosátora byl, zda dopravní loby to vůbec povolí, učitelé autoškol, nebudou mít koho učit, policie nebude mít koho pokutovat.
A můj názor je, že celý byznys autodopravy je na okrádání řidičů na úkor státu. A hodně politiků má prsty v nějaké autodopravě. Takže bych se toho vůbec nebál.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
úte pro 20, 2016 12:54 pm

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 661
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Víceméně máš pravdu. Jen ten konec bych asi nesouhlasil. Ppro politiky je doprava nezajímavá. Takže prstíky si v ní máchat nebudou.
úte pro 20, 2016 1:29 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Příspěvek

No, než nějaký autopilot v trucku bude v reálu jezdit tady u nás, tak toho se asi nedožijou ani moje vnoučata. Nakládky a vykládky se dají ošéfovat, budou to prostě dělat skladníci, nebo taky automaty.
Ale když se pojede na stavbu, nebo na firmu která je v nějaké prdeli, tak tam automat určitě nedojede, to bude trvat dalších 20 let než je to naučí, těch 20 let myslím od spuštění autonomního trucku na dálnici.
Hodně vlivných lidí má prsty v autodopravě, tak jak ve všech oborech. Už jen ten blbý ČESMAD, vedou jej majitelé nejsilnějších autodopravních firem.
Je to vlastně zástupce autodpravců při jednání s politiky, a nikdy sem si nevšiml, že by jednali o nějakém čištění trhu od "nepoctivých" společností, protože by to museli pání šéfové zavřít taky.
A stát se okrádá všude, ne jen na řidičích. Ale to je způsobené tím, že stát háže firmám a živnostníkům klacky pod nohy. Za každou ptákovinu platíš, když už máš něco dostat zpátky, tak musíš prokazovat.
V dopravě to není tak jednoduché jak ve výrobním závodě, tam si rozpočítáš mzdy a náklady na výrobu do jednoho výrobku a pak dodáváš, u dopravy je to jinak, skoro každý den jiná fůra, skoro nikdo nechce platit mýto,
Když chcou převézt něco 100km, tak nelépe jen za 3000, a pak jako majitel zjistíš, že to nakládali 3h, jel s tím 1,5h a skládali ho další 3h. Každá fůra má jinou cenu a zabere jiný čas. I když se jede to samé, tak se může stát nehoda, přijede před mým kamionem jiný, takže ten můj čeká. Je tam hodně proměnných. A pak z čeho má dopravce kalkulovat cenu tak, aby mohl platit řidiče, třeba 200 kč na hodinu. Prostě to není tak jednoduché, jak u toho výrobního podniku.

U těch automatů by to bylo o dost jednodušší, žádný tachograf, jezdilo by to nonstop, nemusel by se platit řidič, jen skladník a ten má hodinovku jasnou.

Mimochodem, od 1.1.2017 jsem chtěl zavést hodinovku (150 čistého - vlastně udělaný pracovní výkon x 150 kč) + stravné. 3 ze 7 řidičů se šprajcli, že neexistuje a nechcou tak být placení. Prý by si nevydělali. Jsou v práci max 7-8h denně, hodinovkou by šli skoro o třetinu dolů než co mají teď.
Takže ono je pěkné platit v hodině, ale někdo by si nevydělal, takže se tím nedá zavděčit každému.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
úte pro 20, 2016 5:44 pm

Kalvados
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 14, 2012 9:15 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

To si zase děláš srandu?
úte pro 20, 2016 5:52 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4464
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Příspěvek

To fahrer: :D :D Tak začněme u ministra financí :D :D AGF logistic, nebo jak se to impérium jmenuje. :D :D :D
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
úte pro 20, 2016 6:19 pm

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 661
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Příspěvek

4215: No to je právě to, cos popletl. On byl nejdřív podnikatel (říkejme mu tak pro zjednodušení) a pak až politik (taky pro zjednodušení). Žádný politik, aspoň ho neznám, nešel do dopravy, že na ní bude "rejžovat". To můžeš říct, že třeba i Šmidbersjý je politik v podníkající v dopravě. Správně ale je, že je to podnikatel fušující v politice.
úte pro 20, 2016 8:48 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

to chceš kubajs říct, že když řidič u tebe odmaká dejme tomu 200 hodin, tak má víc jak 40? Jdu se živit k tobě
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte pro 20, 2016 11:01 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Příspěvek

No pokud odmaká 200h á 150 kč/h = 30.000 + diety, jelikož se jezdí z 90% jen CZ, tak diety cca 2500 - 3500.
Ze 7 šofů se 4 vrací denně po cca 7h domů, 2 jezdí domů 2x-3x týdně, a ti mívají těch cca 14-15h výkonu denně. A to je právě proč sem narazil. 1 jezdí s boudama ven, ten je úplně zvlášť.
Když budu platit v hodinovce, tak budou spokojení 2 a ten jeden co jezdí ven, a ti 4 budou řvát, že si nevydělají moc peněz.
Prostě nejde to udělat jednoduše, že budou všichni placení stejným způsobem. A já vidím, že způsobem jakým platím teď, jak je nefér platit podobné peníze tomu co je v práci 7h, jezdí od 4:00 do 13:00 , spí denně doma a druhému za 15h a spí v autě, skoro ty samé peníze.

Jen doufám, že časem přijde doba, kdy doprava nebude placená od KM, ale od času ztráveného přepravou. Třeba by dopravce jel fůru za 2000 za hodinu jízdy, 1000 za nakládku a vykládku a 500 za hodinu čekání, plus mýtné. To by bylo celkem pohodička. A strašně jednoduše by se pak dala vypočítat mzda a náklady na řidiče. A nikdo by nemohl brečet, že mu to nevychází, a když auto někde čeká 5h tak je ušlý zisk a nemá řidiče z čeho platit. Takhle by to bylo všechno zaplacené a myslím, že i kolosy typu Kaufland a spol, by začaly na nakládkách a vykládkách fungovat úplně jinak.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
čtv pro 22, 2016 6:44 pm

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

toho co jezdí ven asi zvlášť

nemůže mít stejně velkou výplatu borec co dělá 7 denně a spí doma a borec co ti udělá 3x noc v týdnu a o polovinu víc hodin a asi i km/ hodinovku pro vnitro všichni stejně a platit za noc v autě/
čtv pro 22, 2016 8:59 pm

Uživatelský avatar
Blade
Příspěvky: 209
Registrován: ned srp 24, 2008 10:34 am
Bydliště: morava

Příspěvek

xkubisekx: nezapomeň dodat že jsi chtěl dát 150Kč za odřízenou hodinu a ne za odpracovaný výkon... Jelikož podle tebe není čekání na nakládkách a vykládkách práce,ale řidič si může dělat co chce a nemá nárok na mzdu... s tím že jezdíme stavby a některé firmy,kde není problém nakládat a skládat několik hodin.. když jezdíme kraťase tak odřídíme max 4-5hodin při dvou fůrách x 150Kč a jsme v práci min 9hodin když to jde fakt pěkně a člověk si to dobře naplánuje nikde nečeká...
Věřím že je něco mezi nebem a zemí,ale nevěřím že je to bůh...
sob pro 24, 2016 7:35 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

kubisek.zas asi neprahanej.Bo si kazdy rekne,podle toho co pises,ze jde na vnitro ,kazdy den doma za 40.A jeste pres pasku..Pokud to je ucel,zajemcu bude dost.Ja mam sice podle vyplatni pasky jen 111kc na hodinu,ale stejne se niceho nedopocitam jak je zvykem u nas.
Neřeším...
sob pro 24, 2016 7:43 pm

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

Jožin: Tak u nás to zvykem není,já každý den vím kolik jsem si vydělal.Nevím jen kolik dostanu za úsporu a jestli budou i nějaké prémie . Jenže u nás je to vše o tom jakou jezdíš trasu,jeden měsíc dělám dva víkendy venku a mám 35 a jiný měsíc jezdím v týdnu 4 dny,3 jsem doma a mám 48.... :D
Jako hodinovka není špatná jenže je to zase o tom že někdo stejnou trasu dokáže jet 20 hodin a jiný 25 hodin. :think:
sob pro 24, 2016 8:56 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jj.ja i rozumim neboj.Jen to tk to napsat dojde trucker k nemu a rekne-vyjedu v 6h rano a dojedu v 21h.to mam 15h sichtu,takze chcu 2250kc cisteho a cau.A zedelam to denne,at si vydelam,tak mi dej rovnou 50 000 bo dojdu i v sobotu si privykopat :D
Neřeším...
ned pro 25, 2016 8:23 am

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Není to žádná agitačka, nehledám nikoho.

Právě, že pokud někdo někam přijede na vykládku, řeknou mu musíš 3h čekat nemáme jeřáb, a šofér si sedne, pustí film a čumí a čeká, tak sorry, ale toto není práce. Ano, je v práci, ale v podstatě se fláká a zašívá.
To můžou dělat lidi i v kanclu nebo u mašiny, sednout, čumět do mobilu, sou v práci, ale nic nedělají. A toto sme řešili, po 3h mi jen tak mimochodem říct, že čekáš. Stačilo jednou zavolat mistrovi na stavbu, a hned bylo 500 na hodinu za čekání, a v ten moment se z nic nedělání stalo placené nic nedělání. Ale pokud o tom nevím, tak nemůžu nikomu vynadat a nemůžu jen tak účtovat prostoje. Sám dobře víš, že razím heslo, že když platí v hodinovce jeřáb který čeká, tak budou platit i kamion který čeká. Prostě ten kdo se zašije do kabiny, ani nepípne, tak se v podstatě zašívá, vyhýbá práci, teda když je placený v hodinovce, pokud v úkolu, tak okrádá sám sebe. Toto je prostě všude, su placený v hodině, tak proč si nepošetřit práci i na zítra ne?
Mám chlapy co v tom 15h výkonu 14h buď řídí nebo lítají kolem nakládky, tak proč by měli mít stejně nebo míň než ten který dělá 9h? Takže ta hodinovka je prostě nejvíc spravedlivá. Jen je problém s tím jak prokázat zaměstnanci, že opravdu pracuje a nezašívá se. Proto sem chtěl udělat to, že odježděná hodina + nakládka a vykládka hodinu je placená jako odpracovaná hodina. A tady začíná problém, je na rampě, 2h nakládají skladníci (nebo se čeká na jeřáb), řidič sedí v kabině, čumí na film, svačí a pije kafíčko, pracuje, nebo má pauzu? Jak platit toto? A taky jak to prokazovat?
Proto sem taky narazil, že někteří nechcou hodinovku.
Ale od 1.1. se jede na novém a hotovka, zkušebně a uvidí se, nějak to dopadne. Bude to asi mix hodinovky a paušálu, plus prémiová složka.

Jo, a nahnat někoho do práce v sobotu, nebo nedej bože ve svátek??? To je sprosté slovo!! V takovýchto dnech jezdím jen já, nebo občas jeden řidič.
Jakákoliv práce navíc je problém, 1x za 2 měsíce spát v autě? Sprosté slovo, opět velký problém.
Zkontrolovat baterky, vyměnit žárovku nebo vlastní vinou rozbité světlo, podívat se kolik je na měrce oleje, zkontrolovat tlak v pneu? Problém.
Nejsu perfektní zaměstnavatel, ani nikdy nebudu, ale zaměstnanci také nejsou žádné hvězdy, každý má své chyby a nedostatky. A míra nedostatků bude zohledněná právě tou prémiovou složkou...
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
úte pro 27, 2016 11:32 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů