Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
JANEK 1
Příspěvky: 431
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Re: AETR

Příspěvek

Krocan pleteš jabka z hruškama. Ten kolega se musí vrátit domů dnes podle AETRU, takže asi rozložený nebude.
úte kvě 30, 2017 7:32 pm

Krocan
Příspěvky: 647
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

jablka a hrušky

Příspěvek

Ale teď už opravdu naposledy. Já jezdím jenom na AETR, ale někdy se stane, že jsem na sračky, ani se k hranici 561 nepřiblížím. To jsem opravdu jediný řidič, který na T-F chodí a má toho někdy plný zuby i když třeba neudělá ani třináctku výkon?
Dneska jsem vstával ve dvě ráno, spal jsem asi šest hodin (usnu tvrdě i v horku), celá pauza byla skoro třináct hodin. Ve tři ráno jsem vjel k nakládce, v půl šestý vyjel, po hodině jsem si zastavil uvařit druhé kafe a vyštít se. Po čtyřce jízdy jsem v Berouně dal hoďku a půl. V jednu jsem byl v Mladé Boleslavi, ve dvě složeno, při čekání na papíry už mi padala hlava a začal jsem přemýšlet, jestli mám vůbec jet na noc domů, nebo zůstat v Jičínĕ v autě.
Jinak auto mám vybavené skoro jako karavan, jít někam na "hotel" :valetsesmihy: :valetsesmihy: :valetsesmihy: je jako by řekli karavanistovi, že v týdnu může v autě bydlet, ale v sobotu musí s rodinou na hotel. Chybí mi pouze sprcha, záchod (jo, i záchod se dá implementovat dovnitř, aniž by to po stránce hygieny /bez jakékoliv manipulace s hovny a bez jakékoliv možnosti kontaminace interiéru/, nebo estetiky bylo závadové-jinak pro ty, kteří si to nedokážou představit je možnost mít záchod mezi autem a tandemem) a dřez v interiéru. Všechno mám vymyšleno, ale prostě nemám silu něco dělat. Ráno si vždycky řeknu, co večer zařídím, večer jsem na sračky a řeknu si, že ráno vstanu dřív, ráno stejně vstanu jenom hodinu před začátkem, takže zase nic a tak furt dokola.
K snídani si dávám běžně 20 dkg mortadelly s octem, jindy čtvrt kila parmezánu, nebo třeba pravé telecí párky, v mrazáku mám třeba dvacet porcí toho nejlepšího, co mi uvaří mamka, jenom nejlepší hovězí, z vepřového jen kýtu, telecí řízky smažím na másle, omáčky jen na šlehačce, paštiky si kupuji jen bez těch sraček, to samé sýry, salámy a smetánky. A kuřecí u nás bez jakékoliv nadsázky nežral ani pes. Když vidím ty sračky na švédských stolech i třeba v Puppu, kde jsem s Jaguarským srazem také už byl, tak vím, že mi nemá co kdo nabídnout.
Ale hlavní je pro mne to soukromí. A ta další ztráta času, při přesunu do hotelu a z hotelu, dobrovolně se zbavit zázemí.
Jako rozumím tomu, že kdo si neužil bydlení po hotelech, ježdění dročkama, a chození po večeřích a diskotékách, tak to pro něj může mít nádech sladkého dobrodružství. Ale já jsem na začátku devadesátých let dva roky nedělal a jezdil po kartách a všeho toho jsem si vrchovatě užil a občas si na JAG srazu užiju i dnes, ale ne v tom down levelu, jaký mne čeká jako řidiče.
Jo a ještě bych chtěl napsat, že situace, kdy řidič bude platit pokutu za víkend v boudě (rozuměj poplatek za to, že se narodil v chudší zemi a vydělává svojí prací na západního bussinesmana) je analogický s tím, jak si Židé sami platili cestu do koncentráku. Howg.
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
úte kvě 30, 2017 9:44 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 353
Registrován: ned lis 02, 2008 2:32 am
Bydliště: Zlín

Re: AETR

Příspěvek

Samozřejmě, že každému vyhovuje jiný způsob ježdění. Já si na ježdění ve 2 nikdy nestěžoval, vyhovovalo mi to, a taky ten "masochismus" byl kua dobře placený... Aj páni na španělsku za 50 by záviděli. Ve 2 řidičích nájezd max 12tis km, a na výplatě (dle kurzu Eura, tehdy bylo cca 32-35kč) cca 2200 Eur. Dělal jsem to samozřejmě jen pro peníze. Práce se tam díky náplavám z PL, HU a východu pokazila, tak jsem šel jezdit vnitro.

Opravdu netuším kolik dní v roce je sof doma. A určitě nemáš víc volna než chlapi co jezdí každý den domů u mě.
Jen pro představu, dal jsem si tu práci a vyhledal dle GPS ze 2 aut pracovní výkony 2 řidičů. Jeden má za loňský rok průměrnou dobu strávenou v práci (od vyjetí ráno, po návrat odpoledne) 9:30h a druhý 10:15 h. Jsou započítány pouze dny kdy byli v práci. Dny kdy auto bylo v servisu (občas skočili do jiného, tak to je započítáno) nebo dny kdy byli třeba u lékaře atd... započítáno není. Víkendy a svátky samozřejmě doma. Samozřejmě nedosáhnou na 40ti tisícové platy... Když to přepočítám, tak hodinovka cca 115-120 čistého na hodinu strávenou v práci. Netahají se s nákladem, jen kurtování.
Taky tu mám chlapy co spí celý týden v autě, nebo se staví přez týden jen cca 1-2x doma. Ale těm to neva a s tím ke mě nastoupili.

Tím, jak jsou pokažené ceny za přepravy do zahraničí, tak západ nemůže konkurovat východu, co jsem čuměl, tak někteří jsou schopní jet z NL do CZ za 18kč/km. Takže o dobře placené práci nemůže být ani řeč. A kdo to kazí? Východ.
Tím, že zakážou 45h pauzy v autě tak vlastně vypudí východ který kazí tyto ceny pryč, a očekává se, že se ceny narovnají.
Znám osobně několik firem, které se vyloženě živí na přepravách v rámci DE, nebo přepravách v rámci DE-NL (B) -DE.A těmto to samozřejmě skončí.
Možná to bude cesta do pekla, třeba se tím ty ceny za fůry na východ ještě víc pokazí, to ukáže čas.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
úte kvě 30, 2017 9:58 pm

kuntík
Příspěvky: 966
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: AETR

Příspěvek

Pokud někdo jezdí stabilně D-Benelux a pod, tak rozhodně se mu končit nebude chtít a spíš to vyřeší těma buňkama. Tohle není řešení ani v zájmu řidičů a ani v zájmu ochrany vlastního trhu. Vhledem k sankcím jak jsou nastaveny, tak nabývám dojmu, že jde jen o další ždímání východních řidičů a dopravců. Někdo to zapíchne, někdo to vyřeší likusákem či kontíkem. Jinej se přizpůsobí a další bude riskovat. Kdyby v důsledku se od tama stáhlo polovina dopravců, kdo by jim to tam zajištoval, proč nám tedy německý náborář chodí brečet na východní stranu hranice a snaží se ulovit nějaké kapříky? Bude nějakej Hanz Fuchs či Jurgen Hofer chtílt dělat tak, jak našinec či ještě více zvýchodnělý kolega?
Co za tím opravdu stojí....potřebují někam upíchnout mraky jaderných fyziků, lékařů, právníků a dalších vážených profesí? Vždyt z toho těží západní firmy, jestliže jejich korporace (standartně VW či BMW) nastavují tak nízké ceny, že tamní dopravce do toho nejde a může to vzít jen východňár protože jeho řidč je ochoten pracovat v horších podmínkách za nižší mzdu. Stejně jako těží s nízké mzdy východní lůzy, když si tady zakladají svoje pobočky. Je mě zle z toho jak pořád ohýbáme hřbet, napřed před Krem.lem a teď před Bruselem.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
stř kvě 31, 2017 11:48 am

Astra-11
Příspěvky: 51
Registrován: čtv led 14, 2010 2:34 pm
Bydliště: Praha

Re: AETR

Příspěvek

a kde jsou ty hotely? kamionů z východu tam jezdí stovky tisíc, beru to spíš jako sankce a je třeba jim to oplatit, např. okamžitě zrušit danové prázdniny a zpětně doplatit DPH, samozřejmě taky hned druhý den po schválení zákonu
stř kvě 31, 2017 9:33 pm

JiRaY
Příspěvky: 3024
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Re: AETR

Příspěvek

Chlapci,jakože to obvykle nedělám,tak tady se musím zastat Davida29,proč do něj tady tolik tepete?
Mě to příjde naopak jako správnej přístup,že pokud jedou na týden betonovat třeba do tý Plzně,tak si tam řidiči jdou na hotel/ubytovnu,a zaměstnavatel jim to proplatí.
Jak by jste to chtěli taky jinak dělat? 8) Že by jeho firma odmítla zakázku,protože by řidiči neměli kde spát,takže by se radši nikam mimo Prahu nejezdilo?
A nebo že by každý mix musel mít povinně postel,a tím pádem menší nosnost,delší šasi a pár dalších komplikací?
A bylo by správně chtít po těch řidičích,co nastupovali na práci s tím že spí denně doma,najednou aby týden chrápali v tomhle vedru v autě někde mimo domov,jenom proto že jít na hotel není morálně správný z nějakýho mně neznámýho důvodu? :D

Kdysi jsem jezdil na víkendy na moravu,pracovně,osmitunou skříní a s malou kabinou,taky jsem si šel na hotel a pak jsem přinesl účet který mi byl proplacen a přišlo mi to jako naprostej ideál. Pak auto přestalo stíhat,koupilo se jiný,osmituna s větší kabinou a s postelí za sedačkami a už se muselo spát v kabině,což bylo pro mě jen obrat k horšímu,nevím k čemu mi to bylo dobrý,když to předtím fungovalo líp,měl jsem svůj komfort,wc,restauraci,a pohodlnou postel,i televizi na pokoji,a po změně auta akorát úzkou nudli,alias trestnou lavici Eurocarga :wall:

Fakt nejsem z těch,kteří touží po velký kabině,teď jezdím soupravou s návěsem,rozvozy po Praze a středních čechách,kabinu mám tu prostřední,s postelí a v autě nespím,jsem každou noc doma,maximálně se na tu postel natáhnu když někde pár hodin čekám.
Kdyby mi ho sebrali a měl bych dostat něco s denní kabinou bez lůžka,tak by mi to fakt nevadilo,místo v kabině neprožívám,naopak čím víc místa v kabině,tím hůř se udržuje pořádek a svádí to k tomu,vozit sebou harampádí
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pát čer 02, 2017 12:27 am

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 1822
Registrován: ned lis 02, 2008 10:32 pm

Re: AETR

Příspěvek

Taky nějak nechápu, o co západu jde. Tak nejprve by si měli udělat pořádek ve vlastních řadách (však co je firem,nemeckých,holandských,francouzských atd) jedna firma, auto na východních značkách a návěs západní. A potom potírat tu verbež z východu. Připadá mi to jako s těmi utečenci, nejprve si je pozvou, aby byli světový, a když to přestanou zvládat, tak by chtěli kvoty pro rozdělování.
To že potkávám opleny na rumunských, bulharských číslech na D-FR hranici jsem si zvykl, i dvojky na PL číslech se dřevem, ale minulý týden jsem potkal nadměr (vrtule, větrné elektrárny) komplet na RO číslech.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
pát čer 02, 2017 7:17 pm

Tommy66
Příspěvky: 269
Registrován: sob pro 01, 2012 8:30 pm
Bydliště: Ostrava

Re: AETR

Příspěvek

Krocan : Přesně to co popisuješ zná určitě spousta lidí.....mám za sebou 15h den s 10h jízdy a klidně bych ještě 2-3 hoďky bez problémů dal.
Naopak se mi stane že po 11h pauze ( z toho cca 8h spánku ) ráno po hodině jízdy hledám parking abych se aspoň na 30 minut natáhl protože jinak to smrdí průserem :-(
Celý AETR je na houby....
sob čer 03, 2017 10:36 pm

Mehon
Příspěvky: 16
Registrován: stř čer 25, 2014 7:19 pm
Bydliště: Opava

Re: AETR

Příspěvek

Mě by jako člověku fungujcímu už řadu let mimo tohle zaměstnání zajímalo, jestlipak by to šlo udělat tak, aby si majitel koupil někde po trase byt, nebo postavil někde u parkingu vlastní boudu a tam řidiči přespávali. Resp jak to potom řidič dokáže policii (datovanou fotkou jak si ho drandí v posteli pod peřinou nebo jak?). A tohleto by přece měla být taky možnost, uvážíme-li, že hotelů je jaksi nedostatek.

Každému vyhovuje něco jiného, někdo to uvítá jiný by spal raději ve svojem. Já mám třeba zkušenost, když jsem dřív jezdil s traktorem na služby po celé republice, tak jsem taky přespával po hotelích a ubytovnách, které zajišťoval zákazník a musím říct, že mnohdy to bylo tak odporné bydlení, že bych raději spal venku ve spacáku než na té ubytovně. Zvlášť pokud třeba vedle bydleli nějací negramoti co jim bylo líto dojít si na záchod a vysrali se na chodbě. Taky jídlo nebylo vždy právě cool a po prodělané salmonele, kterou jsem chtil po snídani právě z jednoho takového hotelu jsem si jídlo zajišťoval taky většinou sám.
ned čer 04, 2017 8:38 pm

Tommy66
Příspěvky: 269
Registrován: sob pro 01, 2012 8:30 pm
Bydliště: Ostrava

Re: AETR

Příspěvek

Já si myslím že vzhledem k ceně hotelů v Německu a jiných zemích kde tento zákon platí se dopravci vyplatí odstavit auta na víkend a osobákem stáhnout řidiče domů než jim někde platit hotel.
ned čer 04, 2017 9:53 pm

JANEK 1
Příspěvky: 431
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Re: AETR

Příspěvek

Vzhledem k tomu, že 45 se dělá 1 x za 14 dnů, tak jde naplánovat pauza doma.
pon čer 05, 2017 11:58 am

corsair
Příspěvky: 114
Registrován: ned dub 19, 2015 9:33 pm
Bydliště: Tvrdosin

Re: AETR

Příspěvek

Zdravím, pauza 45min odstata v rezime OUT je pauza? Vďaka
pon čer 12, 2017 1:55 pm

JANEK 1
Příspěvky: 431
Registrován: čtv črc 26, 2012 12:02 am

Ad Corsair

Příspěvek

Samozřejmě. I v OUT jsou činnosti zaznamenávány symboly.
pon čer 12, 2017 3:58 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 266
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Re: AETR

Příspěvek

Tommy66,napsal: Já si myslím že vzhledem k ceně hotelů v Německu a jiných zemích kde tento zákon platí se dopravci vyplatí odstavit auta na víkend a osobákem stáhnout řidiče domů než jim někde platit hotel.
----------------------------------------------------
Myslím si, že to není ekonomické řešení pro dopravce. protože si spočítej cestu služebním autem, dále řidiči nastává odpočinek v okamžiku kdy doma za sebou zavře dveře bytu. A samozřejmě mu začne výkon, v okamžiku, kdy vyjde z bytu do práce. A to všechno může být v mnoha případech promrhaný den na víc, tedy dalších 24 hodin. Ne jen že ten uvedený čas na cestování má mít řidič placen, ale hlavně mu jde výkon, tedy po navrácení do kamionu, odjede kousek a musí dělat denní odpočinek.
Tedy bude stažen domů na 45 hodin odpočinku, plus nastavení předchozího zkráceného odpočinku 21 hodin a plus 2 x 12 cestování do bydliště a z bydliště ke kamionu. Tedy celkem nebude v kamionu 90 hodin. Těch 12 hodin na jednu cestu domů není rozhodně přehnaných, znám případy, kdy řidiči cesta domů trvá i více jak 20 hodin, pokud jede veřejnou dopravou. Tedy z místa sídla zaměstnavatele, kam by byl stažen služebním osobákem.
Pro dopravce bude řešení, plánovat cesty tak, aby každý druhý týden byl kamion stažen na firmu. Tedy bude konec několika týdenním turnusům. Myslím si, že je to dobře.
Dělat 45 někde na parkovišti, je blbost, jak tu již někdo napsal. Prví den či noc si odpočineš a druhý den se ti spát nechce, tak den pro čumíš na parkovišti a v okamžiku kdy by si měl jít znovu spát, tak máš jet, jako 100% odpočatý ?? !!
Nejlepší je dělat jen týdny a víkendy být doma. Dopravci i zákazníci se s tím budou muset srovnat. :housle: :hand:
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
stř srp 16, 2017 9:58 am

kuntík
Příspěvky: 966
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: AETR

Příspěvek

Tady bych si dovolil s bezpečnou jízdou trochu nesouhlasit a to v tomto.."Tedy celkem nebude v kamionu 90 hodin. Těch 12 hodin na jednu cestu domů není rozhodně přehnaných, znám případy, kdy řidiči cesta domů trvá i více jak 20 hodin, pokud jede veřejnou dopravou. Tedy z místa sídla zaměstnavatele, kam by byl stažen služebním osobákem."
Myslím, že do tzv.výkonu se počítá doba z místa odstavení vozidla do místa sídla firmy, nebo místa bydliště řidiče a případně zpět. Nikoliv z místa sídla firmy domů a zpět na firmu.
Navíc 90 hodin je doba řízení za 14 dní a není nijak dotčena započtením jiné činnosti při dojezdu k vozidlu z firmy či opačně.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
stř srp 16, 2017 12:33 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Dave09 a 1 host