Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: T-137, 138, 148
tlačítko u spojky,předvolič,prodřený kábl pod manžetou šaltpáky,uhnilý drátek v čokoládě pod kabinou,očko na cívce-upadený drátek,cívka,tlakový spínač nebo jeho přívody...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: T-137, 138, 148
Ok, všetko po prevodovku by bolo ok. Nebýva bežné, že by sa niečo urvalo na zub. spojke alebo priamo súkolesí?
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
Re: T-137, 138, 148
Může být prasklá objímka,nebo vidlička...zkoušel jsi sundat víčko dole na sestupu a zařadit malou/velkou ručně pajsrem?
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: T-137, 138, 148
Zdravim chlapi.Potrebuju prevezt a zachranit jednu 148 pred kovosrotem.Doprava podvalem je pro mne cenove nedostupna.Nepujcil by mi nekdo znacky na prejeti?Praha.Diky
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: T-137, 138, 148
Ahoj. Mám takovou šalamounskou otázku. Jakou má v TP nosnot Tatra 148? V technických datech dostupných na netu jsem se dočetl, že cca 14.3t pro s3 a 14.5t pro s1, celková v obou případech 26t. Kolik máte v Tp vy? Protože pokud má mít T148 nosnost 14t, tak nechápu, proč T815 měly nosnost 12t a celkovou asi 24t. Přitom na obou autech byly z výroby shodně pneu 11-20.
A ještě poslední věc. Jezdili jste někdo se 148 a 16.12 autovlekem? Protože papírově ho tahat může, ale mě by zajímalo, jak to jezdilo ve skutečnosti, protože se mi na soupravu zdá ten motor hodně slabej.
Předem děkuji za rady.
A ještě poslední věc. Jezdili jste někdo se 148 a 16.12 autovlekem? Protože papírově ho tahat může, ale mě by zajímalo, jak to jezdilo ve skutečnosti, protože se mi na soupravu zdá ten motor hodně slabej.
Předem děkuji za rady.
Re: T-137, 138, 148
Papírově má celkovou hmotnost 22t na silnici,stejně jako 815 T1 pokud si to někdo nenechal zvednout.Takže legálně může vozit kolem 11,5 tuny po silnici,záleží jak je těžká prázdná.Mimo veřejné komunikace má povolenou tuším celkovou 26t.Pozor ale na omezení-vyjímky v TP,už si to všechno nepamatuju,ale 148 jich tam má spoustu,kterýma už ve své době nesplňovala některé podmínky: celková hmotnost soupravy 38t i tak s vyjímkou na nízký poměr výkon motoru/tuna,pak tam jsou vyjímky na ruční brzdu,stěrače,malá okna,tuším že aji hluk a pod... Jako s tím výkonem,co 148 má to s 16tkou žádná hitparáda nebude,ale jezdilo se s tím a občas aji ještě jezdí.Osobně si to taky v dnešním provozu moc nedokážu představit,když jsem ve své době na ,,štryclu,, mrskl 12tun písku,tak jsem skoro každý větší kopec podřazoval až do dvojky a držel očima teploměr,aby nelezl přes kilo 148 je auto na stavbu pod bagr,tam je její království,pluje si terénem jak loďka...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: T-137, 138, 148
Jo to jezdilo. Si pamatuju, že ještě kolem roku 2000 navážely 148 v soupravě do cukrovaru. Od nás z českobrodska točili snad Vrdy nebo tak něco. Mě vždycky vrtalo hlavou, jak to mohlo vůbec fungovat.
Filip Nikl
Re: T-137, 138, 148
Díky moc, já si právě říkal, že to vychází asi na 3.8kW/tuna a na Liazce s vlekem mám cca 5.8kW/tuna a i tak je to občas bída. Říkám šlo mi o to, jestli to tak vůbec někdy jezdilo.
Re: T-137, 138, 148
...jezdily tak aji 138 a ty měly ještě o pár koní míň a ještě se hůř chladily...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: T-137, 138, 148
Ahoj.Vsiml jsem si ze 148 ma dva druhy predni masky,vstup k ventilatoru.Mel by k tomu nekdo vycerpavajici informace?Diky
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: T-137, 138, 148
Tak zas na druhou stranu, když si to člověk zařadí do doby, tak to mohlo na silnici soupeřit leda tak s Matesem a nebo ještě dokonce s RT, co muselo být totální zvěrstvo.
Si myslím, že to začlo pokulhávat teprve na konci 80 - ek, když se dostatečně rozmohly 815 a 100 liazky.
Si myslím, že to začlo pokulhávat teprve na konci 80 - ek, když se dostatečně rozmohly 815 a 100 liazky.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 hostů