Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ahoj Peter, zásadně ano, ale je dobré se podívat na E-bay a zada tam Schrauben Eska a nechat to vyhledat. Najdou se tam nabídky různé a podle oblasti kam se jede se opak to dá realizovat. Ty Eska šrouby jsou skvělý a i dnes se hledá stejná kvalita těžko.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Co tim slovem "pomáhači" myslíš? Tim je myšleno švěstky při silniční kontrole?poulm píše:.Ano,dřív se běžně jezdívalo se dvěma vleky jak za traktory tak nákladními auty, nebylo zvláštní vídávat i Tatry či Liazky se dvěma vleky. Bohužel dnes je to téměř smrtelný hřích a pomáhači to neumí strávit. Mám doma dva v podstatě již historické automobilové přívěsy PzS-50A z roku 68 a 63 a oba mají origo továrně zapsané v TP zadní závěsy pro připojení dalšího přívěsu, taktéž to měly i traktorové z té doby. V pozdějších letech to přestali dělat, asi bylo potřeba zaměstnat více lidí....
K nám do závodu do ŠA Mladá Boleslav jezdí i dnes kamiony co mají dlouhý návěs a za nim ještě malí jednonápravový. Problém je se s takovou soupravou dostat přes kruhový objezd kdy je tahač už na výjezdu z kruhového objezdu, návěs je přes a vlečnák je ještě na vjezdu do kruh.objezdu.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Jenže kruháče jsou moderní záležitost a velice často projektanti ani neví co potřebuje za prostor kamion a těžká nadrozměrová přeprava. Pak se všichni diví že nic rozměrnýho neprojede bez devastace okolí. To tříve nebylo a tak s více vleky se jelo dobře až do cíle, kde bylo hodně prostoru na otáčení. Dnes je vše zmenšený na minimum.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Honza 76:
Ano,"pomáhači" čili policie. Mají přece napsáno všude možně "Pomáhat a chránit" To čím a jak a od čeho už nechám na fantazii každého
Teoreticky i dnes by mohlo nákladní auto táhnout dva přívěsy,když se to vše vejde do podmínek, zákon o spojitelnosti souprav to umožňuje.
Třeba ta Ifa sklápěčka a dva sklápěcí přívěsy by se mohly vejít do délky 22,5m
Ano,"pomáhači" čili policie. Mají přece napsáno všude možně "Pomáhat a chránit" To čím a jak a od čeho už nechám na fantazii každého
Teoreticky i dnes by mohlo nákladní auto táhnout dva přívěsy,když se to vše vejde do podmínek, zákon o spojitelnosti souprav to umožňuje.
Třeba ta Ifa sklápěčka a dva sklápěcí přívěsy by se mohly vejít do délky 22,5m
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
Jak si poradíš s tím, že za vozidlem s přívěsem už nesmíš další vozidlo táhnout? Myslím, že se to řešilo i zde na fóru ty vozejky s točnou za traktor pro připojení klasickýho návěsu. Vyšlo z toho, že nelze protože ten vozejk je defakto jako přívěs. Ale nijak dopodrobna jsem se o to nezajímal, jen jsem to zaznamenal takže se můžu klidně plíst.
Re: IFA
Nevím o tom,že za přívěsem nemůžeš nic táhnout,i-když má origo zapsaný závěs.
Zákon o spojitelnosti souprav to definuje jednoznačně,všude se hovoří o jednom či více přípojných vozidel, např:
§3
hmotnost přívěsů kategorií O3 nebo O4 v jízdní soupravě nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla; v případě více přípojných vozidel se jedná o součet jejich hmotností,
Matně si pamatuji,že kdysi bylo v nějakém období opravdu zakázané táhnout dva přívěsy za sebou.
Jeden zajímavý pomník
Zákon o spojitelnosti souprav to definuje jednoznačně,všude se hovoří o jednom či více přípojných vozidel, např:
§3
hmotnost přívěsů kategorií O3 nebo O4 v jízdní soupravě nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla; v případě více přípojných vozidel se jedná o součet jejich hmotností,
Matně si pamatuji,že kdysi bylo v nějakém období opravdu zakázané táhnout dva přívěsy za sebou.
Jeden zajímavý pomník
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
Tak jasně,v zemědělství běžná věc,jinak už dnes za nákladním autem táhnout dva přívěsy je už spíš výjimka,jako třeba kolotočáři,cirkusáci nebo něco speciálního. Dřív nebyl moc velký výběr přívěsů, ale dnes už jde pořídit v podstatě cokoli,tak není třeba s trápit se dvěma pětitunkama Nicméně mně štve,že všude okolní státy s tím nemají problém a mají mnohem větší tažné limity. Třeba můj traktor Zt303 může v Německu či Polsku tahat až 30t, u nás jenom 14t U nákladních aut je to podobné
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
další kuriózní úlovek z FB:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
Ahoj, mám možnost koupit tuto senážní nástavbu na korbu na Ifu: https://stroje.bazos.cz/inzerat/1015545 ... stavba.php
Paní mi píše, že stačí sundat bočnice a korbu nasadit, že je to originál... podle fotky vypadá, že to sklápí pouze dozadu. Neznáte někdo tuto nástavbu? Chtěl bych to používat na špalíky.
Díky
Paní mi píše, že stačí sundat bočnice a korbu nasadit, že je to originál... podle fotky vypadá, že to sklápí pouze dozadu. Neznáte někdo tuto nástavbu? Chtěl bych to používat na špalíky.
Díky
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Dle mého se sklápí jen dozadu protože bočnice sklopit ručně není reálné a bylo by to velice nebezpečný. Rošt bude asi originál a tak nasazení na mezirám by mělo být bez komplikací.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Jirko,asi jsi to špatně pochopil,z klasické sklápěcí korby se musí sundat všechny čtyři bočnice a na ni se nasadí tato silážní nástavba,jsou to jenom boky,ta nástavba nemá dno. Navíc si úplně nejsem jistý,zda je to origo ,ale fungovat to může, záleží v jakém je to stavu,zda to není shnilé a snese to ještě nějakou zátěž.
Nicméně,když už jsme u těch koreb, už jsi někdy Jirko řešil ty čepy v bočnicích v pantech uložené v pryži? Zkoušel jsi to někdy nějak měnit či renovovat?
Nicméně,když už jsme u těch koreb, už jsi někdy Jirko řešil ty čepy v bočnicích v pantech uložené v pryži? Zkoušel jsi to někdy nějak měnit či renovovat?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
Sklápí pouze dozadu, nevím jak tyhle Ifácký ale Liazácký měly normálně podlahu a rošt, mají větší rozměry než korba. Se to prohazovalo kus za kus. Tuhle malou Ifáckou nástavbu jsme měli na V3S, tam zůstal spodek korby z V3S. Bohužel, jsem to nedělal ani nijak blíž nezkoumal tak nemůžu říct jak ta nástavba vypadala origo. Každopádně je to origo na Ifu.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tady jsou fotky originální nástavby a ta byla i s podlahou protože byla delší než sklápěčka. Tato se vyprazdňovala z boku sklápěním.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů