Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ahoj Peter, zásadně ano, ale je dobré se podívat na E-bay a zada tam Schrauben Eska a nechat to vyhledat. Najdou se tam nabídky různé a podle oblasti kam se jede se opak to dá realizovat. Ty Eska šrouby jsou skvělý a i dnes se hledá stejná kvalita těžko.
Volvo FL 614.
stř úno 27, 2019 8:02 am

Honza 76
Příspěvky: 610
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: IFA

Příspěvek

poulm píše:.Ano,dřív se běžně jezdívalo se dvěma vleky jak za traktory tak nákladními auty, nebylo zvláštní vídávat i Tatry či Liazky se dvěma vleky. Bohužel dnes je to téměř smrtelný hřích a pomáhači to neumí strávit. Mám doma dva v podstatě již historické automobilové přívěsy PzS-50A z roku 68 a 63 a oba mají origo továrně zapsané v TP zadní závěsy pro připojení dalšího přívěsu, taktéž to měly i traktorové z té doby. V pozdějších letech to přestali dělat, asi bylo potřeba zaměstnat více lidí....
Co tim slovem "pomáhači" myslíš? Tim je myšleno švěstky při silniční kontrole?
K nám do závodu do ŠA Mladá Boleslav jezdí i dnes kamiony co mají dlouhý návěs a za nim ještě malí jednonápravový. Problém je se s takovou soupravou dostat přes kruhový objezd kdy je tahač už na výjezdu z kruhového objezdu, návěs je přes a vlečnák je ještě na vjezdu do kruh.objezdu.
sob bře 02, 2019 10:20 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Jenže kruháče jsou moderní záležitost a velice často projektanti ani neví co potřebuje za prostor kamion a těžká nadrozměrová přeprava. Pak se všichni diví že nic rozměrnýho neprojede bez devastace okolí. To tříve nebylo a tak s více vleky se jelo dobře až do cíle, kde bylo hodně prostoru na otáčení. Dnes je vše zmenšený na minimum.
Volvo FL 614.
sob bře 02, 2019 1:28 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Honza 76:
Ano,"pomáhači" čili policie. Mají přece napsáno všude možně "Pomáhat a chránit" To čím a jak a od čeho už nechám na fantazii každého :lol: :lol: :lol:

Teoreticky i dnes by mohlo nákladní auto táhnout dva přívěsy,když se to vše vejde do podmínek, zákon o spojitelnosti souprav to umožňuje.
Třeba ta Ifa sklápěčka a dva sklápěcí přívěsy by se mohly vejít do délky 22,5m :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
ned bře 03, 2019 6:33 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: IFA

Příspěvek

Jak si poradíš s tím, že za vozidlem s přívěsem už nesmíš další vozidlo táhnout? Myslím, že se to řešilo i zde na fóru ty vozejky s točnou za traktor pro připojení klasickýho návěsu. Vyšlo z toho, že nelze protože ten vozejk je defakto jako přívěs. Ale nijak dopodrobna jsem se o to nezajímal, jen jsem to zaznamenal takže se můžu klidně plíst.
pon bře 04, 2019 1:42 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Nevím o tom,že za přívěsem nemůžeš nic táhnout,i-když má origo zapsaný závěs.
Zákon o spojitelnosti souprav to definuje jednoznačně,všude se hovoří o jednom či více přípojných vozidel, např:
§3
hmotnost přívěsů kategorií O3 nebo O4 v jízdní soupravě nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla; v případě více přípojných vozidel se jedná o součet jejich hmotností,

Matně si pamatuji,že kdysi bylo v nějakém období opravdu zakázané táhnout dva přívěsy za sebou.

Jeden zajímavý pomník :-(

Obrázek

Obrázek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
pon bře 04, 2019 6:28 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: IFA

Příspěvek

Jak říkám, já si pamatuji na tu debatu ohledně těch vozejků s točnou ale nijak zvlášť jsem tomu nevěnoval pozornost. Ono upřímně do dnešního provozu to moc není, ještě tak možná někde mezi poli.
pon bře 04, 2019 7:31 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Tak jasně,v zemědělství běžná věc,jinak už dnes za nákladním autem táhnout dva přívěsy je už spíš výjimka,jako třeba kolotočáři,cirkusáci nebo něco speciálního. Dřív nebyl moc velký výběr přívěsů, ale dnes už jde pořídit v podstatě cokoli,tak není třeba s trápit se dvěma pětitunkama :-D Nicméně mně štve,že všude okolní státy s tím nemají problém a mají mnohem větší tažné limity. Třeba můj traktor Zt303 může v Německu či Polsku tahat až 30t, u nás jenom 14t :-( U nákladních aut je to podobné :-(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte bře 05, 2019 2:22 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: IFA

Příspěvek

Jojo 2,5 násobek váhy traktoru. Dnes se s tím nechá "vydrbat" při dovozu. 7245 měly v ČSSR/ČR 10t na závěs, já mám dotaženou z Německa a zůstalo mi 12t podle Německýho TP.
úte bře 05, 2019 6:25 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

další kuriózní úlovek z FB:

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte bře 05, 2019 6:45 pm

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Re: IFA

Příspěvek

Ahoj, mám možnost koupit tuto senážní nástavbu na korbu na Ifu: https://stroje.bazos.cz/inzerat/1015545 ... stavba.php
Paní mi píše, že stačí sundat bočnice a korbu nasadit, že je to originál... podle fotky vypadá, že to sklápí pouze dozadu. Neznáte někdo tuto nástavbu? Chtěl bych to používat na špalíky. :)
Díky :)
stř bře 06, 2019 9:31 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Dle mého se sklápí jen dozadu protože bočnice sklopit ručně není reálné a bylo by to velice nebezpečný. Rošt bude asi originál a tak nasazení na mezirám by mělo být bez komplikací.
Volvo FL 614.
stř bře 06, 2019 10:35 am

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Jirko,asi jsi to špatně pochopil,z klasické sklápěcí korby se musí sundat všechny čtyři bočnice a na ni se nasadí tato silážní nástavba,jsou to jenom boky,ta nástavba nemá dno. Navíc si úplně nejsem jistý,zda je to origo ,ale fungovat to může, záleží v jakém je to stavu,zda to není shnilé a snese to ještě nějakou zátěž.

Nicméně,když už jsme u těch koreb, už jsi někdy Jirko řešil ty čepy v bočnicích v pantech uložené v pryži? Zkoušel jsi to někdy nějak měnit či renovovat?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř bře 06, 2019 5:16 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: IFA

Příspěvek

Sklápí pouze dozadu, nevím jak tyhle Ifácký ale Liazácký měly normálně podlahu a rošt, mají větší rozměry než korba. Se to prohazovalo kus za kus. Tuhle malou Ifáckou nástavbu jsme měli na V3S, tam zůstal spodek korby z V3S. Bohužel, jsem to nedělal ani nijak blíž nezkoumal tak nemůžu říct jak ta nástavba vypadala origo. Každopádně je to origo na Ifu.
stř bře 06, 2019 8:44 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tady jsou fotky originální nástavby a ta byla i s podlahou protože byla delší než sklápěčka. Tato se vyprazdňovala z boku sklápěním.
Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
stř bře 06, 2019 10:36 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů