Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tome - rura je dlhsia ci kratsia podla rozvoru, to chapem, ale tuto ma presviedca jeden, ze to dvojca zo zeriavu nebude na tu sklapacku pasovat. vraj je ta hriadel co po rozpojeny trci z dvojcat po odpojeny od rury je roznych dlzok. je to tak? alebo je ta hriadel u vsetkych dvojcat stejna?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv úno 28, 2019 7:07 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tu hřídel vycukneš a dáš tam hřídel ze sklopky
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv úno 28, 2019 10:39 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Peťo, myslel jsem že tady na TF jsi se už naučil rozeznat komu můžeš věřit.
čtv úno 28, 2019 10:51 pm

besttracker
Příspěvky: 331
Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
Bydliště: Honolulu

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

ahojte
na TATRA 815 E2 8v 1x turbo se měnily 5ks vložek válců + písty (byly malé tlaky ve válcích, výměna za original sadu Tatra), po výměně a nahození motor běžel 1. den asi 2 h na volnoběh, na 2. den běžel ještě 4-5 hod na volnoběh + mírně přidávání otáček, za ten volnoběh + přidávání spotřebuje motor realne přes 3 - 3,5 l motor. oleje (má to olejové topení, ale tim to nebude že by v tom zůstalo tolik oleje.) je ta spotřeba oleje při záběhu normalni nebo je někde jinde chyba .......? nevytekl nikde ..3l oleje je vidět ..... :-)
diky za reakci :wink:
:-)
pát bře 01, 2019 7:31 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Diky chalani. idem teraz do prace, tak az pridem pustim sa do toho👨🏻‍🔧 uvidime jak sa zadari😁
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát bře 01, 2019 7:50 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

A co to na ten volnoběh dělá? Leje to olej výfuků? A hlavy jste tam nechali ty starý! Taky při nalití nové náplně to tak 3 litry dá ,než se to rozhází po motoru a filtru!
pát bře 01, 2019 8:11 pm

besttracker
Příspěvky: 331
Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
Bydliště: Honolulu

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Karel334
dymi to z vyfuku trocha na bielo ako keby to malo olej v zmesi...
ano hlavy staré ... ale taku spotřebu oleje to předtím nemělo .... za 1000km ježdění tak dolité max 2 l oleje ...

po těch prvních 2 hod volnoběhu bylo výfukové potrubí trochu od oleje (žádná tragédie) motor se odstavil a na druhy den zkontrolován + dolití olej na tak na 1/2 mezi min-max, pak běžel tých 4-5 hod, a po víkendu bylo oleje na spodku měřítka .... (trebalo dolít tých + - 3 l oleje ...) tedy je normálních taka spotřeba oleje při záběhu vložek a pístu ? auto stalo na stejném místě a olej nikdo nevypustil .. ked to přepočítat na běžnou jízdu / provoz by to znamenalo dolévat 3l oleje denně při takové spotřebě ..... :wall:
:-)
pát bře 01, 2019 8:50 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Co to je za nesmysl? Záběh vložek a pístních kroužků na volnoběh na dvoře? Motor se při záběhu musí točit, a hlavně vyšší otáčky a před kopcem podřazovat víc než je obvyklé, nedotahovat ,, motor nemá první týden poznat zátěž. Na volnoběh to nemá tlak mazání ani teplotu,
pát bře 01, 2019 9:13 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Je potřeba s tím začít opatrně jezdit a pak řešit spotřebu oleje...i když teda dát na starý motor z osmi pět vršků nových...kdyby byly aspoň z jetého motoru,anebo už teda vyměnit všech 8...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pát bře 01, 2019 11:35 pm

hikebob
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 19, 2018 6:26 pm

Tatra 815 T2,Chlazení motoru-ECHR

Příspěvek

Dobrý den prosím o radu, mam tatru 815 T2 r.v1990 el. chlazení motoru. Motor 14dní po udělaní-10 komplet pístní sada, čerpadlo, vstřikovače, výměna oleje+filtru. Potřeboval bych vysvětlit správný postup chlazení. Při otočením klíčku při studeném motoru mě 1x problikne kontrolka teploty oleje a při zahřátém motoru už kontrolka po otočení klíčku neproblikne. Motor při venkovní teplotě cca 10 stupnů se motor ohřívá cca kolem 120-140 stupnů , trasy kolem 15km. Někde jsem se dočetl že kontrolka signalizuje poruchu a někdo psal že kontrolka signalizuje správný chod.díky za vysvětlení
pon bře 04, 2019 7:19 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tím krátkým probliknutím ti kontrolka signalizuje,že je vše v cajku,pokud se rozsvítí během jízdy,je v systému porucha(vypadený,utřepaný konektor z čidel teploty hlav,nebo oleje,upadené ukostření,nebo jiná porucha v systému ERCH) a ventilátor se rozběhne na plný výkon i když je motor studený.Jinak 120-140 stupňů je v pohodě,pokud se v tom nikdo nevrtal,měl by se ventilátor naplno rozbíhat mezi 150-160ti stupni a teplotu bys měl udržet maximálně do 180ti stupňů.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon bře 04, 2019 10:41 pm

hikebob
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 19, 2018 6:26 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ale když je motor zahřaty tak mě při startovani kontrolka už neproblikne to je také v pořádku?diky za odpověď
pon bře 04, 2019 11:10 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

je to možný že to tak dělá,důležitý je aby při studeném motoru neběžel ventilátor na plno,aby spínal nejdřív tak při 130ti stupních(origo je mezi 150-160).Pokud to takhle funguje,chyby v tom nehledej,můžeš to ještě vyzkoušet tak,že při zahřátém motoru pozvedneš kabinu,odpojíš konektor z některého čidla teploty(třeba z čidla tep. oleje,je na přírubě olejového filtru) a při zapnutém klíčku musí kontrolka chlazení svítit-hlásit poruchu a pokud to v té chvíli nastartuješ pojede ventilátor na plný výkon...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon bře 04, 2019 11:31 pm

Honza Karela
Příspěvky: 127
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahoj měchy mají tu matku nahoře bodnutou k rámu a točí se měchem ? Nebo je to klasická matka ? Koukal jsem na Lubošovi fotky na str 175 a má tam tu matku i když to má rozebraný. Já to tam mám pěkně zarezlý, měchy zatím drží, ale musím trochu vyvařit držáky a taky když už to mám všechno dole, tak to chci rozdělat a šrouby namazat namazat.

Obrázek

už polevila zima tak si pomalu hraju


Obrázek
sob bře 09, 2019 12:40 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Je to klasická matka, neboj se toho, nabruš mazlík a usekni ji. Jde to v pohodě, bývají sežrané jaxfiňa.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
sob bře 09, 2019 1:04 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů