Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Peter:zkus prvně vyměnit dvojčata a uvidíš,stejně to musíš roztrhat,protože je ten jeř. podvozek delší...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
OK když jsme tam dávali ten novej altík tak ten W kontakt na tom novym neměl konektor takže jsem to nezapojovali tak musíme sehnat někde ten správnej a pak uvidim když tak dám vědět jak to dopadlo díky
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Pavel - jj pobojujeme s tym nejak.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Peter pak dej foto ať se potěším operačními snímky
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Chci se zeptat, půjde posilovač řazení vyndat, nebo se zaseknu o rám ? Teče mi olej z toho zadního šroubení za tou černou gumovou manžetou, nevím k čemu to šroubení je v katalogu jsem ho nějak nevykoukal.
Druhý dotaz, nevíte někdo k čemu je to (asi tlakový relé) ? Tam co je to zaslepené, tak ta druhá část vede nahoru do pružinovejch brzdovejch válců, myslím si že je to ručka, válí se tam odpojená trubka. co by akorát padla do toho zaslepení. Zezadu blíž k nám ta bambule je podle mě zpětná klapka a ta trubka vede do čtyřcesťáku, u čtyřcesťáku je to ta levá trubka vedle vzduchojemu. Ta druhá a silnější trubka z toho přístroje vede ke druhému vzduchojemu do kterého je připojena přes kohout a za je téčko a pak už vzduchojem. Nějak nemůžu pochopit logiku k čemu to je a jak to funguje, když to mám odstrojený, že bych to vyzkoušel a případně vyměnil, nebo vyčistil.
Ručka fungovala, jediný co vím, že poslední majitel neměl vlek, tak je možný, že pokud mu někde utíkal vzduch, kde ho nepotřeboval tak ho ucvaknul a ucpal, ale fakt netuším jak to funguje a jak se to jmenuje. Brzdič přívěsu je podle mne vzadu na levé straně, z něho je napojena žlutá hadice, ještě mě překvapil dvojí přívod do červené hadice, to za nás nebývalo, taky jsem zatím nepochopil funkci a význam. Vyznáte se někdo ve vzduchařině ? Dík.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Ten dvojí přívod do červené hadice je přívod vzduchu do koncovky, která zároveň funguje jako kohout. Pripojis koncovku a otevře se ti průchod vzduchu do brzdiče přívěsu, proto je originál koncovka s 2 šroubeníma. Tohle se běžně používalo i na liazech. Návěsové tahače to ale neměli.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Nechci kecat, ale ten ventil na první fotce, je tam z důvodu rychlejšího vypuštění vzduchu z válců. Na kterou část válců je napojena na pružinovou nebo provozní brzdu. Jestli je na pružinovou, tak aby jsi rychleji zabrzdil ručku. Jestli na nožní, tak aby rychleji odbrzdit, když povolis pedál, aby vzduch nemusel letět ven pedalovym brzdičem. Teď pořádně z hlavy nevím, a zítra se na firmě k Tatře nedostanu abych se podíval.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Predseda - za tyzden som doma, teoreticky by som ho mal mat, ale musim pohladat
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj, prosím co dáváte do zadku do nábojů, jeden jsme udělali a další jen namazali, ale jak jsme to měli rozdělaný, tak tam není od mazničky žádný kanálek k ložisku jen díra do náboje a v návodu píšou 10x stisknout mazací lis, ale to se tak akorát trocha vazelíny dostane do toho ohromnýho prostoru náboje a k ložisku to steče ? Jenže to by musela být nějaká řídká vazelina, nebo olej ? Je to agro.
Re: Poruchy a opravy Tater Vzduch brdy
Ahoj, nevíte někdo,proč když sešlápnu brzdový pedál, tak mi utíká vzduch z brzdového ventilu (nevím teď,jak ho přesně pojmenovat,ale kolega,co psal příspěvek nade mnou,ho má jako první fotku se zaslepenou trubkou...vypadá ze to bude on) Mám ho vzdadu na příčníku, na pravé straně. Dal jsem nový a je to stejný jako s tím starým ventilem, utíká z něho vzduch při brždění. Kde jinde může být chyba
Chyba nalezena, vypadá to na špatný brzdový válec levého zadního kola....
Chyba nalezena, vypadá to na špatný brzdový válec levého zadního kola....
Naposledy upravil(a) ScrewCZ dne úte bře 26, 2019 5:32 am, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
sevas suhajci. dnes sme sa s tatom pustili do tej 148 vysypanej. po niekolkych telefonatoch s Lubosom hodim ten dotaz aj sem.
predne prave zvedle,prostredná naprava zvedla, valceky z domcov demontovane - vobec sa nehybali,zadrete. prednym kolesom ide tocit dost stuha, skor hodne z tuha. prostredne kola sa pri toceni pretacaju proti sebe,pri uzavierke sa toci sucastne aj predne prave kolo - ale strasne tazko. S packami v domcoch ide hybat,ale, prostredna na strane spolujazdca,ktora je priamo na sestupu (?) je asi nefunkcna,nech s nou hybem hore dole pri toceni kolem sa to nejak neprejavi.
Tak by ma zaujmalo:
1, je to na tom sestupu pripojenie predku? (nie uzavierka)
2, ked tocim prednym kolom, vzdy sa toci jedno zo zadnych - je to kvoli tomu ze je pripojeny predok? Alebo to je len prenos vole po hriadele rury?
3, na jerabu,ktory stoji vedla my ide to predne kolo ovela ovela lahsie,do zadnej napravy alebo bubna rucnej brzdy nic netluce ani sa neprenasa.
4, mohol by niekto popisat domce? 1, v pravo - uzavierka predku, 2. pripojenie predku, 3. v pravo medzinaprava zadku, 4. v lavo uzavierka zadku? je to tak nejak?
Keby bol ten predok fakt kousli co moze byt pricina? vidlicka zlomena? ci? a ako to opravi?
predne prave zvedle,prostredná naprava zvedla, valceky z domcov demontovane - vobec sa nehybali,zadrete. prednym kolesom ide tocit dost stuha, skor hodne z tuha. prostredne kola sa pri toceni pretacaju proti sebe,pri uzavierke sa toci sucastne aj predne prave kolo - ale strasne tazko. S packami v domcoch ide hybat,ale, prostredna na strane spolujazdca,ktora je priamo na sestupu (?) je asi nefunkcna,nech s nou hybem hore dole pri toceni kolem sa to nejak neprejavi.
Tak by ma zaujmalo:
1, je to na tom sestupu pripojenie predku? (nie uzavierka)
2, ked tocim prednym kolom, vzdy sa toci jedno zo zadnych - je to kvoli tomu ze je pripojeny predok? Alebo to je len prenos vole po hriadele rury?
3, na jerabu,ktory stoji vedla my ide to predne kolo ovela ovela lahsie,do zadnej napravy alebo bubna rucnej brzdy nic netluce ani sa neprenasa.
4, mohol by niekto popisat domce? 1, v pravo - uzavierka predku, 2. pripojenie predku, 3. v pravo medzinaprava zadku, 4. v lavo uzavierka zadku? je to tak nejak?
Keby bol ten predok fakt kousli co moze byt pricina? vidlicka zlomena? ci? a ako to opravi?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Honzo, ten náboj musíš naplnit mazivem celý. teď si nevzpomenu, ale myslím, že cca 4 tuby do lisu. Těch 10 zmáčknutí lisu bude na domazání při prohlídce
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Predseda - tak bohuzial, preliezol som garaz a nemam ten kus ktory potrebujes
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 hostů