Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
-
- Příspěvky: 99
- Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
- Bydliště: ČR
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
Panelárna v Hradci Králové a jeřáby MB-88 a MB 80/100. Funguje už jen jedna MB-88. Zbytek půjde na odpočinek.
pecco sk 400 tam myslím také fotil, ale mě to nedalo a zajel jsem tam Také. Tímto děkuji za ochotu místním
Fotil jsem spíše pro svoje modelářské potřeby, ale podělím se i s vámi
pecco sk 400 tam myslím také fotil, ale mě to nedalo a zajel jsem tam Také. Tímto děkuji za ochotu místním
Fotil jsem spíše pro svoje modelářské potřeby, ale podělím se i s vámi
3D model Karlovina - výstavba: https://karlovina-vystavba.webnode.cz
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Tak, po čase jsem opět zpět. V poslední době bylo příliš mnoho práce a i když jsem občas sledoval zdejší fórum, nebyl čas vkládat fotky. Zatím pokračuji tak kde jsem skončil naposledy, tedy u fotek z veletrhu BAUMA Mnichov
Liebherr 1000 EC-H 50
Liebherr 370 EC-B 12 FIBRE, jeřáb s inovativními textilními lany
Liebherr 1000 EC-H 50
Liebherr 370 EC-B 12 FIBRE, jeřáb s inovativními textilními lany
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Stánek firmy Liebherr, část druhá.
Liebherr 125 K
Liebherr L1-32
Liebherr 240 EC-B 10 FIBRE
Textilní lana systému FIRBE, jsem zvědav jak se osvědčí v provozu, ale vypadá to slibně. Oproti klasickým lanům u ocelových drátů mají třetinovou hmotnost, snazší manipulace, pružnost a hlavně se dají opravovat kdykoliv a kdekoliv bez nutnosti výměny lana, díky systému opletu. Klasická lana na vyšší hmotnosti a velké výškové dosahy to asi nenahradí, ale budoucnost to má
Liebherr 125 K
Liebherr L1-32
Liebherr 240 EC-B 10 FIBRE
Textilní lana systému FIRBE, jsem zvědav jak se osvědčí v provozu, ale vypadá to slibně. Oproti klasickým lanům u ocelových drátů mají třetinovou hmotnost, snazší manipulace, pružnost a hlavně se dají opravovat kdykoliv a kdekoliv bez nutnosti výměny lana, díky systému opletu. Klasická lana na vyšší hmotnosti a velké výškové dosahy to asi nenahradí, ale budoucnost to má
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
BARTA Roman:ano fotil jsem to před pár lety zpět a s majitelem jsem v kontaktu. Zatím to není úplně jisté, že se to sešrotuje, nicméně je to pravděpodobné. Důvodů je několik, ale to zde nebudu říkat. Ale uvidíme, ono to nějak dopadne, nicméně nic není věčné. Jednou přijde den, kdy v reálném čase budou tyto MBčka jen na fotkách a vzpomínkách
Zde stará fotka z mé soukromé sbírky, stavba sídliště v Ostravě přelom let 1970/80
Zde stará fotka z mé soukromé sbírky, stavba sídliště v Ostravě přelom let 1970/80
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
-
- Příspěvky: 99
- Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
- Bydliště: ČR
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
pecco sk 400: tak ty nové stroje vypadají skvěle...vývoj jde dopředu
3D model Karlovina - výstavba: https://karlovina-vystavba.webnode.cz
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
Ahoj lidi, mám otázku ohledně montáže a demontáže jeřábu MB 80/88. Je to skoro 30 let, co jsme měli jeden na stavbě v Odolce, kde jsem měl praxi coby elektrikář v učení. Jak ten jeřáb funguje, to tak nějak chápu, prohlížel jsem si ho často a měl jsem je rád už jako kluk. Měli jsme tam i přejezdový oblouk, tři paneláky se tam stavěly do Učka. Dvě nohy (myslím že) úhlopříčně se povolí, jeřáb přejede. Na konci stavby se spustí rameno, vyleze maník, zaaretuje ho k věži, uvolní se lano z háku, natáhne se dopředu, pak se položí věž, než dosedne, přiběhne maník s fošnou, tu vrazí pod tu hrazdičku, aby se nezabořila do hlíny a ... tady moje zkušenosti končí, protože skončila směna a mě jel autobus do Prahy
Jak se to děje dál? Tuším, že se po vyjmutí závaží pomocí lanového převodu ještě zvedne (základna) záď a namontuje se silniční náprava, na tu se to pak spustí. Dále se asi zafixuje tyčema věž se základnou do lajny, složí se nohy, spustí se zadní kladková baterie a po uvolnění tahu v lanech se složí výložník. A tady končím definitivně. Tehdy jsem si říkal, že přes lana věže/výložníku se děje i zásun věže, ale to je blbost - prvně musí být už zlomený výložník, což znamená povolená lana a druhak by to neřešilo obrácený postup při vytažení věže. A naložení na auto - tehdy Tatra 813, to provede přivolaný autojeřáb? On asi bude třeba i na tu manipulaci s transportní nápravou a pak na fixování věže se základnou. No a stoprocentně musí někdo vyložit panely z kufru
Takže pokud někdo víte, zajímají mě tyto body: a) jak se děje zásun/výsun věže ?(čím, jestli po naložení na auto to auto jednoduše jen zacouvá a tím tu věž složí), b) co drží střed věže v místě spojení, když se vyjmou spojovací šrouby, aby se nezlomila? c) jak se dostane jeřáb na auto, d) vedení horního dílu spodním - nevšiml jsem si, že by byly trubky v téhle oblasti (spodní díl věže, vnitřní strany) odřené od posuvu - má horní díl nějaké kladky, které se valí po trubkách spodního dílu?
Snad se tu najde pamětník Máme tu tenhle stavební stroj z Merkuru a klukovi simuluju, jak to fungovalo. Jeřáb umí více méně všechno, co jeho předloha, ale když u toho dávám výklad, je tohle takové... hluché místo. Dělal jsem to tak, že jsem couvnul s tím autem
Jak se to děje dál? Tuším, že se po vyjmutí závaží pomocí lanového převodu ještě zvedne (základna) záď a namontuje se silniční náprava, na tu se to pak spustí. Dále se asi zafixuje tyčema věž se základnou do lajny, složí se nohy, spustí se zadní kladková baterie a po uvolnění tahu v lanech se složí výložník. A tady končím definitivně. Tehdy jsem si říkal, že přes lana věže/výložníku se děje i zásun věže, ale to je blbost - prvně musí být už zlomený výložník, což znamená povolená lana a druhak by to neřešilo obrácený postup při vytažení věže. A naložení na auto - tehdy Tatra 813, to provede přivolaný autojeřáb? On asi bude třeba i na tu manipulaci s transportní nápravou a pak na fixování věže se základnou. No a stoprocentně musí někdo vyložit panely z kufru
Takže pokud někdo víte, zajímají mě tyto body: a) jak se děje zásun/výsun věže ?(čím, jestli po naložení na auto to auto jednoduše jen zacouvá a tím tu věž složí), b) co drží střed věže v místě spojení, když se vyjmou spojovací šrouby, aby se nezlomila? c) jak se dostane jeřáb na auto, d) vedení horního dílu spodním - nevšiml jsem si, že by byly trubky v téhle oblasti (spodní díl věže, vnitřní strany) odřené od posuvu - má horní díl nějaké kladky, které se valí po trubkách spodního dílu?
Snad se tu najde pamětník Máme tu tenhle stavební stroj z Merkuru a klukovi simuluju, jak to fungovalo. Jeřáb umí více méně všechno, co jeho předloha, ale když u toho dávám výklad, je tohle takové... hluché místo. Dělal jsem to tak, že jsem couvnul s tím autem
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
tahal jsem je v cca v 70sátých letech.. s T141. náprava se nakoulí pod zdviženej jeřáb na př. nohách. to se dělá přez věž,lanama, ta už leží na zemi.
jeřábem se pak zvedne špička,zasune ko kozy na autě. povolej se šrouby " malá věž + velká věž" . pak se jeřábem koriguje velká věž, a autem se couvá a zastrkuje dovnitř.
snad tu moji " slohovku " pochopíš. nebo ti to někdo napíše líp.
jeřábem se pak zvedne špička,zasune ko kozy na autě. povolej se šrouby " malá věž + velká věž" . pak se jeřábem koriguje velká věž, a autem se couvá a zastrkuje dovnitř.
snad tu moji " slohovku " pochopíš. nebo ti to někdo napíše líp.
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
petulak: chápu to snad dobře a píšu díky! Takže zasunutí nápravy jsem tušil správně (lano výložníku zvedne zadek z kolejí, v kolejích jsou jen přední nohy) a ten autojeřáb - jo. Posadí věž na kozy (to bylo takové Véčko, resp. dvě Véčka vedle sebe na točně, že? Na špici má pro to jeřáb oka na šrouby). No a couvání autem - je to nejjednodušší a to tak, že jsem si říkal, jestli to není ke konstrukci moc hard - ale jestliže drží autojeřáb věž vprostřed a upravuje výšku tak, aby byly obě části věže v lajně, jde složení hladce a tím se to ani o sebe neomlátí. Jo - snad jsem to pobral na 100% a děkuju
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
j.j. dobře.
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
Nieje niekde video, ako sa ten žeriav skladal a rozkladal?
pecco sk 400: Ako si to myslel s tým "dají opravovat kdykoliv a kdekoliv bez nutnosti výměny lana, díky systému opletu."
Sú tam nejaké spojky, alebo sa to len nejako zaviaže?
pecco sk 400: Ako si to myslel s tým "dají opravovat kdykoliv a kdekoliv bez nutnosti výměny lana, díky systému opletu."
Sú tam nejaké spojky, alebo sa to len nejako zaviaže?
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
vodic216: ty lana se dají opravit celkem jednoduchým způsobem, přičemž lana jsou vcelku. Ale jednou z nosných částí lana a zároveň tou nejnamáhanější je u nových textilních lan takzvaný oplet, což je v podstatě nová, vysoce odolná textilie, kterou je možné několikrát opravovat právě bez nutnosti výměny nebo zkracování lana a je deklarováno i zachování původní nosnosti a dalších technických parametrů daného lana. Zjednodušeně se dá říci, že se poškozené místo na laně očistí, natře speciálním lepidlem a dané místo se opatří novým opletem. Když tak sem dám foto z předváděčky z veletrhu BAUMA a mohu i naskenovat prospekty co k tomu mám, pokud tedy nevadí že je to vše v Angličtině
Jeřáby MB 1645 P a MB 1030.1
Jeřáby MB 1645 P a MB 1030.1
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
BARTA ROMAN: no vypadají dobře, ale v některých aspektech byly starší stroje na pohled lepší. A otázkou je,když je to dnes přecpané elektronikou, co to bude dělat za 5,8 nebo 10 let. Zkušenosti z práce hovoří bohužel zcela jasně. A to se nebavím o tom, že tyto stroje rozhodně nevydrží co do délky používání totéž co staré stroje, nejen z Československé produkce. Dřív to bylo takové masivní, předimenzované, dnes je to spočítané na chlup + nutná rezerva. No uvidíme, jak to bude v příštích letech
Liebherr 280 EC-H 12 Litronic v Praze na Hlavním nádraží
Liebherr 280 EC-H 12 Litronic v Praze na Hlavním nádraží
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 hostů