Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Spolehlivost nebude stejná, nýbrž vyšší, kur*a, vyšší! A plnění plánu půjde kam? No půjde do prd...! Svobodník msifa, myslete politicky!
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Buggyra sice na autě nic novýho nemá (nevidím jako výhodu, ale spíš stagnaci) a spolehlivost bude možná vyšší, ale nemají nikoho, kdo by jel o bednu.
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
- Bydliště: Czech
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Právě to že Buggyra nemá TOP jezdce, mě u nich dává naději na dobrý výsledek
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Aleš o nové Pragovce a DAKARU 2020 v rozhovoru na DAKAR MANIA.
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... ais-praga/
A zatím poslední video jízdy V4Sky.
https://cs-cz.facebook.com/AlesLopraisD ... 835339085/
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... ais-praga/
A zatím poslední video jízdy V4Sky.
https://cs-cz.facebook.com/AlesLopraisD ... 835339085/
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Moc hezkej rozhovor. Podrobnej, informovaný otázky, skoro bez hrubek.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Mě zaujala třeba tahle část ohledně brzd. Přijde mi, že Tatra má vyvinuté závodní kotoučové brzdy s Buggyrou, kde má Buggyra nějaké své know-how a tím pádem zatím nejsou dostupné pro jiné týmy.
Navzdory současnému trendu pokračujete také s bubnovými brzdami. Proč dostaly přednost před kotoučovými?
„Tatra sice kotoučové brzdy má, ale pro nás jsou v tuto chvíli nedostupné. Zkoušeli jsme je získat, ale nepodařilo se. Před časem jsme se pokusili o vlastní vývoj kotoučových brzd. Jednalo se však o velmi náročnou záležitost a nám se to ne úplně podařilo.“
„Zásadní rozdíl je v tom, že bubny při brzdění natemperují velké teplo, které dlouho odeznívá, zatímco teplota kotouče vyskočí na 1200 stupňů a zase rychle spadne dolů. V případě bubnů se tedy musí počítat s dlouhým chlazením a je na pilotovi, aby si s tím poradil a správně zacházel.“
„Kotoučové brzdy jsem chtěl, ale už jsme se s bubny naučili žít. Máme velmi slušné brzdové obložení a díky novému systému elektronického rozdělování brzdné síly od firmy Wabco se vše, co mě na bubnových brzdách štvalo, výrazně změnilo. Auto je dneska při brzdění výrazně vyrovnanější než dříve, kdy ‚přebrzděná‘ zadní náprava často způsobovala nepříjemný negativní smyk. To už teď máme vyřešené. Když jsme vše vyhodnotili, dospěli jsme k závěru, že je pro nás mnohem lepší zůstat u současného systému. Máme know-how ohledně bubnů, obložení, zhruba víme, co to vydrží. Trvalo by dva roky, než bychom stejné znalosti získali s kotouči.“
Navzdory současnému trendu pokračujete také s bubnovými brzdami. Proč dostaly přednost před kotoučovými?
„Tatra sice kotoučové brzdy má, ale pro nás jsou v tuto chvíli nedostupné. Zkoušeli jsme je získat, ale nepodařilo se. Před časem jsme se pokusili o vlastní vývoj kotoučových brzd. Jednalo se však o velmi náročnou záležitost a nám se to ne úplně podařilo.“
„Zásadní rozdíl je v tom, že bubny při brzdění natemperují velké teplo, které dlouho odeznívá, zatímco teplota kotouče vyskočí na 1200 stupňů a zase rychle spadne dolů. V případě bubnů se tedy musí počítat s dlouhým chlazením a je na pilotovi, aby si s tím poradil a správně zacházel.“
„Kotoučové brzdy jsem chtěl, ale už jsme se s bubny naučili žít. Máme velmi slušné brzdové obložení a díky novému systému elektronického rozdělování brzdné síly od firmy Wabco se vše, co mě na bubnových brzdách štvalo, výrazně změnilo. Auto je dneska při brzdění výrazně vyrovnanější než dříve, kdy ‚přebrzděná‘ zadní náprava často způsobovala nepříjemný negativní smyk. To už teď máme vyřešené. Když jsme vše vyhodnotili, dospěli jsme k závěru, že je pro nás mnohem lepší zůstat u současného systému. Máme know-how ohledně bubnů, obložení, zhruba víme, co to vydrží. Trvalo by dva roky, než bychom stejné znalosti získali s kotouči.“
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Zajímavé je i povídání o motoru. Že výkon a točivý moment je paradoxně nižší, ale průběh otáček toč. momentu lepší. A zdá se, že hlavním důvodem změny byly servisní náklady.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Kotouče nejsou k dostání na phoenixech?
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Když vezmu v potaz, jaký problémy s kotouči má Buggyra na okruhovém specialu, tak možná tohle je rozumnější volba...
Jsem na to hodně zvědav, zatím se pragovka tváří, že by mohla fungovat.
Jsem na to hodně zvědav, zatím se pragovka tváří, že by mohla fungovat.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Re: Dakar 2020 - první zprávy
... s tím motorem si Aleš malinko protiřečí. Na začátku říká, že kdo chce dnes uspět, musí mít 1200 koní a automat (což limitovalo Queenu), později říká, že 1000 koní je až dost a všechno je to o krouťáku..... Každopádně, Alešovi odpovědi i zvolený přístup ke konstrukci mají hlavu a patu. Dobře, Vy.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakar 2020 - první zprávy
oldjan: Ale na okruhovém speciálu asi má dosti jiné kotouče než na dakarském (rám vs. roura). A na dakarském měla problémy s ledasčím, ale zrovna s kotouči asi ne...
Re: Dakar 2020 - první zprávy
To vypadá na Roberta Jana Szustkowskeho (a vlevo je Škrobánek....)
To je tedy překvápko.
Jen ty tatry od Bonveru jsou pro Dakar trošku za zenitem. Ani před pěti lety to nebyly konkurenceschopné.....
To je tedy překvápko.
Jen ty tatry od Bonveru jsou pro Dakar trošku za zenitem. Ani před pěti lety to nebyly konkurenceschopné.....
Re: Dakar 2020 - první zprávy
laik:
Jj Phoenix se běžně prodává s kotoučema, ale jestli je v závodním speciálu použita stejná náprava to netuším.
Při použití standartní tatrovácké nápravy Fat Boye občas nečekaně opustil náboj kola už při testování a na následujícím dakaru vlastně také.
Tady sledujte co dělá kolo při testování.
https://www.youtube.com/watch?v=4dbOEJDgFuI
A tady mluví David Vršecký o problémech s kotoučema.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
„Jezdec může jet s kotoučovými brzdami daleko rychleji a přesněji,“ uvádí pro iDNES.cz Vršecký. „Poprvé jsme kotouče nasadili před dvěma lety na přední nápravu a měli jsme s nimi obrovské problémy,“ prozrazuje Vršecký. „Od brzd jde obrovské teplo, zahřívají se náboje a ložiska, komponenty pak mají jinou vůli,“ vysvětluje. V loňském ročníku tým testoval kotoučové brzdy na zadní nápravě.
Jj Phoenix se běžně prodává s kotoučema, ale jestli je v závodním speciálu použita stejná náprava to netuším.
Při použití standartní tatrovácké nápravy Fat Boye občas nečekaně opustil náboj kola už při testování a na následujícím dakaru vlastně také.
Tady sledujte co dělá kolo při testování.
https://www.youtube.com/watch?v=4dbOEJDgFuI
A tady mluví David Vršecký o problémech s kotoučema.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
„Jezdec může jet s kotoučovými brzdami daleko rychleji a přesněji,“ uvádí pro iDNES.cz Vršecký. „Poprvé jsme kotouče nasadili před dvěma lety na přední nápravu a měli jsme s nimi obrovské problémy,“ prozrazuje Vršecký. „Od brzd jde obrovské teplo, zahřívají se náboje a ložiska, komponenty pak mají jinou vůli,“ vysvětluje. V loňském ročníku tým testoval kotoučové brzdy na zadní nápravě.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 8 hostů