Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
JAN B: Ale to se nedá srovnávat. Dakarské speciály měly nápravu bez redukcí v kolech + dohušťování. Tedy konstrukčně dost odlišnou věc. Jak od vojenské 815, která se v roce 1985 snad ani ještě nedělala, tak on 813 už vůbec.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Líbila by se mi kategorie bez asistence. Něco podobného jako mají někteří motorkáři. Veškeré náhradní díly v autě, zrušit omezení objemu motoru. Jen zásoba pneumatik by se mohla doplňovat.
Re: Dakarská hospoda
Honzo, postav auto a jed, budu ti drzet palce
Jen nevim, jakej by melo smysl zruseni max objemu motoru
Jen nevim, jakej by melo smysl zruseni max objemu motoru
Re: Dakarská hospoda
Když se mluví o "sériovosti" aut, nepředstavoval bych si pod tím že tam pojede třístranná sklopka. Představoval bych si pod tím že když tam pojede auto pod určitou značkou, tak bude složený z dílů který maj nějakou oporu v sériové produkci té dané značky. Mělo by se to dle mého názoru týkat především kabiny, motoru a náprav. S tím že požadavek na "sériovost" by byl několik tísícovek vyrobených aut (ne 200ks aby to zas Kamaz nemohl tak snadno ojebávat jako dřív).
Ty součásti by se mohli do nějaký míry dál upravovat, měnit např. převodový poměry, pevností poloosy atd., ale podstata je že by se muselo zkrátka pracovat s tím co konkrétní značna nabízí. Jinými slovy by to znamenalo že by Tatra klidně mohla mít 1000koní, ale muselo by to být na Paccaru. Macíci by museli mít nápravy Iveco (nebo nápravy které Iveco seriově montuje), když chce DeRooy nezávislou nápravu, musel by jezdit Ginaf a upravovat jeho nápravu... To by mi přišlo relativně fér.
Ty součásti by se mohli do nějaký míry dál upravovat, měnit např. převodový poměry, pevností poloosy atd., ale podstata je že by se muselo zkrátka pracovat s tím co konkrétní značna nabízí. Jinými slovy by to znamenalo že by Tatra klidně mohla mít 1000koní, ale muselo by to být na Paccaru. Macíci by museli mít nápravy Iveco (nebo nápravy které Iveco seriově montuje), když chce DeRooy nezávislou nápravu, musel by jezdit Ginaf a upravovat jeho nápravu... To by mi přišlo relativně fér.
Re: Dakarská hospoda
To by ale ještě víc pomohlo továrním týmům. Továrny by upravovali "sériové" komponenty pro "svoje" týmy, malý týmy by se k ničemu srovnatelnýmu nedostali, protože by to nemohli prostě koupit jinde...
A podle těchto pravidel by např. rozhodně nevyrazil Karel Loprais s Pumou v roce 1998 - a to by mi přišlo jako škoda...
A podle těchto pravidel by např. rozhodně nevyrazil Karel Loprais s Pumou v roce 1998 - a to by mi přišlo jako škoda...
Re: Dakarská hospoda
Jarousz Díky Příští týden na něm začnu dělat
Podobný výkon s vyšší spolehlivostí, možná...
Nebo nebýt tak striktní a povolit jen nějaké opravy, výměny.
Závod by to zpomalilo a asi udělalo i dostupnější. Ale určitě nerušit současné kamiony. Spíš udělat další podkategorii.
Podobný výkon s vyšší spolehlivostí, možná...
Nebo nebýt tak striktní a povolit jen nějaké opravy, výměny.
Závod by to zpomalilo a asi udělalo i dostupnější. Ale určitě nerušit současné kamiony. Spíš udělat další podkategorii.
Re: Dakarská hospoda
Kail: Tak ono to tak nějak ale vlastně je... Těžko se pozná, jestli třeba poloosa je z lepšího materiálu než běžná. A kdo jaké díly nabízí, či ne. Je tam velmi malá vymahatelnost.
Hlavní problém je to, že pokud by se to začalo striktně dodržovat, tak je najednou 80% startovního pole venku a všichni odjedou závodit někam, kde to nevadí. Obdobná situace byla kolem roku 2008, kdy se objevila kategorie Variant Kit a FIA homologace. Nakonec měly homologaci dvě Tatry a Ginaf a zbytek se tak nějak vpustil do závodu, protože by tam jinak nikdo nezbyl. Navíc aut schopných jet Dakar nějak na úrovni moc není. Nakonec by to sklouzlo někam ke startovnímu poli plnému Mercedesů Zetros, protože to je optimální řešení. Tady prostě není moc cesta zpět.
Hlavní problém je to, že pokud by se to začalo striktně dodržovat, tak je najednou 80% startovního pole venku a všichni odjedou závodit někam, kde to nevadí. Obdobná situace byla kolem roku 2008, kdy se objevila kategorie Variant Kit a FIA homologace. Nakonec měly homologaci dvě Tatry a Ginaf a zbytek se tak nějak vpustil do závodu, protože by tam jinak nikdo nezbyl. Navíc aut schopných jet Dakar nějak na úrovni moc není. Nakonec by to sklouzlo někam ke startovnímu poli plnému Mercedesů Zetros, protože to je optimální řešení. Tady prostě není moc cesta zpět.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Právě že už to tak dávno není, každej si sesmolí doma co se mu zlíbí a pak to pojmenuje podle kabiny a no stress. Aleše kočkopes už je jen třešnička na dortu.
Podle mně už je to krůček od toho že "kamiony" na Dakaru budou trubková konstrukce přikrytá bakelitem jako je to u osobáků. Tenhle směr se mně osobně nelíbí. Tyhle bugyny by měli jezdit ve zvláštňí kategorii...
Podle mně už je to krůček od toho že "kamiony" na Dakaru budou trubková konstrukce přikrytá bakelitem jako je to u osobáků. Tenhle směr se mně osobně nelíbí. Tyhle bugyny by měli jezdit ve zvláštňí kategorii...
Re: Dakarská hospoda
Tak v podstatě kočkopes není jen Aleše, ale i další auta. Hino kapoťák v podstatě neexistuje, stejně tak MAZ kapotník. A ostatní ze sériovosti nemají skoro nic krom Kabiny, kde je stejně opláštěnej ochrannej rám. Takže pokud by jste chtěli sériovej kamion, tak tam z toho pole nezbude nikdo.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
.... vytvářet nějaké pseudokategorie s vyšší nebo naprostou sériovostí je zhola zbytečné. Pokud někomu nejde o výsledek, ale o dobrodrůžo, může klidně vyrazit s materiálem který může být "sériový". Stačí splnit elementární technický podmínky ASO a mít to na takový úrovni, aby bylo vůbec reálný projet etapu v časovým limitu. Sledovanost a s tím související záležitosti bude mít stejně vždycky jen ta nejvyšší kategorie bez ohledu jak se budou jmenovat. Takže pokud to bude třeba kategorie DKR Truck Prototype NoLimit, tak tam zase pojedou všichni "velcí kluci", a po nějaký nižší kategorii třeba DKR Truck Classic neštěkne pes. Stejný je to už dávno u motorek. Koho zajímá závod a vítěz bezasistenční kategorie Marathon..??
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
K tomu Hinu: mrkněte se na stránky Hino USA a uvidíte tam to kapotové auto. Dokonce prý i existuje s touhle delší budkou. Dokonce se v USA i vyrábí a v míře hojné prodává. Stránky jsou www.hino.com. Hezké auto, budka je součástí designerského kompletu i s kapotou.
Re: Dakarská hospoda
Tak to se omlouvám, myslel jsem že to Hino v kapotě taky neexistuje.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
Ono to dnes funguje tak, že ekonomicky silný tým si nechá naladit motor na 1200 koní s krouťákem 5000Nm, převodovku která ten krouťák ustojí a u Meritoru si objedná nápravy které výkon spolehlivě přenesou na kola a ještě snesou dost šílené zacházení.
Snaží se jim konkurovat Aleš Loprais s motorem do 1000 koní a krouťákem něco přes 4000 Nm na nápravách Tatra, které si musí sám upravit. Podobně je na tom Martin Macík, jen s rozdílem, že jede na maďarských nápravách Rába.
Stačila by nutnost použití 'sériovejch' náprav s možností kvalitního odpružení/tlumení a zesílení hnacího ústrojí. (diferenciál, poloosy) Závod by byl téměř stejně rychlej, jen by se muselo jet trochu více hlavou, protože origo nápravy nesnesou tak brutální zacházení. Příliš mnoho dlouhých skoků nebo větší výlet mimo trať by také mohlo znamenat konec v závodě. Dobrý příklad je Martin Macík na letošním dakaru. Částečně by to smazalo rozdíl mezi ekonomicky silnějším a slabším týmem a občas by to si myslím i docela pěkně zamíchalo pořadím.
Snaží se jim konkurovat Aleš Loprais s motorem do 1000 koní a krouťákem něco přes 4000 Nm na nápravách Tatra, které si musí sám upravit. Podobně je na tom Martin Macík, jen s rozdílem, že jede na maďarských nápravách Rába.
Stačila by nutnost použití 'sériovejch' náprav s možností kvalitního odpružení/tlumení a zesílení hnacího ústrojí. (diferenciál, poloosy) Závod by byl téměř stejně rychlej, jen by se muselo jet trochu více hlavou, protože origo nápravy nesnesou tak brutální zacházení. Příliš mnoho dlouhých skoků nebo větší výlet mimo trať by také mohlo znamenat konec v závodě. Dobrý příklad je Martin Macík na letošním dakaru. Částečně by to smazalo rozdíl mezi ekonomicky silnějším a slabším týmem a občas by to si myslím i docela pěkně zamíchalo pořadím.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
Já si nemůžu pomoci, ale taková "sériovost" by právě českým posádkám (garážníkům bez podstatné podpory automobilky) uškodila nejvíce... Kamaz nebo Iveco by si cestu našly...
Re: Dakarská hospoda
a ptal jste se nekdy kluku, s cim by chteli zavodit a jaky auta by chteli stavet?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů