Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Dobre Sherlocku! Cucel jsem na to na IG a dvere mi s nicim evropskym nesedely. Jestli to bude Workstar, tak je o pristim RCcku rozhodnuto
Re: Dakarská hospoda
Tak jak to vidíte s tou Miss Dakar 2020..???? Také bych se přikláněl, aby se po létech znovu udělala ... i když chápu, že to zabere "organizátorovi" asi dost času...
Re: Dakarská hospoda
.... koukám, že Mentor technice ani Machusovi zjevně moc nevěří......na to kolik údajně stál vývoj jejich SxS , a že za volantem jim sedí jedna ze tří dakarských megastár na startu (dle Mentora) teda nic moc optimismus, spíš alibismus...„Rally spojuje s okruhy snad jen to, že v obou disciplínách mají auta čtyři rola. Martin má na první desítku, Pepa by měl hlavně dojet. Ale jak říkám, mám z toho všeho, včetně atmosféry v týmu, hodně dobrý pocit…“.
https://www.buggyra.com/article/1974/bu ... 3xt0Vdpz_w
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
To jsem zvědav, co říkal JM ve studiu ČT. Včera jsem neměl čas na to kouknout. Hlavně, co bude říkat během a po soutěži.
Tůma, Kubiena, Macháček:
https://sport.ceskatelevize.cz/clanek/m ... 9ea40ee4de
Auta před dakarem:
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... 5-aktualne
Tůma, Kubiena, Macháček:
https://sport.ceskatelevize.cz/clanek/m ... 9ea40ee4de
Auta před dakarem:
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... 5-aktualne
Naposledy upravil(a) mirasat dne čtv pro 05, 2019 4:49 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: Dakarská hospoda
Hele, ja vim, ze vam Mentor lezi v zaludku a ani se ho nechci zastavat...jen mi pripada hejtovat vsechno co rekne jako klukovina.
Ze chteji se ctyrkolkou hlavne dojet mi prijde logicky. Zavod je nejlepsi test a rozbit to hned ve druhy etape, pretoze chteji beduina , jim nijak nepomuze.
Ze chteji se ctyrkolkou hlavne dojet mi prijde logicky. Zavod je nejlepsi test a rozbit to hned ve druhy etape, pretoze chteji beduina , jim nijak nepomuze.
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
No, já bych byl s těmi úvahami opatrnější. Zrovna SxS třída je naprosto nepredikovatelná.
U ostatních kategorií víme, na čem jsme, snad s výjikou Martina Kolomého v osobním autě. Ale většinou se dá říct, kam je reálné s danou posádkou, týmem a autem cílit.
Buggyra je v SxS v bodě nula. Špička té kategorie se v podstatě během roku nikdy nesešla, Buggyra ani Pepa Macháček neměli žádnou možnost konfrontace. ta třída se bouřlivě rozvíjí i po technické stránce, ale co my víme, kde se nyní nachází? To řekne až Dakar. nevíme ani to, jak konkurenceschopné jsou úpravy, které tam Buggyra provedla - ani loňský Dakar nedává žádné opravdu reálné porovnání. Víme to, že Can-Am má v této kategorii asi nejkonkurenceschopnější základní produkt. Ale jaké budou ty upravené?
Jestliže víme vcelku bezpečně, že Macík a Loprais cílí do první pětky, Prokop dejme tomu do první osmičky, Engel dejme tomu do první dvacítky, u SxS, Macháčka i package Buggyry nevíme nic. Alespoń já ne, ale myslím, že Martin Koloc je na tom stejně. Má jistý dobrý pocit z příprav, ale reálně uvidíme až na Dakaru...
U ostatních kategorií víme, na čem jsme, snad s výjikou Martina Kolomého v osobním autě. Ale většinou se dá říct, kam je reálné s danou posádkou, týmem a autem cílit.
Buggyra je v SxS v bodě nula. Špička té kategorie se v podstatě během roku nikdy nesešla, Buggyra ani Pepa Macháček neměli žádnou možnost konfrontace. ta třída se bouřlivě rozvíjí i po technické stránce, ale co my víme, kde se nyní nachází? To řekne až Dakar. nevíme ani to, jak konkurenceschopné jsou úpravy, které tam Buggyra provedla - ani loňský Dakar nedává žádné opravdu reálné porovnání. Víme to, že Can-Am má v této kategorii asi nejkonkurenceschopnější základní produkt. Ale jaké budou ty upravené?
Jestliže víme vcelku bezpečně, že Macík a Loprais cílí do první pětky, Prokop dejme tomu do první osmičky, Engel dejme tomu do první dvacítky, u SxS, Macháčka i package Buggyry nevíme nic. Alespoń já ne, ale myslím, že Martin Koloc je na tom stejně. Má jistý dobrý pocit z příprav, ale reálně uvidíme až na Dakaru...
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
Mimochodem, mrkněte do startovky SxS. je to trochu fádní pohled, pokud jde o značky, ale je zajímavé vidět, že jsou přítomny tovární týmy se sponzoringem velkých energy drinků apod. Stejně tak se angažují velké privátní týmy - Overdrive, South Racing apod. Na Toyotu není jednoduché sehnat peníze, na toto lépe, ale hádám, že ty částky lezou dost nahoru. Zajímavé jsou i fotky okarosovaných verzí - třeba tuhle jsem viděl na tom jakýsi minipickup, posádka č. 451, ve startovce napsáno, že to je Can-Am... je vidět, že tento výrobce se trefil se správným produktem ve správné době na správné místo...
Re: Dakarská hospoda
Jarousz: neřekl bych, že vyjádření názoru je hejtování, ale budiž. Jen mě udivilo, že obvykle ambiciózní Mentor se vyjádří stylem, jako kdyby jejich SxS byl nějakej vehement, kterej povařili po večerech kluci z Roudnický traktorky, a řidič byl jouda, kterej se převrací i při výjezdu ze silážní jámy. Takhle na mě působí slovní spojení "hlavně dojet". Prostě si jen myslím, že se to dalo třeba napsat jinak a lépe. Nic víc, nic míň.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
Do časů mého dětství mě teď občas hodí sledování Youtube. Tento post patří spíše do historie, ale když tady te´d každý chodí jenom do hospody...
tedy:
Na Youtube někdo dává (může to být Česká televize, nevím) starší díly Televizních novin, tedy hlavní večerní zpravodajské relace. Zrovna si projíždím díly na přelomu let 1989 a 1990. Najedu si jezdcem na náhled obrázku, než začne sport. Ten tou dobou většinou moderoval Robert Bakalář. A ve sportu zpravodajství z Dakaru 1990! Přenesl jsem se do tehdejších dob... (stačí si zadat např. Televizní noviny 3.1.1990). V roce 1990 to ještě bylo dobrý. Výsledky přednášel povětšinou pařížský zpravodaj ČST Antonín Kubeš. No a já pokaždé sledoval celé zprávy, abych zjistil, zda:
- Dakar bude ve zprávách, nebo nebude
- Co řeknou a co neřeknou (jiná informace nebyla. pro ty, do se narodili až po roce 1989 ještě jednou: bez internetu, bez zpráv v novinách, bez ničeho. jen tohle a dál nic!)
- jestli řeknou něco o kamionech a je o nich něco známo
- Jestli se tam kamiony objeví
- jestli budou naše
- jestli o nich něco řeknou
K tomu jsem byl s notýskem a tužkou u obrazovky, abych si zakreslil, jak vypadají. A obrazovku, přátelé, jsme měli doma černobílou až do konce roku 1993. To byla panečku sledovačka. To se k Dakaru vytváří pouta trvalého rázu! A kvalita záběrů.... Zkrátka, dnes jsme o 30 let dál.
Dakar 1990 byl ještě dobrý, ale o rok později to byla hrůza hrůz. Až o mnoho let později jsem se dozvěděl, jak krásný a těžký to byl ročník. Ono se o něm totiž skoro ani nepsalo. V časopisech bída, pak jen v dubnu Trucker a fotka Karlovy Tatry. V tom roce 1991 nebyla často o kamionech ani zmínka a až po soutěži to zachraňovaly Sportovní ozvěny a Auto-moto-revue. Vzpomínám si, že tenkrát to vysílali ten konkrétní týden z Bratislavy, takže Bratislava tu informovanost zachraňovala...
A dneska plkáme v dakarské hospodě a probíráte tady každý Kolocův výrok a detaily Alešova auta... Kušte V roce 1990 byste se s bídou dozvěděli, kdo je Koloc a jen byste mohli hádat, zda nějaký Aleš má nějaké auto.
Poslední řádek je míněn samozřejmě v nadsázce Ale je to zajímavé vzpomínání.
tedy:
Na Youtube někdo dává (může to být Česká televize, nevím) starší díly Televizních novin, tedy hlavní večerní zpravodajské relace. Zrovna si projíždím díly na přelomu let 1989 a 1990. Najedu si jezdcem na náhled obrázku, než začne sport. Ten tou dobou většinou moderoval Robert Bakalář. A ve sportu zpravodajství z Dakaru 1990! Přenesl jsem se do tehdejších dob... (stačí si zadat např. Televizní noviny 3.1.1990). V roce 1990 to ještě bylo dobrý. Výsledky přednášel povětšinou pařížský zpravodaj ČST Antonín Kubeš. No a já pokaždé sledoval celé zprávy, abych zjistil, zda:
- Dakar bude ve zprávách, nebo nebude
- Co řeknou a co neřeknou (jiná informace nebyla. pro ty, do se narodili až po roce 1989 ještě jednou: bez internetu, bez zpráv v novinách, bez ničeho. jen tohle a dál nic!)
- jestli řeknou něco o kamionech a je o nich něco známo
- Jestli se tam kamiony objeví
- jestli budou naše
- jestli o nich něco řeknou
K tomu jsem byl s notýskem a tužkou u obrazovky, abych si zakreslil, jak vypadají. A obrazovku, přátelé, jsme měli doma černobílou až do konce roku 1993. To byla panečku sledovačka. To se k Dakaru vytváří pouta trvalého rázu! A kvalita záběrů.... Zkrátka, dnes jsme o 30 let dál.
Dakar 1990 byl ještě dobrý, ale o rok později to byla hrůza hrůz. Až o mnoho let později jsem se dozvěděl, jak krásný a těžký to byl ročník. Ono se o něm totiž skoro ani nepsalo. V časopisech bída, pak jen v dubnu Trucker a fotka Karlovy Tatry. V tom roce 1991 nebyla často o kamionech ani zmínka a až po soutěži to zachraňovaly Sportovní ozvěny a Auto-moto-revue. Vzpomínám si, že tenkrát to vysílali ten konkrétní týden z Bratislavy, takže Bratislava tu informovanost zachraňovala...
A dneska plkáme v dakarské hospodě a probíráte tady každý Kolocův výrok a detaily Alešova auta... Kušte V roce 1990 byste se s bídou dozvěděli, kdo je Koloc a jen byste mohli hádat, zda nějaký Aleš má nějaké auto.
Poslední řádek je míněn samozřejmě v nadsázce Ale je to zajímavé vzpomínání.
Re: Dakarská hospoda
Mám to taky tak nějak nastavené,myslím tím sledování Dakaru.
Kdyby mi někdo v roce 1987-88 řekl,že v roce 2017 budu on line v kuchyni na noťasu
sledovat přímý přenos bolivíjské TV z Jakaru a kliknutím se dostanu na iritrack z AER
a to vše i na mobilním!!!telefonu tak si pomyslím chlapče ty jseš blázen
A ejhle je to tu.Koncem ledna vyšel článek ve Světě Motorů a to bylo slávy
Kdyby mi někdo v roce 1987-88 řekl,že v roce 2017 budu on line v kuchyni na noťasu
sledovat přímý přenos bolivíjské TV z Jakaru a kliknutím se dostanu na iritrack z AER
a to vše i na mobilním!!!telefonu tak si pomyslím chlapče ty jseš blázen
A ejhle je to tu.Koncem ledna vyšel článek ve Světě Motorů a to bylo slávy
Re: Dakarská hospoda
To ani nemusíme chodit do devadesátek. Však ještě v roce 2005 jsme doma neměli internet, takže jsem večer čekal na sportovní zprávy, jestli něco bude. Druhý den ve škole jsem pak hned ráno běžel do počítačovny kouknout se na krátký článek, který někdo nabušil v noci po dojezdu etapy. To také byla jediná informace o dění v závodě.
Když byla nějaká krize, tak se dalo na telefonu přes GPRS dostat na jakýsi internet pro mobily, kde se daly najít třeba výsledky etapy. Ale stálo to hroznzý peníze (pro mě), takže se člověk kouknul a bylo po kreditu.
Ani nevím, kdy se objevil online Tracking. Někdy 2007? To je tak rok, kdy jsem to začal pořádně registrovat.
Informací bylo vůbec po málu. Většinou nic, až někdy v listopadu nějaké fotky z testování a pak fotky a článek z odjezdu. A od Macíků bylo každý rok video z testování podbarvené písničkou Cirque Du Soleil - Alegria. Snad 3 roky po sobě. Jedno z nich ZDE
Jak to tam propálí 0:43, to je krása. I ta technika. Dneska se řeší mapy motorů, automatické převodovky a sladění převodovek s motorem, hybridní pohony. Tenkrát? LIAZKa s lepším turbem "načudlovaná" na 650 koní a nejen že neměl automat, on tam neměl ani synchrony! A jak to jelo. Si až zpětně člověk uvědomí jaký to byli řízci (ještě jsou samozřejmě). Ikdyž kdo ví, třeba to měli vlastně jednodušší.
Když byla nějaká krize, tak se dalo na telefonu přes GPRS dostat na jakýsi internet pro mobily, kde se daly najít třeba výsledky etapy. Ale stálo to hroznzý peníze (pro mě), takže se člověk kouknul a bylo po kreditu.
Ani nevím, kdy se objevil online Tracking. Někdy 2007? To je tak rok, kdy jsem to začal pořádně registrovat.
Informací bylo vůbec po málu. Většinou nic, až někdy v listopadu nějaké fotky z testování a pak fotky a článek z odjezdu. A od Macíků bylo každý rok video z testování podbarvené písničkou Cirque Du Soleil - Alegria. Snad 3 roky po sobě. Jedno z nich ZDE
Jak to tam propálí 0:43, to je krása. I ta technika. Dneska se řeší mapy motorů, automatické převodovky a sladění převodovek s motorem, hybridní pohony. Tenkrát? LIAZKa s lepším turbem "načudlovaná" na 650 koní a nejen že neměl automat, on tam neměl ani synchrony! A jak to jelo. Si až zpětně člověk uvědomí jaký to byli řízci (ještě jsou samozřejmě). Ikdyž kdo ví, třeba to měli vlastně jednodušší.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Já jsem tu ťukal pěstičkou a skřehotal volátkem po přímém přenosu přímo od ASO. Přímý přenos obecně dneska není až tak drahá záležitost, byť je rozdíl mezi přenosem hokejového utkání a přenosem z Dakaru. Ale říkám si. Jedna kamera na startu, jedna na odpočívacím CP, jedna v cíli. Vrtulníky jsou ve vzduchu stejně pernamentně a kamery mají dávno. Už je jen otázka, jestli z toho vyrábět přenos se vším všudy. Nebo poslat ven každou kameru zvlášť. Vyrábět sumarizační videa z každé etapy je sice fajn, ale docela pracné. Navíc přijde po 24 hodinách, kdy už všichni vědí z trackingu, večerních, či ranních zpráv jak to dopadlo. Je tedy jen otázkou, kolik to stojí dnes tak, jak to je, kolik se na těch opožděných videích dá vydělat a jaká by byla bilance přímého přenosu.
Že to vysílala Bolívijská TV bylo fajn, ale furt to byl jen zlomek Dakaru. Přenosy na Facebooku od fanoušků stojících po trati jsou sice kolikrát jedinou online obrazovou informací akorát ta komunita je čím dál uzavřenější a né všichni mají registraci (včetně mě - a tak to i zůstane). Navíc na spoustu věcí už nestačí ani ta obecná registrace. Taky je otázkou, kolik lidí bude stát letos po trati.
Važím si trackingu i sumarizačních videí, to rozhodně. Akorát , když tracking zamrzne, tak sedím zde na fóru a čekám, jestli někdo nepísne info přímo od týmu.
Že to vysílala Bolívijská TV bylo fajn, ale furt to byl jen zlomek Dakaru. Přenosy na Facebooku od fanoušků stojících po trati jsou sice kolikrát jedinou online obrazovou informací akorát ta komunita je čím dál uzavřenější a né všichni mají registraci (včetně mě - a tak to i zůstane). Navíc na spoustu věcí už nestačí ani ta obecná registrace. Taky je otázkou, kolik lidí bude stát letos po trati.
Važím si trackingu i sumarizačních videí, to rozhodně. Akorát , když tracking zamrzne, tak sedím zde na fóru a čekám, jestli někdo nepísne info přímo od týmu.
Re: Dakarská hospoda
Chlapi zapomněli jste na teletext takový předvoj domácího internetu a nejvíc mě štvalo když jsem byl někde na návštěvě, dospěláci plkali a v televizi běžely branky body vteřiny já zahlédl Tatry, Lazky nic neslyšel a nikoho to nezajímalo , ale ten pocit dětské dušičky naplněné radostí, že jsem viděl v televizi dakarky byl fakt nádherný
Re: Dakarská hospoda
hehe, to byly casy
Mirasate, ja ti nevim, kdo by na ty primy prenosy koukal....Jsem rad, kdyz stihnu vecerni souhrn a ozveny v zaznamu. Rano sjuedu tymovy reporty a jsem spokojenej.
Jestli chces videt Dakar nazivo, ukaz se na RC Dakaru
Mirasate, ja ti nevim, kdo by na ty primy prenosy koukal....Jsem rad, kdyz stihnu vecerni souhrn a ozveny v zaznamu. Rano sjuedu tymovy reporty a jsem spokojenej.
Jestli chces videt Dakar nazivo, ukaz se na RC Dakaru
Re: Dakarská hospoda
Jooo, já taky vyrůstal na teletextu kde jsou ty časy..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 45 hostů