Galerie, downloady, témata, ... jednotlivých uživatelů

Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber

Odpovědět
Mareczek
Příspěvky: 424
Registrován: čtv úno 18, 2016 9:27 am
Bydliště: Karviná

Re: Prouza88

Příspěvek

Nechtěl bych to zažít nikdy. Zlomilo by to 90 lidí ze 100.


Se ti divím že jsi nepřešel k českým drahám :D :D :D :D :D :lol: jen pro odlehčení :dance: :lol:
úte úno 11, 2020 8:01 pm

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

To je vůl :D No vlastně chyblělo pár vteřin a přestoupil sem rovnou na strojvůdce rychlíku :doh:
Pár průserů bylo, to jo, ale tak mě nenapadá, co že sem to naopak jako šofér dokázal? :think:
Někam vyjel kam nikdo, nebo trefil, projel kudy to nešlo, nebo tak něco, zkrátka něco dokázal.. To je asi špatný povolání :think:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
úte úno 11, 2020 8:30 pm

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

To Mareczek:
Který Picasso, mám dvě :D C3 a C4 :D
Obě bluehdi 2016, 1.6 100k a 2.0 150k.. vyšší výbavy.. Jako je to citron(dcerka říká citroven :D ), tak sem tam něco chrastí nebo vrže. To menší mám od nova (za 300tis supr kup) a krom toho, že mi tam zmrzla nafta, fridex a adblue při -10° tak OK.. 5L na sto ve městě, mám přelisovanou olej. vanu kvůli vypouštění oleje, aby vytek všechen a dělal sem přední kotouče(blato ve 40tis).. servisuju doma, olej po 7tis kvůli městu..byly nějaký svolávačky zatím dobrý, tahám s tím dvouosák a trpí spojka. Sou tam extradlouhý převody(sem chtěl) 2000ot ve 120km/h..
Granda sem koupil loni, v áčkách mělo necelí 3 roky za 290tis. Z Francie, asi stočený na 150, ale papíry a štítky sedí. Musel sem udělat ložiska, a byly dokopaný gumy :roll: Teď nám 180 a zrovna NEřeším prasklou klapku dvouzóny, kdy spolujezdec má furt zimu :mrgreen: Rozebírat to nebudu. Ztrácela se voda, bo je tam prasklá příruba u nejakýho čidla a budu dělat přední kotouče, nebo možná pošetřím a dám tam za 300 desky a kotouče zbrousím bo maj akorát 2mm hranu.. nevím, teď potřebuju kola a STK.. Jinak jen jezdím, olej po 10-13tis, podle toho jak se mi nezdá. Dělám průplachy při výměně, olejem z práce :mrgreen: Liju leta VIF do nafty.. Mám 7míst, a chcu druhý s automatem a koulou, tohle má taky gut špajsku na dálnicu 2000ot při 120km/h.. Dobře se to řídí(obě), má to supr displej, kufr, cesta neunaví a díly na to nejsou drahý, teda takový ty spotřební, je to celkem jednoduchý podvozkově takže docela držák.. ale za 4-5 let to dám rači pryč a koupím zas nový :D
Obrázek
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
úte úno 11, 2020 9:17 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1489
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Prouza88

Příspěvek

Drsný příběh s vlakem :shock: Koukám, na netu je vše http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU ... strici.pdf
stř úno 12, 2020 7:30 am

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

Ty v*le Adjunkte, kdes to vzal :shock: Děláš na drahách ne :D No nepamatuju si to už přesně no, ten Uničov tam nějak figuroval, ale ten vlak opravdu nebrzdil, zabrzdilo se jim to nějak při nárazu a to záznamové zařízení nešlo, ale byl tam zaznamenám příchozí hovor(myslím že se postarala dráha, jinak by nic nedostali). Ty nohy škrtli, při prvním nájezdu, proto byly stopy, ta zpráva je stará, byly tam vidět po nárazu stopy od noh do boku, který byly ale o metr dál. Při tom když se ta herka zastavila byly nohy 10cm nad kolejema, jak sme pak dokázali :wink: Ostatně dole máte fotku toho přejezdu, udělejte si obrázek sami, já si troufnu si říct, že bych to projel dnes normálně(nemám zvedačku a nohy vysoko), aniž bych tam šaškoval :think: Ale je to už let a psal jsem z patra..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
stř úno 12, 2020 8:00 am

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1489
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Prouza88

Příspěvek

No, to už je dnes stejně jedno. Tohle je na webu drážní inspekce. A opravdu tam už osadili značku zákazu vjezdu vozidel nad 12 m...
stř úno 12, 2020 8:21 am

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

Tak je no. Jen mě tak napadá, kdybych se bejval na ty jejich zákazy, mezi kerejma sem tam kličkoval(bo objížďka nikde), vykašlal, a jel přímo, tak sem k tomu přejezdu vůbec nedojel.. Český značení no, se snažíš jet kudy můžeš a pak dojedeš někam kam už nemůžeš :D
No a vlastně to couvání vysvětluje, proč si vzpomínám, že mě u soudu drbali za řazení na přejezdu(prej se nesmí :roll: ). Sem to tam měl asi nechat hned, nebo co :think:
A ať to uzavřem:
Na návěsu, vlivem krutu na tom přejezdu praskla zduchová trubka, kdesi za točnou a proto se to postupně zastavilo a nešlo odbrzdit.. Jak sem hrábl na měchy(dal doraz a počkal jen až to prázdný vyletí), nečekal sem a jel a kompresor už to pak nedal na volnoběh, ze vzduchojemů to vzalo zbylej vzduch na měchy a trvalo by hodinu, než by to přes tu prasklinu nafoukalo do návěsu aspoň 6bar.. Bohužel bez důkazu. A hadice mi nespadli, jak někteří tehdá podsouvali :wink:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
stř úno 12, 2020 8:54 am

Alešek01
Příspěvky: 25
Registrován: čtv úno 06, 2020 9:58 pm

Re: Prouza88

Příspěvek

No tak to je prdel ty vole. Myslím, že bych se zabil hned, jak by mi vlak sundal auto. To jako všechna čest. Bych se na místě zesral hned, jak by tam ta herka zůstala.
stř úno 12, 2020 8:32 pm

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

Jó to kdyby se tu pochlubil každej, to bych byl eště břídil :D Ale práce mě bavit ani tehdá nepřestala, a dneska sme jinde 8) Byť dálnice už sem přehltanej.. Musím to trochu posunout zas, bo mrhám talentem :D
Ale krásně je na tom vidět, že to není žádná prdel, jedna malá "aninechyba" a průser jak hrom, to pak jen zíráš, když vidíš jak to nad tebou s*rou a nic se neděje. Šak už sem je taky párkrát zdrbal, že dělat já tak jak oni, tak tu máme mrtvoly :doh: No třeba se z toho poučí i někdo další..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
stř úno 12, 2020 9:00 pm

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

V tématu "Jízda v zimě" jsem dával jak jezdím na "podhuštěnejch" pneu.. kolem pneu existuje mnoho mýtů, polopravd a omylů, že se k tomu musím vrátit :think:
Někteří ste si tam klepali na čelo(mě za zádama :mrgreen: ) tak sem hodím nějaký tabulky a trochu to osvětlím..
Obecně lze říct, že čím větší tlak, tím větší nosnost, rychlost, nižší valivý odpor, nebo opotřebení a lepší spotřeba. Jenže když vás zajímá i třeba trakce, brzdná dráha, komfort, nebo i čistící schopnost pneu, tak musí tlak dolů. Proto taky nečtu testy pneumatik, byť pod záštitou třeba ADACu.. Vemou dvacet sad a zkouší, ale co tlak? Nešlo by třeba vítěze postrčit správným nahuštěním :think: Šlo, a proto v jednom testu vyhrají ti, a v druhým zase tamti.. maj jiný auto, jinej tlak, jinej povrch jinou teplotu jak gum, tak povrchu, jinou sérii pneu, jinou šíři disku.. To vše je děsná věda a na tu šofér nemá čas. Dostane auto, na něm gumy a jediný co, tak hlídá tlak a hloubku vzorku.. Takže aby pneu podala optimální výkon ve všech směrech, výrobce předepisuje tlak, pro určité zatížení(i rychlost a třeba i povrch). Tak když vím, že mám na hnané 315/70 a spočítám si tlak na nápravu třeba 8t, kouknu do tabulky a vím že mám foukat 6bar, pokud chci využít pneu v každém směru :wink: Třeba Michelin má takový tabulky pro každou řadu pneu co vyrábí. Michelin truck tire data book kdyby někdo hledal..
Obrázek
Tady poněkud univerzálně, dle velikosti pneu.
Obrázek
Už to dává smysl že :wink: Samozřejmě nešteluju tlak po každý vykládce, většina z nás to má nabombený na max, a v letě nedělá chybu, některé parametry pneu ale pak nejsou optimální a proto taky jednomu pneu nevydrží, jednomu kloužou a nezatáčí.. Tento tlak předepsaný výrobcem je doporučený, nikoli nařízený, a tedy dle potřeby ho mohu v rámci mezí upravit.. Na to sou tyhle tabulky, kde vidíte i tlak minimální :wink:
Další věcí je to, že v případě trakce na hnané nápravě je problém s vydutím silnice. Proto někdo doporučuje foukat venkovní pneu na vyšší tlak a přesně o to mi teď jde. Obzvláště v zimě a třeba s řetězama, dokáží správně nahuštěné pneu o ten malej kousíček víc, vůbec při plné tonáži. Obrázek pojednává o něcem jiném ale pro představu:
Obrázek
Pokud vím, že budu potřebovat zatížení až 11t na hnané, mám foukat dle tabulek výše ~8bar, no ale co takhle foukat ~7bar vnitřní a ~9bar venkovní? Na rovné cestě zátěž ponesou venkovní kola a na, v mém případě lesní cestě, vnitřní pneu poskytnou trakci a s řetězy na venkovních omezí oběšení, kdy se řetězy protočí a zůstanou vevzduchu :wink: Třebas malá výhoda, ale i tak, to už nechám na Vás :think:

No když se nad tím tak zamyslím, tak bych měl míň premejšlet :mrgreen:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
pát úno 14, 2020 3:41 am

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

Pak tu máme třeba známý mýt, že širší kola mají vyšší odpor a tedy spotřebu.. Né tak docela :D Pokud vememe stejné auto a stejný rozměr pneu, pouze vezmem širší pneu na širším disku a narychtujem správný tlak. Tak ta pneumatika bude méně rozpláclá protože je širší a bude mít méně deformovanou bočnici ale kontaktní plocha pneu bude stejná, jen orietovaná né podélně, ale příčně, což je výhodnější, že :wink: Asi takhle:
Obrázek
Všimli jste si, že když vyměníte zimní(ouzké) za letní(široké), tak je auto vyšší? No to je tím, že ty pneu dle výrobce musí mít stejný průměr(s drobnou tolerancí), ale přesto je ta širší méně rozpláclá a tedy vyšší, změřte si to :wink: Nemluvě o opotřebení, kdy ta pneu najede mrak km navíc..
A všimli jste si, že ty letní, široké víc tahaj za ruce v kolejích? No za to může osa poloměru rejdu, né šířka pneu :wink:
Obrázek
Tak pokud vám to vadí, tak ty letňáky netahejte tak pěkně ven z blatníků, volte vyšší ET(zális) a bude po problému :wink:
Třeba tady na to máte konfigurátor, anglicky "scrub radius":
https://www.wheel-size.com/calc/
Dotazy? :mrgreen:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
pát úno 14, 2020 7:55 am

153
Příspěvky: 1143
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Prouza88

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) 153 dne čtv črc 21, 2022 3:37 pm, celkem upraveno 1 x.
pát úno 14, 2020 11:07 am

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Prouza88

Příspěvek

Pane kolego, Einstein pravil něco jako: "Teď když se do toho dali vědátoři, tak tomu nerozumím ani já sám" :D
Ani mě nenapadlo že by někdo takhle přemýšlel, nicméně, pojem "na hnané" je užit proto, že tu nápravu něco žene, tedy motor a je na ní oněch 11t trakce. Velikost tření fyzikálně závisí na hmotnosti tělesa, na ploše nezávisí, poněkud divné a praxe hovoří jinak, leč je to tak. No a ta náprava sama od sebe nic nežene(byť následně žene celé vozidlo) a i když by byla jen "hnaná" po staru, tak trakci bychom snad mohli vzít i jako tření při brždění či manévrování a to aby to nebylo matoucí, ani hnací být nemusí.. Navíc zde šlo, spíše než o rozlišení nápravy dle toho, zda je poháněná či nikoliv, o to, že se jedná o tu zdvojenou nápravu(podobně jako termín "aetr" mezi řidiči) :wink: Čeština se holt posunula a myslím, že zrovna Vy pane kolego nemáte problém s pochopením jazyka, a tak to beru jako přátelské popíchnutí :D Však tu taky nepřednáším na VUTčku, ale su na truck fóru :think: Stejně tak předpokládám, když už Vám neunikla chybička ve formě obsahu, že jste pochopil samotný obsah. A o to jde především :idea:
Některé mé myšlenky se nesetkávají s pochopením, a mám s tím ve svém okolí problém celý život :doh: My řidiči jsme tvorové jednodušší, a proto volme lehčí formu, kde pak neunikne plno zajímavostí :wink:
Naposledy upravil(a) Prouza88 dne pát úno 14, 2020 12:27 pm, celkem upraveno 6 x.
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
pát úno 14, 2020 11:57 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Prouza88

Příspěvek

Nevím, jestli by sis něměl raději jít lehnout, Prouza... Ten poslední řádek z horního obrázku (rolling resistance - high/low) znamená co??? :idea:
pát úno 14, 2020 11:59 am

153
Příspěvky: 1143
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Prouza88

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) 153 dne čtv črc 21, 2022 3:37 pm, celkem upraveno 1 x.
pát úno 14, 2020 12:18 pm

Odpovědět

Zpět na „Uživatelská sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů