Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: lesovozy
Jestli tam nemá němec ani výmennou nástavbu, tak máš smůlu no
Jinak pořád žádnej pokrok, furt to samý, buď tupláky, vlek nebo 6os.. Teď si teda nakápl ještě ty návěsy na vlaky nebo jak se tomu říká, jak je berou nakladačem(ten sem táhl jednou, čuměl sem a měl poslední nápravu posunutou, ale stejně jen 8t na rakouskejch notách) a maj 41t na vnitru..
Co se týče gum, taky si to hlídejte, žiletky maj sotva 7.5t dohromady, vůbec jak firma šetří a veme levný. Jinak co mám třeba teď balony, tak 4500kg, ale pokaď není paragraf tak 40t max a čau Se obávám kolego, že víc v těch paragrafech nevyšťouráme. Uvidíme s čím přijdou "dřeváci", ale ti to maj spíš pro soupravy, no a pak se zeptám, ale vidím to bledě..
Jinak pořád žádnej pokrok, furt to samý, buď tupláky, vlek nebo 6os.. Teď si teda nakápl ještě ty návěsy na vlaky nebo jak se tomu říká, jak je berou nakladačem(ten sem táhl jednou, čuměl sem a měl poslední nápravu posunutou, ale stejně jen 8t na rakouskejch notách) a maj 41t na vnitru..
Co se týče gum, taky si to hlídejte, žiletky maj sotva 7.5t dohromady, vůbec jak firma šetří a veme levný. Jinak co mám třeba teď balony, tak 4500kg, ale pokaď není paragraf tak 40t max a čau Se obávám kolego, že víc v těch paragrafech nevyšťouráme. Uvidíme s čím přijdou "dřeváci", ale ti to maj spíš pro soupravy, no a pak se zeptám, ale vidím to bledě..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: lesovozy
Já myslel jako němec v zákoně Bo podle naší logiky a vlastně nelogiky výkladu zákona, máš výměnnou nástavbu ne Jinak se "terazky" shodnem, že do lesa XXL TGX s dálničníma "fuel save" pneu nepatří, a to speciálně když není na velkejch kolech.. Ostatně ani na sklopku třeba. Jeden kolega tu psal že jim do sklopky kupují tahače na vzduchu.. pochopili Tady se nebojím, že by velká špedice(kde do lesa nejel nikdo nikdy od šoféra až po nevím koho), koupila něco spešl, byť háky sou..
A nevzdávejte to pane kolego, nejhorší je přestat, tělo pak atrofuje
A nevzdávejte to pane kolego, nejhorší je přestat, tělo pak atrofuje
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: lesovozy
Dle par. nesmí nákladní vozidla s přívěsem přesáhnout §umu celkové váhy (max. 44t}, stejně tak jako sumu zatížení náprav při přepravě kulatiny z lesa nebo při přepravě mléka k technicky nejblíž přístupnému nádraží, nebo ke zpracovatelskému podniku, neivíc však 100km vzdušnou čaroq. jestliže je zadní náprava přívěsu opatřena dvoií montáží kol. nebo jestliže má každé z obou vozidel víc než dvě nápraw. 2.} Problém - přeprava kulatiny,z le§a"
Občas dochází ke stížnostem, jestliže je dříví z lesa skladováno na tzv. meziskladech v lese (např. mýtinách) a je přepravováno v pozdějším časovém období.
3.} Řefuní ž hlediska nákladní dopralry je spojen pojem přeprava kulatiny,,z lesa" s dalŠí přepravou z: - Kalamitních míst (mýtin) - Lesní louky - Zemědělských a lesních pozemcích, které přímo hraničí s lesem, i když je k jejich dosažení nutno překročit lesní nebo nákladní cestu.
Je-li dříví meziskladováno na výše wedených plochách, nevzniká z pohledu ministerstva dopravy, inovace a technologie žádné pochybení, pokud se jedná o další přepravu z těchto ploch pod pojmem přeprava dříví,z lesa".
Jinak je to ovšem v případě, je-ti dříví meziskladováno ve skladech mimo lesní území. Toto řešení se vywořilo hlavně kvůli rychlému přemístění dříví z lesa. V tomto případě nemá ministe§tvo dopravy, inovací a technologie důvod upřednostňovat pozdější přepravu dříví (přerušeno kvůli skladovánfl v porovnání § ostatními přepravami.
a.} Vyiímky
V případě zvláštních událostí (např. přivlivu počasí a kalamitě, kdy je potřeba dříví co nejrychleji dostat z lesa} můžou být uděleny w,jimky.Tyto musí b,ýt ale v každém případě odůvodněny. O tom, jestli se skutečně jedná o zvláštní událost, o případném udělení výjimky větších přepravovaných nákladů rozhoduje v každém samotném proce§u hejtman, kdy zohledňuje vzniklé škody a samotnou potřebu konat.
a
5.) Rowroceno§t §uper Single Tlres" s dvoií montáží kol
Ministerstvo dopravy, inovací a technologie udává v potaz rovnocennost tzv. Super Single Tires s dvojí montáží kol:
Super Single Pneu s rozměry: 425/55 R19,5 435/50 R19,5 425/65R22,5 435/65 R22,5 455l4oR22,5 455145R22,5 495145R22,5
jsou podle24 odst. a zákonu o nákladní dopravě technický přípustné. b) obutí v rozměrech 385/55 R22,5 a 385/65 R22,5 se podle §a odst. a zákona o nákladní dopravě považuje za technicky přípustné pouze v případě, je-li vozidlo vybaveno vzduchovým pérováním. Tímto nesmí nákladní vozidla s přívěsem přesáhnout §umu celkové váhy, stejně tak jako sumu zatlíení náprav (44t} při přepravě kulatiny z lesa nebo při přepravě syrového m|éka k technicky nejblíž přípustnému nádraží, nebo ke zpracovatelskému podniku, nejvíc vŠak 100Podle par.km vzdušnou čarou, jestliže je zadní náprava přívěsu opatřena dvojí montáží kol, nebo podle vypsaných příslušných vybavení (v bodě a| nebo b}l, nebo jestliže mají obě vozidla víc než dvě nápravy.
Občas dochází ke stížnostem, jestliže je dříví z lesa skladováno na tzv. meziskladech v lese (např. mýtinách) a je přepravováno v pozdějším časovém období.
3.} Řefuní ž hlediska nákladní dopralry je spojen pojem přeprava kulatiny,,z lesa" s dalŠí přepravou z: - Kalamitních míst (mýtin) - Lesní louky - Zemědělských a lesních pozemcích, které přímo hraničí s lesem, i když je k jejich dosažení nutno překročit lesní nebo nákladní cestu.
Je-li dříví meziskladováno na výše wedených plochách, nevzniká z pohledu ministerstva dopravy, inovace a technologie žádné pochybení, pokud se jedná o další přepravu z těchto ploch pod pojmem přeprava dříví,z lesa".
Jinak je to ovšem v případě, je-ti dříví meziskladováno ve skladech mimo lesní území. Toto řešení se vywořilo hlavně kvůli rychlému přemístění dříví z lesa. V tomto případě nemá ministe§tvo dopravy, inovací a technologie důvod upřednostňovat pozdější přepravu dříví (přerušeno kvůli skladovánfl v porovnání § ostatními přepravami.
a.} Vyiímky
V případě zvláštních událostí (např. přivlivu počasí a kalamitě, kdy je potřeba dříví co nejrychleji dostat z lesa} můžou být uděleny w,jimky.Tyto musí b,ýt ale v každém případě odůvodněny. O tom, jestli se skutečně jedná o zvláštní událost, o případném udělení výjimky větších přepravovaných nákladů rozhoduje v každém samotném proce§u hejtman, kdy zohledňuje vzniklé škody a samotnou potřebu konat.
a
5.) Rowroceno§t §uper Single Tlres" s dvoií montáží kol
Ministerstvo dopravy, inovací a technologie udává v potaz rovnocennost tzv. Super Single Tires s dvojí montáží kol:
Super Single Pneu s rozměry: 425/55 R19,5 435/50 R19,5 425/65R22,5 435/65 R22,5 455l4oR22,5 455145R22,5 495145R22,5
jsou podle24 odst. a zákonu o nákladní dopravě technický přípustné. b) obutí v rozměrech 385/55 R22,5 a 385/65 R22,5 se podle §a odst. a zákona o nákladní dopravě považuje za technicky přípustné pouze v případě, je-li vozidlo vybaveno vzduchovým pérováním. Tímto nesmí nákladní vozidla s přívěsem přesáhnout §umu celkové váhy, stejně tak jako sumu zatlíení náprav (44t} při přepravě kulatiny z lesa nebo při přepravě syrového m|éka k technicky nejblíž přípustnému nádraží, nebo ke zpracovatelskému podniku, nejvíc vŠak 100Podle par.km vzdušnou čarou, jestliže je zadní náprava přívěsu opatřena dvojí montáží kol, nebo podle vypsaných příslušných vybavení (v bodě a| nebo b}l, nebo jestliže mají obě vozidla víc než dvě nápravy.
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
Re: lesovozy
Takový překlad z Rakouské vyhlášky
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
Re: lesovozy
Čumím, a velký dík! Mohl bys prosím odkaz nebo odkud si čerpal, ať si to stáhnu v němčině Nic takového sem nenašel, ale teď vím co aspoň hledat, bo pořád je tu šance, že to platí pro vleky(na návěs si nedovedu takový balony představit), ale je to tam
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: lesovozy
Já se k tomu hledání dostanu až tak v úterý. Nicméně je potřeba to najít v originále, pro případnou kontrolu, a zjistit zda a jak to platí. Především pak se jedná o standartní verzi pneu 385/atd.. a potažmo i rozvor. Jinak je to téměř bezpředmětné, 18t+24t je 42t a to na nápravy za boha nevyjde Kola tedy měnit nebudem a vozit budem hlavně tak, aby sme se vešli do váhy, ona pak ta hranice 44t je luxusní rezerva pro případ náhody Ony mičudy sou pak často namontované právě na vlekách s výměnnou nástavbou a lowdeck, pokoukejte
Obdivuji tvoje zapálení pane kolego a ochotu pomoci, to se bude muset rentovat
Obdivuji tvoje zapálení pane kolego a ochotu pomoci, to se bude muset rentovat
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: lesovozy
Proč řešíte mičudy? Je tam rovnocenost pro 385, pokud je použité vzduchové pérování! Takže to platí prakticky pro všechny návěsy.
Jinak jezdíme tam mnoho let, i vícekrát denně a opravdu raci uznávají 44t, dokonce nikdy neřešili rozvor. Omlouvám se, zdroj uvádět nebudu, nebylo to "jednoduché" se k tomu dostat.
Jinak jezdíme tam mnoho let, i vícekrát denně a opravdu raci uznávají 44t, dokonce nikdy neřešili rozvor. Omlouvám se, zdroj uvádět nebudu, nebylo to "jednoduché" se k tomu dostat.
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
Re: lesovozy
Hmm, no neva, zkusím najít, když nenajdu, zeptám se na hatích..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: lesovozy
Tak sem pohledal Ještě se zeptám na Hatích, jak tam budou, protože v zákoně o dopravě to nemaj a asi ani nikdy neměli. Tak je to buď:
1. Celý blbost(se přikláním)
nebo
2. Je to jen místní úprava, vyhláška nebo metodický pokyn pro kontrolory(nevím, neumím najít)
anebo
3. Je to celý jen koupená vyjímka(někde daj, někdy ne)
Uvidíme, pak dám vědět, ale budu rád i za další info hlavně jaká je situace v Německu(44t na jakým autě atd)
Edit: Beru z5, maj to jako Verordnung(vyhášku)
Pane kolego 153 teď už víme, co hledat.. O rozvoru ani zmínky
https://www.wko.at/branchen/stmk/transp ... Gleic.html
1. Celý blbost(se přikláním)
nebo
2. Je to jen místní úprava, vyhláška nebo metodický pokyn pro kontrolory(nevím, neumím najít)
anebo
3. Je to celý jen koupená vyjímka(někde daj, někdy ne)
Uvidíme, pak dám vědět, ale budu rád i za další info hlavně jaká je situace v Německu(44t na jakým autě atd)
Edit: Beru z5, maj to jako Verordnung(vyhášku)
Pane kolego 153 teď už víme, co hledat.. O rozvoru ani zmínky
https://www.wko.at/branchen/stmk/transp ... Gleic.html
Pozor, to se nevztahovalo na 44t celkovou, jako že pak můžeš, ale je to normální podmínka, nikdy nesmí být méně než 25% na "hnané"! Dávají za to pokuty..153 napsal:
Je to § 34 a zejména koukni na odstavec 8.
Já tomu rozumím tak (patent na němčinu nemám), že při přeshraniční jízdě by jsi mohl mít celkovou až 44 t, pokud budeš mít na hnací nápravě minimálně 25%, t.j. 11 t. To by snad mělo být v pohodě.... Ale raději si to ještě někde prověř.
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: lesovozy
Koukám, že to je stejný Já dnes taky potkal BAG(v Bavorsku, kde bych to potřeboval) na parkáči, ale mám chřipku a sotva lezu, tak sem to nechal..
Každopádně nevím proč s tím dělaj takový tajnosti, protože to pak akorát odskáče šofér až to zruší.. Safra to chtějí, aby to byla rezerva a ne záměr tolik vozit? Dyť na to každej stejně přijde
Zajímavé je, že chtějí 9t nápravy, ale nikde se nemůžu dohledat, zda jako technické, nebo přípustné(co říkali přesně?) maximum.. No a aby toho nebylo málo, tak 42t celková, se vlezu i s nápravama na 8t povolená(gumy sou určitě na 9t a vzduch je), ale netrefím rozložení na nápravy
No a ten ministr
Každopádně nevím proč s tím dělaj takový tajnosti, protože to pak akorát odskáče šofér až to zruší.. Safra to chtějí, aby to byla rezerva a ne záměr tolik vozit? Dyť na to každej stejně přijde
Zajímavé je, že chtějí 9t nápravy, ale nikde se nemůžu dohledat, zda jako technické, nebo přípustné(co říkali přesně?) maximum.. No a aby toho nebylo málo, tak 42t celková, se vlezu i s nápravama na 8t povolená(gumy sou určitě na 9t a vzduch je), ale netrefím rozložení na nápravy
No a ten ministr
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: lesovozy
Naopak, jakákoliv informace se hodí, ono právě de o ty slovíčka a naprosto přesné znění.. Dnes se mi to třeba nehodí a za půl roku, kdo ví
8t povolených bych od něj chápal, jakože se nesmí vozit těch 44t, ikdyž technický rozdíl v těch nápravách asi nebude, půjde jen o legislativní omezení a těch 42t tam nejspíš bude
Perfektní!
8t povolených bych od něj chápal, jakože se nesmí vozit těch 44t, ikdyž technický rozdíl v těch nápravách asi nebude, půjde jen o legislativní omezení a těch 42t tam nejspíš bude
Perfektní!
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů