Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ahoj a máš pravdu, že se nedá srovnat cestování s expedičním LKW a karavanem, či bytným autem. Vším jsem prošel a nakonec skončil u obytného Hymeru na podvozku Ducato 2,8. Jízda s ním je naprosto pohodová, pro přítelkyni excelentní, ale musí se velice dbát na to kam se zajede a kde se zaparkuje.
Třeba vloni v kempu v Horní Bečvě jsem večer zaparkoval v kempu na svažité louce. Do rána přišla průtrž mračen a ráno stála voda snad i na tom svahu. Hned mi bylo jasný že bude problém a taky že byl. Auto i když má skvělé téměř terénné pneu ihned začalo klesat do rozmáčeného trávníku a jediná záchrana byl správce kempu s 4x4 Octávkou a ta mi pomohla na laně se rozjet směrem k silnici.
V tomto případě by Ifa byla suprová, nic by nebyo třeba řešit a vyjela by excelentně. Jenže se s ní dost dobře nedá udělat 500 Km za den a naprosto v pohodě. A s přítelkyní už vůbec ne. Proto dnes je nejlepší verze obytný auto 4x4 do 3,5 tuny. U Hymra jsem na limitu váhy a tak dodělat 4x4 nejde i když na to jsou originální díly. A v dnešní době COVID- 19 se zřejmě zůstane doma na celém světě a jak to bude s cestování v dalších letech je velká otázka. Ale u nás je taky velice hezky a jak to půjde, později budu jezdit po našich hradech a zámcích, našich horách a tak využiju Hymra i v této situaci.
Volvo FL 614.
úte bře 24, 2020 8:48 am

mara1113
Příspěvky: 278
Registrován: pon srp 25, 2008 9:35 pm

Re: IFA

Příspěvek

.... jasný,důvody pro novější obytky do 3,5t jsou bez komentáře,výhody jasný , zpoplatnění dalších úseků od 1.1.2020 taky zas přitáhlo o trochu šrouby,třeba mě to donutí časem taky přehodnotit ..... zatím je to pro celou rodinu (2+1+pes) oblíbená možnost kdykoliv i v zimě vyjet ven,léto se dá naštěstí pracovně sladit s volnem i na víc než 2 týdny,takže ta republika se dá celkem projet i po okrskách výletní rychlostí :-)) ...... evropu mám celkem projetou(jiným autem),takže poslední roky se stejně pohybujeme po čR,kde je spousta neobjevených míst + i ta mín dostupná,takže ta cestovní výletní rychlost s V3S M6 tak nevadí .....STK tedka taky o.k........ a víš jaký to je,když někde zastavíš a přijdou za tebou lidi co s autem který máš jezdili,vyráběli,spravovali atd. -už jsem byl párkrát nalomenej,že půjde z domu,zatím to nejde :-))))))))))))))) .........
úte bře 24, 2020 6:11 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Taky jsem měl myšlenku poslat LKW do světa, ale vždy se našel důvod k odkladu akce a nyní je to paséé, dnes se neprodá ani koloběžka. V pátek jem byl pro paletu cemenu v Hornbachu Čestlice a takový ohlas jaký tam sklidila opět IFA se jinak nevidí. Od skladníků až po pokladní, všichni na ní zírali a vzpomínali na dětská léta.
Volvo FL 614.
úte bře 24, 2020 10:59 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Myslím,že není potřeba rozebírat užitkovost tvé 50ky, máš ji přihlášenou na veterána,takže pojistka jak na traktor,akorát to každoroční stk.
Myslím že tu užitkovost nyní velice oceníš a jak říkáš,nyní se horko těžko prodá sotva koloběžka, takže není co řešit. Kdyby jsi na to ještě dodělal tříbodový závěs, tak už to zvládne skoro vše jak traktor nebo Unimog :-DDD
My si doma nyní hrajeme s tímto:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Je na tom ještě hodně práce,ale už se to rýsuje, Bude k tomu i podkop a na kopání se to asi bude využívat více. Nyní už to má komplet nové a zprovozněné brzdy,lepší kola,nyní o víkendu se bude dělat spojka a celkově aby to už bylo pohyblivé,pak to na závěr půjde oprav parní wapkou a do laku. :-D
Novější verze měli i závěs pro přívěs a v Německu za tím běžně potahují i přívěsy. :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř bře 25, 2020 10:04 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Gratuluji k zprovoznění a na těch pneu z L60 vypadá ten nakladač daleko lépe. Jinak já mám W50 přihlášenou jako klasické nákladní auto, ale s veteránskou testací. Proto pojistka jak za mopeda.
Nyní ještě plánuju udělat bagrovací nástavbu na tu Mulicáru 4x4 a to požitím přídavného podkopu z UNC. Jeden podkop mám již zamluvený, ale odvoz je odložen díky současné situaci. Takto bych se dostal na zahradu bez její devastace, letos je daleko více mokro než loni kdy ani W50 nic nezdevastovala.
Volvo FL 614.
stř bře 25, 2020 11:25 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Na těch úzkých origo kolech 12,5-20 se nám to normálně zařezávalo do trávníku a s těmito balony úplně v pohodě,jako když přejedeš sekacím traktůrkem :-D
Ostatně to vidíš sám u sebe s tvou 50kou, ty pláště to prostě krásně roznesou a není žádný bordel.
Podkop z UNC jsem kdysi měl pověšený na traktoru a kolem domu jsem s tím udělal mraky práce, je to dobrá volba na šolichání kolem baráku :-D Akorát to má malou nevýhodu,nedosáhneš s tím pořádně na korbu na Ifu,budeš muset nakopat na hromadu a pak to drapákem naložit. :-(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
čtv bře 26, 2020 9:38 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Nebude to třeba dávat na korbu, mám to hydraulicky výklopné motorové kolečko s nosností 500 kg. Takže odvoz je zajištěn. Pokud bude sucho, tak bude nasazená IFA s drapákem, tam to odsejpá, jeden drapák naplní tu korbu do plna. Jen hydrauliku budu napájet elektrohydraulickým agregátem Orsta a to má nádrž na 80 litrů oleje a je tam 25 l čerpadlo na 160 At.
Volvo FL 614.
čtv bře 26, 2020 11:46 am

lukajil
Příspěvky: 16
Registrován: pát bře 27, 2020 7:56 pm

Re: IFA agro

Příspěvek

Zdravím všechny tady. Zkouším dnes poprvé fórum. .. jsem lukáš, bydlim kousek od kladna a registroval jsem se kvůli agro ifa fekálu co jsem nedávno ve slabší chvilce koupil. Po přečtení asi 70 stránek historie tady v debatě, doufám že se tady najdou lidi ochotný poradit ifa začátečníkovi... koupený auto má samozrejmě hromadu problémů, který musím vyřešit. ☺ hlavní je teď asi potřeba sundání hlav a válců a pretesneni. Na bloku klikove skříně, mezi valci, nebo bloky válců, nebo jak to nazvat, ne pod hlavou, vidím téct vodu. Motor neměl fridex a před zimou z něho vypustili vodu. Asi špatně, teda. Každopádně jestli by někdo tady byl ochotnej mě nasměrovat, kde a jaky příslušný těsnění koupit.. to by mně moc pomohlo. Mně je už teď jasný, že to je fakt jenom začátek mých proseb o rady, tady mezi lidma, co o tom vědí všechno, tak doufám že nebudu otravovat až moc a kdyby ano, stačí říct, napsat...
pon bře 30, 2020 10:42 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Máš prasklý blok válců,to je častý problém u těchto motorů,často nevyteče voda z prvního bloku válců a od vodní pumpy,protože je ucpaná propojka mezi válci,je cca z levé strany odstředivky, já to raději udělal tak,že na každém bloku mám samostatný kohoutek,je pak lepší kontrola. Jinak těsnění je k mání celkem plno,stačí zadat do googlu:

https://www.google.com/search?q=t%C4%9B ... 52&bih=715

Možná bude lepší,když si koupíš celou sadu:
https://eshop.svetluska.cz/sada-tesneni ... m4-e512-14

Hodně toho má na tyto motory soko.cz
https://www.google.com/search?q=t%C4%9B ... CC_enCZ354

Tak přeji hodně štěstí, pevné nervy a výdrž. 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte bře 31, 2020 7:17 pm

lukajil
Příspěvky: 16
Registrován: pát bře 27, 2020 7:56 pm

Re: IFA

Příspěvek

Super! Moc děkuju. :) těsnění objednam a pustim se do toho až bude trochu tepleji. Uvidím jak s tím válcem... je dobrý aspoň zhruba vědět do čeho jdu. Videl jsem v nějakém starém příspěvku, že neni těsnění jako těsnění. Nějaký údajně nestojej za nic.....? Taky že je vhodný utáhnout hlavy o něco víc. Že šrouby to snesou atd... Když koukám na ten motor, nepřijde mně nějak hrozně složitý. Doufám že to dám.. ještě jednou moc děkuju, každá rada dobra... :))
úte bře 31, 2020 9:45 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Principiálně ten motor není složitý,ale není špatné si k němu sehnat i nějakou dokumentaci či dílenskou příručku, jsou tam různé drobnosti co umí znepříjemnit život. Popř. další údaje,jako utahovací momenty,různá nastavení atp.
Doporučuji trochu zainvestovat:

https://www.technickyantikvariat.cz/IFA-W50-d6641.htm
https://www.autoantikvariat.cz/katalog/ ... kladni-vuz
http://motomanual.cz/produkt/ifa-w50-la ... 7-reprint/

Motor:
https://www.agportal.cz/files/user/IFA/ ... luze_1.pdf
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř dub 01, 2020 10:07 pm

lukajil
Příspěvky: 16
Registrován: pát bře 27, 2020 7:56 pm

Re: IFA

Příspěvek

Jo. Pravda. Mám příručku v němčině. Modrý desky. Wartungs und reparaturhandbuch fur den lastkraftwagen ifa w50. Vydáno rok 82. Tak snad bude dobrá. Auto je rok 85.. zrovna řeším jestli by nebyo lepší vyměnit celý motor za motor z e 512. Jaký tam jsou rozdily atd... :)
pát dub 03, 2020 8:56 pm

lukajil
Příspěvky: 16
Registrován: pát bře 27, 2020 7:56 pm

Re: IFA

Příspěvek

Každopádně si moc cením každý rady a nápadu, co dostanu. Moc děkuju každýmu kdo se podělí o zkušenosti.. :)
pát dub 03, 2020 9:06 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ahoj, motor z E 512 by šel předělat na použití v LKW a to znamená přehodit olejovou vanu, vstřikovací čerpadlo, třeba vodní pumpu, tedy pokud se využije elmag. spojka ventilátoru. Taky záleží na roku výroby motoru a na verzi olejové filtrace.
Mám taky dílenskou knihu v Němčině, poslední vydání z roku 1986 a tu mi poslali z Ludwigsfelde, když ještě fungoval zbytek fabriky v roce 1995.
Doporučuji přehodit celý motor, je to rychle řešitelný a takhle to dělám i já. Než se trápit generálkou je lepší vzít funkční motor a druhý den se může vyjet. Co se týče motorů, tak je co kus to originál, každý má trochu jiný projev a výkon. V mém případě první ještě originální motor byl slabota a to jsem dělal okolo nastavení a seřízení co to šlo, ale výsledem nic moc. Pak jsem sehnal motor z roku 1990 a měl najeto jen 7 Tkm, ale brzy začala prolínat chladící kapalina do motorovýho oleje a problém byl to jednoduše vyřešit. Tak jsem vzal další motor, vojenský z roku 1986 a ten slouží bez problémů již 8 let. Skladem mám další motory a tak mám klid i do budoucna.
Volvo FL 614.
sob dub 04, 2020 12:55 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Tak pokud mu motor dobře jede a jenom mu trochu teče voda mezi bloky válců,tak to se dá ještě pořešit přímo na autě, přesně tohle jsem již jednou dělal,prostě shodit celý vrch,prasklinu zalepit nebo zavařit,přetěsnit,poskládat a jede se dál. Ale to už si bude muset rozmyslet sám co je pro něj lepší.každopádně není špatné si sehnat nějaký motor do náhrady.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte dub 07, 2020 8:57 am

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů