Nedalo mi to a vrátil se přes 10 let v čase co jsme tady na fóru pro Tatru a její konstrukci vymysleli a musím uznat, že skoro všechno z těch reálných věcí už vyrobili!!!
viewtopic.php?f=14&t=7216&start=105
No jak to tu pozoruju všem dochází rozumné nápady, takže to asi sečtěme pro vývoj Tatry:
1, verze 8x6 (vyvinout z typu R84 8x8) - Dnes u Phoenixe lze objednat buď 1. nebo 2. poháněnou nápravu a na normální terén to stačí a existuj i Tridem 8x6-4
2, ultralight 8x6 (vyvinout z typu R24 přidáním nápravy s koly 17,5 palce) - nevyvinuto
3, verze 6x4 (buď z typu R45 - původně 4x4 přidáním nepoháněné nápravy, i light verze 17,5 kolo nebo z typu R25 - původně 6x6 vykucháním předku) - jezdí
4, verze 8x4 (z typu R45 - 4x4 a přidat 2 zvedačky) - nevyvinuto, protože není zájem
5, tahač 4x4 (pro PL, SK, DE ...) - máme koupený
6, agropodvozek 4x4 jako alternativa traktoru, Unimogu nebo JCB Fastrac (i verze AWS), původně vznikl jako 6x6 a současně vznikla nová kategorie vozidel tatraktorů
7, zvedací a natáčecí nepoháněné a poháněné nápravy - máme v testu
8, náprava pro návěs - existuje vojenský tandemový přívěs pro kontejnery
9, hydrostatický nebo elektrický pohon nepoháněné nápravy - nevyvinuto, asi nemá smysl
10, "Máša" s Allisonem - existuje ve Phoenixu 8x8
11, S8T pracovní stroj - existuje
12, centrální huštění pneu pro civilní segment trhu - existuje
13, všechny typy kabin a motorů z řady DAF CF - existuje
14, automatizovaná převodovka ZF AS-Tronic - dnes ZF Traxon
15, pásová varianta podvozku Tatra - nevyvinuto
16, T810 4x4? - jezdí
17, Tatra kloubový dumper 6x6 - nevyvinuto
No a vývoj Tatry má co dělat, tak příštích "10" let
P.S.: No a nakonec to všechno netrvalo ani těch 10 let!!!