Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kalibracia tachografov
Kluci, máte svým způsobem pravdu. Těch 90km/h se hodí. Občas když se poštěstí bez adr tak ve fr. nasadím 90 a valím. Sralo by mě neskutečně mít omezovač na 82. V Německu občas taky je lepší mít nějaký ten km navíc aby člověk toho druhého předjel a zase si jel těch svých. Měl jsem to štěstí, že jsem měl poslední cejchování na starých a do půl roku dostal nové. I GPS ukazovalo 90Km/h. No v březnu se to zase srovná. Čeká mě STK i cejchování, takže se to zase minimálně na rok srovná. Ale i tak je to v tom provozu celkem podle mě aspoň v Německu jedno. Tam se to vždy někde žvejkne a nemá ta rychlost takovou poentu.
Re: Kalibracia tachografov
Ono zase na druhou stranu,každý druhý soukromníček brečí, jak je nafta drahá, ale omezovač na 90km/hod. Tento týden jsem jel Itálii a v pondělí spotřeba na 85km/hod 24,8l/100km. V úterý jsem jel z Breneru hezky ve vláčku do 80km/hod a na Affi jsem měl spotřebu 19,8l/100km. A co jsem si všiml, tak každý druhý rumun na starých vránách má nastaveno 92km/hod.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kalibracia tachografov
Pěkná spotřeba
Re: Kalibracia tachografov
Náháňaniu sa za čo najmenšou spotrebou nerozumiem. Proste nechápem ekonomiku tak pomalej dopravy. Idem pomaly (osemdesiat) šetrím palivo, to je jedna strana rovnice. Ale tá druhá strana rovnice je, že pomalou jazdou denne spravím aj o 100 km menej. Keď len 50km, ale aj to je veľa.
Ja už som sa s tým pár krát vo svojej šoférskej praxi stretol. Pracoval som vo firme, kde dal majitel na všetkých autách prestaviť obmedzovač z 89 na 85. My šoféri sme sa hneď začali sťažovať, jazdili sme vo dvojke zo Slovenska do Nemecka a naspäť. Vraveli sme, že nebudeme stíhať piatkové zberáky a nedostaneme sa v sobotu domov. Na naše námietky nik nereagoval, lebo šoférov nikto nepočúva. Až keď sa dispečeri začali majitelovi sťažovať, že nestíhame piatkové nakládky domov, obmedzovače vrátili na 89. Pri nonstop tisíc kilometrovej ceste vo dvojke aj tie blbé 4 km/hod chýbali. Stačilo, že šofér dobehol pomalší kamión a ten ho začal brzdiť...
Druhý príklad bol, keď som jazdil linku Nitra, Barcelona, Paríž + jedna rôzna vykládka a nakládka v Nemecku a cesta domov. Kúpili nám nové EEV Many s obmedzovačom na 85. Išiel som na starom aute s 89 obmedzovačom, kolega na novom obmedzovač 85. Až do nemeckej vykládky sme išli spolu. V závere pri presune na nakládku bolo treba pridať, ísť na maximum a stihnúť nakládku. Ale kolega bol v závere, len kvôli pomalému autu pomalší a piatkovú nemeckú nakládku nestihol. Ja áno. V sobotu som bol doma, spravil 45 víkend, v pondelok ráno vyložil a zase vyrazil do únie. Kolega v pondelok ráno ešte len nakladal v Nemecku. Prišiel v utorok a rozčuloval sa, že podľa dohody mal tráviť 45 víkend doma a nie v Nemecku. Len na tejto jednej preprave firma s pomalým EEV autom a 85 obmedzovačom ušetrila nejaké litre nafty, ale zároveň prišla asi o jeden celý odvezený a zaplatený náklad. A to je presne to čo nechápem, či takéto šetrenie stojí zato. Ušetrí sa na "pár" litroch a zároveň firma príde o celú jednu zaplatenú fúru nákladu.
Podobných príkladov mám veľa aj zo svoje terajšej práce. Pravidelne, na tých istých trasách nestíhame lode, lebo naše autá sú pomalé. Na 4:30 hod jazdy sa nedostanem do prístavu. Chýba my 10-15 min jazdy. Obmedzovač na 89 by to vyriešil, ale taký nemám a tak musím pred prístavom robiť 45 min pauzu. Ćasto my pritom ujde loď a musím dve hodiny čakať na ďaľšiu. Toto keď sa zráta a rozdelí na počet áut, ktoré takto zbytočne (skoro denne) stoja a strácajú čas, podľa mňa to za ušetrenú naftu nestojí.
Môj názor je, že keby som jazdil girtekovým tempom, určite ušetrím naftu, ale zároveň za rok odveziem výrazne menej ton než teraz. Keď sa zrátajú ušetrené litre a porovnajú s neodvezeným a nevyfaktúrovaným nákladom, tak sa šetriť naftu slimačím tempom jazdy sa neoplatí. Hnať sa za čo najmenšou spotrebou nieje rozumné, ani ekonomické. A to vôbec nehovorím o tom, že pri pomalej jazde sa kamióny dobehnú a potom sa navzájom spomaľujú ešte viac. Eco-konvoje niesú bezpečné, je v nich oveľa väčšie riziko nehody než keď kamión ide sám a šofér má pred sebou voľnú cestu a možnosť obehnúť pomalšieho 4215, alebo podobného, girtekizovaného litovského slimáka.
Ja už som sa s tým pár krát vo svojej šoférskej praxi stretol. Pracoval som vo firme, kde dal majitel na všetkých autách prestaviť obmedzovač z 89 na 85. My šoféri sme sa hneď začali sťažovať, jazdili sme vo dvojke zo Slovenska do Nemecka a naspäť. Vraveli sme, že nebudeme stíhať piatkové zberáky a nedostaneme sa v sobotu domov. Na naše námietky nik nereagoval, lebo šoférov nikto nepočúva. Až keď sa dispečeri začali majitelovi sťažovať, že nestíhame piatkové nakládky domov, obmedzovače vrátili na 89. Pri nonstop tisíc kilometrovej ceste vo dvojke aj tie blbé 4 km/hod chýbali. Stačilo, že šofér dobehol pomalší kamión a ten ho začal brzdiť...
Druhý príklad bol, keď som jazdil linku Nitra, Barcelona, Paríž + jedna rôzna vykládka a nakládka v Nemecku a cesta domov. Kúpili nám nové EEV Many s obmedzovačom na 85. Išiel som na starom aute s 89 obmedzovačom, kolega na novom obmedzovač 85. Až do nemeckej vykládky sme išli spolu. V závere pri presune na nakládku bolo treba pridať, ísť na maximum a stihnúť nakládku. Ale kolega bol v závere, len kvôli pomalému autu pomalší a piatkovú nemeckú nakládku nestihol. Ja áno. V sobotu som bol doma, spravil 45 víkend, v pondelok ráno vyložil a zase vyrazil do únie. Kolega v pondelok ráno ešte len nakladal v Nemecku. Prišiel v utorok a rozčuloval sa, že podľa dohody mal tráviť 45 víkend doma a nie v Nemecku. Len na tejto jednej preprave firma s pomalým EEV autom a 85 obmedzovačom ušetrila nejaké litre nafty, ale zároveň prišla asi o jeden celý odvezený a zaplatený náklad. A to je presne to čo nechápem, či takéto šetrenie stojí zato. Ušetrí sa na "pár" litroch a zároveň firma príde o celú jednu zaplatenú fúru nákladu.
Podobných príkladov mám veľa aj zo svoje terajšej práce. Pravidelne, na tých istých trasách nestíhame lode, lebo naše autá sú pomalé. Na 4:30 hod jazdy sa nedostanem do prístavu. Chýba my 10-15 min jazdy. Obmedzovač na 89 by to vyriešil, ale taký nemám a tak musím pred prístavom robiť 45 min pauzu. Ćasto my pritom ujde loď a musím dve hodiny čakať na ďaľšiu. Toto keď sa zráta a rozdelí na počet áut, ktoré takto zbytočne (skoro denne) stoja a strácajú čas, podľa mňa to za ušetrenú naftu nestojí.
Môj názor je, že keby som jazdil girtekovým tempom, určite ušetrím naftu, ale zároveň za rok odveziem výrazne menej ton než teraz. Keď sa zrátajú ušetrené litre a porovnajú s neodvezeným a nevyfaktúrovaným nákladom, tak sa šetriť naftu slimačím tempom jazdy sa neoplatí. Hnať sa za čo najmenšou spotrebou nieje rozumné, ani ekonomické. A to vôbec nehovorím o tom, že pri pomalej jazde sa kamióny dobehnú a potom sa navzájom spomaľujú ešte viac. Eco-konvoje niesú bezpečné, je v nich oveľa väčšie riziko nehody než keď kamión ide sám a šofér má pred sebou voľnú cestu a možnosť obehnúť pomalšieho 4215, alebo podobného, girtekizovaného litovského slimáka.
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalibracia tachografov
girtekizovaného litovského slimáka
samozřejmě, že v takových případech je to nesmysl a vůbec se divím, že si to ekonom firmy dokázal protlačit. Někdy přes strom nevidí les...
samozřejmě, že v takových případech je to nesmysl a vůbec se divím, že si to ekonom firmy dokázal protlačit. Někdy přes strom nevidí les...
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
-
- Příspěvky: 230
- Registrován: pát kvě 16, 2014 11:01 pm
- Bydliště: plechovy hotel
Re: Kalibracia tachografov
Sof presne tak žijeme v 21. storočí a nove/zanovne tahace su na takej úrovni ze kľudne by kamiony mohli jazdit po diaľniciach naprieč celou EU aj 100km/h. Uz nezijeme v dobe kde boli väčšinou na cestach liazky, ify, v3s-ky a pod. pri ktorych bola adrenalínová rychlost aj 70km/h. Namiesto toho aby sa doprava zrýchľovala a zvlášť ked je na to priestor tak sa z nepochopiteľných príčin zbytočne spomaľuje.
Scania R450
-
- Příspěvky: 230
- Registrován: pát kvě 16, 2014 11:01 pm
- Bydliště: plechovy hotel
Re: Kalibracia tachografov
Tak scanii skoncila platnost stk a koli tomu ze tacho bolo ciachovane pred rokom v Spanielsku tak nepresla a tak scania musela ist na SK na nove ciachovanie tachografu. Cize najlepsie dat ciachovat tacho len v krajine registracie vozidla lebo inak zahranicne ciachovanie bude platit iba po najblizsiu STK.
Scania R450
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti