Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak je to potvrzené, na předváděcí akci Volva FMX bude i pevný návěs VS-mont na Volvu FM 8x6 (ještě starý model). Příští rok by se mělo postavit podobné předváděcí auto na podvozku FMX pro ČR.
Tatra + MAN = Superstroj!
pát říj 08, 2010 4:47 pm

Tchmely
Prostřední světla
Příspěvky: 2533
Registrován: stř črc 30, 2008 12:30 pm
Bydliště: Valachian Kingdom

Příspěvek

A kde se registruje na tu předváděčku ??
Život je hořký ... BOHUDÍK
sob říj 09, 2010 3:42 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

V pozvánce: http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/34764 ... zvanka.pdf
je tel. do Čestlic: 271 021 502, na který je nutno do 11.10. 2010 zavolat, a nebo poslat email na: marketa.slovackova@volvo.com
Tatra + MAN = Superstroj!
sob říj 09, 2010 9:45 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Historie pevných návěsů 4. díl

Příspěvek

Po delší odmlce se dostaváme do roku 1995, kdy firma Meierling oprášila původní systém pevných přívěsů a navrhla systém pevných návěsů s hydraulicky posuvnou točnou. Při jízdě po silnici se pevný návěs chová jako klasický návěs, mezera mezi středem poslední nápravy tahače návěsů a nápravou návěsu je cca. 2,6 m, při dojezdu na stavbu se hydraulicky posune točnice směrem dopředu a vzdálenost mezi nápravami se sníži na cca. 1,5 m. Návěs se zajistí s tahačem natvrdo (není mi moc jasné jak?). Je možno zvednout nápravu návěsu a vznikne sólo 8x4 s mírně přetíženými zadními nápravami (posun těžiště). S podobným systémem přišla i belgická firma KWB (oranžový mix CIFA), nevím jestli je to licence nebo to okopírovala. Odhadem vzniklo pár desítek kusů kolem roku 1995 a pak to utichlo. Problémem je asi cena a systém zajištění pevného návěsu. Toto provedení splňuje všechny legislativní požadavky na návěs, vzdálenosti náprav apod. Zvyšuje se taky prázdná hmotnost - návěs už musí mít silněji dimenzovaný rám - neleží po celé délce na rámu auta jako u pevného návěsu VS-mont (drží jen na 2 bodech - točnice a zadní náprava návěsu).

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob říj 16, 2010 6:49 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Fotky míchaček systém Meierling z roku 1995.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob říj 16, 2010 6:51 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10889
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Je možné, že ve středních čechách jezdí žlutá starší tříosá Scania s jednoosým pevným návěsem?
BES - běs
sob říj 23, 2010 4:42 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Safky, já myslím, že není žádná věda posunutím točny spojit návěs s tahačem. Pokud na rovném povrchu posune točnu dopředu a nabodne návěs na nějaké trny, tak je to vyřešeno.
Todle bude asi složitější, a přeci řešitelné : http://www.youtube.com/watch?v=cCJxGProcNQ
Lesu zmar!
ned říj 24, 2010 2:04 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To Pavel Šebek:
Návěs od VS-montu to určitě není, existují 4 ks a všechny jezdí na Slovensku. Pokud jde o ojetinu, myslím si, že je to velmi málo pravděpodobné, ale jde to jednoduše poznat, pokud porovnáš SPZ vpředu a vzadu u pevného návěsu musí jít o rozdílné SPZ, jestliže se jedná o sólo typ Tridem (znak náprav 8x4-4) bude SPZ stejná vpředu i vzadu. Pokud jde o Tridemy jezdily 3 ks Manů u Čmakala (Zábřeh na Moravě) a 1 Scania asi v Ustí nad Labem, jinak o dalších Tridemech nevím. Na předváděčce Volvo FMX, byl k vidění Tridem sklápěč S1 Carnehl, auto z výstavy IAA v Hannoveru, fotky jsou v sekci Volvo FMX. Jinak Scania provedení Tridem dělá asi 30 let - i v řadě 141 - podívej se na stránku 6 v sekci pevné návěsy.

To kruji
Tak jsi mě přesvědčil, že se jedná o prkotinu oproti tomu videu na které jsi dal odkaz (když jsem na to koukal, tak mi spadla brada až na zem). Musím uznat, že v Austrálií mají moc chytré lidi (ještě by mě zajímalo, kolik taková paradá stojí?).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
ned říj 24, 2010 10:33 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

K včerejšímu tématu posílám pár fotek Tridemu Volvo FMX 13 500 8x4-4 sklápěč S1 vana Carnehl 19 m3, který byl na Volvo Demo Show v Hrabůvce. Tento typ podvozku je velmi oblíbený ve skandinávských státech (Švédsko, Finsko a Norsko). Je pravda, že jde o celkem nízký podvozek, ale trakčně by na tom měl být mnohem lépe než klasická 8x4 (platí hlavně u prázdného auta, kdy jde zvednout poslední náprava). Scania a Volvo dokonce snad umí přesun zatížení náprav mezi poháněnou dvojnápravou tak, že na 1. zadní poháněnou nápravu umí zvýšit zatížení při rozjezdu až na 16,9 tuny a zbytek na 2. zadní nápravu tzn. std. je zatížení poháněných náprav 2x9,5 tuny, po přenosu zatížení zbývá na poslední nápravě 2,1 tuny zbytkové zatížení. Možná je to trošku složitě napsáno, ale výsledkem je to, že pokud se tento typ podvozku neutopí v měkkém terénu a nezůstane na difru, tak si v životě nehrabne ani snad na ledu. Je zajímavé, že z koncových zákazníků si těchto výhod ještě nikdo nevšiml. Teď proč jsem s tím vůbec začal, podobně bude fungovat pevný návěs, když se zapřáhne za klasický tahač 6x4, oproti klasickým Tridemům, které mají relativně dlouhý rozvor (Scania min. 3100 mm, MAN 3200 mm a Volvo 3700 mm), když se použije tahač Iveco Stralis s rozvorem 2800 mm, vznikne ultrakompaktní "8x4-4", jediným problémem je, že má samonatáčecí nápravu na návěsu = nikdo neví jak se to bude chovat při couvání.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon říj 25, 2010 10:31 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Takže konečně velká pochvala pro experty z VS-montu, podařilo se natočit video, jak "slavný" pevný návěs funguje a umístit ho na Youtube. Dávám odkaz:
http://www.youtube.com/watch?v=bSd_Xz-26T0
Inspirace u videí firem Krampe, Fliegl, Tatra stála za to, podařilo se najít i pěknou hudbu, takže chlapi píšu za "1" a dávám 100 bodů!!! Pro fajnšmekry v oboru, v Youtube si zadejte klíčová slova: Krampe (koukněte na ty videa v HD), velmi pěkné video je nová T815-7 CAS 30 - http://www.youtube.com/watch?v=yqkxjYOZGjM , potom na stránkách http://www.fliegl-baukom.de/content/ind ... aukom.html
a taky stačí zadat v Youtube Poclain Hydraulics (toto spíš patří do sekce MAN HydroDrive) - http://www.youtube.com/results?search_q ... ulics&aq=f a kouknout na videa s traktorem a přívěsem, Kenworthem 10x6 tahač čerpadla na betón Putzmeister a ještě čumakové bílé šasi Sterling 6x2, jsou tam zajímavé věci k vidění.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte říj 26, 2010 9:12 am

suhob
Příspěvky: 617
Registrován: čtv bře 27, 2008 3:17 pm
Bydliště: SR

Příspěvek

safky: ako je mozne, ze nikto nevie ako sa bude ten pevny naves s natacacou napravovu spravat pri cuvani? :shock: ved pri skuskach a testovacich jazdach to museli vyskusat, nie? :?
úte říj 26, 2010 11:54 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to suhob:
Máš pravdu pro 4-osý tahač (podvozek) to funguje dobře (má vpředu 2 natáčecí nápravy a vzadu 3 pevné), ale verze pro 3-osý tahač (podvozek) ještě neexistuje, takže se to nemohlo vyzkoušet (má vpředu 1 natáčecí nápravu a vzadu 3 pevné nápravy při jízdě dozadu - náprava návěsu se aretuje v přímé poloze).
Tatra + MAN = Superstroj!
úte říj 26, 2010 1:10 pm

suhob
Příspěvky: 617
Registrován: čtv bře 27, 2008 3:17 pm
Bydliště: SR

Příspěvek

ahaa, jasne, uz chapem, zmiatlo ma to oznacenie, preto mi to prislo divne, ale uz rozumiem, dik :wink:
úte říj 26, 2010 4:31 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Safky, nikdy jsem to neviděl, ale z praxe tuším, že pokud poslední nápravu neodlehčí, tak zvlášť na kluzkém povrchu sotva někam odbočí. Vzadu 3 nápravy a jen 1 řídící vpředu??? Bude záležet na rozvoru náprav a zatížení přední, ale moc šancí v terénu bych této variantě nedával. Necháme se překvapit.
Mrkl jsem na to 1. video, a v čase 0:55 je tam vidět trny které jsem předpokládal jako nejjednodušší řešení. Na té zelenobílé míchačce, pokud je točna hydraulicky posuvná, tak ta šikmina nad 4. nápravou nabízí také jednoduché řešení.
Lesu zmar!
úte říj 26, 2010 10:06 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to kruji:
No když pojede dopředu, tak to bude asi fungovat (náprava na pevném návěsu je samořiditelná), ale horší to bude při couvání, kdy se samořiditelná náprava zaaretuje. Řešením je použít tahač s konfigurací 6x2/4 (snad kromě Renaultu dělají všichni výrobci) - 1. zadní náprava nuceně natáčená a u většiny značek (za příplatek) i zdvíhatelná náprava, ale takové auto bude vhodné hlavně pro jízdy po silnici (např: přeprava balené a betonu do finišeru), do těžkého terénu to má moc malou světlou výšku, slabé nápravy a rám + nedostatečnou trakci. Ale je pravda, že to bude ultralehká "8x2/6", s celkovou hmotností 36 tun a užitečnou odhadem 24 tun (vana S1), s celkovou délkou cca. 8 m (kratší než nejkratší std. 8x4) a průměrem otáčení kolem 15 m (8x4 mají cca. 19 až 20 m). Po prázdnu, když zvedne 1 nápravu na autě a 1 na návěsu to bude jako sólo 4x2 - super spotřeba a min. opotřebení pneumatik, relativně je možno přepnout i Premid jednotku z 4 na 3 nápravy a ušetřit i na mýtu (ale Kapsch bude asi na.raný, a těžko se to bude dokazovat, že je to OK). Přikladám pár fotek.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 27, 2010 11:36 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů