Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
jsem natahl i pidi video, končí tím, že jsem poznal kdo to řídí a valil sem na pokec
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jRTtsg2O ... e=youtu.be[/youtube]
Majitelem je firma Rybárik
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jRTtsg2O ... e=youtu.be[/youtube]
Majitelem je firma Rybárik
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
to holbra:
Máš pravdu, každým dnem je to horší a horší, prší nonstop 24 hod. Nevím jestli to zítra nezastavíme. Včera zapadl "Angličák" = MAN TGA 6x2 - utrhla se s nim hrana, dneska zapadlo SENZA auto, zacouvalo do měkkého při sklápění, poslední náprava udělala klín a bylo hotovo. Při sjíždění kopce se prý málem převrátil tandem za Tatrou 6x6 (dostal smyk) a Kerax taky dostal smyk. Pak už jezdila Tatra 6x6 sólo. Subjektivně má nejhorší průchodnost překvapivě MB Actros 8x4, MAN TGA 6x2 je na tom lépe pokud má zvednutou nápravu (do cca. 13 tun náklady jde taky zvednout náprava), problémem 6x2 je malá světlá výška a taky se nesmí někde pověsit na zvedací nápravu. Zatáčí perfektně i s uzávěrkou, má min. prokluz kol. Kerax 8x4 překvapil extrémní světlou výškou, protiprokluzovým systémem, negativně se projevila korba Molčík, kdy na zadním odsypu, který je níže než podlaha se lepí hlína. Kerax má zpátečku ve velké řadě (jede asi až 30 km/h), bohužel do kopce se nedá použít, na rozdíl od Tedoma 6x4, který má identickou převodovku jako Kerax, ale o dost kratší převod v zadní nápravě a je o 3 tuny lehčí, tam rychlá zpátečka funguje bez problémů. Tedom po prázdnu projede asi to samé, jako Tatra 6x6 + tandemový přívěs se zvedačkou. Samozřejmě s uzávěrkami nezatáčí. SENZA auto má asi 3 problémy:
1, po prázdnu se stává, že se zachytí poslední nápravou o zem = zadní poháněné nápravy prokluzují - nutno přejet setrvačnosti
2, při sklápění v měkkém si poslední náprava dělá klín - nutno pořád popojíždět
3, malá světlá výška - ta je asi na úrovni "Angličáka"
Jinak vana s velkým úhlem sklápění je super, skoro nikdy není třeba čisti korbu, tam kde projede std. 8x4, SENZA auto "10x4" projede taky.
Tatra 6x6 s tandemem, není špatná, problém je při sklápění do boku, tandem je celkem v pohodě (není moc třeba čisti korbu), ale korba na autě je problém, levá bočnice je výškově dělaná, obě části jsou z "bombírovaného" Hardoxu, bohužel ve spodní bočnici, kde je prohlubeň se zachytává materiál = nutno třeba často čistit. Spodní bočnice je jako prodloužená podlaha, nejde spustit víc, blbě se to čistí. V terénu kloubouk dolů, po prázdnu jede jako tank, s plným tandemem v měkkém terénu a v zatáčce je problém, tandem hodně brzdí, v extrémním terénu jde tandem bokem, hrozí riziko převracení tandemu. No a bezkonkurečně v terénu funguje Tatra 8x8, opravdu "Tatra je Tatra, která nezná bratra". Bohužel ekonomicky to je jiná liga (spotřeba, malá nosnost, vysoká cena ...).
Máš pravdu, každým dnem je to horší a horší, prší nonstop 24 hod. Nevím jestli to zítra nezastavíme. Včera zapadl "Angličák" = MAN TGA 6x2 - utrhla se s nim hrana, dneska zapadlo SENZA auto, zacouvalo do měkkého při sklápění, poslední náprava udělala klín a bylo hotovo. Při sjíždění kopce se prý málem převrátil tandem za Tatrou 6x6 (dostal smyk) a Kerax taky dostal smyk. Pak už jezdila Tatra 6x6 sólo. Subjektivně má nejhorší průchodnost překvapivě MB Actros 8x4, MAN TGA 6x2 je na tom lépe pokud má zvednutou nápravu (do cca. 13 tun náklady jde taky zvednout náprava), problémem 6x2 je malá světlá výška a taky se nesmí někde pověsit na zvedací nápravu. Zatáčí perfektně i s uzávěrkou, má min. prokluz kol. Kerax 8x4 překvapil extrémní světlou výškou, protiprokluzovým systémem, negativně se projevila korba Molčík, kdy na zadním odsypu, který je níže než podlaha se lepí hlína. Kerax má zpátečku ve velké řadě (jede asi až 30 km/h), bohužel do kopce se nedá použít, na rozdíl od Tedoma 6x4, který má identickou převodovku jako Kerax, ale o dost kratší převod v zadní nápravě a je o 3 tuny lehčí, tam rychlá zpátečka funguje bez problémů. Tedom po prázdnu projede asi to samé, jako Tatra 6x6 + tandemový přívěs se zvedačkou. Samozřejmě s uzávěrkami nezatáčí. SENZA auto má asi 3 problémy:
1, po prázdnu se stává, že se zachytí poslední nápravou o zem = zadní poháněné nápravy prokluzují - nutno přejet setrvačnosti
2, při sklápění v měkkém si poslední náprava dělá klín - nutno pořád popojíždět
3, malá světlá výška - ta je asi na úrovni "Angličáka"
Jinak vana s velkým úhlem sklápění je super, skoro nikdy není třeba čisti korbu, tam kde projede std. 8x4, SENZA auto "10x4" projede taky.
Tatra 6x6 s tandemem, není špatná, problém je při sklápění do boku, tandem je celkem v pohodě (není moc třeba čisti korbu), ale korba na autě je problém, levá bočnice je výškově dělaná, obě části jsou z "bombírovaného" Hardoxu, bohužel ve spodní bočnici, kde je prohlubeň se zachytává materiál = nutno třeba často čistit. Spodní bočnice je jako prodloužená podlaha, nejde spustit víc, blbě se to čistí. V terénu kloubouk dolů, po prázdnu jede jako tank, s plným tandemem v měkkém terénu a v zatáčce je problém, tandem hodně brzdí, v extrémním terénu jde tandem bokem, hrozí riziko převracení tandemu. No a bezkonkurečně v terénu funguje Tatra 8x8, opravdu "Tatra je Tatra, která nezná bratra". Bohužel ekonomicky to je jiná liga (spotřeba, malá nosnost, vysoká cena ...).
Tatra + MAN = Superstroj!
No Expo Mokrá jsem bohužel nestihl, lítám pořád kolem akce v Mostech. Pro zajímavost průměrné výsledky z Mostu u Jablunkova:
Vždy denně 12 obratů na trase Mosty u Jablunkova (tunel) - Čadca (skládka JOKO), cca. 220 km, průměrná doba obratu cca. 45 min., délka směny 6:30 až 17:00
1, MAN TGA 6x2 "Angličák", průměrná nosnost na obrat 14,8 t, spotřeba 31 až 33 L/100 km, průměrná spotřeba 0,396 L/t, tržba 109,6%
2, Tedom 6x4, průměrná nosnost na obrat 13,6 t, spotřeba 38 až 40 L/100 km, průměrná spotřeba 0,525 L/t, tržba 100,7%
3, Tatra TerrNo1 6x6 E5, průměrná nosnost na obrat 13,5 t, spotřeba 38 až 40 L/100 km, průměrná spotřeba 0,529 L/t, tržba 100%
4, Renault Kerax 450.42 8x4 E4, průměrná nosnost na obrat 17,6 t, spotřeba 40 až 42 L/100 km, průměrná spotřeba 0,427 L/t, tržba 130,3%
5, MAN TGS "10x4" SENZA auto, průměrná nosnost na obrat 23,3 t, spotřeba 44 až 46 L/100 km, průměrná spotřeba 0,354 L/t, tržba 172,6%
Vždy denně 12 obratů na trase Mosty u Jablunkova (tunel) - Čadca (skládka JOKO), cca. 220 km, průměrná doba obratu cca. 45 min., délka směny 6:30 až 17:00
1, MAN TGA 6x2 "Angličák", průměrná nosnost na obrat 14,8 t, spotřeba 31 až 33 L/100 km, průměrná spotřeba 0,396 L/t, tržba 109,6%
2, Tedom 6x4, průměrná nosnost na obrat 13,6 t, spotřeba 38 až 40 L/100 km, průměrná spotřeba 0,525 L/t, tržba 100,7%
3, Tatra TerrNo1 6x6 E5, průměrná nosnost na obrat 13,5 t, spotřeba 38 až 40 L/100 km, průměrná spotřeba 0,529 L/t, tržba 100%
4, Renault Kerax 450.42 8x4 E4, průměrná nosnost na obrat 17,6 t, spotřeba 40 až 42 L/100 km, průměrná spotřeba 0,427 L/t, tržba 130,3%
5, MAN TGS "10x4" SENZA auto, průměrná nosnost na obrat 23,3 t, spotřeba 44 až 46 L/100 km, průměrná spotřeba 0,354 L/t, tržba 172,6%
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 4523
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Safky - neviem ci to tu uz bolo, ale je to to iste ako tvoje senza auto http://www.youtube.com/watch?v=HcZfQvno ... R1iubTS71w
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Dovolím si maličké odbočení - slušné pneu na tom Ginafu
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... 3534#anker
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... 3534#anker
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů