Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Obrázek Obrázek
ned kvě 15, 2011 12:26 pm

Uživatelský avatar
GudiTM
Příspěvky: 91
Registrován: pon led 08, 2007 7:10 pm
Bydliště: Poličná

Příspěvek

lepe řečeno mě by z te L60 stačila jen přední naprava. za celou bych dal max 40tis. nebo nevíte někdo o cele předni napravě z L60 4x4?
ned kvě 15, 2011 2:55 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Zdravím pánové :wink: ,

Ty Ify ve Francově Lhotě jsou šrot díky korozi a oxidaci hliníku a to díky nasazení v ACHP. Taky jsou rozdílného provedení, ta modrá je DSK-N a žlutá DSK. Rozdíl je v převodu náprav a ty nejsou záměnné mezi sebou a tím jsou jako prodávaný celek naprd. Prodávající je odtržený od reality i v jiných inzerátech na Bazoši a ceny má dvojnásobné oproti podobné nabídce. Mám nyní velice solidní nabídku na jednu, jen je problém se snížením celkové hmotnosti na 11900 Kg.
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 3:08 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

A nyní k Ludwigsfelde,
Na cestu jsen vyrazil v pátek dopoledne, ve 12,30 jsem se podle plánu setkal s Thomasem v Dipoldiswalde a ten se připojil se svojí L60 v expediční úpravě a prodlouženou šestimístnou kabinou. Jel jsem první, na dálnici nasadil tempo 80 km, otáčkoměr na 1800 ot a hurá směr Ludwigsfelde. Bez zastávky jsme dojeli až na místo setkání v Ludwigsfelde. Tam díky nedohodě organizátorů při plánování oficiálních oslav byly dvě setkání. Oficiální zajištěné městem v centru Ludwigsfelde a naše klubové na pozemku původního výrobního závodu. Osobně musím říct že naše varianta byla geniální, v přírodě, super lidi a bez invaze zvědavců.
V sobotu jsme jako kolona vyrazili směr Kummersdorf Gut kde na bývalém zkušebním prostotu raketových motorů Wehrmachtu a následně kasáren Rusů byla návštěva muzea vojenské techniky a předvedení závodního speciálu Ifa L60 na terénní trati.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 3:28 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tady jsou fotky z toho muzea, za pozornost stojí taky ta maketa ruského tanku vyrobená z tenkého plechu v USA a moháněná šestiválcem na zvláštním podvozku. Sloužilo to jako cvičný cíl pro leizerové zaměřívání cíle při výcviku Us vojáků na území NSR. Ten Rakouský náklaďák Graf Stift zase kabinou připomíná trošku Tatru 111.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 3:39 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Takto vypadala část našeho tábora na pozemku u bývalé továrny.
Fotka do zrcátka při přesunu do Kummersdorf Gut a pak zaparkovaná auta na území bývalých kasáren.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 3:50 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

V sobotu odpoledne byla návštěva v muzeu výrobce IFA a na místě jsem se setkal s Dipl.Ing Hochfeld( na druhé fotce je v červeném tričku s rukama v bok), který byl šéfem vývoje a nyní má na starost muzeum. V 80 letech je stále čiperný a to díky práci ktrá ho baví. Moje IFA ho velice zaujala a taky mi popsal řešení pototypů, které se nakonec nedostaly do výroby.
Před 19 hodinou jsem vyrazil na cestu domů protože jsem se potřeboval vyhnot tomu blbému nařízení zákazu jízdy aut nad 7,5 tuny v neděli. Domů jsem dorazil v 0,45 dneska ráno, celou cestu pršelo a v Drážďanech byla zavřená dálnice a já projížděl díky objížďce centrem nočních Drážďan a výhled z Ify byl impozantní jak ze zájezdového autobusu. Musím pochválit moje auto, bez problémů drželo tempo s ostatníma autama na dálnici a řízení i v 85 km je jak v osobáku :D .
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 4:22 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Na srazu byl taky Arthur a Swantje kteří před rokem u mě ztroskotali s tou žlutou obytnou L60. V pátek v noci měli krásnou přednášku o skoro roční cestě po Africe, s fantasickou profesionální diaschow. Dostal jsem od nich krásnou knížku o této Africké cestě s věnováním. Nyní píšou další o loňské Černomořské expedici a prý mi tam věnují pět stránek o jejich azilu a opravě u mě.
Protože jsem spal v mé kabině což je asi jedno hvězdičkový hotel :wink:, sice s radiem a televizí, ale bez topení. Takže to bylo takto: hlava ve sportovní sedačce pak přes tunel a nohy v druhé sportovní seadačce. Výškový rozdíl jsem upravil dekou a spalo se relativně dobře. Není nad vojenské zkušenosti :D Na další srazy plánuju obytnou nástavbu na sklápěčku, kterou tam dám hydraulickou rukou. Může to být třeba starší obytný přívěs. Takto tam byla jedna L60 DSK-N se sundanou korbou a jen kurtama přidělaným obytňákem podloženým fošnama. Byla to pěkná divočina, ale účel to splnilo 100%tně.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 4:55 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Moc pěkné fotky,musel to být pěkný víkendový sraz a výlet.

Co se mne týče,tak se poohlýžím po motoru co se převážně dával do samojízdných řezaček Fortschritt E281,tyto motory jsou jiné něž se dávaly do Ify l60. jestli se dávaly do nějakých jiných strojů nebo nákladních aut,to netuším.

Takhle vypadá klasický motor do Ify L60,který znáte vy:
Obrázek
Obrázek


Takhle vypadá motor z řezačky E281: (na tento motor pasuje dost komponentů z klasického motoru 4VD z Ify 50)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Rád bych právě sehnal tento pokud možno v dobrém stavu,v Polsku nebo v Německu je jich dost,ale stojí ranec,to už bych raději uvažoval o motoru z Liazu110,ale už to není origo Ifa. :(
ned kvě 15, 2011 7:46 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tady jsou fotky toho motoru který byl v muzeu a původně byl myslím v vojenském náklaďáku G5 a litertatura uvádí 120 Ps/ 2000 ot a 538 Nm a to platí pro poslední verzi náklaďáku. U řezačky to mohlo být trochu víc díky vyšším otáčkám a jiným čerpadlem. Někde jsem zaregistroval 180 Ps, ale bez záruky. Ten motor z L60 je na tom výkonově líp, jenže je náchylnější na poruchy. Liaz taky není terno dneska jsou většinou motory před hrobem.
Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 8:17 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Jasně,to je on.
U tohoto motoru ten výkon bude také různý,podle nastavení,stejně jak u motorů 4VD,u kterého býval výkon od 90-130koní.
Většinou se výkon navyšoval díky nárůstu maximálních otáček motoru.

První staré traktory ZT303 měly uváděné 90koní při 1800ot,pak se trochu zvedla dávka na 100koní,pak to šlo časem postupně nahoru,tak jak to znáte u nákladních aut Ifa 50, kde bývaly maximální otáčky od 2100-2300.Třeba mlátičky E512-514 běhaly při jmenovitých otáčkách 2200ot a přeběhové měly až 2300-2400ot. Kupodivu to ty motory vydržely dlouhá léta až desetiletí,pracovat nonstop při tak vysokých otáčkách často v přehřátém stavu a vysoké prašnosti. Žádné náhrady nikdy tolik nevydržely.Nahrazovaly se motory ze zetoru Krystal 120-160 ,nebo motory Liaz do větších kombajnů E516-E517, většinou po pár sezonách klekly.To také mluví samo za sebe.

Nedávno jsem si trochu hrábl do regulátoru čerpadla na mém ZT303,maximální přeběhové otáčky mám teď někde 2300-2400ot, což se projevilo i větším nárůstem rychlosti,radar v obci mi už blikal "ZPOMAL",měl jsem tam něco málo přes 50km/h,takže se mi to už začíná líbit 8) 8) 8) (docela by mne zajímalo,jakého výkonu jsem asi dosáhl,při těchto otáčkách a trochu navýšenou dávkou pro turbo :-) )

U těch motorů v Ifách L60 se co přesně nejčastěji kazilo,nějaké problémy na klice,nebo nějaké nedostatečné chlazení či mazání???
Kam chodíte na díly k těmto motorům,to se už musí všechno hledat na objednávku z Reichu?
ned kvě 15, 2011 8:52 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Asi koupím jednu Ifu L 60 jen tak z rozvernosti, protože je za dobrou cenu. Papíry nechám v polopřevodu, abych nemusel řešit silničku nebo depozit a časem uvidím co s ní, jestli se povede snížení celkové hmotnosti nebo ne.
Po všech nápadech na změnu motoru u té mojí se kloním k nejjednodušímu řešení. To je že si postavím nově origo motor u kterého dám nové vložky s pístama, silikonové těsnění pod hlavama, nová gufera na klice a velkou olejovou vanu z vojenské Ify. Všechno to mám na skladě takže do ničeho nemusím dávat peníze. U toho stávajícího motoru z roku 1990 mám problémek s těsností gufera u setrváku a při jízdě po dálnici je teplota oleje stále 90 C a je to těžké uchladit protože i voda má tuto teplotu. Takže větší objem oleje a eventuálně olejový chladič. Vojenská auta byla takto vybavená a věděli proč.
Než se trápit výměnou gufera na stávajícím motoru to radši ho vyměním za nově postavený a budu mít do budoucna snad klid. Pravda v Německu jsem dostal nabídku na dočasné přihlášení mojí Ify tam, montáž jiného motoru a pak zase dovoz s novýma papírama, jenže bych přišel o to skoro raritní žluté číslo.
Na srazu byla W 50 s 220 ps silným šestiválcem Volvo a převodovku z L60. Dostal jsem zajímavé info k té přestavbě, jenže je to strašné martýrium.
Volvo FL 614.
ned kvě 15, 2011 9:13 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

když sem koukal na ty fotky Jirky Nováka, hlavně té červené metalízy v expedičním podání, tak sem skoro zaslzel jak je mi líto, že sme se If zbavili... L60 byl můj první náklaďák a na jízdu mi sedl snad nejlíp, ani s osobákem se mi tak dobře nejezdilo.... No škoda...
ned kvě 15, 2011 9:15 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11946
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

To Jirka Novák.......... moc pěknej report... :wink: :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned kvě 15, 2011 9:54 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

to Jirka Novák:

při té velikosti a výkonu motoru si myslím,že už navýšení objemu oleje v motoru ti moc na ochlazení nepomůže. Tady bych už přemýšlel nad odpojení vodního výměníku a vestavby nějakého většího olejového chladiče s nějakým cirkulačním čerpadlem. Ten olej se o dost víc ohřívá hlavně od turba, takže to chce ještě pořešit.
ned kvě 15, 2011 10:16 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů