Stránka 83 z 83

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: čtv bře 04, 2021 4:15 pm
od filip 90
Na stránkách Excaliburu jsem našel v katologu motorů také V12. Je označená jako T3C - 930 - 50. Má to jedno turbo a mezichladič, udávané parametry jsou 430 kW a 2800 Nm.
Nevíte někdo nějaké detaily vzniku? Má to něco společného s Tatrou? Označení T3C by ukazovalo na plnění normy EURO 3, o čemž se kdysi mluvilo, že by Tatra obnovila vývoj motoru V12 v emisnější podobě. Oficiálně vývoj skončil u T3B (Euro 2), který vznikl v několika kusech s čerpadlem Bosch (závodní motory Tomáše Tomečka).

Nebo to je takový "garáž - dakar tuning" z dílen Excaliburu? Takže stará V12, prošlá repasí na vršky z V8 Euro 3 (proto T3C) mezichladič, lepší turbo a přidali na čerpadle, čímž se zvedl výkon.

https://ibb.co/NK8C4dh

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: čtv bře 04, 2021 7:01 pm
od toko
Repasovaná V12 byla nabízena k modernizaci shkh Dana pod označením T3-930-52M, což je ta původní V12 s mezichladičem a jedním turbem, tu bych označil jako garážový tuning. Tohle už vypadá trochu sofistikovaněji, ten mezichladič asi nebude z posledních motorů, na to je moc dlouhý a není nastavený, jako to má pan Tomeček, který tam před ním má ještě olejový chladič. Toto bude spíše cenové řešení z dostupného a nová V12, o které mluvil na besedě, by měla být nejspíše ve spolupráci s Tatrou a měla aby mít ještě lepší parametry, než ta jeho současná V12.

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: čtv bře 04, 2021 7:02 pm
od Hynek
No nějak tak, jak píšeš. Mám pocit, že to byl program pro modernizace osmikolek, jak jezdilo jedno takové to zmodernizované divně vypadající auto 8x8 s valníkem z dílen Excaliburu - mělo by ho mít.

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: čtv bře 04, 2021 7:48 pm
od toko
Toho motoru jsem si na té 8x8 LT od EA ani nevšiml, tam mě hlavně zaujalo to provedení odpružení zadních kol.

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: čtv bře 04, 2021 10:22 pm
od filip 90
Mě právě přišlo, že ten motor v LT má menší mezichladič, ale asi se mi to zdá. A taky uváděli nižší parametry. V podstatě zachování výkonu 360 koní, akorát lepší průběh točivého momentu a spotřebu.
Tohle by mělo mít skoro 600 koní. :shock: Ale podle znaku na ventilátoru to žádná novinka nebude. Spíš ten repas / tuning. :wink:

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: pát bře 05, 2021 8:03 am
od Hynek
Svého času se mluvilo o vývoji EURO III Vmotoru v Tatře pro indický trh, ale jestli to mělo nějaký hmatatelný výsledek netuším.

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: pát bře 05, 2021 9:27 am
od Pitris
Hynku, byla by prosím někde k nalezení fotka té "divné osmikolky od Excaliberu"?

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: pát bře 05, 2021 10:10 am
od toko
Ve videu vzali všechno podstatné

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: sob dub 10, 2021 12:19 am
od kiminko

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: ned dub 18, 2021 6:15 pm
od laco tatra
Podla mna ,ked si poriadne pozriem obrazok toho motora,tak to vypada na stary V12, lebo je tam uchyt na stary starter a asi plynove tiahlo uz sice bowden,ale z lavej strany,teda Motorpal. Hlavy maju odliatky na vyfuku ze uz to je nejake euro,teda material RR 350. A drzaky silentbloku su tiez stare prevedenie.

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: ned lis 27, 2022 9:07 am
od Luďa
Dvě PHM cisterny na obědě
Obrázek. Obrázek. Obrázek

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: pon říj 30, 2023 7:56 pm
od Rastislav RK
Obrázek

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: čtv úno 29, 2024 2:42 pm
od DjDD

Re: Armax, stará řada Force (kabina T815) a další armádní typy

Napsal: pát kvě 24, 2024 6:16 pm
od Prevozník