čau...........situace není úplně ideální, ostatně jako nikde. Po řidičích poptávka je, to ne že ne, bohužel je to hodně jako v Anglii třeba, takže většina práce je přes agentury, na tom by nebylo nic špatného, peníze jsou stejný(stejně mizerný
), ale nejsi tu v EU, takže potřebuješ pracovní vízum a agentura ti ho nedá, řidič kamionu-Class 5 je na tzv. short listu(profese na Zélandu potřebné), takže není zase až tak velkej problém to vízum dostat, problém je, že lidí je docela dost a firmy až tak moc o lidi z Evropy nestojí, to že jsi někdy jezdil v Evropě je sice hezký, ale tady to nemá žádnou velkou váhu, bohužel....
Takže postupně, ano, je potřeba pracovní vízum, my, Češi a Slováci máme tzv. víza Working holiday(něco ve stylu přijeď a sedři se !!!), je to hlavně pro lidi, co přijedou cestovat a pracovat v sadě, tzn. jablka, hrušky, mandarinky a víno, bleee, stačilo. Češi mají 1200 víz, Slováci jen 100 a jsou hned pryč.
Firmy často nechtějí zaměstnávat lidi, co nemají NZ řidičák(CE=Class 5), ale je spousta vyjímek, známej jezdí na českej s překladem od Číňanů,další zase jezdil na mezinárodní 1roční řp, všechno je to legální, ale je problém, že firmy nevědí, leckdy je problém s pojišťovnou a hlavně, kdo chce pracovní vízum, musí mít kiwi licenci !!! Její převod není těžký, pokud potkáš správný lidi, pokud ne, můžeš si v tom lehce pochodit........