Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 722
- Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
zdenek54: Pardon, ale hovoriš (resp. píšeš) nezmysly. Že by Lopraisovci nemali na turbo? Keď dajú 1 mil. EUR na účasť?? Tu nejde o financie, ale o zlyhanie jednej konkrétnej súčiastky, ktoré sa navyše doteraz nikdy neprejavilo.
Ďalej, o akej reklame je tu reč? Či už LTT alebo CDT sú súkromné tímy a reprezentujú hlavne seba a nie značku. To že sa rozhodli pre Tatru je fajn, ale nie sú zástupcami značky. Vôbec celé to vnímanie Dakaru ako reklamy je trochu zvláštne. Zaujímalo by ma, koľko juhoamerických firiem sa rozhodlo nakupovať Kamazy...
Fiaskom (čítaj "nedokončením súťaže") sa Dakar končí pre 60% štartujúcich, takže to vlastne nie je nič neobvyklé. Ako LTT tak aj CDT majú na bojovať o dobré umiestnenie, ale keď to nebudú skúšať, tak sa im to nepodarí. Alebo je tvojím krédom "Kto nič nerobí, nič nepokazí"?
Ďalej, o akej reklame je tu reč? Či už LTT alebo CDT sú súkromné tímy a reprezentujú hlavne seba a nie značku. To že sa rozhodli pre Tatru je fajn, ale nie sú zástupcami značky. Vôbec celé to vnímanie Dakaru ako reklamy je trochu zvláštne. Zaujímalo by ma, koľko juhoamerických firiem sa rozhodlo nakupovať Kamazy...
Fiaskom (čítaj "nedokončením súťaže") sa Dakar končí pre 60% štartujúcich, takže to vlastne nie je nič neobvyklé. Ako LTT tak aj CDT majú na bojovať o dobré umiestnenie, ale keď to nebudú skúšať, tak sa im to nepodarí. Alebo je tvojím krédom "Kto nič nerobí, nič nepokazí"?
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Já myslim že nemá cenu řešit nějaký neúspěch Tatry. Hlavně by to chtělo uznat že české teamy jaksi zaspali dobu a to neni zadarmo. Kamaz od roku 1994 (nebo kdy to nasadil speciál 4x4) se snažil jet palbu a taky na to vyvíjel auto. Neustálé šachy s převodovkama, různé motory, obrovské výkony, různé druhy pérování a tlumení atd. Tatra (později LTT číli Karel Loprais) neustále jezdila svým Maraton stylem jak to dělala v 80. letech a hlavní předností byla spolehlivost. Pokud Kamaz držel tak už tekrát mu nestačila, jenže on nedržel a tak stále byla na špici.
V roce 2003 přišla změna pravidel a začínalo se od nuly. V následujících letech Češi jezdily prakticky se sériovkama kdežto Kamaz vyjel s autem které za sebou mělo 10 let vývoje a experimentů aby tu palbu vydrželo. No a hele ono ty Kamazy najednou začali držet a protože byly dělaný na tvrdý zacházení tak jeli rychle a začali vyhrávat kde se dalo. Kdo jim chtěl stačit musel jet jako oni a musel mít auto které bylo vyladěno ve všech směrech.
V roce 2006 se pak LTT konečně probral postavil první verzi současného stroje. Začalo se hledět na zvyšování výkonu na vývoj tlumičů na hmotnost atd. Objevil se Aleš Loprais jako mladý dravý pilot a začal se budovat team který bude technicky i koncepčně stačit Kamazům. Pak přišly léta problémů jak technických tak řidičských (stejně jako u Kamazu v 90. letech) a nyní je tu rok 2011 a je tu auto technicky na úrovni s Kamazy a řidič který jim stačí. A začínají se objevovat první úspěchy (stejně jako u Kamazu na konci 90. let). Letos to prostě nevyšlo (stejně jako to mnohokrát nevyšlo Kamazu) ale pokud bude LTT pokračovat v nastavené linii tak to určitě jednou vyjde Tatra bude zase king.
V roce 2003 přišla změna pravidel a začínalo se od nuly. V následujících letech Češi jezdily prakticky se sériovkama kdežto Kamaz vyjel s autem které za sebou mělo 10 let vývoje a experimentů aby tu palbu vydrželo. No a hele ono ty Kamazy najednou začali držet a protože byly dělaný na tvrdý zacházení tak jeli rychle a začali vyhrávat kde se dalo. Kdo jim chtěl stačit musel jet jako oni a musel mít auto které bylo vyladěno ve všech směrech.
V roce 2006 se pak LTT konečně probral postavil první verzi současného stroje. Začalo se hledět na zvyšování výkonu na vývoj tlumičů na hmotnost atd. Objevil se Aleš Loprais jako mladý dravý pilot a začal se budovat team který bude technicky i koncepčně stačit Kamazům. Pak přišly léta problémů jak technických tak řidičských (stejně jako u Kamazu v 90. letech) a nyní je tu rok 2011 a je tu auto technicky na úrovni s Kamazy a řidič který jim stačí. A začínají se objevovat první úspěchy (stejně jako u Kamazu na konci 90. let). Letos to prostě nevyšlo (stejně jako to mnohokrát nevyšlo Kamazu) ale pokud bude LTT pokračovat v nastavené linii tak to určitě jednou vyjde Tatra bude zase king.
Filip Nikl
To zdenek54:
Takže podle Vás je auto, které po kotoulu podél musí odstoupit ze závodu z důvodu nesplnění bezpečnostních norem pro další pokračování v závodu a tento vůz pak bez problémů dojede do přístavu, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, které odstoupí ze závodu z důvodu vážných zranění posádky po nejhorším možném skoku, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, které po skoku v dunách ohne přední polonápravu a dojede do servisní zóny po vlastní ose a Dakar dokončí jako rychlá asistence, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, kterému v půlce závodu odejde soušástka, u které se to tolik neočekává a kvůli které ztrácí výkon ale přesto dojede do cíle, nevhodné k závodění?
Posádka Spáčil-Vršecký-Kolomý odstoupila po nehodě z 6. místa (dle dakar.com). více: http://www.czechdakar.cz/marek-spacil-o ... ske-rallye
Posádka Kolomý-Lamač-Kilián odstoupila z 21. (9. v druhé etapě) pozice více: http://www.czechdakar.cz/marek-spacil-o ... ske-rallye
Posádka De Azevedo-Martinec-Justo odstoupila z 6. pozice http://www.lrt.cz/cz/novinky/126/8.1.20 ... iuque.html
Posádka Loprais-Holáň-Kalina byla diskvalifikována ze 4. průběžné pozice (před poruchou útočili na 2. a 1. místo) http://loprais.cz/loprais/index.php?obs ... clanku=716
Navíc, kterou posádku přirovnali novináři k Davidovi bojujícímu proti Goliášovi?
Nebo snad mám předpokládat, že jste si s sebou všech těch 32 let vozil náhradní polonápravu, řízení, turbo (bylo-li) a ostatní?
Tudíž, jsem velmi rád, že Tatry do závodu nastoupily a dle mého bylo jejich vystoupení velmi dobré a doufám, že letošní rok a příšítí Dakar přinesou větší úspěchy.
Takže podle Vás je auto, které po kotoulu podél musí odstoupit ze závodu z důvodu nesplnění bezpečnostních norem pro další pokračování v závodu a tento vůz pak bez problémů dojede do přístavu, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, které odstoupí ze závodu z důvodu vážných zranění posádky po nejhorším možném skoku, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, které po skoku v dunách ohne přední polonápravu a dojede do servisní zóny po vlastní ose a Dakar dokončí jako rychlá asistence, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, kterému v půlce závodu odejde soušástka, u které se to tolik neočekává a kvůli které ztrácí výkon ale přesto dojede do cíle, nevhodné k závodění?
Posádka Spáčil-Vršecký-Kolomý odstoupila po nehodě z 6. místa (dle dakar.com). více: http://www.czechdakar.cz/marek-spacil-o ... ske-rallye
Posádka Kolomý-Lamač-Kilián odstoupila z 21. (9. v druhé etapě) pozice více: http://www.czechdakar.cz/marek-spacil-o ... ske-rallye
Posádka De Azevedo-Martinec-Justo odstoupila z 6. pozice http://www.lrt.cz/cz/novinky/126/8.1.20 ... iuque.html
Posádka Loprais-Holáň-Kalina byla diskvalifikována ze 4. průběžné pozice (před poruchou útočili na 2. a 1. místo) http://loprais.cz/loprais/index.php?obs ... clanku=716
Navíc, kterou posádku přirovnali novináři k Davidovi bojujícímu proti Goliášovi?
Nebo snad mám předpokládat, že jste si s sebou všech těch 32 let vozil náhradní polonápravu, řízení, turbo (bylo-li) a ostatní?
Tudíž, jsem velmi rád, že Tatry do závodu nastoupily a dle mého bylo jejich vystoupení velmi dobré a doufám, že letošní rok a příšítí Dakar přinesou větší úspěchy.
zdenek54:
Podívejte se do historie, ať již Tatrovácké, nebo LIAZácké. Já si myslím, že můžem být rádi, že aspoň někdo jede. Potom, jak dopadl tovární tým Tatry po Dakaru 1999 a celá automobilka, o LIAZácké automobilce již ani nemůže být řeč. I když snaha na obnovu náklaďáků byla.
A co máme teď? Vždyť vlastně bez tovární podpory tomu ty lidi věnuji celý rok(a že jich je a furt přibývá), všechen svůj čas a nemalé peníze, víceméně riskují ještě své zdraví. Ale o tom je každý sport, a komu místo krve koluje benzín takový věci nejde zazlívat, to jen připisuji jako takovou další jejich "oběť" tomuto sportu. Rozhodně bych si nedovolil jim zazlívat, že nevezou turbo. Kdyby věděli, že se třeba vyštění, tak ho samozřejmě vezou sebou. Turbo neváží přece, tolik aby je ohrozilo, že jo. Ale když už vezou turbo, co takhle rači vzít náhradní sadu tlumičů(kdyby někde v etapě to netlumilo jak má nebo začli chcát), a co takhle vzít možná rovnou i centrálu, ponk by se taky hodil, CO by nebylo taky na škodu....nevím, mám pokračovat? Ano, pokud chci dělat rychlou asistenci tak většinu z těchto věcí vezu. Ale NEVEZU to, pokud jedu o výhru.
Nechci bejt rejpal, ale po válce je každý generál. Inu, před další etapou zavolejte Alešovi(nebo jiným nešťastně odpadlým) co si má(jí) vzít za součástku sebou do zrovna tyhle nebo tyhle etapy, bude-li náhodou šance(tedy smůla), že se to nebo to zrovna vyštění.
Podívejte se do historie, ať již Tatrovácké, nebo LIAZácké. Já si myslím, že můžem být rádi, že aspoň někdo jede. Potom, jak dopadl tovární tým Tatry po Dakaru 1999 a celá automobilka, o LIAZácké automobilce již ani nemůže být řeč. I když snaha na obnovu náklaďáků byla.
A co máme teď? Vždyť vlastně bez tovární podpory tomu ty lidi věnuji celý rok(a že jich je a furt přibývá), všechen svůj čas a nemalé peníze, víceméně riskují ještě své zdraví. Ale o tom je každý sport, a komu místo krve koluje benzín takový věci nejde zazlívat, to jen připisuji jako takovou další jejich "oběť" tomuto sportu. Rozhodně bych si nedovolil jim zazlívat, že nevezou turbo. Kdyby věděli, že se třeba vyštění, tak ho samozřejmě vezou sebou. Turbo neváží přece, tolik aby je ohrozilo, že jo. Ale když už vezou turbo, co takhle rači vzít náhradní sadu tlumičů(kdyby někde v etapě to netlumilo jak má nebo začli chcát), a co takhle vzít možná rovnou i centrálu, ponk by se taky hodil, CO by nebylo taky na škodu....nevím, mám pokračovat? Ano, pokud chci dělat rychlou asistenci tak většinu z těchto věcí vezu. Ale NEVEZU to, pokud jedu o výhru.
Nechci bejt rejpal, ale po válce je každý generál. Inu, před další etapou zavolejte Alešovi(nebo jiným nešťastně odpadlým) co si má(jí) vzít za součástku sebou do zrovna tyhle nebo tyhle etapy, bude-li náhodou šance(tedy smůla), že se to nebo to zrovna vyštění.
České vozy do celého světa !
Jo přesně tak dycky se rozbije to co nevezeš. To je jak když jsem jezdil v létě s kombajnem - trošku podobný podmínky jak na Dakaru - prach, vedro, špína, souboj s časem, opravy na poli. Žně jsme začínali se sadou goláků. A na konci jsem tam vozil půl dílny - asi 10 různejch řemenů, snad všechny klíče, maznice, stahováky, kladiva, majzliky, hevery, hadice a já nevim co pro případ že by se to rozbilo. No a nakonec jsme dojezdily kvůli jednomu blbýmu deseticentimetrovýmu klínku kterej vypad z řeťězovýho kola a samozřejmě jsem ho neměl.
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Pěkné Ty barvy... Bylo by to zajímavé. V motokategorii má BMW Monster barvy jako vyzyvatel vítězného Red Bull KTM. V auto kategorii má BMW MOnster barvy jako vyzyvatel vítězného Red Bull VW. Ale v kamionové kategorii Monster není, někdo by měl být vyzyvatel vítězného Red Bull Kamaz. A snad někdo, pro koho není český trh tak nezajímavý...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host