Není to sice kamionová zpráva, ale je k dakaru 2019.
Vloni přišel tovární jezdec Hondy Paolo Goncalves o účast vinou zranění těsně před startem. Dokonce přiletěl do Limy, ale zjistil, že to nedá. Te´d je v podobné situaci: v posledním kole portugalského raidového šampionátu měl těžký pád a natrhl si slezinu, která mu byla vyoperována. Jestli start stihne, prý zatím není jasné. Honda se tedy bude opírat o Barredu Borta, Benavidese a Brabce (Rickyho, ne Honzu). není to málo, ale zda to bude na KTM stačit...
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Napsal: pát pro 21, 2018 1:27 pm
od Jiří Vintr
Jinak co se týká vysílání České televize, tak Dakarské ozvěny budou mívat 25 minut, k tomu pětiminutovka Dakar za oponou, jejímž průvodcem bude Pepa Kalina. Když se to večer sečte, bude to každý den večer 55 minut, a to je myslím velmi důstojná stopáž na to, že Čechů jede o třetinu méně než vloni (alespoň bude na každého víc času).
Ještě upozorňuji na 6. ledna na ČT sport - ve 14:20 dokument Lopraisové, portrét Karla a Aleše.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Napsal: sob pro 22, 2018 4:37 pm
od Honza 76
Video od pana Pokorného.
Rozloučení s Frantou v Sedlčanské kotlině před odjezdem na Dakar 2019
Teď nevím, jestli si dělá Google překladač srandu. Turecké traktorové návěsy předělal Belgický tým za podpory Fordu pro závodění. Ty tenké tyčky pod autem jsou z karbonu. Motor je tělem 13 l, ale vrtaný jen na 10 l - takže nezničitelný. Ale jo, třeba to pojede a vydrží. Jsou ještě jiná auta v poli v kategorii 10 l ? A váhové minimální limity na přední nápravu jsou stejné, jako u 13 l ? Že by to třeba mohlo profitovat z nižší hmotnosti.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Napsal: stř led 02, 2019 2:51 pm
od filip 90
Je potřeba si to dát nejdříve do AJ a pak teprve do něčeho. To funguje nejlépe. Slovanské jazyky mezi sebou to neumí.
Ale píšou tam, že tým si pořídil dva Fordy určené pro turecký trh v konfiguraci "stavebí tahač navěsů" a dva roky je přestavoval. Zajímavostí je že původní objem motoru 13l snížili na 10l a zároveň ho naladili na 710 koní. Max rychlost je omezena na 140 km/h. Instalovali nezávislé zavěšení kol a karbonové prvky....
Jsou tam Unimogy a bývaly tam Hina (nevím jak letos) a kdysi dávno Iveco Eurocargo. Ale tyhle auta většinou trpí nedostatkem výkonu. 10l agregát má limit právě někdo okolo 700 koní, ovšem auto jako takové má stejně nakonec k 8 tunám, takže nemá ani 100 koní na tunu. "Velký" kamion má dnes přes 1000 koní a je na tom nesrovnatelně lépe.
Hina se vždy prosazovala hlavně spolehlivostí a v dunových etapách pravděpodobně hlavně díky jezdeckému umu Sugavarů. V závodě jako takovém 10l kamion nemá šanci. Tak uvidíme co FORD.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Napsal: stř led 02, 2019 3:14 pm
od nero
mirasat:U kamionů s motory do 10 l je min. hmotnost 7 t, na přední nápravu min. 3,8 t, takže je to v podstatě stejné jako u "velkých" trucků, podíl na předek je min. 54 %. Pravidla teda počítají i s váhou pod 7 t, ale jestli tomu správně rozumím, musí to být v podstatě sériovka (nikoliv variant kit). I v tomto případě musí být zachován podíl na přední nápravu 54 %.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Napsal: stř led 02, 2019 4:51 pm
od mirasat
Aha, tak o něco lehčí ty 10l auta můžou bejt, než 13l (předek 4,5 tuny - 700kilo - to je Čapkův náklad na korbě a bez ohledu na výkon celkově 2 tuny). Zase třeba tak nezapadnou, ale na vysokých dunách už nestačí výkonově. Suma sumárum - do Afriky s nimi - zkusit pojezdit Tomáše. On se Šugouš minulý rok v dunách hodně držel speedařů, ale asi díky zkušenostem, jak píšete. Akorát teda Čapka nemá 700 koní a hmotnost má 11 tun....
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Napsal: stř led 02, 2019 8:14 pm
od TP
Tak koně jsou jen koně,co krouťák,převod na hnanou nápravu,počet kvaltů v almaře,trakce,rozložení váhy atd.Dle koní bych to nesoudil ale 10L je málo.