Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Ja myslel v celkovem hodnoceni na konci souteze...Kralikovu knihu znam na spamet mam ji asi 10x prectenouM.S píše:Chyba lávky. Podle knížky pana Králíka byl 95X1 v den havárie (10.1.1988) v etapě pátý (nejlepší etapový výsledek z 10.ročníku pro De Rooye) a celkově odstoupil z 6. místa se ztrátou 2:44:39 na Vatanena.
Turbotwin bylo neskutečný letadlo...
Jan proste iba nemal stastie,este v roku v 1985 to neslo,tam aj tak ho Capito nakonci porazil dokonca aj v kamionoch.Gerhard píše:Dyt jo no ale tusim ze nikdy se s tim Jan nedostal do TOP10...jen Karel...rychlost nejni vseM.S píše:Co by ne, Theovo DAF jel přes 180km/h, De Rooyovo na silnici prý až 220km/h. A když průmerně na rovinkách jezdili přes 150, mě by se to Mišivbuši zdálo taky pomalý..
V 1986 kvoli tomu ze Jojovi zrusili jednu penalizaciu dalsi den jazdil De Rooy ako sam bez seba a zapichol to do piekopy zlomil prednu napravu.
V 1987 dostal 3 hod. penalizaciu kvoli tomu ze v etape Niamey-Gao nenasiel jednu prejazdovu kontrolu.Mohol byt 9.
A v 1988 uz nemal sancu....
Technicky 150 km/h moze ist kazdy TurboTwin,co hovoria pramene,cisto prvy (1986) isiel ustalene stale 150 km/h takze co novsi model,tym nadupanejsi.
To ano,v tom roku a s takymi pasmi,to ani inak nemohlo nepadnut...Cagin to obuchal velice dobre,ale,nikomu sa nic nestale,ked tak par dni v nemocnici,a ako aj Karel spomynal taketo nehody takehoto tipu sa na Dakare stavaju (ved aj on sa tak prevratil,pomozte,2003?)M.S píše:Na druhou stranu, Theo hodil ty kotrmelce kolem 170km/h , Čagin "jen" ve 110km/h a už ten 4911 vypadá dosti nebezpečně...
To by najlepsie chcelo take skusenosti ako maju Kamazaci,teraz mi Holandania trosku pripadaju tak ako oni...lenze v 1996 sa rozpadal ako Truck,tak aj Jazdci este stale jazdili s horucou hlavou. Je to len domienka,ale Ginkel a tak aj ostatny jazdci GRP trosku dozreju a bude mozno dalsia vitazna snura ako tomu bolo u Kamaz Master Teamu.M.S píše: Co se týká X2222, výkonu není nikdy dost,Ale co naplat, van Ginkel bloudil i v mávací jízdě a Aleš skončil před ním.
Dost možná to není špatné auto, třeba by to chtělo jen lepší řidiče nebo počkat až se s těmito monstry naučí zacházet..
A De Rooy nech radsej ten DAF tolko nesteluje.
A dalsia domienka,co by De Rooy robil s takym CATom C18?
To a tym by mohlo byt to posunutie motoru do stredu...M.S píše: zmenšit snížením výkonů nebo rozhozením těžiště. Touto cestou se pořadatelé chtějí vydat, řek bych že předzvěst je Echterovo MAN jedoucí "na zkoušku"
Mohol by si mi pls. napisat Echterovo startovne cislo? Alebo ukazat fotku,teraz presne neviem o ktory truck sa jedna.
A mozno este stale tie spomienky na TurboTwin? Moznoze,alebo nech to vymedzia ako pri takegorii T3 u aut v roku 1997...nemoze startovat tovarensky tym a podobne.M.S píše:Jen mi vrtá hlavou jak chtějí vymezit kategorii speciálů. Možná si sami neví rady
Naposledy upravil(a) bubak dne úte bře 17, 2009 4:58 pm, celkem upraveno 1 x.
No Kdyby to řídil Gerard a neodešlo by zavěšení jako letos v půlce soutěže, já bych věděl jak by to dopadlobubak píše: A dalsia domienka,co by De Rooy robil s takym CATom C18?
Stačí se kouknout na www.exact-man.nl , tam jsou i fotky i data...bubak píše: Mohol by si mi pls. napisat Echterovo startovne cislo? Alebo ukazat fotku,teraz presne neviem o ktory truck sa jedna.
Já spíš myslel problematiku rozdělení kategorie speciál a sériovka. Kamaz udělá z každého speciálu "sériově vyráběno" a tak může soutěžit v obou kategoriích. MAN zas udělá z každé sériovky čistokrevný speciál... Těžiště si každej dnes stejně hodí metr od přední osy i kdyby byl motor před budkou, takže to by museli zrušit pro speciály tuhle podmínku. A když by to udělali jako v 80. a 90. letech - auto musí vypadat naprosto shodně jako sériovka + bezpečnostní výbava, tak udělá Kamaz opět sériovej speciál...bubak píše: A mozno este stale tie spomienky na TurboTwin? Moznoze,alebo nech to vymedzia ako pri takegorii T3 u aut v roku 1997...nemoze startovat tovarenski tym a podobne.
Leda by to rozdělili podle výkonů, jinak to asi nepůjde...
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Trochu off topic....od aut k textilu:-) :
Bombaaa...už jsem si chtěl objednat dakarský tričko za pouhý 3Eura. Ale bohužel...do "S"ka se asi nenacpu. Sakra. Ale tak pro někoho z Vás menších by to mohlo být zajímavý. Nevim kolik je poštovný...ale dakarský triko za 3 eura..no neberte to:-)
http://www.madeinsport.com/fr/descProdu ... dPtn=dakar
Bombaaa...už jsem si chtěl objednat dakarský tričko za pouhý 3Eura. Ale bohužel...do "S"ka se asi nenacpu. Sakra. Ale tak pro někoho z Vás menších by to mohlo být zajímavý. Nevim kolik je poštovný...ale dakarský triko za 3 eura..no neberte to:-)
http://www.madeinsport.com/fr/descProdu ... dPtn=dakar
-
- Příspěvky: 2576
- Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
to triko je skoro zadarmo.david píše:Trochu off topic....od aut k textilu:-) :
Bombaaa...už jsem si chtěl objednat dakarský tričko za pouhý 3Eura. Ale bohužel...do "S"ka se asi nenacpu. Sakra. Ale tak pro někoho z Vás menších by to mohlo být zajímavý. Nevim kolik je poštovný...ale dakarský triko za 3 eura..no neberte to:-)
http://www.madeinsport.com/fr/descProdu ... dPtn=dakar
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
www.karosa.webgarden.cz
Gerardovi odislo zavesenie? Ja som cital ze obom De Rooyovcom sa zadreli motory.M.S píše: No Kdyby to řídil Gerard a neodešlo by zavěšení jako letos v půlce soutěže, já bych věděl jak by to dopadlo
Ved prave,zato som to spomenul ze to uz by nieco bolo
Tak by sa to urobilo nejako inak,sice myslienka najmenej vyrobenych kusov je dobra,ale v tejto nasej polemike ako by to mohlo byt to nie je az tak taka dobra myslienka.Urcite,inak to nepojde,iba podla vykonu.M.S píše: Já spíš myslel problematiku rozdělení kategorie speciál a sériovka. Kamaz udělá z každého speciálu "sériově vyráběno" a tak může soutěžit v obou kategoriích. MAN zas udělá z každé sériovky čistokrevný speciál... Těžiště si každej dnes stejně hodí metr od přední osy i kdyby byl motor před budkou, takže to by museli zrušit pro speciály tuhle podmínku. A když by to udělali jako v 80. a 90. letech - auto musí vypadat naprosto shodně jako sériovka + bezpečnostní výbava, tak udělá Kamaz opět sériovej speciál...
Leda by to rozdělili podle výkonů, jinak to asi nepůjde...
Skorej mna mysienka pri speciali napadla takto: Neobmedzene zdroje+velmi dosledne zbat na bezpecnost.Kazdy by isiel svojou cestou vykonu...
Taka velka bugina ktora bude vyzerat ako nejaky truck (napr. kabina Kamaz )
A Seriovky by vlastne zostali ako su aj teraz,co vlastne taketo cinnosti vyrobenia seriovho specialu nedovoluju.
Zobrat musime k uvahu aj to,ze nikto tam zasa nejde len tak pre vitazsto alebo renomé znacky.Hlavne ide aj to vyskusat nove technicke vymozenosti,postupy a mozne vylepsenia do seriovej vyroby. Kamion ako taky sa predsa na Dakar ako cisto seriovy nemoze vidat.Vzdy to bude upravena seriovka.
Teraz ma napadlo ze ako Porsche po double v 86 odchadzalo z Dakaru,tam je to asi doslova vsetko povedane:
Priblizne citujem:
"Vyskum na aute je dokoceny.Ono predsa neisli sme na Dakar len tak.Druhe vitazstvo za sebou sa sto krat viac tazsie obhajuje ako prve."
Iba dodam ze z 959 Dakar Relly vznikol v roku 1987 najrychlejsie seriovo vyrabane auto na svete.
Ne, já myslel GRP odešlo zavěšení, na fotkách jsem viděl skoro-GO zavěšení a tuším že to bylo před dnem volna.bubak píše: Gerardovi odislo zavesenie? Ja som cital ze obom De Rooyovcom sa zadreli motory.
Ved prave,zato som to spomenul ze to uz by nieco bolo
Co se týká De Rooyovců, nerad bych se mýlil, ale mám pocit, že to oba zadřeli právě po té písečné bouři. Že by ten mikroprach vyšponovaný motor dodělal?
Ale ano, pokud buggyna, tak KAMAZ vyrobí něco s V12 (už zvažovali do 49252) a bude to mít 1500PS a 9000kg. Pokud by to regule omezily na 150km/h, nutno pochopit, že to těch 150km/h pojede za 10 vteřin a to už opět ne každý uřídí..bubak píše: Skorej mna mysienka pri speciali napadla takto: Neobmedzene zdroje+velmi dosledne zbat na bezpecnost.Kazdy by isiel svojou cestou vykonu...
Taka velka bugina ktora bude vyzerat ako nejaky truck (napr. kabina Kamaz )
A Seriovky by vlastne zostali ako su aj teraz,co vlastne taketo cinnosti vyrobenia seriovho specialu nedovoluju.
Zobrat musime k uvahu aj to,ze nikto tam zasa nejde len tak pre vitazsto alebo renomé znacky.Hlavne ide aj to vyskusat nove technicke vymozenosti,postupy a mozne vylepsenia do seriovej vyroby. Kamion ako taky sa predsa na Dakar ako cisto seriovy nemoze vidat.Vzdy to bude upravena seriovka.
Teraz ma napadlo ze ako Porsche po double v 86 odchadzalo z Dakaru,tam je to asi doslova vsetko povedane:
Priblizne citujem:
"Vyskum na aute je dokoceny.Ono predsa neisli sme na Dakar len tak.Druhe vitazstvo za sebou sa sto krat viac tazsie obhajuje ako prve."
Iba dodam ze z 959 Dakar Relly vznikol v roku 1987 najrychlejsie seriovo vyrabane auto na svete.
Ale pokud by udělali seriovku = důsledně to co bylo např. v roce 1987 a 1988.
Použití - doprovod, popř. legální Rapid Assistance.
A speciál = to co bylo v těch samých letech (=unlimited ) akorát omezeno na x km/h s výkonem x koní, pak by to mohlo být v pohodě.
Použití - boj o vítězství v Trucks category
A pak by byl jasný i postoj týmů s Tatrami, že by nasadili spíše auto do speciálů, aby podpořili vývoj, protože v sériovkách toho moc pro pouš? nevyvinou... (viz. Porsche 959)
Zkrátka z historie by se měli spíš poučit než vymýšlet novinky (platí i pro WRC atd)
Ano,GRP mal problemy so zavesenim cca. v tom obdobi.M.S píše: Ne, já myslel GRP odešlo zavěšení, na fotkách jsem viděl skoro-GO zavěšení a tuším že to bylo před dnem volna.
Co se týká De Rooyovců, nerad bych se mýlil, ale mám pocit, že to oba zadřeli právě po té písečné bouři. Že by ten mikroprach vyšponovaný motor dodělal?
Presne neviem,zda sa mi ze Gerard isiel este jednu etapu,musel by som prehrabat spravy z Dakaru,predsa len vsetko sa neda pamat.Ale bolo to v miestach kde sa ide na plny plyn.Mozne to je,nieco sa dostalo do chladica a ten zle chladil,a motor je potom kaput.Zasluhy to urcite malo.
To iste sa stalo De Rooyovi cca. v rokoch 2004/2005 ties v tychto miestach,uplne odstavil motor a ties to bolo prave zato.
Presne take cosi si predstavujem ked sa povie slovo special,ved vlastne ked sa pozrieme na TurboTwin co je to iste (ked su dolu kryty z polyesteru tak to ako vyzera? )M.S píše: Ale ano, pokud buggyna, tak KAMAZ vyrobí něco s V12 (už zvažovali do 49252) a bude to mít 1500PS a 9000kg. Pokud by to regule omezily na 150km/h, nutno pochopit, že to těch 150km/h pojede za 10 vteřin a to už opět ne každý uřídí..
S rozdelenim ako takym suhlasim,a sankci ktore by boli v specialoch co sa tyka rychlosti (vykon motora a podobne...)
vykon nad 1000 PS predstavujem taku "F1",takze aj jadzci by museli prejst nejakymi skuskami,obdoba SuperLicencie ako je napr. prave v F1M.S píše:150km/h pojede za 10 vteřin a to už opět ne každý uřídí..
Ale urcite nie take posudzovanie ako sa stalo napr. v roku 1988 Liazakom,ze start. cislo 617 bola zaradena medzi seriovky.A 616 special,avsak kazdy z nik bol na vlas rovnakyM.S píše: Ale pokud by udělali seriovku = důsledně to co bylo např. v roce 1987 a 1988.
A vlastna klasifikacia,ziadna spojena ako v 80. rokoch kde take Pegaso,DAF TurboTwin,Perlini 105F boli nieco uplne ine ako ostatni.M.S píše: Použití - doprovod, popř. legální Rapid Assistance.
Moznoze by prvy v seriovkach dostal nejaku specialnu cenu zato ze kolko specialov v celkovej klasifikacii predbehol
Pri takychto pravidlach ktore platili pre seriove kamiony v 80. rokoch urcite.M.S píše: A pak by byl jasný i postoj týmů s Tatrami, že by nasadili spíše auto do speciálů, aby podpořili vývoj, protože v sériovkách toho moc pro pouš? nevyvinou... (viz. Porsche 959)
Avsak musime zobrat v uvahu preco tam Tatrovaci idu,ci nieco nove vymyslat do vyroby a vyskusat alebo vyskusat overene,to su dve rozdielne veci.
Vlastne nasadili niekedy poriadny special (viem ze sa uvazovalo o tipe podobnom Tatre 148 ale inak nic,ani ziaden nutly voz) Co sa jedna taky polospecial bola iba Karlova Prva Puma co nasadil po 1. krat v 1998.To aspon ja ties radim iba k vyskusaniu overeneho.
Urcite ze ano,avsak keby sa nic nove nevymyslelo,tak by to bud stagnovalo,alebo by to malo muchy ako v minulosti,alebo by to uz nikoho nezaujimalo pretoze to tu uz proste uz bolo.M.S píše: Zkrátka z historie by se měli spíš poučit než vymýšlet novinky (platí i pro WRC atd)
Z toho vsetkeho co sa tu napisalo ma napadla jedna vec,je vobec aby FISA vymyslala pravidla pre Dakar.Ved vlastne je to "iba" cca. 22 dnovy zavod.Ked si to tak zoberieme,vlastne 11 mesiacov su Teamy iba v dielnach a repasuju.Sem tam Master Relly alebo Relly Faraonov a nieco v Severnej Afrike,popripade Blizkom Vychode.Ziadna Cross Country ako je u aut.A to je ties kamen urazu.Spojit tieto sutaze do niecoho jedneho velkeho a aby Dakar bol vyvrcholenim toho vsetkeho (ved je to predsa najnarocnejsia sutaz,nie? )
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Pro ty z Vás, co si nevšimli příspěvku od Daniese v sekci Liaz...
...na www.martinmacik.cz KONEČNĚ najdete fotky Liazů z letošního Dakaru 2007!!
...na www.martinmacik.cz KONEČNĚ najdete fotky Liazů z letošního Dakaru 2007!!
..konečně není jich moc, ale jsou good. Díval jsem se dneska i na
www.kamazmaster.ru , je tam pár nových fotek z Čaginovy havárky.. Zejména ty, jak Čagina vyproš?ují z pomuchlanýho auta jsou docela nepříjemný.. .. možná i to byl důvod, proč je nezveřejňovali v průběhu Dakaru
www.kamazmaster.ru , je tam pár nových fotek z Čaginovy havárky.. Zejména ty, jak Čagina vyproš?ují z pomuchlanýho auta jsou docela nepříjemný.. .. možná i to byl důvod, proč je nezveřejňovali v průběhu Dakaru
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 9 hostů