Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Co by ne, Theovo DAF jel přes 180km/h, De Rooyovo na silnici prý až 220km/h. A když průmerně na rovinkách jezdili přes 150, mě by se to Mišivbuši zdálo taky pomalý.. :twisted:
Ale to jen jako porovnání historie s dneškem, spíše zpět k tématu
ned led 28, 2007 8:32 pm

Gerhard
Příspěvky: 165
Registrován: pát led 26, 2007 6:56 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

M.S píše:Co by ne, Theovo DAF jel přes 180km/h, De Rooyovo na silnici prý až 220km/h. A když průmerně na rovinkách jezdili přes 150, mě by se to Mišivbuši zdálo taky pomalý.. :twisted:
Dyt jo no ale tusim ze nikdy se s tim Jan nedostal do TOP10...jen Karel...rychlost nejni vse
ned led 28, 2007 8:35 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Chyba lávky. Podle knížky pana Králíka byl 95X1 v den havárie (10.1.1988) v etapě pátý (nejlepší etapový výsledek z 10.ročníku pro De Rooye) a celkově odstoupil z 6. místa se ztrátou 2:44:39 na Vatanena.
Turbotwin bylo neskutečný letadlo...
ned led 28, 2007 9:03 pm

Gerhard
Příspěvky: 165
Registrován: pát led 26, 2007 6:56 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

M.S píše:Chyba lávky. Podle knížky pana Králíka byl 95X1 v den havárie (10.1.1988) v etapě pátý (nejlepší etapový výsledek z 10.ročníku pro De Rooye) a celkově odstoupil z 6. místa se ztrátou 2:44:39 na Vatanena.
Turbotwin bylo neskutečný letadlo...
Ja myslel v celkovem hodnoceni na konci souteze...Kralikovu knihu znam na spamet mam ji asi 10x prectenou
ned led 28, 2007 9:41 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ty myslíš takhle. Máš pravdu, na Dakaru 1987 byl Jan 11tý...
ned led 28, 2007 10:03 pm

Gerhard
Příspěvky: 165
Registrován: pát led 26, 2007 6:56 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

M.S píše:Ty myslíš takhle. Máš pravdu, na Dakaru 1987 byl Jan 11tý...
Jojo tenkrat mu to jelo ale pak nejak zacal ztracet ale nechapu ze mu ty dva motory sezrali to je jako kdyz pro rok 95 museli F1 jezdit s motorama 3.5L/V10 a Ferrari jezdilo s V12 :roll:
ned led 28, 2007 10:09 pm

Uživatelský avatar
bubak
Příspěvky: 336
Registrován: sob črc 22, 2006 6:39 pm

Příspěvek

Gerhard píše:
M.S píše:Co by ne, Theovo DAF jel přes 180km/h, De Rooyovo na silnici prý až 220km/h. A když průmerně na rovinkách jezdili přes 150, mě by se to Mišivbuši zdálo taky pomalý.. :twisted:
Dyt jo no ale tusim ze nikdy se s tim Jan nedostal do TOP10...jen Karel...rychlost nejni vse
Jan proste iba nemal stastie,este v roku v 1985 to neslo,tam aj tak ho Capito nakonci porazil dokonca aj v kamionoch.
V 1986 kvoli tomu ze Jojovi zrusili jednu penalizaciu dalsi den jazdil De Rooy ako sam bez seba a zapichol to do piekopy :arrow: zlomil prednu napravu.
V 1987 dostal 3 hod. penalizaciu kvoli tomu ze v etape Niamey-Gao nenasiel jednu prejazdovu kontrolu.Mohol byt 9.
A v 1988 uz nemal sancu....

Technicky 150 km/h moze ist kazdy TurboTwin,co hovoria pramene,cisto prvy (1986) isiel ustalene stale 150 km/h takze co novsi model,tym nadupanejsi. :wink:
M.S píše:Na druhou stranu, Theo hodil ty kotrmelce kolem 170km/h , Čagin "jen" ve 110km/h a už ten 4911 vypadá dosti nebezpečně...
To ano,v tom roku a s takymi pasmi,to ani inak nemohlo nepadnut...Cagin to obuchal velice dobre,ale,nikomu sa nic nestale,ked tak par dni v nemocnici,a ako aj Karel spomynal taketo nehody takehoto tipu sa na Dakare stavaju (ved aj on sa tak prevratil,pomozte,2003?)
M.S píše: Co se týká X2222, výkonu není nikdy dost,Ale co naplat, van Ginkel bloudil i v mávací jízdě a Aleš skončil před ním.
Dost možná to není špatné auto, třeba by to chtělo jen lepší řidiče nebo počkat až se s těmito monstry naučí zacházet..
To by najlepsie chcelo take skusenosti ako maju Kamazaci,teraz mi Holandania trosku pripadaju tak ako oni...lenze v 1996 sa rozpadal ako Truck,tak aj Jazdci este stale jazdili s horucou hlavou. Je to len domienka,ale Ginkel a tak aj ostatny jazdci GRP trosku dozreju a bude mozno dalsia vitazna snura ako tomu bolo u Kamaz Master Teamu.
A De Rooy nech radsej ten DAF tolko nesteluje.
A dalsia domienka,co by De Rooy robil s takym CATom C18? :lol:
M.S píše: zmenšit snížením výkonů nebo rozhozením těžiště. Touto cestou se pořadatelé chtějí vydat, řek bych že předzvěst je Echterovo MAN jedoucí "na zkoušku"
To a tym by mohlo byt to posunutie motoru do stredu...
Mohol by si mi pls. napisat Echterovo startovne cislo? Alebo ukazat fotku,teraz presne neviem o ktory truck sa jedna. :wink:
M.S píše:Jen mi vrtá hlavou jak chtějí vymezit kategorii speciálů. Možná si sami neví rady
A mozno este stale tie spomienky na TurboTwin? :roll: Moznoze,alebo nech to vymedzia ako pri takegorii T3 u aut v roku 1997...nemoze startovat tovarensky tym a podobne.
Naposledy upravil(a) bubak dne úte bře 17, 2009 4:58 pm, celkem upraveno 1 x.
pon led 29, 2007 7:02 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

bubak píše: A dalsia domienka,co by De Rooy robil s takym CATom C18?
No Kdyby to řídil Gerard a neodešlo by zavěšení jako letos v půlce soutěže, já bych věděl jak by to dopadlo :twisted:
bubak píše: Mohol by si mi pls. napisat Echterovo startovne cislo? Alebo ukazat fotku,teraz presne neviem o ktory truck sa jedna. :wink:
Stačí se kouknout na www.exact-man.nl , tam jsou i fotky i data...
bubak píše: A mozno este stale tie spomienky na TurboTwin? :roll: Moznoze,alebo nech to vymedzia ako pri takegorii T3 u aut v roku 1997...nemoze startovat tovarenski tym a podobne.
Já spíš myslel problematiku rozdělení kategorie speciál a sériovka. Kamaz udělá z každého speciálu "sériově vyráběno" a tak může soutěžit v obou kategoriích. MAN zas udělá z každé sériovky čistokrevný speciál... Těžiště si každej dnes stejně hodí metr od přední osy i kdyby byl motor před budkou, takže to by museli zrušit pro speciály tuhle podmínku. A když by to udělali jako v 80. a 90. letech - auto musí vypadat naprosto shodně jako sériovka + bezpečnostní výbava, tak udělá Kamaz opět sériovej speciál...
Leda by to rozdělili podle výkonů, jinak to asi nepůjde...
pon led 29, 2007 8:00 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Trochu off topic....od aut k textilu:-) :
Bombaaa...už jsem si chtěl objednat dakarský tričko za pouhý 3Eura. Ale bohužel...do "S"ka se asi nenacpu. Sakra. Ale tak pro někoho z Vás menších by to mohlo být zajímavý. Nevim kolik je poštovný...ale dakarský triko za 3 eura..no neberte to:-)
http://www.madeinsport.com/fr/descProdu ... dPtn=dakar
úte led 30, 2007 11:02 am

Bagr
Příspěvky: 2576
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

david píše:Trochu off topic....od aut k textilu:-) :
Bombaaa...už jsem si chtěl objednat dakarský tričko za pouhý 3Eura. Ale bohužel...do "S"ka se asi nenacpu. Sakra. Ale tak pro někoho z Vás menších by to mohlo být zajímavý. Nevim kolik je poštovný...ale dakarský triko za 3 eura..no neberte to:-)
http://www.madeinsport.com/fr/descProdu ... dPtn=dakar
to triko je skoro zadarmo.
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
úte led 30, 2007 5:10 pm

Uživatelský avatar
bubak
Příspěvky: 336
Registrován: sob črc 22, 2006 6:39 pm

Příspěvek

M.S píše: No Kdyby to řídil Gerard a neodešlo by zavěšení jako letos v půlce soutěže, já bych věděl jak by to dopadlo :twisted:
Gerardovi odislo zavesenie? Ja som cital ze obom De Rooyovcom sa zadreli motory.
Ved prave,zato som to spomenul ze to uz by nieco bolo :twisted:
M.S píše: Já spíš myslel problematiku rozdělení kategorie speciál a sériovka. Kamaz udělá z každého speciálu "sériově vyráběno" a tak může soutěžit v obou kategoriích. MAN zas udělá z každé sériovky čistokrevný speciál... Těžiště si každej dnes stejně hodí metr od přední osy i kdyby byl motor před budkou, takže to by museli zrušit pro speciály tuhle podmínku. A když by to udělali jako v 80. a 90. letech - auto musí vypadat naprosto shodně jako sériovka + bezpečnostní výbava, tak udělá Kamaz opět sériovej speciál...
Leda by to rozdělili podle výkonů, jinak to asi nepůjde...
Tak by sa to urobilo nejako inak,sice myslienka najmenej vyrobenych kusov je dobra,ale v tejto nasej polemike ako by to mohlo byt to nie je az tak taka dobra myslienka.Urcite,inak to nepojde,iba podla vykonu.

Skorej mna mysienka pri speciali napadla takto: Neobmedzene zdroje+velmi dosledne zbat na bezpecnost.Kazdy by isiel svojou cestou vykonu...
Taka velka bugina ktora bude vyzerat ako nejaky truck (napr. kabina Kamaz :lol: )

A Seriovky by vlastne zostali ako su aj teraz,co vlastne taketo cinnosti vyrobenia seriovho specialu nedovoluju.

Zobrat musime k uvahu aj to,ze nikto tam zasa nejde len tak pre vitazsto alebo renomé znacky.Hlavne ide aj to vyskusat nove technicke vymozenosti,postupy a mozne vylepsenia do seriovej vyroby. Kamion ako taky sa predsa na Dakar ako cisto seriovy nemoze vidat.Vzdy to bude upravena seriovka.

Teraz ma napadlo ze ako Porsche po double v 86 odchadzalo z Dakaru,tam je to asi doslova vsetko povedane:
Priblizne citujem:
"Vyskum na aute je dokoceny.Ono predsa neisli sme na Dakar len tak.Druhe vitazstvo za sebou sa sto krat viac tazsie obhajuje ako prve."

Iba dodam ze z 959 Dakar Relly vznikol v roku 1987 najrychlejsie seriovo vyrabane auto na svete. :wink:
pát úno 02, 2007 8:43 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

bubak píše: Gerardovi odislo zavesenie? Ja som cital ze obom De Rooyovcom sa zadreli motory.
Ved prave,zato som to spomenul ze to uz by nieco bolo :twisted:
Ne, já myslel GRP odešlo zavěšení, na fotkách jsem viděl skoro-GO zavěšení a tuším že to bylo před dnem volna.
Co se týká De Rooyovců, nerad bych se mýlil, ale mám pocit, že to oba zadřeli právě po té písečné bouři. Že by ten mikroprach vyšponovaný motor dodělal?
bubak píše: Skorej mna mysienka pri speciali napadla takto: Neobmedzene zdroje+velmi dosledne zbat na bezpecnost.Kazdy by isiel svojou cestou vykonu...
Taka velka bugina ktora bude vyzerat ako nejaky truck (napr. kabina Kamaz :lol: )

A Seriovky by vlastne zostali ako su aj teraz,co vlastne taketo cinnosti vyrobenia seriovho specialu nedovoluju.

Zobrat musime k uvahu aj to,ze nikto tam zasa nejde len tak pre vitazsto alebo renomé znacky.Hlavne ide aj to vyskusat nove technicke vymozenosti,postupy a mozne vylepsenia do seriovej vyroby. Kamion ako taky sa predsa na Dakar ako cisto seriovy nemoze vidat.Vzdy to bude upravena seriovka.

Teraz ma napadlo ze ako Porsche po double v 86 odchadzalo z Dakaru,tam je to asi doslova vsetko povedane:
Priblizne citujem:
"Vyskum na aute je dokoceny.Ono predsa neisli sme na Dakar len tak.Druhe vitazstvo za sebou sa sto krat viac tazsie obhajuje ako prve."

Iba dodam ze z 959 Dakar Relly vznikol v roku 1987 najrychlejsie seriovo vyrabane auto na svete. :wink:
Ale ano, pokud buggyna, tak KAMAZ vyrobí něco s V12 (už zvažovali do 49252) a bude to mít 1500PS a 9000kg. Pokud by to regule omezily na 150km/h, nutno pochopit, že to těch 150km/h pojede za 10 vteřin a to už opět ne každý uřídí..
Ale pokud by udělali seriovku = důsledně to co bylo např. v roce 1987 a 1988.
Použití - doprovod, popř. legální Rapid Assistance.
A speciál = to co bylo v těch samých letech (=unlimited :twisted: ) akorát omezeno na x km/h s výkonem x koní, pak by to mohlo být v pohodě.
Použití - boj o vítězství v Trucks category

A pak by byl jasný i postoj týmů s Tatrami, že by nasadili spíše auto do speciálů, aby podpořili vývoj, protože v sériovkách toho moc pro pouš? nevyvinou... (viz. Porsche 959)

Zkrátka z historie by se měli spíš poučit než vymýšlet novinky (platí i pro WRC atd)
sob úno 03, 2007 7:54 pm

Uživatelský avatar
bubak
Příspěvky: 336
Registrován: sob črc 22, 2006 6:39 pm

Příspěvek

M.S píše: Ne, já myslel GRP odešlo zavěšení, na fotkách jsem viděl skoro-GO zavěšení a tuším že to bylo před dnem volna.
Co se týká De Rooyovců, nerad bych se mýlil, ale mám pocit, že to oba zadřeli právě po té písečné bouři. Že by ten mikroprach vyšponovaný motor dodělal?
Ano,GRP mal problemy so zavesenim cca. v tom obdobi.
Presne neviem,zda sa mi ze Gerard isiel este jednu etapu,musel by som prehrabat spravy z Dakaru,predsa len vsetko sa neda pamat.Ale bolo to v miestach kde sa ide na plny plyn.Mozne to je,nieco sa dostalo do chladica a ten zle chladil,a motor je potom kaput.Zasluhy to urcite malo.
To iste sa stalo De Rooyovi cca. v rokoch 2004/2005 ties v tychto miestach,uplne odstavil motor a ties to bolo prave zato.
M.S píše: Ale ano, pokud buggyna, tak KAMAZ vyrobí něco s V12 (už zvažovali do 49252) a bude to mít 1500PS a 9000kg. Pokud by to regule omezily na 150km/h, nutno pochopit, že to těch 150km/h pojede za 10 vteřin a to už opět ne každý uřídí..
Presne take cosi si predstavujem ked sa povie slovo special,ved vlastne ked sa pozrieme na TurboTwin co je to iste (ked su dolu kryty z polyesteru tak to ako vyzera? :) )

S rozdelenim ako takym suhlasim,a sankci ktore by boli v specialoch co sa tyka rychlosti (vykon motora a podobne...)
M.S píše:150km/h pojede za 10 vteřin a to už opět ne každý uřídí..
vykon nad 1000 PS predstavujem taku "F1",takze aj jadzci by museli prejst nejakymi skuskami,obdoba SuperLicencie ako je napr. prave v F1
M.S píše: Ale pokud by udělali seriovku = důsledně to co bylo např. v roce 1987 a 1988.
Ale urcite nie take posudzovanie ako sa stalo napr. v roku 1988 Liazakom,ze start. cislo 617 bola zaradena medzi seriovky.A 616 special,avsak kazdy z nik bol na vlas rovnaky :)
M.S píše: Použití - doprovod, popř. legální Rapid Assistance.
A vlastna klasifikacia,ziadna spojena ako v 80. rokoch kde take Pegaso,DAF TurboTwin,Perlini 105F boli nieco uplne ine ako ostatni.

Moznoze by prvy v seriovkach dostal nejaku specialnu cenu zato ze kolko specialov v celkovej klasifikacii predbehol :lol: :twisted:
M.S píše: A pak by byl jasný i postoj týmů s Tatrami, že by nasadili spíše auto do speciálů, aby podpořili vývoj, protože v sériovkách toho moc pro pouš? nevyvinou... (viz. Porsche 959)
Pri takychto pravidlach ktore platili pre seriove kamiony v 80. rokoch urcite.
Avsak musime zobrat v uvahu preco tam Tatrovaci idu,ci nieco nove vymyslat do vyroby a vyskusat alebo vyskusat overene,to su dve rozdielne veci.

Vlastne nasadili niekedy poriadny special (viem ze sa uvazovalo o tipe podobnom Tatre 148 ale inak nic,ani ziaden nutly voz) Co sa jedna taky polospecial bola iba Karlova Prva Puma co nasadil po 1. krat v 1998.To aspon ja ties radim iba k vyskusaniu overeneho. :wink:
M.S píše: Zkrátka z historie by se měli spíš poučit než vymýšlet novinky (platí i pro WRC atd)
Urcite ze ano,avsak keby sa nic nove nevymyslelo,tak by to bud stagnovalo,alebo by to malo muchy ako v minulosti,alebo by to uz nikoho nezaujimalo pretoze to tu uz proste uz bolo.

Z toho vsetkeho co sa tu napisalo ma napadla jedna vec,je vobec aby FISA vymyslala pravidla pre Dakar.Ved vlastne je to "iba" cca. 22 dnovy zavod.Ked si to tak zoberieme,vlastne 11 mesiacov su Teamy iba v dielnach a repasuju.Sem tam Master Relly alebo Relly Faraonov a nieco v Severnej Afrike,popripade Blizkom Vychode.Ziadna Cross Country ako je u aut.A to je ties kamen urazu.Spojit tieto sutaze do niecoho jedneho velkeho a aby Dakar bol vyvrcholenim toho vsetkeho (ved je to predsa najnarocnejsia sutaz,nie? :wink: )
stř úno 07, 2007 10:29 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pro ty z Vás, co si nevšimli příspěvku od Daniese v sekci Liaz...
...na www.martinmacik.cz KONEČNĚ najdete fotky Liazů z letošního Dakaru 2007!!
čtv úno 08, 2007 8:08 pm

blekota
Příspěvky: 109
Registrován: pon črc 17, 2006 10:05 pm

Příspěvek

..konečně :wink: není jich moc, ale jsou good. Díval jsem se dneska i na
www.kamazmaster.ru , je tam pár nových fotek z Čaginovy havárky.. Zejména ty, jak Čagina vyproš?ují z pomuchlanýho auta jsou docela nepříjemný.. :cry: .. možná i to byl důvod, proč je nezveřejňovali v průběhu Dakaru
čtv úno 08, 2007 10:01 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 9 hostů