Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, Pavel Bíteš
Možná by to chtělo míň válejících se smajlíků a víc konkrétních informací toto tvrzení dokládajících ........
Podle mého je určen maximální výkon a v jeho rámci ať si programuje co chce - třeba kokrhání . Já mám za to , že v tomto případě jde o časování a proti časovatelným motorům nikdo nic neměl.
Nebo to vidíš jinak ? psal jsi že máš se stříďáky nějaké zkušenosti , tak nám to nějak přibliž.
Já pořád doufám , že si tady co nevidět přečtu od zastánců stříďáků malou recenzi s porovnáním funkce a výkonů stříďáků , včetné tabulky , proto se jim do toho nemontuju ........ pokud budou pádné argumenty a nebylo by naplněno co bylo slíbeno tak podle mého dohoda padá pro nejasnosti kolem navrženého pohonu.
Podle mého je určen maximální výkon a v jeho rámci ať si programuje co chce - třeba kokrhání . Já mám za to , že v tomto případě jde o časování a proti časovatelným motorům nikdo nic neměl.
Nebo to vidíš jinak ? psal jsi že máš se stříďáky nějaké zkušenosti , tak nám to nějak přibliž.
Já pořád doufám , že si tady co nevidět přečtu od zastánců stříďáků malou recenzi s porovnáním funkce a výkonů stříďáků , včetné tabulky , proto se jim do toho nemontuju ........ pokud budou pádné argumenty a nebylo by naplněno co bylo slíbeno tak podle mého dohoda padá pro nejasnosti kolem navrženého pohonu.
Franto ty jsi zase vedle, jak ta jedle. Je to ještě horší, jak na pískovišti a snad to pochopíš!!!
Není žádný motor typu KV. kV je počet otáček na volt (např: kV=1855, pak tedy 7,4 V x 1855=13727 ot/min). Když bude slabší baterie, tak to bude méně.
Každý motor je nastavitelný na výkonu a otáčkách. Záleží kolik dáš plynu. Když polovinu, tak máš poloviční výkon.
Mám motor 21.5T, kV=1855, max. proud=22A, výkon=150W, OTÁČKY=13727
Jak momentálně jedu výkonově záleží na poloze plynu.
Romane,
mám tabulku střídáků, tak jí se dám. Pokusím se tedy udělat malou recenzi.
Výhody střídáku:
na naše ježdění odpadá nutnost chlazení, větší kroutící moment, Účinnost (klidně 85%), Stejnosměrný má účinnost v ideálních podmínkách bez přetěžování někde kolem 60% .. tzn 40% energie se protopí v teplo., nemění se uhlíky,
Nevýhody střídáku:
větší odběr proudu, rychleji vybitá baterie, výkonější regulátor, větší hmotnost,
Při ježdění je poznat rozdíl v tom, že motor má zkrátka sílu. Nestane se, že by se auto zastavilo, jako se to stávalo se stejnosměrným. Výkon motoru pohání neustále kola a ty se začnou protáčet. Tohle jsem dříve neznal. Střídák je alternativa k autům s převodovkou. Výhody a nevýhody se ukážou při srovnání s konkurencí.
Není žádný motor typu KV. kV je počet otáček na volt (např: kV=1855, pak tedy 7,4 V x 1855=13727 ot/min). Když bude slabší baterie, tak to bude méně.
Každý motor je nastavitelný na výkonu a otáčkách. Záleží kolik dáš plynu. Když polovinu, tak máš poloviční výkon.
Mám motor 21.5T, kV=1855, max. proud=22A, výkon=150W, OTÁČKY=13727
Jak momentálně jedu výkonově záleží na poloze plynu.
Romane,
mám tabulku střídáků, tak jí se dám. Pokusím se tedy udělat malou recenzi.
Výhody střídáku:
na naše ježdění odpadá nutnost chlazení, větší kroutící moment, Účinnost (klidně 85%), Stejnosměrný má účinnost v ideálních podmínkách bez přetěžování někde kolem 60% .. tzn 40% energie se protopí v teplo., nemění se uhlíky,
Nevýhody střídáku:
větší odběr proudu, rychleji vybitá baterie, výkonější regulátor, větší hmotnost,
Při ježdění je poznat rozdíl v tom, že motor má zkrátka sílu. Nestane se, že by se auto zastavilo, jako se to stávalo se stejnosměrným. Výkon motoru pohání neustále kola a ty se začnou protáčet. Tohle jsem dříve neznal. Střídák je alternativa k autům s převodovkou. Výhody a nevýhody se ukážou při srovnání s konkurencí.
Tak já myslím, že plecky to popsal celkem srozumitelně, střídavé motory bych povolil od 21.5T, aku NIMH 6čl nebo Lipo 2čl a není co řešit. A pokud chce být někdo na bedně , tak hold musí do stříďáku ( na velkým dakaru taky dnes nikdo s Tatrou V12 díru do světa neudělá), a kdo si přijede "jen" společně zajezdit, pokecat atd. tak mu stačí to, co má
S tou bednou to tak horké nebude . Byl bych klidně od 13.5 T, nebo i méně. Milda snad potřebuje 27000 ot/min.
Motor 13.5 T http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oved_.html
má 22496 ot/min. Může se klidně dát použít pro převodovku. Na přímý pohon je to blbost.
Motor 13.5 T http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oved_.html
má 22496 ot/min. Může se klidně dát použít pro převodovku. Na přímý pohon je to blbost.
TAK TÝDEN FUČ A JDE SE NA TO
jak jsem slíbil osekal jsem to NĚKTERÉ VĚCI HRANIČILI BUZERACÍ a to si radši zajezdím sám stříďáky mám Franto už nastudovaný a jak jsem psal, hlavní ovlivňující faktor je pouze čím a jak ho krmíš a ne každý se hodí na naše výtvory tak jsem se pokusil uspokojit všechny vaše požadavky ne že mě bude zase někdo lynčovat po internetu
Závody rc truckrally
RC DAKAR- jede se 1x ročně, obsahuje denní a min 1x noční etapu, skládá se z rozličných povrchů – písek - hlína - tráva - hrubý štěrk - brod, 1/3 roviny, 1/3 zatáčky 1/3 kopce.
(jezdec je pro jízdu v noci vybaven vlastním světlem dle vlastní úvahy v rámci bezpečnosti). Trať obsahuje zpomalovacími úseky, jako je obydlená osada, mosty, triálové úseky, brody.
Volí se MISS RC DAKAR, uděluje se Cena Fér Play RC DAKAR.
RC CHALLENGE např. PÍSEČNÁ RELLY jsou jednotlivé závodní výzvy, kde mohou být různé povrchy, nebo jenom specifické např. písek, pravidla jsou volnější a na domluvě. Pořádá se neomezeně.
Funkcionáři závodu:
Ředitel závodu je vždy pořadatel vyzyvatel, má hlavní slovo a je zodpovědný za průběh a řízení závodu, vyhlašuje výsledky.
Technický komisař před závodem vždy provede technické přejímky dle technického listu.
Komisař časomíry startuje a dohlíží na pořadí, zapisuje časy a penalizaci.
Traťový komisař posuzuje sjízdnost a bezpečnost tratě.
Komisaři jsou z řad závodníků, pomocníci jiné poučené osoby.
Počet etap vyhlašuje ředitel závodu při rozpravě o pravidlech.
Tratě jednotlivých etap se staví společnými silami závodníků dle jejich možností.
TECHNICKÉ PODMÍNKY RC TRUCKRALLY
Technický list
Měřítko modelu od 1:16 do 1:12
Základní rozměry modelu:
Šířka náprav s koly maximum do 220 mm
maximální průměr kol do 100mm
Model Trucku musí být podle skutečné předlohy, která jela skutečný závod například DAKAR, Silk Way Rally, Africa Eco Race a ostatní maratónské soutěže.
Kabina musí odpovídat skutečnému typu předlohy a je samostatně oddělena od nástavby.
Počet náprav je dle předlohy.
Truck musí mít interiér, posádku dle skutečné předlohy, řidič + navigátor + mechanik, nebo řidič + navigátor.
Na kabině ochranný rám a světla dle předlohy.
Osvětlení: funkční nim.2 x světlomet čelní, 2x koncové světla.
Truck musí mít aspoň 80% skutečných reklam a je stejně zbarvený jako předloha.
vezená výbava modelu trucku otevřená záď: rezerva 2 x vyprošťovací plech v měřítku modelu.
vezená výbava modelu trucku uzavřená záď: rezerva 2 x vyprošťovací plech v měřítku modelu - alternativa 100g závaží, platí pouze u zabudovaných střídavých motorů u stejnosměrných motorů není vezená výbava podmínkou!
Záchytná oka pro možnost tahání lanem, + 1 ks lopatka pro vyproštění při zapadnutí v písku velikosti kávové lžičky, + lano k postavení na kola při převrácení nebo vytažením a vlečení jiného vozidla, doplňky mohou být na trucku pevně připevněny, nebo je může jezdec mít po ruce k okamžitému použití, jako druhé obložení.
Motory + převodovky
Superproduction T1
je model 100% SCALE z toho 25% typ podvozku a náprav, 25% uložení motoru nad přední nápravou, 25% zvukový modul + osvětlení, 25% bezpečnostní prvky dle předlohy - ochranné rámy v nástavbě a v kabině, propracovaný interiér kabiny.
Motor třídy 540 střídavý od 10 závitů a více, napájení LiPol 7,4V 2čl. do 5000mAh , NiMH a podobné 6čl.
převodovka omezeně pouze vícestupňová!!!
(…každý modelář je si vědom výkonu svého motoru, zná převody převodovky, zná konstrukci a hmotnost svého modelu, proto si volí motor dle svého uvážení, aby dosáhl správné užitkové rychlosti bezpečné pro okolí a sebe samotného…)
Production T2
je model, který není 100% SCALE
Motor třídy 540 stejnosměrný
Motor třídy 540 střídavý 21.5T, výkon do 150W, do 15 000 otáček, napájení LiPol 7,4V 2čl. 5000mAh , NiMH a podobné 6čl.
převodovka neomezeně vícestupňová/jednostupňová
PODMÍNKA PRO ÚČAST V ZÁVODĚ - MOŽNOST STARTU MIMO ZÁVOD JAKO ZAMETACÍ KAMION BEZ NÁROKU NA CENU
DESATERO rc truckrally
1. startuje se v intervalech si 15-30 vteřin ze startovací rampy, a dojez do cíle je buď stejné
místo nebo vyznačený prostor mimo rampu, označené cílovými terči bílé/červené barvy. Při
dojetí do cíle se nezastavuje a jede do vyčkávací zóny, kde se řadí v pořadí dojezdu.
Při jízdě se jezdec pohybuje mimo trať, na trať se vstupuje pouze výjimečně!!!
2. truck, který bude mít větší nehodu a bude ve stavu rozkladu, může pokračovat dál, ale musí
dojet s kabinou a posádkou v ní. Za nedokončenou etapu čas posledního + 15minut
penalizace, maximální čekací doba při závadě trucku je 15 minut po dojetí posledního
trucku.
3. při převrácení vozidla na bok a čeká postižený na průjezd následujícího vozidla, až potom s
připravený s lanem se vrací na kola. Nebo čeká na dobráka kolegu, který ho postaví zpět na
kola. Pokud jede poslední postaví ho osobně pomocí lana hned, jako právo posledního
startujícího.
4. za poskytnutí pomoci druhému vozidlu vyplývá z bodu 3. jedná se o cizí pomoc
(vyproštění 1b., převrácení na kola 2b., dovlečení do cíle 3b., ostatní 1b.) obdrží body pro
zvláštní Cenu fér play, navrhuje postižený nebo někdo z komisařů pokud to vidí (vyhrává
nejvíc bodů)
5. pokud někdo způsobí jinému převrácení obdrží 30minut penalizace postižený ručně
nasadí vozidlo a pokračuje dál - pravidlo kdo stojí, nebourá!
6. při předjíždění pomalejší zpomalí nebo zastaví vpravo po směru jízdy, u překážky se
dodržuje pravidlo 3x a dost (umožnit 3 pokusy na překonání překážky vždy prvnímu vozidlu
pokut se tohoto práva nevzdá)
7. Průjezd obydlenou osadou - projíždí mezi domorodci a obydlím o šířce 290 až 450mm
(šířka reálné cesty III třídy 3,5 až 5,5m /12), při srážce domorodce 30 minut penalizace,
při srážce obydlí 10 minut penalizace!
8. při uvíznutí vozidla se mohou použít vyprošťovací plechy, lopatka velikosti kávové lžičky,
vytažením jiným vozidlem, nebo postrčením jiného vozidla
9. průjezdní body (oranžové terče 100x100 mm v noci osvětlené chemickým světlem) jsou
umístěna v těžkých pasážích, tak aby se jezdci ztížila navigace na šířku 500 až 1000mm,
za neprojetí 10 minut penalizace
10. krátké etapy jsou v intervalu do 60 minut, dlouhé královské 90 minut po dojetí posledního
maximální posunutí startu 15 minut, každý má právo jednoho použití, 1x kombinovaná etapa
se skládá - jedna dlouhá + jedna krátká je pouze s přestávkou 10minut na vychlazení motoru a
výměny baterie, ale pouze u stejnosměrných motorů, bez možnosti jiné údržby, opožděný
start 5 minut penalizace.
vrátil jsem se trochu k prvním pravidlům, kde se zamýšlely dvě kategorie a nemělo to žádný zásadní vliv na funkci Laughing , vycházím ze všech variant modelů, pravidla závodů slouží hlavně, jako vodítko pro pořádajícího a soutěžící a ne zásadní věc na život a na smrt Laughing vše je o jenom komunikaci.
upravím stránky co jsou za darmo Exclamation http://www.rctr.estranky.cz/ než bude něco lepšího
jsem zvědavý kdo zase neudrží nervi na uzdě tak že mi zaplní schránku na foru a emailu Laughing jo a Plecky když napíšu ještě se mi to zdá dlouhý osekal bych to ale dám si týden pohov a pak uvidím jsem z toho - magor to neznamená, že se hroutím Laughing
pokud nemáte stým zásadní problém, který Vás ohrožuje na životě tak tam dám do alba jednotlivé fotky jednotlivých týmů Foto předloha a foto model
a celkovou tabulku
jak jsem slíbil osekal jsem to NĚKTERÉ VĚCI HRANIČILI BUZERACÍ a to si radši zajezdím sám stříďáky mám Franto už nastudovaný a jak jsem psal, hlavní ovlivňující faktor je pouze čím a jak ho krmíš a ne každý se hodí na naše výtvory tak jsem se pokusil uspokojit všechny vaše požadavky ne že mě bude zase někdo lynčovat po internetu
Závody rc truckrally
RC DAKAR- jede se 1x ročně, obsahuje denní a min 1x noční etapu, skládá se z rozličných povrchů – písek - hlína - tráva - hrubý štěrk - brod, 1/3 roviny, 1/3 zatáčky 1/3 kopce.
(jezdec je pro jízdu v noci vybaven vlastním světlem dle vlastní úvahy v rámci bezpečnosti). Trať obsahuje zpomalovacími úseky, jako je obydlená osada, mosty, triálové úseky, brody.
Volí se MISS RC DAKAR, uděluje se Cena Fér Play RC DAKAR.
RC CHALLENGE např. PÍSEČNÁ RELLY jsou jednotlivé závodní výzvy, kde mohou být různé povrchy, nebo jenom specifické např. písek, pravidla jsou volnější a na domluvě. Pořádá se neomezeně.
Funkcionáři závodu:
Ředitel závodu je vždy pořadatel vyzyvatel, má hlavní slovo a je zodpovědný za průběh a řízení závodu, vyhlašuje výsledky.
Technický komisař před závodem vždy provede technické přejímky dle technického listu.
Komisař časomíry startuje a dohlíží na pořadí, zapisuje časy a penalizaci.
Traťový komisař posuzuje sjízdnost a bezpečnost tratě.
Komisaři jsou z řad závodníků, pomocníci jiné poučené osoby.
Počet etap vyhlašuje ředitel závodu při rozpravě o pravidlech.
Tratě jednotlivých etap se staví společnými silami závodníků dle jejich možností.
TECHNICKÉ PODMÍNKY RC TRUCKRALLY
Technický list
Měřítko modelu od 1:16 do 1:12
Základní rozměry modelu:
Šířka náprav s koly maximum do 220 mm
maximální průměr kol do 100mm
Model Trucku musí být podle skutečné předlohy, která jela skutečný závod například DAKAR, Silk Way Rally, Africa Eco Race a ostatní maratónské soutěže.
Kabina musí odpovídat skutečnému typu předlohy a je samostatně oddělena od nástavby.
Počet náprav je dle předlohy.
Truck musí mít interiér, posádku dle skutečné předlohy, řidič + navigátor + mechanik, nebo řidič + navigátor.
Na kabině ochranný rám a světla dle předlohy.
Osvětlení: funkční nim.2 x světlomet čelní, 2x koncové světla.
Truck musí mít aspoň 80% skutečných reklam a je stejně zbarvený jako předloha.
vezená výbava modelu trucku otevřená záď: rezerva 2 x vyprošťovací plech v měřítku modelu.
vezená výbava modelu trucku uzavřená záď: rezerva 2 x vyprošťovací plech v měřítku modelu - alternativa 100g závaží, platí pouze u zabudovaných střídavých motorů u stejnosměrných motorů není vezená výbava podmínkou!
Záchytná oka pro možnost tahání lanem, + 1 ks lopatka pro vyproštění při zapadnutí v písku velikosti kávové lžičky, + lano k postavení na kola při převrácení nebo vytažením a vlečení jiného vozidla, doplňky mohou být na trucku pevně připevněny, nebo je může jezdec mít po ruce k okamžitému použití, jako druhé obložení.
Motory + převodovky
Superproduction T1
je model 100% SCALE z toho 25% typ podvozku a náprav, 25% uložení motoru nad přední nápravou, 25% zvukový modul + osvětlení, 25% bezpečnostní prvky dle předlohy - ochranné rámy v nástavbě a v kabině, propracovaný interiér kabiny.
Motor třídy 540 střídavý od 10 závitů a více, napájení LiPol 7,4V 2čl. do 5000mAh , NiMH a podobné 6čl.
převodovka omezeně pouze vícestupňová!!!
(…každý modelář je si vědom výkonu svého motoru, zná převody převodovky, zná konstrukci a hmotnost svého modelu, proto si volí motor dle svého uvážení, aby dosáhl správné užitkové rychlosti bezpečné pro okolí a sebe samotného…)
Production T2
je model, který není 100% SCALE
Motor třídy 540 stejnosměrný
Motor třídy 540 střídavý 21.5T, výkon do 150W, do 15 000 otáček, napájení LiPol 7,4V 2čl. 5000mAh , NiMH a podobné 6čl.
převodovka neomezeně vícestupňová/jednostupňová
PODMÍNKA PRO ÚČAST V ZÁVODĚ - MOŽNOST STARTU MIMO ZÁVOD JAKO ZAMETACÍ KAMION BEZ NÁROKU NA CENU
DESATERO rc truckrally
1. startuje se v intervalech si 15-30 vteřin ze startovací rampy, a dojez do cíle je buď stejné
místo nebo vyznačený prostor mimo rampu, označené cílovými terči bílé/červené barvy. Při
dojetí do cíle se nezastavuje a jede do vyčkávací zóny, kde se řadí v pořadí dojezdu.
Při jízdě se jezdec pohybuje mimo trať, na trať se vstupuje pouze výjimečně!!!
2. truck, který bude mít větší nehodu a bude ve stavu rozkladu, může pokračovat dál, ale musí
dojet s kabinou a posádkou v ní. Za nedokončenou etapu čas posledního + 15minut
penalizace, maximální čekací doba při závadě trucku je 15 minut po dojetí posledního
trucku.
3. při převrácení vozidla na bok a čeká postižený na průjezd následujícího vozidla, až potom s
připravený s lanem se vrací na kola. Nebo čeká na dobráka kolegu, který ho postaví zpět na
kola. Pokud jede poslední postaví ho osobně pomocí lana hned, jako právo posledního
startujícího.
4. za poskytnutí pomoci druhému vozidlu vyplývá z bodu 3. jedná se o cizí pomoc
(vyproštění 1b., převrácení na kola 2b., dovlečení do cíle 3b., ostatní 1b.) obdrží body pro
zvláštní Cenu fér play, navrhuje postižený nebo někdo z komisařů pokud to vidí (vyhrává
nejvíc bodů)
5. pokud někdo způsobí jinému převrácení obdrží 30minut penalizace postižený ručně
nasadí vozidlo a pokračuje dál - pravidlo kdo stojí, nebourá!
6. při předjíždění pomalejší zpomalí nebo zastaví vpravo po směru jízdy, u překážky se
dodržuje pravidlo 3x a dost (umožnit 3 pokusy na překonání překážky vždy prvnímu vozidlu
pokut se tohoto práva nevzdá)
7. Průjezd obydlenou osadou - projíždí mezi domorodci a obydlím o šířce 290 až 450mm
(šířka reálné cesty III třídy 3,5 až 5,5m /12), při srážce domorodce 30 minut penalizace,
při srážce obydlí 10 minut penalizace!
8. při uvíznutí vozidla se mohou použít vyprošťovací plechy, lopatka velikosti kávové lžičky,
vytažením jiným vozidlem, nebo postrčením jiného vozidla
9. průjezdní body (oranžové terče 100x100 mm v noci osvětlené chemickým světlem) jsou
umístěna v těžkých pasážích, tak aby se jezdci ztížila navigace na šířku 500 až 1000mm,
za neprojetí 10 minut penalizace
10. krátké etapy jsou v intervalu do 60 minut, dlouhé královské 90 minut po dojetí posledního
maximální posunutí startu 15 minut, každý má právo jednoho použití, 1x kombinovaná etapa
se skládá - jedna dlouhá + jedna krátká je pouze s přestávkou 10minut na vychlazení motoru a
výměny baterie, ale pouze u stejnosměrných motorů, bez možnosti jiné údržby, opožděný
start 5 minut penalizace.
vrátil jsem se trochu k prvním pravidlům, kde se zamýšlely dvě kategorie a nemělo to žádný zásadní vliv na funkci Laughing , vycházím ze všech variant modelů, pravidla závodů slouží hlavně, jako vodítko pro pořádajícího a soutěžící a ne zásadní věc na život a na smrt Laughing vše je o jenom komunikaci.
upravím stránky co jsou za darmo Exclamation http://www.rctr.estranky.cz/ než bude něco lepšího
jsem zvědavý kdo zase neudrží nervi na uzdě tak že mi zaplní schránku na foru a emailu Laughing jo a Plecky když napíšu ještě se mi to zdá dlouhý osekal bych to ale dám si týden pohov a pak uvidím jsem z toho - magor to neznamená, že se hroutím Laughing
pokud nemáte stým zásadní problém, který Vás ohrožuje na životě tak tam dám do alba jednotlivé fotky jednotlivých týmů Foto předloha a foto model
a celkovou tabulku
Naposledy upravil(a) Milda dne sob říj 25, 2014 9:13 am, celkem upraveno 6 x.
Výpočet pohonné jednotky
Pro správnou volbu pohonné jednotky je vhodné použít vhodný program typu Motocalc. Je třeba provést dva jednoduché kroky:
1. Vypočítat potřebný výkon motoru pro Váš model. Výpočet najdete v tomto článku. Tam se také dozvíte postup při volbě pohonu pomocí programu Motocalc.
2.1. Program Motocalc stáhněte z našich stránek a uložte do libovolného adresáře ve vašem počítači. Program je v komprimovaném souboru typu ZIP. Soubor ZIP je nutné rozbali. Jeden ze souborů, které po rozbalení vzniknou, bude mít koncovku EXE - spustitelný program). Antivirová ochrana počítače by nemusela přímé stažení souboru EXE povolit. Motocalc se spustí dvojklikem na název souboru s koncovkou EXE. Program se průběžně vylepšuje a doplňuje o nové typy motorů.
2.2. Motory Dualsky jsou také v novém švýcarském a velmi obsáhlém programu eCalc, který najdete online tady . Jeho obsluha je obdobná, jako u předchozího programu.
Proč nejsou pro obě kategorie stejné motory?
Pro správnou volbu pohonné jednotky je vhodné použít vhodný program typu Motocalc. Je třeba provést dva jednoduché kroky:
1. Vypočítat potřebný výkon motoru pro Váš model. Výpočet najdete v tomto článku. Tam se také dozvíte postup při volbě pohonu pomocí programu Motocalc.
2.1. Program Motocalc stáhněte z našich stránek a uložte do libovolného adresáře ve vašem počítači. Program je v komprimovaném souboru typu ZIP. Soubor ZIP je nutné rozbali. Jeden ze souborů, které po rozbalení vzniknou, bude mít koncovku EXE - spustitelný program). Antivirová ochrana počítače by nemusela přímé stažení souboru EXE povolit. Motocalc se spustí dvojklikem na název souboru s koncovkou EXE. Program se průběžně vylepšuje a doplňuje o nové typy motorů.
2.2. Motory Dualsky jsou také v novém švýcarském a velmi obsáhlém programu eCalc, který najdete online tady . Jeho obsluha je obdobná, jako u předchozího programu.
Proč nejsou pro obě kategorie stejné motory?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 11 hostů