Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
CHiP
Příspěvky: 268
Registrován: čtv kvě 09, 2019 8:20 am

Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení

Příspěvek

By tě hanba fackovala :!: :lol:
ned lis 05, 2023 7:48 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení

Příspěvek

153. Na školení mi bylo řečeno ze když pojedu jedněmi kolama přes zastávku tak ze si nepomůžu , nebo mě můžou pokutovat ze jsem to blbě projel . Chtěl jsem oponovat ale vzal jsem to )
ned lis 05, 2023 7:51 pm

ned lis 05, 2023 7:53 pm

Prouza88
Příspěvky: 6772
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení

Příspěvek

Ty váhy v Kolíně neznam, ale určitě nejsou přesně od středový čáry po krajnicu.. Dělej že předjíždíš, nebo zastav na tý zastávce, dej si vajgl a zas jeď :wink:


Já tady kluci věčně nebudu, furt Vás něco učit :mrgreen:


Mě by tak zajimalo co to tam dělá v zimě, když je sníh a každýmu pátýmu autu se přizvedává náprava :doh: To pak lítaj tuny..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
ned lis 05, 2023 8:01 pm

CHiP
Příspěvky: 268
Registrován: čtv kvě 09, 2019 8:20 am

Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení

Příspěvek

Prouza88 píše:
ned lis 05, 2023 8:01 pm
Ty váhy v Kolíně neznam, ale určitě nejsou přesně od středový čáry po krajnicu.. Dělej že předjíždíš, nebo zastav na tý zastávce, dej si vajgl a zas jeď :wink:
Internetová seznamka ti nic neříká? :mrgreen: :mrgreen:
https://mapy.cz/s/funaropape
ned lis 05, 2023 8:10 pm

Prouza88
Příspěvky: 6772
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení

Příspěvek

Tak já su spíš na Gooogla :D

Obrázek

Kurňa když to vemeš vlevo po čáře, aspoň 10cm kolama mimo ty obdelníky, nemužou navážit nic :wink:

Jó a tudy sem nikdy nejel :oops:

Jó a ste si jistý že sou to váhy?

Bo o 50m dál je todle :think:

Obrázek

Třeba D5 u Stříbra, v odstavnym to nemaj, a kousek za čárou, nebo na čáře tě to nemuže vzit..

Obrázek

Jo a v Kolíně bych řek že se tomu vyhneš když se nalepiš na náklaďák před tebou :wink:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
ned lis 05, 2023 8:22 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení

Příspěvek

Mě s těch Sendrazic , je to pár roků z5 , mě začlo po 3 letech po vážení chodit týden co týden v obálce s modrým pruhem poukaz od 15 do 25 tis , naštěstí se to podařilo vyřešit , a nestojím už o další anabázi . 153 děkuji za postřehy a rady 👍. Heslo dne : kdo je připraven , není překvapen . Ps . Jj ta zastávka asi funguje , jinak přes Kolín se měří , maj to nastavený na 51 Km , kdo jede přes 54 ( 3 Km tolerance) je odměněn po zásluze .
ned lis 05, 2023 8:34 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení

Příspěvek

Vážení členové Sdružení ČESMAD BOHEMIA,

téma vysokorychlostního vážení (WIM) se dále vyvíjí. Již jsem Vás informoval o tom, že ČMI (Český metrologický institut) mění vyhlášku a měl by zkrátit dobu platnosti ověření WIM na 12 měsíců. MD pracuje na změně vyhlášky, která zajistí, že se na WIM nebude vážit celková hmotnost tahače v soupravě jako jednotlivého vozidla. Chceme, aby toto platilo i pro tandemy a nejlépe pro soupravy obecně. To je velmi důležitá věc, která by omezila počty přestupků na minimum.

Kromě toho došlo k dalšímu vývoji:

1. ČMI zveřejnil na webu návrh nového opatření obecné povahy (OOP), kterým se řídí vážení na WIM. V něm mimo jiné navrhuje zavedení tzv. provozních tolerancí měřidla na 15% při vážení na nápravu a 7% pro celkovou hmotnost (tj. zvýšení ze stávajících 11% a 5%). Budeme OOP připomínkovat. Nové OOP by mohlo vstoupit v platnost v polovině listopadu.

2. Na náš požadavek proběhlo 12. října kontrolní ověření WIM na D2 u Židlochovic v obou směrech (8,2 km). Podle neoficiální informace nebyly splněny všechny požadované parametry vah a tak by od 12. října neměly být dále používány jako stanovené měřidlo a sloužit k pokutování do doby, než budou řádně ověřeny.

3. MÚ Židlochovice zřejmě i přes pochybnosti, které se o vysokorychlostním vážení nyní objevily, pokračuje v zasílání příkazů k úhradě pokut. Údajně byly zatím vyřízeny jen "přestupky" z června.

Proto Vám i nadále doporučuji, abyste při pochybnostech o oprávněnosti pokuty podali proti příkazu odpor, šli do správního řízení a pak se i odvolali ke krajskému úřadu JMK. Poplatek za správní řízení je 1000 Kč a s výše uvedeným se otevírá reálná naděje, že úřady postih zruší.

Webinář k tématu Vám nabízíme 9.11. ve 14 h, je pro členy zdarma a přihlásit se na něj můžete zde: https://skoleni.prodopravce.cz/vysokory ... cr-webinar

Není normální, aby pouze v ČR byly tisíce vozidel přetížených, a to i těch, která přijíždějí z Maďarska a pokračují do Německa, a v obou zemích je vše v pořádku. Už jsme této kauze věnovali spoustu času a mnozí z Vás i finančních prostředků. Děkuji všem, kdo do toho šli a hradili právní služby, posudky nebo poskytli zdarma vozidla pro ověření. Tady jsme jako ČESMAD udělali kus práce a nekončíme. Věřím, že do konce roku budeme mít další velmi konkrétní výsledky. V tomto případě je vhodné, abyste výše uvedený postup doporučili i dopravcům ve Vašem okolí - nečlenům a třeba je i vybídli, aby se členy stali.

Při odůvodňování ve správním řízení můžete používat např. tyto argumenty:
Přetížený tahač (tandem), ale nápravy v toleranci, vážení souprav
- hmotnost tahače je součtem hmotností jeho náprav, měla by být tedy tolerance 11% i pro tahač
- WIM nejsou řádně ověřované na vážení jednotlivých vozidel (tahačů, tandemů) v soupravě, což se odráží i v připravované změně vyhlášky MD
Přepravy sypkého materiálu, kapalin, živých zvířat, přepravníky, kontejnery
- WIM nejsou podle stanoviska ČMI určeny k vážení sypkého materiálu na nápravu, proto na nich nelze spolehlivě vážit ani celkovou hmotnost, protože ta je součtem nápravových hmotností
- u přepravníků automobilů, kontejnerů a přepravy živých zvířat nelze zajistit, aby se za jízdy neměnilo zatížení hnané nápravy tahače a proto naměřenou hodnotu na nápravu nelze považovat za fixní, a to ani pro určení celkové hmotnosti tahače (tandemu)
Obecně
- jestliže váhy na D2 nevyhověly metrologickým požadavkům 12.10.2023, je zde pochybnost o tom, že správně vážily i v období před tímto datem
- v žádné zemi (snad s výjimkou Maďarska) se WIM nepoužívají pro přímé postihy - důvodem je to, že neexistuje spolehlivá evropská norma pro takové používání WIM
- vážní lístky a fotografie vozidel musí splňovat dané náležitosti
- přestupce má právo od úřadu obdržet originální data z WIM, která poslouží pro kontrolu údajů obsažených ve vážním lístku

Pokud potřebujete pomoci s odporem nebo odvoláním, obracejte se na ředitele regionálního pracoviště ( https://www.prodopravce.cz/kontakt ) , nebo můžete využít např. služeb JUDr. Ondřeje Bečváře, který se tématu vážení věnuje dlouhodobě. (info@ak-becvar.cz).

S pozdravem

Vojtěch Hromíř
úte lis 07, 2023 9:15 pm

sob lis 25, 2023 9:08 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů