Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
vašek: cena poměr výkon krása..pokud to je v dobrém technickém stavu, návěs plato se dá asi i pronajmout pro začátek.
akorát si říkám, že když už takové auto veze na stavbu 5-10 tunové prefabrikáty tak je tam asi stavební jeřáb a pak je zbytečné tahat tu ruku a stačí to plato.
Mě z to vychází asi nejlíp co do univerzálnosti to solo 6x4 a stačí když ruka na krátko uzvedne ty 4 tuny, na max výsun tak tu jednu paletu dlažby 1200 kg raději s rezervou 2 tuny.
akorát si říkám, že když už takové auto veze na stavbu 5-10 tunové prefabrikáty tak je tam asi stavební jeřáb a pak je zbytečné tahat tu ruku a stačí to plato.
Mě z to vychází asi nejlíp co do univerzálnosti to solo 6x4 a stačí když ruka na krátko uzvedne ty 4 tuny, na max výsun tak tu jednu paletu dlažby 1200 kg raději s rezervou 2 tuny.
Re: Stavebnictví
máš spoustu menších firem co musí na každou blbinu objednávat jeřáb, převoz buněk, strojů, pokud by sis s tím jezdíl sám, tak bych se nebál o práci.
vozím hutní materiály i po stavbách někdy, vím jak je to kolikrát na houby, firma si něco objedná, pak nemají jeřáb, nebo přijel pozdě jeřáb, nebo zas kamion, prostě hokej akce, takhle přijedeš ty a vyřešíš vše najednou.
https://www.vlkdoprava.cz/navesy-stavebni
až mě to přestane v kanclu bavit, tak si koupím takovou soupravičku a pracovat budu jen když se mi bude chtít, a hlavně za peníze který si řeknu, žádný výjeby od spedic atd...
vozím hutní materiály i po stavbách někdy, vím jak je to kolikrát na houby, firma si něco objedná, pak nemají jeřáb, nebo přijel pozdě jeřáb, nebo zas kamion, prostě hokej akce, takhle přijedeš ty a vyřešíš vše najednou.
https://www.vlkdoprava.cz/navesy-stavebni
až mě to přestane v kanclu bavit, tak si koupím takovou soupravičku a pracovat budu jen když se mi bude chtít, a hlavně za peníze který si řeknu, žádný výjeby od spedic atd...
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
zcela souhlas, akorát na tom nesmí váznout nějaký splátky, ať to klidně stojí u baráku, takže raději starší.
Re: Stavebnictví
beru to že je to spíše jen jako teoretická uvaha Drivera
odkaz na firmu je kvůli technice, že to tu někdo provozuje, zázemí velké firmy je jasný, to je někde jinde. Ale se soupravou kolem 80tis Eur by to mohl zvládnout i soukromníček co jezdí sám na sebe, u Brna bude práce taky dost.
Měl jsem plato a třeba stěhovat vagon nebo buńku není špatný kšeft. Převážet panely, pražce, normal čovíček z dědiny kolikrát zaplatí víc než firma.
Tyhle auta se dají pořídit hlavně v NL,DK, dá se vybrat, vše je o ceně. Novější stroje jsou přes 200tis eur
https://www.mascus.cz/preprava/ojete-ta ... 35w7x.html
mě dává větší smysl mít aspoň trochu special techniku a říct si za práci kolik potřebuji, než dělat to co všichni ostatní a nechat si kálet na hlavu že to jinej Lojza odjede za míň
odkaz na firmu je kvůli technice, že to tu někdo provozuje, zázemí velké firmy je jasný, to je někde jinde. Ale se soupravou kolem 80tis Eur by to mohl zvládnout i soukromníček co jezdí sám na sebe, u Brna bude práce taky dost.
Měl jsem plato a třeba stěhovat vagon nebo buńku není špatný kšeft. Převážet panely, pražce, normal čovíček z dědiny kolikrát zaplatí víc než firma.
Tyhle auta se dají pořídit hlavně v NL,DK, dá se vybrat, vše je o ceně. Novější stroje jsou přes 200tis eur
https://www.mascus.cz/preprava/ojete-ta ... 35w7x.html
mě dává větší smysl mít aspoň trochu special techniku a říct si za práci kolik potřebuji, než dělat to co všichni ostatní a nechat si kálet na hlavu že to jinej Lojza odjede za míň
Re: Stavebnictví
Vozím střechy 20 let na návěsu bez bočnic za cenu kterou si řeknu sám + nakl a vykládka. Už několikrát jsem uvažoval o tahači 4x4 s drápou která bude mít dosah 12 m s navijákem na jeřábek to je dost důležitá věc u tohoto stroje. Dnešní problém jsou hlavně jeřáby prostě nejsou a nebo jsou obsazené. Pro stavbu střechy je jeřáb nutný a musí se někdy objíždět kolem domu a tak 4x4 je nutností. Relativně by fa pro kterou tuto práci dělám ,uvítala soběstačnost při montáži střech bez jeřábu který tam musí vždy být přistavený, Já vlastně práci na tuto mrchu mám a dost ,ale mínus je ten že tam člověk bude tvrdnout celý den ,pak se něco podělá rozbalený to bez vrčícího motoru nezbalíš.Pak to někam spadne a udělá škodu na nemovitosti nebo nedej bože na životě !! A to jsou hlavě ty věci které mi vadí a celkem chci mít klid. Po akci kdy mi řidič sundal korbou vedení a fabrika stála 3 dny ,to nikomu nepřeju co je to za starosti! Tak si jezdím dál jen tím valníkem a mám čistou hlavu.Idealní něco naložit a složit zaplatit to dobře a jedu pryč.Nebo přepřahnu do vany. Základ je vše traktorový. Žádné poplatky!
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
možná se mýlím, nedělám v tom..ale pokud je k tomu odpovídající auto, které si samo naváží, nazveda a za týden je hotová hr. stavba bytovky celkem o 200 m2 plochy, musí ho zaplatit zlatem Jen tak mimochodem tato plocha se dnes v Brně prodává za 200 x116 000 Kč. Když mi jeřábník říkal že bere 35 tis čistého, tak si myslím že je dobrák a práce ho baví, a to zveda na dálnici mosty u jedne nejmenované ale velice zname firmy. Čili dělat na sebe v autodoprave nebo stavebnictvi je dnes jediný způsob jak ze sebe nedělat vola a trochu za tu dřinu a zodpovědnost mít ekvivalent v penězích.
Re: Stavebnictví
kolem větších měst jako je Brno bych se o práci fakt nebál
https://mb3x.sk/
naložíš, dovezeš, umístíš rukou kam je třeba, přes plot, přes barák, nic se nepojezdí, to je prostě k nezaplacení
betonpumpy dnes už jsou taky běžné a lidi si rádi zaplatí, aby si ulehčili práci, a to si beton pumpa sama nedoveze
Parametry betonpumpy
Typ čerpadla: KCP 24 ZX – 150
Podvozek: MAN TG M 18.280 4 x 2
Dosah ramene (výška, délka) 24 m / 23 m + nástavná hadice cca 16 m
Úkon Cena
Ujetý km (přístavné a odstavné) 45,00 Kč
Každá započatá hodina přistavení na stavbě
(lze dělit na čtvrthodiny) s betonem 1490 Kč/h,
bez betonu 1790 Kč/h
Přídavné potrubí, hadice (Kč/bm/den) 100 Kč
Příplatek za drátkobeton (Kč/m3) 30 Kč
https://mb3x.sk/
naložíš, dovezeš, umístíš rukou kam je třeba, přes plot, přes barák, nic se nepojezdí, to je prostě k nezaplacení
betonpumpy dnes už jsou taky běžné a lidi si rádi zaplatí, aby si ulehčili práci, a to si beton pumpa sama nedoveze
Parametry betonpumpy
Typ čerpadla: KCP 24 ZX – 150
Podvozek: MAN TG M 18.280 4 x 2
Dosah ramene (výška, délka) 24 m / 23 m + nástavná hadice cca 16 m
Úkon Cena
Ujetý km (přístavné a odstavné) 45,00 Kč
Každá započatá hodina přistavení na stavbě
(lze dělit na čtvrthodiny) s betonem 1490 Kč/h,
bez betonu 1790 Kč/h
Přídavné potrubí, hadice (Kč/bm/den) 100 Kč
Příplatek za drátkobeton (Kč/m3) 30 Kč
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
u té pumpy asi bude jedna velká výhoda, zvlášť pokud je potřebná větší délka, že tam stojíš dokud se ta akce (objekt) nezabetonuje celej, čili nahoníš hodiny.
Ovšem drbačka to musí být velká, beton a bahno až za ušima.
Ovšem drbačka to musí být velká, beton a bahno až za ušima.
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
ekonomika je v turbulenci, na hrdinství není doba, volím vyčkávací taktiku. Zachytil jsem v nějakém zpravodajství, že asi 40 % stavebních projektů bylo omezeno či zcela zastaveno (ze strany dodavatelů), z důvodu zdražení a nedostatku materiálu..myslím že dopad tohoto se projeví až příští rok, zatím to vypadá zvenčí hezky. Pokud se rozjede ( a to si nepřeju) druhotná platební neschopnost v mixu s inflací, tak může být na trhu mraky strojů a za dobré ceny. Jednou ze zásadních vlastností úspěšného podnikatele je kromě vytrvalosti i trpělivost (sestřenice moudrosti)
PS: včera jsem skládal na stavbě železničního mostu nějaký krámy, už jenom několika kilometrový příjezd po vedlejší polňačce podél trati byl zážitek a pak mňágačka přímo na té stavbě, chce to teréní podvozek na takovou práci např. s tou rukou.
PS: včera jsem skládal na stavbě železničního mostu nějaký krámy, už jenom několika kilometrový příjezd po vedlejší polňačce podél trati byl zážitek a pak mňágačka přímo na té stavbě, chce to teréní podvozek na takovou práci např. s tou rukou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů