Stránka 1 z 1

Man TGA 460 XXL Bufik

Napsal: stř led 11, 2017 10:00 am
od marejo
Ahoj mám TGA s horkovzdušným bufikem který jednou natopí, vypne a už nesepne. Bufik je vyčištěný, dignostika bez chyb už nevíme co s tím. V noci se udělá v kabině mráz a topení nesepne, nepomůže ani vypnutí a zapnutí, pouze vytažení konektoru od hodinek, ale to nejde dělat celou noc. Nėjake napady ? :(

Napsal: pát led 13, 2017 2:28 am
od dave1988
cisty tip, nemas kolegu co ma take iste auto s takym istym bufikom? asi by som prehodil hodinky medzi sebou, logicky by to sedelo termostat myslim je v nich ak je chybny chyba by sa preniesla a ukazala by sa.

Napsal: pát led 13, 2017 8:44 am
od marejo
Jiné TGA bohužel nemáme :( čidlo teploty v kabině je v hodinkách ?

Napsal: sob led 14, 2017 2:34 am
od dave1988
myslim ze hej malo by byt v tom

Napsal: sob led 14, 2017 8:09 am
od marejo
Tak nic, sehnal jsem jiné hodinky a pořád stejné :(

Napsal: sob led 14, 2017 10:34 am
od mikac
bufík myslím sleduje teplotu nasávaného vzduchu žádný jiný termostat tam není

bufik

Napsal: sob led 14, 2017 1:02 pm
od RomanB
Čidlo teploty by mělo být zde.
https://postimg.org/image/c7q6vzxd3/

Napsal: sob led 14, 2017 6:43 pm
od kasty
RomanB: to je ale termostat kabiny, ne bufíku. Já mám dodělávané Eberspacher a ten ho má na výstupu vzduchu do kabiny, ale jestli to tak má i když je tam z továrny, tak to nevím.

Napsal: sob led 14, 2017 9:48 pm
od JiRaY
Nemáš jenom přicpaný výfuk? Občas to stačí aby se bufík vypnul a už nenaskočil,zkontroloval bych jestli mu něco nepřekáží v odvodu spalin :wink:

Napsal: sob led 14, 2017 10:11 pm
od kasty
Ještě bych zkontroloval napájení. Mělo by to mít ochranu proti vybití baterií, a pokud je někde špatný spoj, může vyhodnocovat, že má nízké napětí, a že ráno nenastartuješ.

bufik

Napsal: sob led 14, 2017 10:20 pm
od RomanB
Kasty ano ale přes ten by se měl řídit i bufík podle teploty v kabině vypínat nebo zapínat. Alespon mě to tak tenkrát říkal v servisu.

Napsal: ned led 15, 2017 8:47 am
od kasty
RomanB: Je možné, že bufík z výroby to tak má, to jsem nevěděl. Já mám dodělávané a mám to tam, jak jsem psal. Pokud by mu blbnul ten termostat, který jsi uvedl, tak pravděpodobně bude mít problémy s topením a chlazením kabiny celkově. Ale za vyčištění nic nedá. Já jsem ho měl za ty roky obalené moukou, že jsem se divil, že to vůbec ještě funguje.

Napsal: stř led 18, 2017 10:29 am
od milanf22
samotny bufík, má na sobě teplotní čidlo. Za mě teda přicpaná spalovací komora, první příznak toho je že při spouštění dost kouří a po vyhřátí vypíná . Asi si tím číštěním nemyslel že si tu spalovací komoru rozřezal a po vyškrábání karbonu svařil zpět :).
Nová spalovací komora mě myslím stojí 3000 bez daně .
No v každém případě zkontroluj i podávácí čerpadlo. Je na rámu vedle převodovky, a před ním je sítko které muže být ucpane. ( málo nafty v nadrži , 6 cm cca už pro bufík je nedostačující ) . Jednou se mi stalo že diagnostika nehlásila nic, ale přesto řídící jednotka bufíku byla ko . Tak snad něco z těhle info ti pomuže :)