Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
- Bydliště: Tábor
Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Jo to se to u osobáku a malé dodávky jezdí v zimě na dobrých zimních pneumatikách.
To my řidiči profesionálové, s autobusy a těžkými nákladními vozidly, musíme celoročně jezdit na letních pneumatikách.
Pouze na hnané nápravě si dopřejeme hrubý vzorek, ale nikoliv klasickou zimní pneumatiku.
Použití zimních pneumatik, si vymyslel neznalý zákonodárce, který neví, že pro tyto těžká vozidla ( autobusy a kamiony ) se neprodávají klasické zimní pneumatiky. Důvod je prostý, u těchto těžkých vozidel by došlo téměř okamžitě ke zničení klasických zimních pneumatik, které jsou z podstatně měkčího materiálu. Kromě toho, kamion v zimě vyjede například z ČR, kde bude -15 st.C a druhý den bude jezdit v jižním Španělsku, kde je +20st.C.
To samé si zákonodárce dal do zákona povinnost o odstranění sněhu a ledu z vozidel. Dobrá myšlenka, ale u kamionů a autobusů nereálná. Řidič nemá šanci vylézt bezpečně na střechu a ani nesmí podle předpisů o bezpečnosti práce. Protože nejsou k dispozici na parkovištích, ČS PHM, firmách dopravců a skladech, kde kamiony parkují, speciální lávky ( možná někde jen výjimečně), tak řidiči kamionů legálně mohou jezdit s tím, co na střechy kamionů a autobusů napadne. Tedy si ostatní účastníci provozu, musí dávat pozor, na padající sníh a led z těchto vozidel.
Slávek
To my řidiči profesionálové, s autobusy a těžkými nákladními vozidly, musíme celoročně jezdit na letních pneumatikách.
Pouze na hnané nápravě si dopřejeme hrubý vzorek, ale nikoliv klasickou zimní pneumatiku.
Použití zimních pneumatik, si vymyslel neznalý zákonodárce, který neví, že pro tyto těžká vozidla ( autobusy a kamiony ) se neprodávají klasické zimní pneumatiky. Důvod je prostý, u těchto těžkých vozidel by došlo téměř okamžitě ke zničení klasických zimních pneumatik, které jsou z podstatně měkčího materiálu. Kromě toho, kamion v zimě vyjede například z ČR, kde bude -15 st.C a druhý den bude jezdit v jižním Španělsku, kde je +20st.C.
To samé si zákonodárce dal do zákona povinnost o odstranění sněhu a ledu z vozidel. Dobrá myšlenka, ale u kamionů a autobusů nereálná. Řidič nemá šanci vylézt bezpečně na střechu a ani nesmí podle předpisů o bezpečnosti práce. Protože nejsou k dispozici na parkovištích, ČS PHM, firmách dopravců a skladech, kde kamiony parkují, speciální lávky ( možná někde jen výjimečně), tak řidiči kamionů legálně mohou jezdit s tím, co na střechy kamionů a autobusů napadne. Tedy si ostatní účastníci provozu, musí dávat pozor, na padající sníh a led z těchto vozidel.
Slávek
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský
Nejsi robot ?
Ty se tady roztahuješ kompletně.
-
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
- Bydliště: Tábor
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Janku1, neutekl jsi z ústavu ?
Tyto stránky jsou určeny pro předávání informací ostatním uživatelům, tedy především řidičům.
Já se o to snažím, aby informace byli právě o tom.
A co přinesou tvoje informace ostatním dobrého a poučného ?
Pokud se tady nechceš nic dovědět, tak to nečti a nechoď sem.
Tyto stránky jsou určeny pro předávání informací ostatním uživatelům, tedy především řidičům.
Já se o to snažím, aby informace byli právě o tom.
A co přinesou tvoje informace ostatním dobrého a poučného ?
Pokud se tady nechceš nic dovědět, tak to nečti a nechoď sem.
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Zimni gumy s vlockou se normalne prodavaj a i ja v JZD je mam nazuty. Matador.
-
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 1043
- Registrován: ned bře 29, 2009 8:16 pm
- Bydliště: Moravský Krumlov
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
jo taky mám někdy vločky ale v hlavě,když se zadaří
-
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
- Bydliště: Tábor
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Tady si to přečtěte ti co o tom nic nevíte a ještě se mnou hádáte !!! To si říkáte profesionálové ??
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?
7. 11. 2011 | Jaroslav Matějka | 37 Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
-----
Správná odpověď zní – nikoli. Autodopravci k prvnímu listopadu pneumatiky plošně přezouvat nemuseli. Vozidla nad 3,5 totiž používají na hnaných nápravách univerzální typ s označením M+S (z anglického mud and snow, tedy bláto a sníh), s minimální hloubkou dezénu 6 mm.
„Kamiony jezdí dlouhé trasy napříč celou Evropou. Často se tedy stává, že zatímco například v České republice je na silnici sníh, v Itálii jsou teploty výrazně nad nulou. Nejen že by byl čtyřicetitunový kamion na měkkých zimních gumách špatně ovladatelný, ale prakticky by tyto pneumatiky cestou zcela zničil. Jednoduše řečeno, nejsou na naše podmínky určené,“ vysvětluje Petr Koblížek, dopravní analytik společnosti Šmídl, která provozuje 200 kamionů.
Zimní pneumatiky se používají na kamionech pouze v severních částech Skandinávie, kde je silnice pokrytá sněhem a ledem souvisle a dlouhodobě. Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?
7. 11. 2011 | Jaroslav Matějka | 37 Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
-----
Správná odpověď zní – nikoli. Autodopravci k prvnímu listopadu pneumatiky plošně přezouvat nemuseli. Vozidla nad 3,5 totiž používají na hnaných nápravách univerzální typ s označením M+S (z anglického mud and snow, tedy bláto a sníh), s minimální hloubkou dezénu 6 mm.
„Kamiony jezdí dlouhé trasy napříč celou Evropou. Často se tedy stává, že zatímco například v České republice je na silnici sníh, v Itálii jsou teploty výrazně nad nulou. Nejen že by byl čtyřicetitunový kamion na měkkých zimních gumách špatně ovladatelný, ale prakticky by tyto pneumatiky cestou zcela zničil. Jednoduše řečeno, nejsou na naše podmínky určené,“ vysvětluje Petr Koblížek, dopravní analytik společnosti Šmídl, která provozuje 200 kamionů.
Zimní pneumatiky se používají na kamionech pouze v severních částech Skandinávie, kde je silnice pokrytá sněhem a ledem souvisle a dlouhodobě. Více na: http://www.autorevue.cz/maji-u-nas-kami ... fault.aspx
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Prosímtě dej sem § ze zákona, kde je napsáno, že kamiony nemusí mít zimní pneu. Dále §, že řidiči můžou legálně jezdit se sněhem a ledem na střeše a že ostatní účastníci provozu musí dávat pozor na padající sních a led z těchto vozidel.
Až toto najdeš pak zde piš něco o profesionálech.
Až toto najdeš pak zde piš něco o profesionálech.
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Debile, když je tam M+s , TAK JE NA ZIMU, TAK O ČEM MELEš. Odvolávat se na článek nějakýho pisálka, může jen blondýna. Osobní vozy mají zimní pneu kolikrát taky celoročně a taky to nikdo neřeší, že se to nesmí nebo se zničí, je delší brzdná dráha. prostě je to tak a hotovo. Se seber a běž něco dělat nebo se z toho posereš.
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
.
Naposledy upravil(a) sof dne pát kvě 10, 2019 3:36 pm, celkem upraveno 1 x.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Já na zimních gumách jezdím a přes léto jsem je nezničil. A jaký je rozdíl na sněhu proti podvodu M+S? Stejný jako na osobáku letní/zimní.
BES - běs
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
.
Naposledy upravil(a) sof dne pát kvě 10, 2019 3:37 pm, celkem upraveno 1 x.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
341/2014
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
u vozidel nad 3,5t
Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.
mluví se pouze o dezénu, nikoliv o použité směsi po vzoru zimních pneu u osobních vozidel, kde je směs výrazně měkčí proti letní. Při 30 stupních pokud intenzivně probrzdíte z velké rychosti zimní pneu, tak zapečete lamelové drážky a brzdná dráha bude o 30% delší. Pokud by se taková směs použila pro kamion, tak tu gumu můžete po 15tis. km vyhodit. A to nemluvím o brzdné dráze a celkově jízdních vlastnostech obecně při větších teplotách.
ČESMAD BOHEMIA, který je ve stálém kontaktu s výrobci pneumatik, si
proto dovoluje informovat o skutečném stavu této problematiky.
NEHLEDEJTE NA KAMIONECH ZIMNÍ PNEUMATIKY -NEEXISTUJÍ.
Zimní pneumatiky, jaké známe u osobních vozidel, jejichž hlavním znakem
je měkčí směs zaručující větší přilnavost při nízkých teplotách, se vyrábí
pouze pro nákladní vozidla pohybující se v extrémních podmínkách Islandu
a severní Skandinávie, jinde se neprodávají, neboť by je 40ti tunový kolos
na jiných než zasněžených silnicích okamžitě zničil. Pro zimní období jsou
doporučovány výrobci pneumatiky s označením M+S (mud+snow, tedy
bláto a sníh), které se liší pouze záběrovým dezénem, nikoliv směsí. Tyto
pneumatiky lze použít výhradně na záběrovou, tedy hnanou nápravu, na
řízenou nápravu i nápravy návěsu je nutné používat pneumatiky se
směrovým dezénem. Důležitým předpokladem je, aby pneumatiky
používané v zimních měsících neměly hloubku dezénu menší než 8 -10
mm.Pro kalamitní situace a horské úseky je pro nákladní automobily
jediným účinným (a v mnoha zemích povinným) řešením použití zimních
řetězů. Zavedení povinného používání zimních pneumatik by tak pro
nákladní automobily bylo nesplnitelným úkolem.
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
u vozidel nad 3,5t
Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.
mluví se pouze o dezénu, nikoliv o použité směsi po vzoru zimních pneu u osobních vozidel, kde je směs výrazně měkčí proti letní. Při 30 stupních pokud intenzivně probrzdíte z velké rychosti zimní pneu, tak zapečete lamelové drážky a brzdná dráha bude o 30% delší. Pokud by se taková směs použila pro kamion, tak tu gumu můžete po 15tis. km vyhodit. A to nemluvím o brzdné dráze a celkově jízdních vlastnostech obecně při větších teplotách.
ČESMAD BOHEMIA, který je ve stálém kontaktu s výrobci pneumatik, si
proto dovoluje informovat o skutečném stavu této problematiky.
NEHLEDEJTE NA KAMIONECH ZIMNÍ PNEUMATIKY -NEEXISTUJÍ.
Zimní pneumatiky, jaké známe u osobních vozidel, jejichž hlavním znakem
je měkčí směs zaručující větší přilnavost při nízkých teplotách, se vyrábí
pouze pro nákladní vozidla pohybující se v extrémních podmínkách Islandu
a severní Skandinávie, jinde se neprodávají, neboť by je 40ti tunový kolos
na jiných než zasněžených silnicích okamžitě zničil. Pro zimní období jsou
doporučovány výrobci pneumatiky s označením M+S (mud+snow, tedy
bláto a sníh), které se liší pouze záběrovým dezénem, nikoliv směsí. Tyto
pneumatiky lze použít výhradně na záběrovou, tedy hnanou nápravu, na
řízenou nápravu i nápravy návěsu je nutné používat pneumatiky se
směrovým dezénem. Důležitým předpokladem je, aby pneumatiky
používané v zimních měsících neměly hloubku dezénu menší než 8 -10
mm.Pro kalamitní situace a horské úseky je pro nákladní automobily
jediným účinným (a v mnoha zemích povinným) řešením použití zimních
řetězů. Zavedení povinného používání zimních pneumatik by tak pro
nákladní automobily bylo nesplnitelným úkolem.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
už se stalo...
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
- Bydliště: Tábor
Re: Řidič kamionu většinou nemusí odstranit sníh a led, ze střechy kamionu.
Janku1, Ty jsi si dal opravdu vhodnou přezdívku pro Tebe , tedy Janek. Prostě jsi janek jankovatý, který chce někoho kritizovat a nemá na to v hlavě prostor !! Tak pokud nemáš čím by jsi tady mohl něco potřebného a užitečného zdělit, co někomu něco přinese , tak raději drž pusinku. Na Tvé výjevy, tady nejsme opravdu zvědaví. Ty možná rozumíš pivu a rumu, to jsou ti plácalové blbostí na parkovištích. Pamatuj si, kecy nemají žádnou cenu!
Jsem rád, že se tady našlo několik chytrých lidí, kteří k této problematice mohou něco rozumného a profesního říct a ukázat. Tedy mohou předat vlastní cenné zkušenosti ostatním. Na víc to jsou jsou zřejmě lidé z praxe a o to je to cennější. A já vám za to za ostatní moc děkuji.
Ještě jen doplním. Proto jsem původně psal, že se nejezdí s kamiony v zimě na klasických zimních pneumatikách, což mi tady mnozí také potvrdili. Pouhé označení M+S na pneumatice, je často jen obchodní tah a písmenka pro policii. Ale ve skutečnosti to jsou často ( nepíši vždy ! ) jen letní tvrdé pneumatiky s hrubším vzorkem, který je vhodný spíše pro nákladní terénní automobily a to do terénu. Tedy do bláta a sněhu.
Jistě znáte šípové vzorky, například na PV3S - Vétřieska. Také se podle některých chytrých janků tady, snad jedná o zimní pneumatiky ? Jistě že ne.
Slávek
Jsem rád, že se tady našlo několik chytrých lidí, kteří k této problematice mohou něco rozumného a profesního říct a ukázat. Tedy mohou předat vlastní cenné zkušenosti ostatním. Na víc to jsou jsou zřejmě lidé z praxe a o to je to cennější. A já vám za to za ostatní moc děkuji.
Ještě jen doplním. Proto jsem původně psal, že se nejezdí s kamiony v zimě na klasických zimních pneumatikách, což mi tady mnozí také potvrdili. Pouhé označení M+S na pneumatice, je často jen obchodní tah a písmenka pro policii. Ale ve skutečnosti to jsou často ( nepíši vždy ! ) jen letní tvrdé pneumatiky s hrubším vzorkem, který je vhodný spíše pro nákladní terénní automobily a to do terénu. Tedy do bláta a sněhu.
Jistě znáte šípové vzorky, například na PV3S - Vétřieska. Také se podle některých chytrých janků tady, snad jedná o zimní pneumatiky ? Jistě že ne.
Slávek
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů