Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Rok 1988: první 4x4 (je v muzeu), prototyp motor V8 řady T5-928 (kluzně uložená kliková hřídel vykovaná z jednoho celku, větší ventilátor)
Roky 1994 a 1995: hasičák 4x4, motor V12 řady T3-930 - evoluci tohoto motoru má Tomáš ve své tatře.
Roky 1994 a 1995: hasičák 4x4, motor V12 řady T3-930 - evoluci tohoto motoru má Tomáš ve své tatře.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Jasně, že se vyhrávalo se vzducháčema.
Motor Deutz byl poprvé v Pumě. Pravděpodobně to souviselo s aktuálně probíhající zakázkou do SAE - Tatry LIVA. Podle knihy Tatra v hlavní roli měla mít Puma Motor Deutz a automatickou převodovku Twin Disc (ano už tenkrát... ). Ale zjistilo se, že by se převodovka nestihla dodat, takže zůstalo je u motoru Deutz, převodovka byla prototypová 16 - stupňová Tatra. Deutz měl být výrazně lepší než V12, ale nakonec továrna dodala nějaký prototip s jedním turbem a motor měl podstatně horší parametry než měl mít.
Když Tomáš Tomeček zprovoznil evoluci hasišáku s V12 s čerpadlem Bosch, tak tam měl větší výkon jak ten Deutz. Až když se Lopíci osamostatnili, tak začali používat verzi Deutzu s 2 turby a tam už ty parametry byly lepší. Takže použití motoru Deutz asi bylo spíš o pocitu, nebo zvyku než jednoznačně o parametrech.
Zas na druhou stranu ten Deutz 1015 je supr motor. Je to mechanika zrovna tak jako V12, parametry to má a Lopíci s tím neměli jediný problém, co pamatuji. Myslím, že kdyby nepřišlo to omezení na 13L, tak ho používají dodnes (ostatně jako třeba Kamaz TMZ).
Motor Deutz byl poprvé v Pumě. Pravděpodobně to souviselo s aktuálně probíhající zakázkou do SAE - Tatry LIVA. Podle knihy Tatra v hlavní roli měla mít Puma Motor Deutz a automatickou převodovku Twin Disc (ano už tenkrát... ). Ale zjistilo se, že by se převodovka nestihla dodat, takže zůstalo je u motoru Deutz, převodovka byla prototypová 16 - stupňová Tatra. Deutz měl být výrazně lepší než V12, ale nakonec továrna dodala nějaký prototip s jedním turbem a motor měl podstatně horší parametry než měl mít.
Když Tomáš Tomeček zprovoznil evoluci hasišáku s V12 s čerpadlem Bosch, tak tam měl větší výkon jak ten Deutz. Až když se Lopíci osamostatnili, tak začali používat verzi Deutzu s 2 turby a tam už ty parametry byly lepší. Takže použití motoru Deutz asi bylo spíš o pocitu, nebo zvyku než jednoznačně o parametrech.
Zas na druhou stranu ten Deutz 1015 je supr motor. Je to mechanika zrovna tak jako V12, parametry to má a Lopíci s tím neměli jediný problém, co pamatuji. Myslím, že kdyby nepřišlo to omezení na 13L, tak ho používají dodnes (ostatně jako třeba Kamaz TMZ).
Filip Nikl
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
U výčtu vlastností motoru T5 jste opomněl z mého pohledu nejdůležitější vlastnost - zvětšená rozteč válců z 168 na 185 mm, což při zachování vývrtu znamenalo nárůst chladící plochy jednotlivých válců o 20%.
Madness??? No, this is TATRA!!
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Hele má někdo potuchy jak velkou má tu podporu TT od Tatry? (CSG)
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Netuším, ale pokud chce Tatra propagovat terru ze které má teď TT masku tak by něco vzniknout mohlo rychlejšího a třeba i s automatem
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Tak z hlediska Tatry by ta vetsi podpora Tomáše davala asi vetsi smysl nez podpora Buggyry na Dakaru. Preci jen na AER takova konkurence neni, takze neni potreba stavet uplne extra rychle auto.
Ale spis me tak napada. Buggyra ma nevyuzite auto po Kolomojzovi, ktere ma v prcicich kabinu. By si to Tomas mohl nejak potunit a dat na to kabinu, kterou by Tatra chtela a mel by na AER spickovy auto.
Ale spis me tak napada. Buggyra ma nevyuzite auto po Kolomojzovi, ktere ma v prcicich kabinu. By si to Tomas mohl nejak potunit a dat na to kabinu, kterou by Tatra chtela a mel by na AER spickovy auto.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
A dostal by ji od Ježíška na velikonoce...
Pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
premyslim, proc by melo byt skvely koupit vojety, ne uplne spolehlivy auto a jeste mu davat jinou kabinu...
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 18, 2016 1:28 am
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Mám prosbu - je mezi vámi někdo 1) ochotný a 2) anglicky a 3) technicky zdatný, kdo by nám pomohl přeložit z angličtiny cca 2,5 minuty rozhovoru, ve kterém Johan Elfrink ukazuje některé vychytávky na svém Mercedesu? V Mentonu nás pustil do kuchyně. Něco jsme i natočili a rádi bychom to ukázali, ale neradi bychom pletli terminologii a hrušky s jablkama Snad se někdo najde? Moc děkuji
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
A ještě s motorem, kvůli kterému by musel spolupracovat s mentorem...premyslim, proc by melo byt skvely koupit vojety, ne uplne spolehlivy auto a jeste mu davat jinou kabinu..
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Prokop Siwek: Já jsem ochotný určitě, jestli také dostatečně zdatný, to se uvidí. Ale rád pomůžu.
Filip Nikl
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Tady ty úvahy o různých výměnách motorů v Tomově Tatře jsou dost mimo, vy jste neviděli ten rozhovor po besedě jak tu byl 3 stránky zpět, kde říkal, že s 5 Tatrama jeli 2 mechanici?? To myslíte, že může jen tak najednou kromě 2 mechaniků vyrazit ještě s 5ti Ajťákama, co tam budou celý večery sedět u hromady notebooků a pozorovat grafy, jako to pravidelně předváděla Buggyra v minulých letech při tom, když hledali ztracenej výkon? Jen kolik lidí mají k jednomu autu Macíkové? A stačilo vidět, jaký měl letos problémy Aleš s tím resetováním auta, dyť to je úplně na palici aby 100x v etapě zastavil a vypnul a zapnul celý auto. Ano, je to přesně ve stylu "zkusil jste to vypnout a zapnout?" ala Britský IT Crowd, ale je to na palici. I pro mě, co na počítačích dělám si nedovedu představit, že bych počítač každou chvíli zapínal a vypínal.
Ale je fakt, že to auto už je docela starý ve srovnání s ostatníma, za těch 10 let závodění 100% Tatry už Lopíci i Macíkové postavili kolik, 3 nová auta? Takže nějaká ta únava materiálu se asi může projevovat...
Ale je fakt, že to auto už je docela starý ve srovnání s ostatníma, za těch 10 let závodění 100% Tatry už Lopíci i Macíkové postavili kolik, 3 nová auta? Takže nějaká ta únava materiálu se asi může projevovat...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Snažím se věřit, že fabrika se TT domluví a zůstane "neajťácká" vzduchem chlazená Tatra. Nedovedu si představit, že by se TT a další hrabali v ntb a tak..
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 18, 2016 1:28 am
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Filip 90: Poslal jsem ti to do zprávy. Předem moc děkuji!
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
A tak čistě hypoteticky, jaké řešení by jsi navrhoval ty?? TT konstatoval, že výkon jeho motoru je již dnes nedostatečný. Zároveň zde padlo, že v současném agregátu se již nějaký větší množství dalších koní nalézt dost dobře nedá. Vývoj nezastavíš. Pokud chce TT skutečně závodit a vyhrávat, tak cesta je asi jediná. Mantra o potřebě 10ti softwarovejch inženýrů a stu resetů behěm jedný etapy je off-topic. Lopre prostě jen platil daň, za nevychytanej motormanagement. O kvalitě těch motorů to neříká vůbec nic.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 18 hostů