Stránka 5 z 51

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: pon zář 07, 2020 9:04 am
od Cursor86
Když přeskočíme rozdílné jízdní styly Jardy Valtra a Martina Macíka, tak závod v Polsku byl hlavně porovnáním dvou různých modifikací auta vycházející z jednoho základu. Auta která před rokem u Macíků vznikla byly sice dobře zamýšlený, ale špatně upečený dort. Oba dva si je během roku zásadně upravili a vydali se každý vlastní cestou. No a teď je konečně postavili proti sobě. Věřte, že hlavní věc bylo porazit toho druhého.

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: pon zář 07, 2020 5:28 pm
od Milda
Obrázek

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: pon zář 07, 2020 6:23 pm
od Pick
HE3DA je zjevně hodně významný partner, takže proč ne?! :thumbud:

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: úte zář 08, 2020 5:09 pm
od zemi8
Cursor86: zasadne? Muzes se prosim rozepsat nejak konkretneji? U Maciku tak nejak vime, ale u Valtra jsem myslel, ze se na auto temer nesahlo..

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: úte zář 08, 2020 8:48 pm
od Cursor86
Podle mě byla nejlepší koncepce ta, ke které postupně dospěl Franta a které se i drží Kamaz, tj trambus. Máte lehkou kabinu, výborný přístup k motoru a příslušenství, turbo umístěné až na konci kabiny, kde tak "nehřeje" posádku. Můžete si vybrat jestli intercooler bude před vodním chladičem, nebo za kabinou. Když je u trambusu za kabinou, tak začíná už cca od půlky motoru (Aleš Loprais to nepochopil doteďka a těch jeho 6 metrů potrubí u čumáku mluví samo za sebe... zároveň aerodynamika u trambusu funguje jinak něž u čumáku). Argument že čumák méně "drncá" taky neobstojí, protože to jen znamená, že máte špatně odpruženou kabinu. Minimálně Kamaz na letošním Dakaru ukázal, že úspěšně odpružit kabinu lze. Ano, musí se to spočítat a takové tlumiče poskládat. Argument, že posunutím kabiny se dosáhne rozložení 50:50 je o ničem, protože 50:50 u kamionu nefunguje.
No a teď co bylo u Macíků špatně. Těžká kabina špatně uchycená uprostřed kroutícího se rámu znamená, že se uprostřed trhá. Aby se hmotnost těžké kabiny trochu vykompenzovala, tak se posadila níž (...že by to DeRooye taky nenapadlo?) + motor pod kabinou znamená, že je všude málo místa a všechna potrubí se blbě tahají. Všechny chladiče vepředu pod dlouhým čumákem, motor s turbem pod kabinou znamená... máte hromadu tepla, které musí někudy jít ven, jinak máte velký problém.
Špatně odstupňovaná převodovka, nefungující tlumiče, brzdy na heslo, špatná zástavba motoru... tohle všechno se muselo vyřešit.
No a pro nás fanoušky je právě zajímavé sledovat (jasně... musíte mít trochu zákulisních informací), jak k tomu kdo přistoupil. U Valtra je zajímavé sledovat jestli se mu z dodo stavebnice (dodělej doma) od Macíka podaří dodělat fungující auto. Je Vám všem jasné, že Macík si nejlepší díly nechá pro sebe. Z pohledu Macíka bylo zajímavé srovnání Karla s Frantou... myslím, že nula od nuly pošla :o) Mám pocit, že u Macíků díky závodní přestávce došlo k inkubaci tolika myšlenek až z toho možná i jim jde hlava kolem.

OK. A teď diskuze.

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 8:05 am
od Aleš 400
Srovnání Karla s Frantou asi v tomto proběhlém závodě není na místě, protože Frantu v Polsku řídil pilot, který polský závod pojal jako zkušební a nechtěl vůz hned při svém prvním působení někde rozčísnout. :think:

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 9:20 am
od Coudy
Osobně si nemyslím, že to bylo o použité převodovce. Každá má svoje výhody a nevýhody. Jednou pojezdil o 5 minut Jarda Martina, podruhé to bylo obráceně. Jízdní styl obou je jiný. Auto je taky jiné. Jarda Valtr někde říkal, že to musí "celé" předělat k obrazu svému a až to udělají, tak teprve pojedou někam závodit. Zřejmě úpravy přinesly své ovoce. A jinak k té rivalitě mezi Martinem a Jardou... JE OBROVSKÁ!!! Ač vám to možná nikdo veřejně nepřizná, tak je to pravda. Macíkovci budou vždy chtít ukázat, že mají lepší auto i pilota a to samé platí u Valtrů. Takže ano, bylo to prestižní vítězství pro Jardu.

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 9:29 am
od laik
Valtr nejdřív vykládal, že mu Macíci špatně připravili a diagnostikovali auto a končí u nich. Pak anabáze s Buggyrou. Potom koupil auto znovu u Macíků, aby vykládal, že není podle jeho představ a museli ho předělat. Teď jsem tedy zvědavej, co předvede na Dakaru.

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 10:02 am
od herrywood
Víš laiku :hvizd: ono to je ale pravda ... že nedostal stejně kvalitní díly jako MM do Karla ...

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 10:04 am
od Coudy
Tak třeba o Frantovi mluvil Jarda s pokorou a že je to nejlepší auto (LIAZ), co u Macíků udělali. A měl bezpochyby pravdu. IVECO vychází z poslední evoluce Liazky. A že si předělají auto k obrazu svému mi přijde normální, dělá se to běžně. Každému vyhovuje něco jiného, každý má jiné technické vnímání a každý požaduje něco jiného. Nevidím v tom problém. Každopádně buďme rádi, že na Dakaru budeme mít min. 3 dravce s ambicemi na TOP 5.

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 10:07 am
od laik
herry: Já o žádných stejných nebo jiných dílech neřekl ani slovo. To sis možná spletl nick. Když užs to téma ale načal - Si představuješ že v krabici přišly zmetky, tak je namontovali platícímu Valtrovi a ještě si nedali bacha na hubu, takže se to vykládá na fórech?

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 11:19 am
od Cursor86
No musíte se na to podívat tak, že za nemalé peníze (sám Macík v Polsku uvedl cenu mezi 10 až 20 miliony) si chcete pořídit fungujícího Frantu. Macík Vám řekne, že Vám postaví super evoluci Franty, zaplatíte a pak zjistíte, že aby Vám prototyp začal fungovat, tak se musí dodělat, ale mezitím už Macík pro sebe pracuje na nové evoluci, čímž se Vaše auto i z pohledu dodávky dílů stane s Macíkovým nekompatibilní. Takže máte v ruce Černýho Petra. To by mě taky naštvalo.

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 12:53 pm
od Mint
Cursor86:Jak jsi psal o těch šesti metrech potrubí k intercooleru u Aleše. Co ta délka potrubí ovlivňuje? Trvá déle, než turbo natlačí požadovaný tlak a motor tak pomaleji reaguje na sešlápnutí pedálu? Ovlivňuje to třeba i teplotu ve spalovacím prostoru, výfukových plynů atd?

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 12:56 pm
od xtomos
Pokud by Valtrovi přišlo auto/cena od Macíků úplně blbá, tak si ho od nich kupovat nebude přece ne? A postaví vlastní, nebo by mohl koupit od jiného týmu.
Podle mě koupil hotové auto a když se s tím projel, tak řekl, že na Dakar to nemá smysl jezdit, že to bude mít dětské nemoci a taky mělo. A pokud zákazník nemůže kecat do vývoje, tak mu nezbude nic jiného, než si to pak předělat podle svého.

Re: DAKAR 2021 - první zprávy

Napsal: stř zář 09, 2020 1:39 pm
od TomZ
Tak ono je zase otázkou, od koho jiného by to auto kupoval. Od Buggyry asi ne, Aleš by asi taky nezvládal v té době jedno na prodej postavit...