Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber
Re: Didi
Vincku, to jsi mě dostal do úzkých. Kouknu na štítky. Jak dlouho. Ono se to plní na 200baru. Pořád taháš 40t. Je to rozděleno na 5 sekcí. Vleze tam +-350kg, cca 3500cm³. Plní se to v Bratislavě cca 6h, v Maďarsku cca 4h. Toto jsou za ten měsíc co tu jezdím i mé destinace. Blava, Kazincbarcika, a rozvoz po ČR.
Re: Didi
Prečo nemáš na fotke svojho auta (u Jožina) ADR tabule? Po vyložení si čistý? Alebo to bolo všetko nové, ešte nenaplnené?
Napíš o tom viac, ako sa vykladá batériové ADR vozidlo.
Napíš o tom viac, ako sa vykladá batériové ADR vozidlo.
Neviem čo si mám pod tým predstaviť, na foto 5 sekcii vidím, -+350kg je váha plynu na ..... ?Pořád taháš 40t. Je to rozděleno na 5 sekcí. Vleze tam +-350kg, cca 3500cm³.
Re: Didi
Sof. Flašky byly nové. Po zaplynování vodíkem už cedule nesundáváš a jsi pořád v režimu ADR. Vykládka probíhá následovně. Po naložení máš v pěti sekcích natlačený vodík na 200barů. Jsou dva typy zásobníku. Vysokotlaké a nízkotlaké. Příklad. Dojedu do Opavy, tam jsou oba typy. Při vykládce jde o to srovnat tlaky a přetlačit z návěsu vodík do zásobníku. Takže zacinaš od zásobníku s nejvyšším tlakem. Řekněme, že jsou tři vysokotlaké a dva nízkotlaké. Takže začneme vysokotlakými. 1. 150baru(zůstatek), 2. 120baru a 3. 140baru. Niskotlake 1. 15baru a 2. 10baru. Tak napojím hadici a pak si už hraju s ventily. Otevřu první sekcí s 200bary a pustím do vysokotlaku se 150bary a počkám až se tlak srovná a zavřu, pak otevřu 140barovy a počkám, pak ten se 120 a zase počkám, no a stejně ty niskotlake. A tak oteviráš každou sekcí a zvyšuješ tlaky v zásobnících. Končíš a budeš mít 1. 2. 3. 195baru, nízkotlaku 1. 45baru 2. 45baru. Po vyložení máš v sekci jedna tlak 10, druhé 15, třetí 20, čtvrté 30 a páté 45. No pak to srovnáš ve všech pěti a skončíš na 25barech. Pak máš tabulky a vypočítáš kolik jsi jim složil. Je to popsáno tak z hrubá, ale těžké to není. Jen zapisuješ, a hraješ si s ventily.
A takhle jsou plné.
A takhle jsou plné.
Naposledy upravil(a) didi dne sob srp 19, 2023 1:46 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Didi
Měl bych malý dotaz.
Proč na tom přepravním dokladu (dodáku) je uvedeno v maďarštině, češtině (slovenštině) číslo bezpečnostní značky 2.1 (červená značka) a v němčině 2.2 (zelená značka)? Jednoznačně tam má být pouze 2.1. Kdyby tam měly být obě značky, musela by ta druhá být uvedena v závorce u všech třech jazykových mutací.
Vzhledem k tomu, že celý dodák je tištěn v češtině, tak usuzuji, že si ho vezeš s sebou do Maďarska už z domova vytištěný a Maďar ti to jenom orazítkuje a dopíše množství.
Protože jsi tady psal, a i jsem nakoukl, že vozíte mimo jiné i dusík, tak se domnívám, že se vám tam dostalo to číslo bezpečnostní značky omylem z dusíku. Ale možná se mýlím a je v tom něco jiného, o čem nemám ani páru.....
Zkus si to prověřit, ať až tě zastaví nějací specialisté, ať není problém. Běžný, řadový policajt si toho asi ve většině případů ani nevšimne.
Jinak Ti přeji, aby se Ti v nové práci líbilo a vydržel jsi tam nejméně tak dlouho, jako u předchozího zaměstnavatele.
Edit:
jsem už takový trochu pomalejší, tak až teď jsem si všiml, že v tom políčku, kde je jen česky napsáno vodík, je nadepsáno, že tam má být číslo bezpečnostní značky, ale vy tam máte Kemlerův kód, mělo by tam být 2.1, nikoliv 23. Ale to už není povinné....
Proč na tom přepravním dokladu (dodáku) je uvedeno v maďarštině, češtině (slovenštině) číslo bezpečnostní značky 2.1 (červená značka) a v němčině 2.2 (zelená značka)? Jednoznačně tam má být pouze 2.1. Kdyby tam měly být obě značky, musela by ta druhá být uvedena v závorce u všech třech jazykových mutací.
Vzhledem k tomu, že celý dodák je tištěn v češtině, tak usuzuji, že si ho vezeš s sebou do Maďarska už z domova vytištěný a Maďar ti to jenom orazítkuje a dopíše množství.
Protože jsi tady psal, a i jsem nakoukl, že vozíte mimo jiné i dusík, tak se domnívám, že se vám tam dostalo to číslo bezpečnostní značky omylem z dusíku. Ale možná se mýlím a je v tom něco jiného, o čem nemám ani páru.....
Zkus si to prověřit, ať až tě zastaví nějací specialisté, ať není problém. Běžný, řadový policajt si toho asi ve většině případů ani nevšimne.
Jinak Ti přeji, aby se Ti v nové práci líbilo a vydržel jsi tam nejméně tak dlouho, jako u předchozího zaměstnavatele.
Edit:
jsem už takový trochu pomalejší, tak až teď jsem si všiml, že v tom políčku, kde je jen česky napsáno vodík, je nadepsáno, že tam má být číslo bezpečnostní značky, ale vy tam máte Kemlerův kód, mělo by tam být 2.1, nikoliv 23. Ale to už není povinné....
Naposledy upravil(a) 153 dne sob srp 19, 2023 8:39 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Didi
4215, s toho čo napísal didi o vykláde je to naozaj jednoduché, "hráš" sa z ventilmi, ale musíš na to dávať pozor. Správne upevnenie železa je oproti tomu zložitá vec. Zdá sa my, že to môže byť dobrá práca.
-že je vodík až tak ľahký som netušil
-nakladací čas je dlhý, koĺko trvá vykládka?
stlačený vodík un1409 je trieda 2.1 horľavé plyny, trieda 2.3 sú jedovaté plyny
------------------------------
Určite by sa dal vypočítať objem vodíka, ktorý didi vezie stlačený, v nestlačenom stave. Aj jeho nadnášacia sila, aj to koľko by didi vážil na váhe s nestlačeným vodíkom. (možno by potom potreboval rozšírenie vodičáku o skupinu PV, pilot vzducholodí)
-že je vodík až tak ľahký som netušil
-nakladací čas je dlhý, koĺko trvá vykládka?
stlačený vodík un1409 je trieda 2.1 horľavé plyny, trieda 2.3 sú jedovaté plyny
------------------------------
Určite by sa dal vypočítať objem vodíka, ktorý didi vezie stlačený, v nestlačenom stave. Aj jeho nadnášacia sila, aj to koľko by didi vážil na váhe s nestlačeným vodíkom. (možno by potom potreboval rozšírenie vodičáku o skupinu PV, pilot vzducholodí)
Re: Didi
Sof, vykládka pokuď je na jednom místě např. ta Opava je cca na 3h.
153; toho jsem si popravdě nevšiml. Byl jsem tam ještě s mazákem co mě zacvičoval a popravdě na ty papíry moc nekoukal. No z Bratislavy to mají takhle. Jen dotaz teda. Nechybí jim tam obalová skupina pro změnu.??? Budu se muset na to dneska poptat.
153; toho jsem si popravdě nevšiml. Byl jsem tam ještě s mazákem co mě zacvičoval a popravdě na ty papíry moc nekoukal. No z Bratislavy to mají takhle. Jen dotaz teda. Nechybí jim tam obalová skupina pro změnu.??? Budu se muset na to dneska poptat.
Re: Didi
to 153: Neudělal jsi mi v tom zmatek. Už je to dlouho co mi propadli ADR papíry (kusová ADR) ale myslel jsem ta oranžová tabulka. Je vidět, že jsem ve velice odborné skupině a musím si dávat pozor co napíšu. Poučení pro příště. Aneb jak se říká, když se baví dospělí, budu šoupat nohama.
A tak pro vysvětlení. Když přede mnou jede cisterna a má na oranžové tabulce 30/1202 je to nafta, když 33/1203 je to benzín, a teď nově 23/1049 je to didi s vodíkem.
A tak pro vysvětlení. Když přede mnou jede cisterna a má na oranžové tabulce 30/1202 je to nafta, když 33/1203 je to benzín, a teď nově 23/1049 je to didi s vodíkem.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Didi
didi
Já to chápu. To je tzv. profesionální slepota.... Papíry, které mám denně v ruce nečtu ani neprohlížím, neboť vím, co tam je napsané. Běda, když tam někdo, třeba omylem něco změní.... Moje zkušenost: občas neškodí na to mrknout.
Ti Slováci to mají dobře. Jen mně tam stále ještě nesedí, v tom "chlívku, kde je napsáno "1049 Hydrogen 23" tak ta "23".
Pokud je nad tím číslem nadepsáno: "číslo vzoru bezpečnostní značky", tak by tam mělo být 2.1.
Pokud by tam bylo nadepsáno: "identifikační číslo nebezpečnosti", tak pak by tam mělo být, to, co tam mají, a to 23.
Schválně se na to zeptej, jinak vzory bezpečnostních značek i s čísly najdeš v písemných pokynech, které nepochybně vozíš s sebou povinně.
V požadavcích na přepravní doklad ADR se toto nevyžaduje, proto jsem psal, že to není povinné, ale jsem zastáncem, že když je něco nadepsané, tak by to tam mělo být správně. Když je kolonka "jméno a příjmení", tak tam také nepíšu adresu nebo datum narození.....
Obalové skupiny jsou přiřazeny látkám třídy 3, 4.1 (mimo samovolně se rozkládající látky), 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 8 a 9.
Některé třídy (např i plyny) obalové skupiny nemají.
EDIT
Ještě dodám k tomu slovenskému dodáku, že "VERDICHTTET" (zhuštěný, zhutněný) se správně píše s jedním T. Když jsem si to přečetl, myslel jsem si, že mám nějaké mezery v němčině, tak jsem si to raději ověřil, abych tady nekecal nějaké nesmysly.
Na to se ale vykašli a nerej do toho. To je problém toho, kdo to psal.
4215
Neprožívej to, když to nepotřebuješ, tak je to k ničemu. A klidně vstupuj do debaty (pokud Tě to zajímá) a šoupat (nohama) u toho nemusíš.
Já to chápu. To je tzv. profesionální slepota.... Papíry, které mám denně v ruce nečtu ani neprohlížím, neboť vím, co tam je napsané. Běda, když tam někdo, třeba omylem něco změní.... Moje zkušenost: občas neškodí na to mrknout.
Ti Slováci to mají dobře. Jen mně tam stále ještě nesedí, v tom "chlívku, kde je napsáno "1049 Hydrogen 23" tak ta "23".
Pokud je nad tím číslem nadepsáno: "číslo vzoru bezpečnostní značky", tak by tam mělo být 2.1.
Pokud by tam bylo nadepsáno: "identifikační číslo nebezpečnosti", tak pak by tam mělo být, to, co tam mají, a to 23.
Schválně se na to zeptej, jinak vzory bezpečnostních značek i s čísly najdeš v písemných pokynech, které nepochybně vozíš s sebou povinně.
V požadavcích na přepravní doklad ADR se toto nevyžaduje, proto jsem psal, že to není povinné, ale jsem zastáncem, že když je něco nadepsané, tak by to tam mělo být správně. Když je kolonka "jméno a příjmení", tak tam také nepíšu adresu nebo datum narození.....
Obalové skupiny jsou přiřazeny látkám třídy 3, 4.1 (mimo samovolně se rozkládající látky), 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 8 a 9.
Některé třídy (např i plyny) obalové skupiny nemají.
EDIT
Ještě dodám k tomu slovenskému dodáku, že "VERDICHTTET" (zhuštěný, zhutněný) se správně píše s jedním T. Když jsem si to přečetl, myslel jsem si, že mám nějaké mezery v němčině, tak jsem si to raději ověřil, abych tady nekecal nějaké nesmysly.
Na to se ale vykašli a nerej do toho. To je problém toho, kdo to psal.
4215
Neprožívej to, když to nepotřebuješ, tak je to k ničemu. A klidně vstupuj do debaty (pokud Tě to zajímá) a šoupat (nohama) u toho nemusíš.
-
- Příspěvky: 7541
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Didi
Podlle te SPZ se jedná o Chelm.Uplny východ Polska.Pul metrů na Ukrajinu.Delal jsem tam víkend .rubal jsem z Soči.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti