Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 3423
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
dotaz patří stejně asi tak do technického jako i do legislativního tématu. Je vůbec taková úprava podvozku (rámu) možná, nebo musí být rám kopaktní (bez spojů po délce)? Kardan problém nebude. Setkal se někdo s tímto ? Takové vozidlo by samozřejmě bylo jen na lehké zboží (pěnovka atd).
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
rám prodloužit legislatině prakticky nelze, výrobce to nepodepíše. A mám pocit, že podélník musí být z jednoho kusu.
Jestli není nutné měnit rozvor tak řešením je pomocný rám pod korbu, to už je součást nástavby a nevztahuje se na to takovej legislativní oser
Jestli není nutné měnit rozvor tak řešením je pomocný rám pod korbu, to už je součást nástavby a nevztahuje se na to takovej legislativní oser
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 12:18 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3423
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
měnit rozvor bych musel..jinak toto bude asi tak složitá věc, že ji bych ji musel konzultovat asi přímo z výrobcem ještě před přestavbou. Nový a delší celý rám na vozidlo stejného typu by být problém nemusel, zkrátka to přeskádat do nového rámu, s tonáží by se nehýbalo, otázka jak by se stavěli k delšímu kardanu.
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 12:18 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3423
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
nádstavbu s plachtou shrnovačkou bych vzal komplet ze součané 16 tuny (pro tu mám jinačí záměr), myšlenka je koupit třeba bouranou 6,5-7,5 tunu např Iveco Daily (trefenou z boku na korbu) a přestavět už s delším rámem,to by se mohlo finančně vyplatit.... Myslíš že větší rozvor je podmíněn, jiným pérováním, brzdama ? Samotná hliníková nádstavba má tak 1500 kg, váha pěnovky materiálu co by to vozila tak dalších 1000 kg ? Furt bych se asi vešel do celkové 6,5 t.. Pro mě je větší finanční hazard kupovat takové auta za mega a splácet, kor v dnešní době kdy se vůbec neví co bude za čtvrt roku:)
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 12:19 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3423
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
ta šířka může být opravdu problém, zkrátka pokud něco takového ještě nikdo nerealizoval tak to prostě nejde..ikdyž ono technicky jde vše, třeba mix na dodávce nebo dodávka jako tahač:)
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 12:19 pm, celkem upraveno 1 x.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
DriverBrno: 8-mi metrovou (nebo kolik to máš) korbu ti na Daily, a ani na žádnou 7,5 tunu nikdo neschválí. 7,2t Daily má max. rozvor 5100 mm, jestli si dobře pamatuju a na to jde korba asi 6,5m max. Jde o rozložení vah na nápravy při max. celkové hmotnosti a rovnoměrném rozložení nákladu. To, že vozíš míň při schvalování do provozu nikoho nezajímá. Leda nějakej "holandskej" speciál s nápravou navíc...
Stavěl jsem naposled 18-ti tunu s čelem a abych mohl jít s délkou na maximum (12m auto, 9,45m korba) musel jsem zvolit rozvor 7300mm. Takový už nabízí jen jeden výrobce...
EDIT: Jinak rámy/převisy (příp. i s rozvory) se celkem často prodlužují, především u obytných aut, odtahovek a jiných jednoúčelových nástaveb... Ale tam se to schvaluje jako komplet a obvykle s malou možnou "doložností"...
Jo, a před tou 18-ti tunou jsem měl Atego 12t, kde si němci po výrobě nechali u externí firmy prodloužit rám i rozvor o 60cm (z 5360 na 5960mm) a pak šlo teprve k nástavbáři... Bylo to zřejmě kvůli zachování měchů na zadku (na max. rozvory 6300mm MB dával už jen péra) a možnosti montáže dlouhé nástavby 8,8m+čelo.
Stavěl jsem naposled 18-ti tunu s čelem a abych mohl jít s délkou na maximum (12m auto, 9,45m korba) musel jsem zvolit rozvor 7300mm. Takový už nabízí jen jeden výrobce...
EDIT: Jinak rámy/převisy (příp. i s rozvory) se celkem často prodlužují, především u obytných aut, odtahovek a jiných jednoúčelových nástaveb... Ale tam se to schvaluje jako komplet a obvykle s malou možnou "doložností"...
Jo, a před tou 18-ti tunou jsem měl Atego 12t, kde si němci po výrobě nechali u externí firmy prodloužit rám i rozvor o 60cm (z 5360 na 5960mm) a pak šlo teprve k nástavbáři... Bylo to zřejmě kvůli zachování měchů na zadku (na max. rozvory 6300mm MB dával už jen péra) a možnosti montáže dlouhé nástavby 8,8m+čelo.
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 12:19 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3423
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
já uvažuji nad co nejdelší nádstavbou pro vozidlo dodávkového typu jako např. Dailyna, klidně to může být VW Crafter apod.., ale jak píše ATW že nejdelší možný rozvor tam je možný 5,1 m s korbou 6,5m, tak na to moji stávající nádstavbu neudám, nevadí. Záměr je jednoduchý, vozit pěnovku na stavby v ČR a nacpat pod plachtu max. množství m3 bez obsírání se s vlekem. Mám vyzkoušeno že na domek zákazník chce max 50 m3, a tam se borci s návěsem nebo vlekem kolikrát nesmotají, tudíš i za kratší auto se celkem dobře platí. Já to teď moc už nevozím, ale této prace bude v dalších letech asi dost a zvládne to i šofér na odpočinku -v nejhorším moje maličkost
PS děkuji i 153 za přínosné info, ten kinder návěs je celkem taky dobrá vychytávka, nevýhodou je nutnost šoféra C+E, pokud se nemýlím?
PS děkuji i 153 za přínosné info, ten kinder návěs je celkem taky dobrá vychytávka, nevýhodou je nutnost šoféra C+E, pokud se nemýlím?
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
DriverBrno:
Zkusil bych se taky poinformovat třeba u firmy Gavenda. Mají "obří" sprinter na převoz polystyrenu s vozíkem
Zkusil bych se taky poinformovat třeba u firmy Gavenda. Mají "obří" sprinter na převoz polystyrenu s vozíkem
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
Tady soupravička B+E https://40ton.net/iveco-daily-z-naczepa ... Y8mKIfTWDw
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama )
Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun
Pardon, že se motám sem, ale to je problém nechat náklad čouhat o něco dozadu a vyřešit to jen majákem a plachtou, něco jako maj na nadměrech ty natahovací plachty s přeskama?
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host