Stránka 1 z 71

Autojeřáby

Napsal: pát dub 07, 2006 1:17 pm
od -zs-
Dnes jsem jel kolem sídla firmy APB Plzeň, kde zrovna probíhala kompletace nové hračky - autojeřábu TEREX TC 2800-1. Podle stránek TEREXu je to největší autojeřáb :D

Obrázek

srovnání jednoho dílce výložníku s jiným výložníkem

Obrázek

a dalších cca 8 dílců čeká na montáž

Obrázek

Napsal: pát dub 07, 2006 3:26 pm
od cuisine
tak to je teda ale brutální ......

Napsal: čtv dub 20, 2006 11:01 am
od tatracyber
Existuje v čr ještě nějaká firma která vyrábí (vyráběla) autojeřáby? Mimo čkd

Napsal: čtv dub 20, 2006 1:50 pm
od Hynek
tatracyber píše:Existuje v čr ještě nějaká firma která vyrábí (vyráběla) autojeřáby? Mimo čkd
Nejsem si jistý, ale mám za to, že příhradový jeřáb AD-350 na podvozku T813 8x8 vyráběla firma ??ŽĎAS ve Žďáru nad Sázavou??, ale opravdu je to jen domněnka, ČKD ho určitě nevyrobilo. Jinak se k nám dost dovážely polské Bumary (na podvozcích Škoda 706, LIAZ řady 100 a Tatry 148 a 815) (WZW BUMAR Labedy), a taky východoněmecké Takraf ADK 125 (hranatá prosklená kabina) a AKD 075 obojí na podvozcích IFA W50.

Napsal: čtv dub 20, 2006 1:56 pm
od tatracyber
Já se zas domnívám že AD-350 dělal Stavostroj ale to je taky jen domněnka

Napsal: čtv dub 20, 2006 2:58 pm
od Dr.Street
Hynek píše:Nejsem si jistý, ale mám za to, že příhradový jeřáb AD-350 na podvozku T813 8x8 vyráběla firma ??ŽĎAS ve Žďáru nad Sázavou??, ale opravdu je to jen domněnka, ČKD ho určitě nevyrobilo. Jinak se k nám dost dovážely polské Bumary (na podvozcích Škoda 706, LIAZ řady 100 a Tatry 148 a 815) (WZW BUMAR Labedy), a taky východoněmecké Takraf ADK 125 (hranatá prosklená kabina) a AKD 075 obojí na podvozcích IFA W50.
Čauky nemohl by jsi sem nějaké fotky těchto jeřábů co o nich tady píšeš ? Díky moc.

Napsal: čtv dub 20, 2006 3:19 pm
od Zdeněk
Autojeřáby ještě vyráběla firma KOMPAKT Otrokovice,i když to nebyly"čistokrevné"jeřáby,ale něco mezi nimi,valníky a hydraulickými rukami.Bylo jich vyrobeno celkem asi 5 kusů na podvozcích T815 a každý je jiný-jeden na 4x4,další na 6x6 s"balóny",další na 6x6 vojenské se střední kabinou...Vypadalo to asi tak,že mezi kabinou a"jeřábem"(spíš kabinou jeřábníka a motorem vedle ní)byla korbička,kde bylo možno převážet materiál(většinou transformátory).
Dál jeřáby DEMAG montovaly Hutní montáže Ostrava na víceosé podvozky T815(myslím 3-6 osé),z nichž u nás zůstalo jen několik posledních.

Napsal: čtv dub 20, 2006 5:14 pm
od tatracyber
Kompakt otrokovice http://prehled815.wz.cz/pics/8156ko.jpg
O demagu vím, ale fotek moc není, hlavně sháním fotku toho 12x8. To by měl bejt největší jeřáb co se na tatru montoval.

Napsal: čtv dub 20, 2006 5:30 pm
od tatracyber
Vim že na tatry se montovaly ještě jeřáby gottwald (většinou to šlo na export) a hyco
http://prehled815.wz.cz/pics/8156hyc.jpg

Nemáte někdo fotku AD-350? nějakou dobovou

Napsal: čtv dub 20, 2006 7:34 pm
od Hynek
tatracyber píše:Kompakt otrokovice http://prehled815.wz.cz/pics/8156ko.jpg
O demagu vím, ale fotek moc není, hlavně sháním fotku toho 12x8. To by měl bejt největší jeřáb co se na tatru montoval.
Není náhodou v knížce Karla Rosenkrance "100 let nákladních automobilů Tatra" ?? Už jsem do ní dlouho nekoukal, takže se možná pletu...

Napsal: čtv dub 20, 2006 7:38 pm
od Hynek
Dr.Street píše:
Hynek píše:Nejsem si jistý, ale mám za to, že příhradový jeřáb AD-350 na podvozku T813 8x8 vyráběla firma ??ŽĎAS ve Žďáru nad Sázavou??, ale opravdu je to jen domněnka, ČKD ho určitě nevyrobilo. Jinak se k nám dost dovážely polské Bumary (na podvozcích Škoda 706, LIAZ řady 100 a Tatry 148 a 815) (WZW BUMAR Labedy), a taky východoněmecké Takraf ADK 125 (hranatá prosklená kabina) a AKD 075 obojí na podvozcích IFA W50.
Čauky nemohl by jsi sem nějaké fotky těchto jeřábů co o nich tady píšeš ? Díky moc.
Hmm, to bych musel doma nainstalovat ftp správce, abych mohl cpát soubory na svůj web, dočkej času, do týdne to zkusím rozběhat... Jinak mám jenom T148 a T815 Bumar a mám za to, že jsou ze stránek kolegy tatracybera...(hledej šmudlo :D ), na Bumary na LIAZech si pamatuju, ale fotky bohužel nemám :( , stejně tak u vozidel IFA, bohužel, ale IFY jsou čas od času ještě k vidění.

Napsal: čtv dub 20, 2006 7:44 pm
od tatracyber
Hynek píše:
tatracyber píše:Kompakt otrokovice http://prehled815.wz.cz/pics/8156ko.jpg
O demagu vím, ale fotek moc není, hlavně sháním fotku toho 12x8. To by měl bejt největší jeřáb co se na tatru montoval.
Není náhodou v knížce Karla Rosenkrance "100 let nákladních automobilů Tatra" ?? Už jsem do ní dlouho nekoukal, takže se možná pletu...
Jo, některé v ní jsou. Je tam myslim i 813 10x8. Já tu knížku ještě bohužel nevlastním

Napsal: čtv dub 20, 2006 10:23 pm
od Hynek
tatracyber píše:Jo, některé v ní jsou. Je tam myslim i 813 10x8. Já tu knížku ještě bohužel nevlastním
Juknu, oskenuju, pošlu :wink:

Btw. jak jsem Ti poslal ten jeřáb s kabinou Tatra, tak to není Terex-demag, ale ruský MAZ s ruským jeřábem.

Napsal: čtv dub 20, 2006 10:51 pm
od tatracyber
Hynek píše:
tatracyber píše:Jo, některé v ní jsou. Je tam myslim i 813 10x8. Já tu knížku ještě bohužel nevlastním
Juknu, oskenuju, pošlu :wink:

Btw. jak jsem Ti poslal ten jeřáb s kabinou Tatra, tak to není Terex-demag, ale ruský MAZ s ruským jeřábem.
Ok, dík

Tohle je fakt MAZ? to by mě nikdy nenapadlo
Obrázek

Napsal: pát dub 21, 2006 3:14 pm
od Hynek
tatracyber píše:
Hynek píše:
tatracyber píše:Jo, některé v ní jsou. Je tam myslim i 813 10x8. Já tu knížku ještě bohužel nevlastním
Juknu, oskenuju, pošlu :wink:

Btw. jak jsem Ti poslal ten jeřáb s kabinou Tatra, tak to není Terex-demag, ale ruský MAZ s ruským jeřábem.
Ok, dík

Tohle je fakt MAZ? to by mě nikdy nenapadlo
http://www.volny.cz/ptvavros/30.jpg
Mě taky ne, volal mi to ten kámoš, co mi tu fotku poslal. Dost brouzdá po ruských stránkách a umí azbuku, takže to asi bude pravda :wink: