Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
HAD
Příspěvky: 1103
Registrován: sob čer 24, 2006 9:21 pm

Příspěvek

Éh každej nějak začínal a každej dělá chyby, proto je na tužce z druhý strany guma a je chválihodný, že se zajímáš.
Na rovinu nejlepší by bylo někoho přemluvit aby tě svezl a všechno vysvětlil za chodu a ukázal. Od vypsání kolečka po odpřažení.

Ad řazení: Automat je úplně jednoduchej, dáš D jako dopředu a šlápneš na plyn. Chce to odladit dynamiku jízdy, občas tomu pomoct pádlem (pokud je). Pokud budeš jezdit s tim volvem, tak bych se divil, kdyby tam byla půlená převodovka, bude tam to co popisuješ, přehazovací 8kvalt.
Jinak pak záleží na autě a jak je postavený (rozuměj jakou má převodovku 12/16), jak je to s těma páčkama na páce ti upřesněj kucí, ale pokud se dobře pamatuju tak ze předu přepínáš velkou a malou řadu a z boku máš půlky + spojku, ale nejsem si moc jistej, já si tohohle moc neužil. Já jsem milovník automatu i v osobáku.
pát bře 08, 2013 8:53 pm

Bender 86
Příspěvky: 425
Registrován: stř úno 02, 2011 11:25 pm
Bydliště: Ledeč na Sázavou

Příspěvek

pát bře 08, 2013 10:03 pm

Uživatelský avatar
Netopejr
Příspěvky: 1377
Registrován: úte úno 12, 2013 1:59 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Moc děkuji ... Já ještě jezdit nebudu - to Volvo je v autoškole (dodělávám E a Profesák ...). Kde a s čím budu jezdit .... To nevím, netuším ... :(
Já to právě psal, že s tím jsem jel a právě v autoškole... Kdysi jsem si z práce půjčoval, nebo byl i vyslán s Ivecem Daily (ale to bylo max. co jsem mohl řídit na B skupinu). Z ničím větším, až na tu autoškolu jsem nejel .... ale jak říkám. Děsně mne to baví ...

Moc rád budu za každou dobrou radu, tip ... a pomocnou ruku či palec ...

EDIT: Jen doufám ... že ty skušenosti nabydu bez bolesti a ztráty kytičky ... Bohužel, neznám nikoho kdo by mne vzal třeba kolem komína a ukázal co a jak v reálu ... Hold musím bojovat, dal jsem se na boj ... tak a válka je tu ...
World: 1 + 1 = 2
Czech: 1 + 1 = ?

http://www.barpanet.cz/
pát bře 08, 2013 10:14 pm

Uživatelský avatar
Netopejr
Příspěvky: 1377
Registrován: úte úno 12, 2013 1:59 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Objevil jsem jedno video :
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=TVe ... =endscreen

A konečně vím, na co je ten "dálkový ovládač" u sedadla řidiče ... To mi kupříkladu ani v autoškole nikdo neřekl co že to vlastně je.
Nyní vím, že je to na přizvednutí/snížení výšky vozu (asi si tím přifouknu/vyfouknu měchy), ale co nevím je. Na tom videu je vidět, že cosik mačká na návěsu.
nějaké červené tlačítko jak napojí návěs, a pak jej zamáčkne když jej odpojuje ... je to nějaká brzda? To netuším co to je ... :?:
World: 1 + 1 = 2
Czech: 1 + 1 = ?

http://www.barpanet.cz/
sob bře 09, 2013 5:13 pm

Uživatelský avatar
Matthew \8/
buchta
Příspěvky: 1428
Registrován: sob led 30, 2010 1:10 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Netopejr - Jo tím odbrzďuješ / zabrzďuješ návěs. Dnes je to snad u všech stejný. Odpojíš hadice na vzduch a automaticky se zabrzdí a když zase zapojíš hadice automaticky se odbrzdí. Ale já to pro sychr dělám tak, když odpřahuju vlek, že nejdřív dam klíny, ručně (čudlem) zabrzdim. Klidně i na letišti kde je absolutní rovina (pro klidný svědomý) :lol: Anebo když to někde extrémně lámeš do jedničky a máš krátky kabely a hadice tak je odpojíš a právě si to tím čudlem odbrzdíš a otočíš se jak potřebuješ. Jestli se to teda už někomu stalo ?
Swedish Toy
sob bře 09, 2013 5:30 pm

Uživatelský avatar
Netopejr
Příspěvky: 1377
Registrován: úte úno 12, 2013 1:59 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hmmm, tedy napojuješ návěs na přímo (tak jak je to na videu), nebo se napojuješ nějak šikmo??
Zase jsem "lehce" zmaten ...
World: 1 + 1 = 2
Czech: 1 + 1 = ?

http://www.barpanet.cz/
sob bře 09, 2013 5:49 pm

Uživatelský avatar
Matthew \8/
buchta
Příspěvky: 1428
Registrován: sob led 30, 2010 1:10 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Vždycky rovně ale pokavaď tam třeba není místo tak musíš šikmo, to by taky mělo jít (nezkoušel jsem to)
Swedish Toy
sob bře 09, 2013 6:02 pm

lukasV

Příspěvek

Lutujem vsetkych co zaplatia za taku autoskolu :cry: Bola aspon cena dobra? :lol:
sob bře 09, 2013 6:14 pm

Uživatelský avatar
Matthew \8/
buchta
Příspěvky: 1428
Registrován: sob led 30, 2010 1:10 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Lukas V. Hele já dělal autoškolu před 2/5 rokama a učitel ukázal volant šeltpáku ruční brzdu a hyjé koně pracujte. Já nejezdit s tátou od malička tak bych taky nic nevděl. Teď zase lituju kluky co to chtějí jezdit a nikdy neměl možnost vozit se učit se atd....
Swedish Toy
sob bře 09, 2013 6:30 pm

Uživatelský avatar
Netopejr
Příspěvky: 1377
Registrován: úte úno 12, 2013 1:59 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hele LukasV - v autoškole mají tandem. Neznám autoškolu, kde mají jak tandem tak i soupravu tahač+návěs ...

Jinak cena (C, C+E, Profesák = 41000,-Kč s DPH)

Nikde v autoškole neukážou jak napojit návěs, když jej nemají. A převodovku na kterou jsem se ptal ... No, to je to samé. Nemají takový vůz, z takovou převodovkou - kombinace malé a velké předvolby + půlky.
No a ty jízdy ... to je chyba celého podělaného systému, né autoškoly.
Prostě je to tak dané státem nebo předpisem či co .... Jinak, v Ostravě je to jedna z nejlepších autoškol.

Ale na to co jsem se ptal, to prostě nevím no. A ptal jsem se že mi někdo poradí co a jak, někdo z praxe ... (a rady se tu objevují) děkuji.
World: 1 + 1 = 2
Czech: 1 + 1 = ?

http://www.barpanet.cz/
sob bře 09, 2013 6:42 pm

Uživatelský avatar
Icewinter
Příspěvky: 1115
Registrován: stř říj 07, 2009 11:37 am
Bydliště: Ledeč nad Sázavou

Příspěvek

bohuzel, dneska v autoskole jezdis s "osobakem" akorat sedis vejs a je o neco vetsi.. ale pak rozdil mezi satnikem a kozlem je hodne velkej a cumi se na to jak na novy vrata.. a v autoskole nic o provozu a udrzbe nereknou.. :) za sebe doporucuju mou metodu, nebat se a chodit po parkovistich a ptat se a ptat se.. vetsinou je kazdej ochotnej a vse vysvetli, popr. ukaze co jak se dela, co na co je atd..
sob bře 09, 2013 6:53 pm

Uživatelský avatar
zdenekjihlava
Příspěvky: 1400
Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
Bydliště: jihlava

Příspěvek

Jen to parkoviste nesmi byt Rudna u Prahy tam bys mohl driv dostat kladivem nebo se dozvedet uplne neco jiniho :P
Zijte dlouho a blaze.
sob bře 09, 2013 6:57 pm

Uživatelský avatar
Matthew \8/
buchta
Příspěvky: 1428
Registrován: sob led 30, 2010 1:10 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

zdenekjihlava - nebo si fajnově užít :banana: :valetsesmihy: :valetsesmihy:
Swedish Toy
sob bře 09, 2013 6:59 pm

Uživatelský avatar
zdenekjihlava
Příspěvky: 1400
Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
Bydliště: jihlava

Příspěvek

To uz zalezi na vkusu kazdeho soudruha jak bylo receno v Tankovem Praporu.kazdopadne o zaprahani navesu se tam asi nedozvi nic :lol: :P
Zijte dlouho a blaze.
sob bře 09, 2013 7:02 pm

lukasV

Příspěvek

Ja som to nemyslel nijak v zlom. Automat a ani poloautomat do autoskoly nepatri.

Ja by som si s tahacom a vlekom neporadil, v zivote to moje ruky nedrzali :) . V autoskole len tandem, potom som isiel parkrat so solom. Inak nad 3.5t nejazdim.

Problem je len ten, ze nevedia v autoskole ani ukazat ako sa robi s klasickym tachografom. Hlavne ze si zaplatil, nejak mi to tu odjazd, nikam nepojdeme lebo myto je drahe a hlavne setri. To je moj pocit z dnesnych autoskol.
sob bře 09, 2013 9:11 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: mmartinzjm a 4 hosti