Stránka 21 z 23

Napsal: stř pro 02, 2015 10:46 am
od Samer
2PaM: Já bych byl opatrnej s tím říkat, že "automaticky padne volnoběh". Ono jde spíš o to, že jakmile přesuneš ten přepínač na řadící páce, pustí se vzduch do řadícího válečku a jakmile ubereš plyn, uvolní se kolo v záběru a dojde k přeřazení. V tom okamžiku pak můžeš řadit v háčku.

Na tom okamžiku, kdy v soukolí poklesne tok točivého momentu je vlastěn založené řazení ve všech amerických nesynchronizovaných převodovkách. Díky tomu to dobře funguje.

Jinak bych se rád někdy zastavil a auto aspoň viděl. Naposledy jsem ho viděl v tom bazaru, kde jsem se potkal...se strejdou (byl to strejda, viď?). Až na jaře zase vytáhnu Liazku, dorazil bych...

Jinak to brždění hřídelí ve spojce, to už jsem párkrát slyšel. Tam bude nejspíš třecí obložení hned někde za spojkou. Clutch break se tomu rika. Funguje to prave pri vyslapnuti spojky...a ma to rychleji zpomalit hridele v prevodovce jak rikas.

Napsal: stř pro 02, 2015 12:17 pm
od kajko
Boha jeho, motor 500PS + eaton prevodvka ty si asi davas zahranicne trucky v kopcoch na raňajky :D a vtom druhom videu uzasny zvuk jakebrake motorovky :thumbud:

nasiel som servisny manual k tejto prevodvke na strane 24 je popis upshift clutch brake a obrazky k tomu od strany 103
https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q= ... Ig&cad=rja

Napsal: stř pro 02, 2015 12:33 pm
od Michi
Takovou brzdičku dělali i na zetoru. Jak se sešlápla spojka, opřela se páčka o bok kola v převodovce a přibrzdila hřidel. Jednoduchý a účinný...

Napsal: stř pro 02, 2015 2:05 pm
od Samer
To neni 500PS, to auto je 1941TBV/DD, 410k, jediny vyrobeny kus.

Vsimnete si treba (na videu je to hezky videt), ze to auto ma povesene vsechny pedaly. Mam pocit jestli to snad nemely jen dve auta z Liazu...

Napsal: stř pro 02, 2015 5:45 pm
od LUKA
a nemá to otáčkoměr :D

nevím teda kolik má naloženo , ale nepřijde mi to auto zase jako nějaký velký letec že by to byl :idea: :)

Napsal: stř pro 02, 2015 6:50 pm
od Makec
Úplně to sem asi nepatří ale kdysi k nám na bývalou firmu přijel nakládat klučina s červeným maxikem někde od Telče a měl v tom DD. A že prej jich bylo vyrobeno 7. Tenkrát mě to tak nebralo tak nevím co v tom bylo za převodovku,ale vím že mi ukazoval vyvařovaný šasi někde u točny. Dneska by mě z přirozený zvědavosti zajímalo co to bylo konkrétně za auto. Kolik kusů se vyrobilo, typ převodovky atd. Diky

Napsal: stř pro 02, 2015 7:40 pm
od 2paM
Samer: dovolím si tě opravit, je to 19.40 TBV/DD
kolik to má přesně koní, to ti neřeknu, ale se stejnou tonáží to jede ještě o chlup víc jak Xena, která má 470... takže těch 500 vidím celkem reálně
Mana TGX 440 jsem si dal na dálnici v táhlým kopci jak nic, oba plná tonáž, jeli jsme do stejný fabriky a nechat se předjet Liazkou pro něj znamenalo hodinu čekání navíc :D Nezapomeň, že to měl pan Vojtíšek (první majitel v TP: "Racing Team Liaz"), ten to určitě nějak poladil :D Motory v tomhle objemu (12.7L) měly v Americe běžně 500 koní už jako seriovky. Je to jen otázka nastavení ŘJ.

Luka: otáčkoměr to má v tachografu, ale někdy před měsícem se odporoučel, protože se unavil kablík, snad to zvládnou opravit na STK při cejchování tacho¨¨ S celkovou přes 42tun to samozřejmě tak neletí :D

Napsal: čtv pro 03, 2015 10:32 am
od Samer
2paM... jo, promiň, máš pravdu... už jsem z toho zblblej... 19.40..

Napsal: úte čer 21, 2016 11:36 pm
od ŠT-180N
Kluci měl bych dotaz ohledně převodovky 10PS80. Docela dlouho mi to chrčí když dávám z velké malou. Zkoušel jsem to přepnout jak dřív, tak i pozděj závysle na sešlápnuté spojce, a je to furt stejné. Připadá mi, že to trvá dlouho než to ta vidlička přehodí. Nepomohlo by kdybych k tomu vzduchovýmu válečku co to řadí dal hned cívku a řadil to el.spínačem? Tím pádem by ten vzduch z toho válečku vyfučel daleko rychleji. Felešný meziplyn taky nepomáhá.

Napsal: stř čer 22, 2016 6:48 am
od Michi
Cívka blíž ti nepomůže. To musí chodit pěkně i tak. Měl jsem tam bordel ze vzduchu (olej a v zimě to nechodilo skoro vůbec) , může být špatná ta pružina co ho vrací proti vzduchu nebo něco jiného. Ale má tak malý objem, že se prestavuje rychle po otevření vzduchu. Zkus sundat hadičku a "fouknout" do válečku vzduchovou pistolí jak se chová...

Napsal: sob říj 08, 2016 8:28 pm
od jufi121
Zdravím, kúpil som Liaz 18,33 PB, prevodovka Praga, nechce my na nej preradzovať polky, vedel by my niekto poradiť, Dakujem

Napsal: sob říj 08, 2016 9:36 pm
od Michi
Elektrika ti funguje? Spínač na řadící páce, cívka?

Napsal: sob říj 08, 2016 9:49 pm
od jufi121
mám ešte vzduchový spínač na pake, niekedy tú polku zaradí ale väčšinou nie, ked preradím a prešľapnem spojku tak v prevodovke tukne ale ako keby to nepreradilo, ten pán čo na tom jazdil to mal zablokované, či to netreba niekde premastiť a rozchodiť ked sa to dlho nepoužívalo

Napsal: ned říj 09, 2016 6:29 pm
od pragovka
jufi 121

ahoj,
zkusil bych zkontrolovat spínač pod pedálem spojky, ale podle mě to nebude ten problém. Myslím , že budou prasklé řadící kameny na vidlici co řadí půlky.

Napsal: pon říj 10, 2016 7:06 pm
od jufi121
a kde je umiestnená ta vidlica na polky? je ťažké vymontovať tie kamene? na valníku prístup ku prevodovke VERY GOOD :?